09.10.2019

Najpiękniejsze Piosenki: Lata 20-te, lata 30-te

Najpiękniejsze Piosenki: Lata 20-te, lata 30-te

 

Wystąpią:
Adrianna Bujak-Cyran
– śpiew
Krzysztof Cyran – gitara
Marek Piątek – gitara

Zaprasza – Basia Stępniak-Wilk

 

Koncert „Lata 20-te, lata 30-te…”, to kolekcja przebojów dwudziestolecia międzywojennego – okresu, w którym polska muzyka rozrywkowa z powodzeniem konkurowała z ówczesną produkcją światową. Wystarczy wspomnieć nazwiska Henryka Warsa i Jerzego Petersburskiego. Spośród wielu oblicz muzyki przedwojennej artyści wybrali tym razem to bardziej pogodne niż nostalgiczne, choć oczywiście wzruszeń nie braknie. Ogniste tanga, fokstroty, walce, które bez cienia przesady nazwać można evergreenami, śpiewane przez pełną czaru Adriannę Bujak-Cyran w manierze wzorującej się na dawnych gwiazdach – Mankiewiczównie, Pogorzelskiej, Bodo czy Żabczyńskim – przenoszą nas w czasy przedwojennej elegancji i wykwintnej rozrywki.

 

Adrianna Bujak-Cyran – absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu dr hab. Katarzyny Oleś–Blachy; stypendystka Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso. W 2016 r. ukończyła Studium Pieśni na Uniwersytecie im. Fr. Chopina w Warszawie. Pracę z piosenką zaczynała w kabarecie Loch Camelot, z którym dokonała licznych nagrań dla radia i telewizji. Na scenie tego kabaretu występowała m.in. w autorskim programie Basi Stępniak-Wilk Wieczory NiePerwersyjne (CD Wieczór NiePerwersyjny, 2011 r.) i koncertach piosenki francuskiej (wraz z Adamem Piśko). Jest zwyciężczynią Ogólnopolskiego Festiwalu Niezapomnianych Artystów w Bydgoszczy (2008) oraz laureatką Grechuta Festival (2011) i Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej (Toruń 2014). W klasycznej odsłonie artystka współpracuje z Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Częstochowską, Zespołem Muzyki Dawnej Camerata Cracovia, Zespołem Muzyki Dawnej Consortium Sedinum, a także Tatrzańską Orkiestrą Klimatyczną oraz Orkiestrą Fundacji Akademia Muzyki Dawnej w Szczecinie. Koncertuje w Polsce i zagranicą m.in. na Słowacji, Litwie, Ukrainie, w Niemczech, Włoszech, Finlandii, Anglii, Belgii, a także w Australii. Bierze też udział w produkcjach scenicznych: Opera Krakowska (spektakl Spojrzenia), rola Amora w operze Il ratto di Helena (muz. Marco Vitale), wystawianej na Zamku Książąt Litewskich w Wilnie, a także w musicalach Bajka o jazzie (muz. Michał Jurkiewicz) i W Królestwie muzyki (muz. Michał Jurkiewicz), produkowanych przez Katowice Miasto Ogrodów – Instytucję Kultury im. Krystyny Bochenek. Śpiewa w scholi gregoriańskiej Flores Rosarum (m.in.  pierwsze polskie wykonanie – wespół ze szwajcarskim zespołem Peregrina – Ordo Virtutum, dramatu liturgicznego średniowiecznej mistyczki Hildegardy z Bingen). Zespół Flores Rosarum podejmuje różne projekty badawczo-artystyczne, których celem jest przywrócenie życiu koncertowemu zabytków średniowiecznej muzyki polskiej (utwory z kancjonału Jana Olbrachta z Katedry Wawelskiej, ze zbiorów klasztorów sióstr Klarysek w Krakowie, benedyktynek w Staniątkach czy braci cystersów w Lubiążu). Adrianna Bujak-Cyran angażuje się również w działalność edukacyjną, biorąc udział w koncertach dla dzieci organizowanych przez Filharmonię Krakowską. Jako nauczyciel pracuje z młodzieżą (Państwowa Szkoła Muzyczna II st. im. Wł. Żeleńskiego w Krakowie) i studentami (Chór Uniwersytetu Jagiellońskiego, Ignatianum).

Środa, 09.10.2019, sala kameralna 203
godz. 19:00

Biuro Organizacji Widowni
telefon: 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: REZERWACJA@NCK.KRAKOW.PL