13.03.2016

Warsztaty taneczne w ramach 3…2…1…TANIEC!

Warsztaty taneczne w ramach 3…2…1…TANIEC!

W ramach tegorocznej edycji konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC! odbędą się warsztaty taneczne poprowadzone przez męskie grono jurorskie: Leszka Bzdyla, wielkiego mistrza polskiego tańca, twórcę Teatru Dada von Bzdülöw oraz Josa Bakera, światowej sławy tancerza zespołów takich jak DV8 oraz Peeping Tom, dziś niezależnego artystę.

Krakowskie Centrum Choreograficzne zaprasza serdecznie wszystkich tancerzy do udziału w warsztatach, które odbędą się w dniach 10-13 marca 2016.

Warsztaty odbywają się w dwóch formułach:

1) Coaching z Josem Bakerem oraz masterclass z Leszkiem Bzdylem – czterodniowa (10-13.03) oferta dla zaawansowanych tancerzy (przy zgłoszeniu należy załączyć swoje CV), w sumie 18 godzin zajęć w cenie promocyjnej 400 zł do 10 lutego i 470 zł po 10 lutego.

2) Warsztaty z Josem Bakerem i Leszkiem Bzdylem – trzydniowa (11-13.03) oferta dla średniozaawansowanych oraz zaawansowanych tancerzy, w sumie 13 godzin zajęć w cenie promocyjnej 320 zł do 10 lutego i 380 zł po 10 lutego.

Grafik, formularze zgłoszeniowe oraz regulaminy na stronie http://goo.gl/D6CVpa

Jos Baker – od 2008 do 2014 roku Jos pracował w Peeping Tom jako tancerz i aktor, głównie w produkcjach „32 Rue Vandenbranden” [2009] oraz „A Louer” [2011]. Baker pracował również dla DV8 Physical Theatre w produkcji „John” [2014], następnie rozpoczął reżyserię i występy w eventach promocyjnych dla Petit Bateau. Innymi pracami scenicznymi, w których brał udział są „In the process of…” [2009] w choreografii Zoi Dimitriou oraz „Plastic Junkies” [2014] Antonína Comestaza.
Jos rozwija się również w obszarze video. Zrealizował teledysk do utworu „Forgot to live” [2013] Ay Wing, krótki film „J’te Ramene” [2014] w reżyserii Yves Housmann i „Biegga savkala duoddariid duohken lea Soamesa” [2006] w reżyserii Elle Sofe Henrikseni.
Baker stworzył kilka własnych produkcji tanecznych, w tym: „Afla” [2008] „Creature Man Don’t Tell Me” [2008], „Feedback”[2009], „What do you do?” [2015] i „Of no ficed abode” [2015].
Jos jest nauczycielem na skalę międzynarodową, oferuje szereg zajęć i warsztatów dla profesjonalnych tancerzy w miejscach takich jak: SEAD, Ballet Junior de Geneve, PARTS Summer School, TrinityLaban, The Place, Amsterdam Theatre School, Deltebre Dansa, El Danseu Festival, Tripspace Projects, Ravnedans, Jetsummer i wiele innych.
Swój trening taneczny rozpoczął w wieku 7 lat w Oxford Youth Dance, a następnie kontynuował edukację w Laban Center w Londynie oraz PARTS [Performing ArtsResearch and Training Studios] w Brukseli.

Metoda pracy Josa Bakera:
Physicology looks at dance technique from from fundamental principles of shifting a body through space all the way into complex dance material. It seeks a better understanding the fundamental physical principles of how the body connects to the floor and how the body can unify or isolate, using imagery and imagination to expand the dancers understanding of their technique. These fundamentals are then expanded into richly detailed and physical dance phrases.

Opis zajęć Leszka Bzdyla:
Moje myślenie o tańcu współczesnym jest efektem indywidualnych doświadczeń i bogatej praktyki (ponad 150 projektów teatralnych i choreograficznych w latach 1987-2016, praca studyjna z zespołem Teatru Dada von Bzdülöw, wieloletnia działalność edukacyjna). Równie istotny, o ile nie podstawowy wpływ na określanie się mojego systemu ruchu i jego funkcji w przedstawieniu/choreografii wywarły spotkania i współpraca z takimi tancerzami, mimami i choreografami jak: Tatiana Baganova, Rip Parker, Melisa Monteros, Randall Scott, Avi Kaiser, Cornrlius Fisher Credo, Chris Aiken, Thomas Hauert.
Moja propozycja silnie zakorzeniona jest w tradycji teatralnej. Taniec jest dla mnie najpełniejszym i najbardziej skutecznym obecnie treningiem w przygotowaniu ciała aktora do podjęcia zadań scenicznych. W proponowanej przeze mnie technice ten sam impuls inicjuje taniec, jak i wszelkie formy pracy z głosem. Organiczność ruchu w tańcu nie tworzy barier pomiędzy dialogiem scenicznym a tworzeniem abstrakcyjnych form.
Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia).
Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to:
– konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem,
– integracja-koordynacja ruchu i oddychania,
– badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu
– świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu,
Nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny, dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem rozpoznania wymienionych wcześniej elementów systemu.

fot. Katarzyna Machniewicz

Czwartek, 10.03.2016

Piątek, 11.03.2016

Sobota, 12.03.2016

Niedziela, 13.03.2016

320 zł do 10 lutego
380 zł po 10 lutego

Krakowskie Centrum Choreograficzne
telefon: 12 644 02 66 wew. 20
e-mail: kcc@nck.krakow.pl