27.10.2024

Pod dachami Paryża – piosenki Edith Piaf

Pod dachami Paryża – piosenki Edith Piaf

Koncert, który zabierze widzów w niezwykły spacer po Champs Élysées, wzdłuż Sekwany, w blasku kolorowych neonów Moulin Rouge i w cieniu wzniosłych murów Notre Dame. W trakcie tej niezwykłej, muzycznej podróży, emocjonalne melodie dotrą do zakamarków duszy, poruszą nostalgiczne nuty naszego serca i pozwolą na spotkanie z jedynym w swoim rodzaju paryskim wróbelkiem, czyli Edith Piaf.

„Pod dachami Paryża” zapomnicie o codzienności i zatopicie się w wyjątkowej aurze francuskiej stolicy, a za sprawą nietuzinkowego wokalu Doroty Helbin – poczujecie dreszcz burzliwych uniesień i łagodny dotyk melancholii. Zmysłowy głos wokalistki, jak również wyjątkowa interpretacja utworów Piaf, pozwalają artystce zmierzyć się z niezwykle trudnym repertuarem paryskiej pieśniarki, pozostającej jedną z największych ikon muzyki francuskiej, a opowiedziana muzyką opowieść z pewnością do głębi poruszy widzów.

Wspaniałe aranżacje muzyczne zapewni natomiast zespół znakomitych instrumentalistów pod kierownictwem muzycznym Mateusza Dudka, wirtuoza akordeonu guzikowego, któremu towarzyszyć będą – poruszające dźwięki fortepianu Wojciecha Wachułki i głębokie brzmienie kontrabasu Vasyla Kobila.

 

wystąpią:    

Dorota Helbin – wokalistka, artystka scen muzycznych i krakowianka od najmłodszych lat zakochana  w piosence i teatrze. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie z dyplomem muzyk-wokalista w zakresie śpiewu solowego (klasa prof. Lucyny Kapralskiej-Pitry). Obdarzona lirycznym sopranem artystka w 1985 r. podjęła pracę w Operze i Operetce Krakowskiej, z którą do 2000 roku koncertowała w kraju i za granicą. Od wielu lat -jako artystka niezależna – koncertuje tworząc wiele różnorodnych programów muzycznych. W jej repertuarze znajdują się nie tylko klasyczne utwory operetkowe, ale również kultywujące tradycje utwory etniczne, piosenki okresu dwudziestolecia międzywojennego, ballady i romanse romskie, utwory o tematyce greckiej, ukraińskiej, żydowskiej, piosenki francuskie oraz utwory estradowe.

Mateusz Dudek – polski akordeonista i pianista, pedagog, aranżer, kierownik muzyczny i doktorant Akademii Muzycznej w Krakowie. Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia im. Zygmunta Noskowskiego w Krzeszowicach (w klasie akordeonu mgra Jerzego Suruło), następnie kształcił się w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Krakowie (w klasie akordeonu dra Janusza Patera). Wyższe wykształcenie zdobył w Akademii Muzycznej w Krakowie, kończąc ją z wyróżnieniem w klasie tego samego pedagoga. Obecnie jest doktorantem tejże uczelni w zakresie gry na akordeonie. Ma na swoim koncie ponad 50 nagród na międzynarodowych oraz ogólnopolskich konkursach akordeonowych. Jest muzykiem niezwykle wszechstronnym w zakresie wykonywanych stylów i gatunków muzycznych. W kręgu zainteresowań artysty leży muzyka klasyczna, jazzowa, klezmerska, folkowa, rozrywkowa, taneczna, teatralna oraz tango. Jest członkiem zespołów: Kapela Ciupaga, Sirius Accordion Quintet, Ethno Garden, Diri Levsky, Legend of Kazimierz, Duo Performance Band, Hot Swing, Tate-Mame.

Wojciech Wachułka – krakowski artysta muzyk, pianista i aranżer obdarzony ogromną intuicją muzyczną. Umiejętności zdobywał pod kierunkiem prof. Barbary Kaszyckiej. Gościł na scenach niemal całego świata, występując zarówno jako solista, jak i akompaniator, a także jako dyrektor muzyczny zespołów teatralnych i musicalowych. Ma na koncie szereg realizacji radiowych i telewizyjnych. Współaranżer płyty brytyjskiego wokalisty Stuarta Gillesa „Just Stuart”. Stale współpracuje ze znakomitościami zagranicznej i polskiej sceny muzycznej: Jane McDonald, Bernard Miller oraz Jazz Band Ball Orchestra, Metro Band, BJB, a także z artystami Piwnicy Pod Baranami. Współpracuje jako akompaniator z Joanną Rawik oraz wieloma innymi wokalistami. Pasjonat jazzu. Założyciel sekstetu jazzowego „CUP OF JAZZ”, grającego w składzie: Marek Michalak, Władziu Grochot, Wiesław Jamioł, Piotr Górka i Kasia Radwańska. Band lider Trio Jazzowego, które współtworzył z londyńskimi muzykami Andrew Hugetem i Stevenem Readleyem. Wieloletni członek jury konkursu Talenty Małopolski oraz – od roku 2016 – dyrektor artystyczny i przewodniczący jury Międzynarodowego Festiwalu Piosenki Francuskiej „Grand Prix Edith Piaf”.

Vasyl Kobil – gitarzysta, kontrabasista jazzowy, improwizator zainspirowany muzyką  jazzową, bluesową, folkową oraz rockową. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie z dyplomem artysta muzyk – kontrabasista jazzowy. Edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia we Lwowie. W 2008 roku ukończył klasę akordeonu w szkole muzycznej I stopnia, jednocześnie podejmując naukę gry na gitarze klasycznej. Po ukończeniu nauki gry na gitarze klasycznej i basowej postanowił zostać muzykiem jazzowym. Warsztaty Jazzowe „Cho-jazz” w Chodzieży oraz gra w lwowskim Klubie Fryga pobudziły muzyczną fantazję młodego artysty i zachęciły do pogłębiania nowo wybranego nurtu. Jest laureatem Grand Prix Konkursu Kontrabasu Jazzowego (2015) i uczestnikiem wielu festiwali muzycznych w Ukrainie i poza jej granicą – Majsternia Mista (2017, Ukraina), Büyükçekmece (2017, Turcja), Flugery Lwowa (2013, Ukraina), Jazz Bez (2010, Ukraina), Alfa Jazz (2017, Ukraina). W czasie swojej dotychczasowej kariery muzycznej miał zaszczyt współpracować i uczyć się u takich postaci jak Rafał Sarnecki, Zbigniew Wrombel, Attila Muehl, Denis Adu, Dominik Wania, Piotr Wyleżoł, Michał Jaros, Piotr Baron. Obecnie artysta współtworzy autorskie projekty muzyczne: Inoros, Shokolad, Roman Bardun Trio, Ukoja. W składzie tych i wielu innych formacji oraz jako muzyk sesyjny jest zapraszany do innych projektów i formacji muzycznych, występuje w Polsce, Ukrainie, Niemczech i Turcji.

Niedziela, 27.10.2024, Scena NCK
godz. 17:00

Bilet - 45 / 35 zł

Biuro Organizacji Widowni
telefon: 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: REZERWACJA@NCK.KRAKOW.PL

Osoby z niepełnosprawnością ruchową prosimy o wcześniejszy kontakt z Biurem Organizacji Widowni w celu wyznaczenia miejsc.
Pierwszy i drugi rząd widowni Sceny NCK jest wyposażony w pętlę indukcyjną dla osób słabosłyszących.