15.11.2023

„SHREK JR.” – musical Krakowskiej Akademii Musicalu

„SHREK JR.” – musical Krakowskiej Akademii Musicalu

Musical oparty na słynnym filmie animowanym wytwórni Dreamworks w wykonaniu uczniów Krakowskiej Akademii Musicalu.

Mały ogr o imieniu Shrek w wieku siedmiu lat opuszcza rodzinny dom, żeby odnaleźć własne miejsce na ziemi, z dala od ludzkich osiedli. Po latach, do jego śmierdzącego bagienka przybywa kapitan królewskiej straży z grupą uchodźców – postaci bajkowych – z sąsiedniego Królestwa Dulock, wygnanych przez pretensjonalnego Lorda Farquaada. 

Shrek, niezadowolony z nowych lokatorów, pragnąc odzyskać spokój ducha wyrusza, by spotkać się z władcą i wyjaśnić sprawę. Po drodze natyka się na irytującego Osła, który, wbrew woli ogra mianuje się jego przyjacielem i postanawia nie odstępować go na krok. Po dotarciu do Królestwa Dulock, Lord Farquaad proponuje Shrekowi układ – podaruje mu bagno na własność w zamian za uratowanie księżniczki Fiony, uwięzionej w wieży. W ten sposób Farquaad, nie ruszając się z domu i nie narażając na niebezpieczeństwa, dostanie nie tylko księżniczkę, ale też pełnię władzy. Shrek, wraz z Osłem, niechętnie podejmują się misji, w trakcie której będą musieli stawić czoła gigantycznej smoczycy…

Muzyka: Jeanine Tesori
Libretto: David Lindsay-Abaire
Tłumaczenie: Tadeusz Płatek, Maria Zarycka

 

REALIZATORZY:

Natalia Soboń – choreografia
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego, karierę taneczną rozpoczęła od występów z tarnobrzeska grupą FRAM. Współpracowała krakowską szkołą JDC oraz krakowskim teatrem VARIETE. Występowała w musicalu „Karol” w krakowskiej TAURON ARENIE. Autorka choreografii musicalu „Aladyn” wystawianego w Centrum kongresowym ICE Kraków.

Artur Wołoch – reżyseria, przygotowanie aktorskie
Absolwent reżyserii teatralnej, filozofii oraz socjologii. Na co dzień zajmuje się obszarem filmu, multimediów oraz castingu.

Marta Tomala – asystent choreografa

Sabina Onderka – asystent choreografa

Marek Puchowski – asystent Reżysera

Małgorzata Chyła – przygotowanie wokalne
Ukończyła studia z wyróżnieniem w krakowskiej Akademii Muzycznej na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej w klasie prof. dr hab. Stanisława Krawczyńskiego. W latach 2002-2016 pełniła funkcję chórmistrza zespołu Olim Pueri Cantantes. Jako dyrygent współpracowała m.in. z Krakowską Orkiestrą Kameralną, Krakowskim Chórem Kameralnym, Chórem Chłopięcym Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie, Górecki Chamber Choir, Polskim Chórem Kameralnym Schola Cantorum Gedanensis, Chórem Akademickim Uniwersytetu Jagiellońskiego, biorąc udział w przygotowaniach utworów oratoryjnych, operowych, kantatowych, symfonicznych i chóralnych a cappella. Uczestniczyła w wydarzeniach muzycznych tj. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Dni Bachowskie w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Chorału Gregoriańskiego Ars Cantus Gregoriani, Festiwal Muzyki Polskiej, Gustav Mahler Festival, Festiwal Muzyki Filmowej, Festiwal Młodych (w ramach Światowych Dni Młodzieży w Krakowie), Międzynarodowy Festiwal dla Pokoju -Life Festiwal Oświęcim 2010, Festiwal Dziedzictwa Kresów, Festiwal Musica Sacra. Wpisując się w działalność krakowskiego środowiska chóralnego brała udział w organizacji festiwali chóralnych Cracovia Cantat oraz Cantate Domino, Festiwal Chórów Męskich Krakowska Wiosna zajmując się ich przygotowaniem i realizacją. Wielokrotnie uczestniczyła w pracach jury konkursów krajowych i międzynarodowych. Jest adiunktem na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Równolegle prowadzi zajęcia dydaktyczne w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie oraz warsztaty muzyczne dla zespołów chóralnych i dyrygentów. Współpracuje również ze Fundacją Uniwersytet Dzieci oraz Stowarzyszeniem Passionart.

