Scena Ab Intra

Scena Ab Intra
Spędzając twórczo swój czas na Scenie Ab Intra masz szansę:
- Nabyć i rozwinąć umiejętności przydatne w życiu codziennym m.in. kreatywność, komunikatywność, pewność siebie, opanowanie w warunkach stresowych, świadome posługiwanie się głosem, ciałem, oddechem i emocjonalnością, koncentrację, empatię, podzielność uwagi, organizację czasu.
- Zdobyć doświadczenie sceniczne we współpracy opartej na dialogu, szacunku i akceptacji.
- Mieć aktywny udział w propagowaniu kultury teatralnej u dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów.
- Zdrowo zaspokajać ambicje i odnosić sukcesy.
- Współtworzyć amatorski zespół teatru repertuarowego na profesjonalnym poziomie.
- Nabywać wiedzę i praktykę sceniczną z różnych źródeł.
- Budować elastyczność i odporność psychofizyczną w trakcie eksploatacji spektakli w instytucjach, teatrach, przestrzeniach miejskich Krakowa i okolic.
- Przeżyć niekończącą się przygodę pełną szeroko pojętych wzruszeń.
- Odnosić wewnętrzne sukcesy.
- Poczuć się wolnym człowiekiem.
O TEATRZE
„Istotą sztuki jest życie spotęgowane i najbardziej ludzkie. Ten tylko kocha twórczo sztukę, czyja miłość dla niej jest miłością dla człowieka i zawartych w nim możliwości i bogactw[…]”
Teatr Ab Intra został założony w 2011 roku, od tego momentu Artyści zrealizowali 35 spektakli, które obejrzało ponad 6 500 widzów. Celem działalności teatru jest udostępnianie miłośnikom sztuki szerokiego i gruntownego pola do rozwoju artystycznego, twórczych poszukiwań i konfrontacji z widzem. Teatr współtworzą pasjonaci sztuki teatralnej jak również osoby, które poprzez sztukę pragną rozwijać swoją sprawność emocjonalno-intelektualną. Trening aktorski w ramach Teatru Ab Intra obejmuje wprowadzenie i rozwój następujących umiejętności: plastyka i dynamika ciała, wyrazistość ciała, ekspresja, ruch sceniczny, świadomość ciała, ciało w przestrzeni, koordynacja, pamięć ruchowa, pamięć emocjonalna, dykcja i wymowa, emisja głosu, mowa sceniczna, interpretacja tekstów literackich, rozwijanie wyobraźni, budowanie postaci, gest i wola, praca z rekwizytem i kostiumem, pantomima, teatr impro, teatr formy, budowa świata scenicznego, zadania aktorskie, improwizacja, monolog wewnętrzny, teoria teatru, aktor w ujęciu psychologicznym i filozoficzno-antropologicznym, praca nad pełnym spektaklem i jego eksploatacja. Warsztaty prowadzone są z wykorzystaniem technik K. Stanisławskiego, M. Czechowa, T. Kantora J. Grotowskiego oraz indywidualnej techniki prowadzącej Scenę Ab Intra.
www.facebook.com/TeatrAbIntra
www.facebook.com/TeatrAncymon
www.facebook.com/TeatrEmpiryk
Marlena Topolska
Psycholog, instruktor teatralny, reżyser, aktorka, filozof kultury.
W sztuce teatralnej aktywnie porusza się od 2005 roku. Praktykę aktorską i pedagogiczną nabywała między innymi w Teatrze Hothaus pod opieką Wojciecha Terechowicza, gdzie w latach 2008-2013 występowała na scenie i asystowała reżyserowi w 12 spektaklach, pracując również w organizacji i administracji teatru. Jako aktorka Studia Małych Form Teatralnych, Scenografii i Reżyserii „Art Re” podróżowała ze spektaklami profilaktycznymi i bajkami interaktywnymi po całej Polsce, współpracując między innymi z podopiecznymi Domów Dziecka, Zakładów Poprawczych i Domów Pomocy Społecznej. W latach 2011-2013 prowadziła regularne zajęcia z dykcji, emisji głosu i zadań aktorskich w Teatralnym Studiu Młodzieżowym Teatru Hothaus. Prowadziła liczne warsztaty rozwoju twórczego i warsztaty aktorskie na terenie małopolski w ramach projektu edukacji artystycznej dla szkół. Myśl reżyserską rozwinęła u Piotra Waligórskiego, Katarzyny Deszcz i Wojciecha Terechowicza. W 2011 r. założyła międzypokoleniową Teatralną Scenę Ab Intra w Nowohuckim Centrum Kultury, w ramach której prowadzi: dziecięcy Teatr Ancymon, młodzieżowy Teatr Empiryk i Teatr Ab Intra tworzony przez osoby dorosłe. Prowadzi także zajęcia teatralne dla grup zorganizowanych oraz konsultacje dla kandydatów na Wydziały Aktorskie. W pracy pedagogiczno-artystycznej korzysta między innymi z technik K. Stanisławskiego, M. Czechowa, T. Kantora, J. Grotowskiego ze szczególnym uwzględnieniem aspektów antropologiczno filozoficznych i psychologicznych. Tematy zajęć skoncentrowane na rozwoju osobowym obejmującym sferę psychospołeczną, podmiotową i duchową oraz tematy zajęć prowadzonych ściśle pod kątem aktorstwa wzajemnie się przenikają i uzupełniają stanowiąc drogę do kształtowania samoświadomości i tym samym nabywania umiejętności świadomego używania podstawowego narzędzia pracy aktora, jakim jest aktor – człowiek, czyli jego ciało i dusza. Prowadzone przez nią zajęcia mają charakter praktyczny.
Dział Artystyczny, pok. 113
telefon: 12 644 02 66 wew. 10
e-mail: artystyczny@nck.krakow.pl