Mateusz Kołodziej – reżyseria światła

Szczepan Sołtys, Paweł Kostuj – reżyseria dźwięku

Maciej Kycler – realizacja video

Tadeusz Płatek – założyciel Szkoły, kierownictwo muzyczne, aranżacje wokalne
Studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim (dziennikarstwo i europeistykę), w Akademii Muzycznej w Krakowie (teorię muzyki) oraz w Królewskim Konserwatorium w Brukseli (dyrygenturę). W 2012 roku ukończył wydział dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Tadeusza Strugały. W 2019 r. uzyskał topień doktora. Zadebiutował w 2009 roku w Londynie na festiwalu Copernicus, organizowanym przez Royal Academy of Music i Royal College of Music. W latach 2008-2012 był asystentem w Operze Krakowskiej, uczestnicząc m.in. w przygotowaniu oper Eugeniusz Oniegin, Carmen, Traviata oraz Halka, którą poprowadził w ramach spektaklu dyplomowego. Od 2012 r. pełnił funkcję dyrygenta w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Zrealizowany pod jego kierownictwem muzycznym musical Korczak zdobył Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury za najlepszy spektakl 2012 roku, został wyróżniony Medalem rzecznika praw dziecka oraz otrzymał tytuł Wydarzenie Historyczne Roku. Jest autorem źródłowego opracowania opery Halka, oraz krotochwili Nowy Don Kichot, czyli 100 szaleństw na podstawie pierwodruków i rękopisów Stanisława Moniuszki. Współpracował z wieloma orkiestrami symfonicznymi, m.in. Filharmonii Koszalińskiej, Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Krakowskiej i Filharmonii Poznańskiej, Orkiestry Teatru Wielkiego w Łodzi oraz Polish-Israeli Festival Orchestra. Poprowadził ponad 150 przedstawień operowych, musicalowych (w tym „Upiora w Operze” A. Lloyd Webbera) oraz koncertów symfonicznych. Od 2014 r. jest dyrygentem Orkiestry Szkoły Muzycznej I i II Stopnia im. Bronisława Rutkowskiego. Był kierownikiem muzycznym musicali „Grease – powrót legendy”, „Taniec Wampirów – mroczna historia”, „Koty” oraz „Dorotka w Krainie OZ”, „Akademia Pana Kleksa” „Alladyn”, „Lew-Król Sawanny” oraz „Magia Lodu”. Zrealizowane pod jego kierownictwem muzycznym widowisko „Lamaila”, wstawione w Teatrze Wielkim w Łodzi zostało nagrodzone Złotą Maską w 2018 r. W maju 2019 r. zadebiutował w Operze Chzlabinskiej prowadząc „Traviatę” G. Verdiego.

 

Występują  (Uczniowie Krakowskiej Akademii Musicalu):

Alicja Dewera, Pola Janas, Kamelia Kirejczyk, Justyna Kowalczyk, Amelia Krzysztofik-Woch, Zuzanna Kułaj, Marcela Kurleto, Martyną Kurleto, Sofia Lebid, Emilia Lebid, Oliwią Majewską, Łucją Olszewską, Evelina Pieczara, Róża Rajchel, Maja Szajda, Hanna Sznyterman, Lena Wąsowicz, Róża Wojas, Barbara Galska-Mazur, Anna Bugajska, Alicja Chochrek, Lena Chwyć, Gabriela Dondziak, Jagoda Goraj, Blanka Hanasz, Melanią Hrycak, Ola Jazowska, Michał Konieczny, Emilia Kowalczyk, Ula Krystian, Zofia Kułaj, Jaśmina Kwiecińska, Franek Majewski, Ada Marczak, Michał Maruszczak, Julia Migdała, Anna Mróz, Hanna Mucha, Lena Podraża, Jacek Rajchel, Liliana Rembiasz, Gabriela Rusinek, Maria Rusinek, Matylda Ślusarczyk, Alicja Świerk, Nikola Tverberg, Laurą Wojciechowska, Zuzanna Puk, Aleksandra Batko, Natalia Bulsza, Antonina Celińska, Antonina Zimińska, Wiktoria Gowin, Maja Hancock, Jonasz Iwanicki, Mateusz Jamroży, Martyna Juszczyk, Mirela Kruk, Inga Krummel, Paweł Kucharczyk, Katarzyna Kurkiewicz, Gabriela Kutnik, Maja Kysela, Emilia Łoś, Mileną Mazur, Wiktoria Miodek, Julia Mróz, Lidia Ostrowska, Lena Pieculewicz, Jakub Piotrowski, Marcelina Płatek, Emilia Sapała, Hanna Skoć, Pola Trybus, Krzysztof Wesołowski-Kuta

 

Organizator wydarzenia – Krakowska Akademia Musicalu / Tadeusz Płatek

Wtorek, 14.11.2023, Scena NCK
godz. 09:00
godz. 11:30
godz. 19:00

Środa, 15.11.2023, Scena NCK
godz. 09:00
godz. 11:30
godz. 19:00

Biuro Organizacji Widowni
telefon: 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: REZERWACJA@NCK.KRAKOW.PL

Osoby z niepełnosprawnością ruchową prosimy o wcześniejszy kontakt z Biurem Organizacji Widowni w celu wyznaczenia miejsc.
Pierwszy i drugi rząd widowni Sceny NCK jest wyposażony w pętlę indukcyjną dla osób słabosłyszących.