Regulamin świadczenia usługi ładowania pojazdu elektrycznego i hybrydowego na terenie parkingu Nowohuckiego Centrum Kultury
I Postanowienia Ogólne
Regulamin określa zasady ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych przy użyciu stacji ładowania znajdujących się na parkingu Nowohuckiego Centrum Kultury, al. Jana Pawła II 232, 31-913 Kraków oraz zasady dokonywania płatności.
Operatorem stacji ładowania dostępnej na parkingu Nowohuckiego Centrum Kultury jest ARINEA Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Działkowej 11b, 62-872 Borek, NIP: 968 099 0666,
Na niniejszej stacji ładowania usługa ładowania jest świadczona przez Nowohuckie Centrum Kultury, będące dostawcą usługi ładowania „Dostawca”
II Definicje
Aplikacja – aplikacja mobilna o nazwie ARTEVA, której licencjobiorcą i administratorem ARINEA sp. z o.o. z siedzibą w Borku (62-872), przy ul. Działkowej 11B, NIP 968 09 90 666, adres e-mail – biuro@arinea.pl, umożliwiająca korzystanie z usług ładowania na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych
Regulamin – niniejszy regulamin
Usługa – usługa ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego
Ładowanie – pobór energii elektrycznej przez Pojazd elektryczny lub hybrydowy na potrzeby napędu tego Pojazdu
Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego i mająca pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Usługi
Operator – operator ogólnodostępnej stacji ładowania w rozumieniu ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych lub operator prywatnej stacji ładowania.
Pojazd elektryczny – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania
Pojazd hybrydowy – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, o napędzie spalinowo-elektrycznym, w którym energia elektryczna jest akumulowana przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania
Pojazd – Pojazd elektryczny lub Pojazd hybrydowy
Zamówienie – oświadczenie woli składane przez Klienta w celu zawarcia Umowy
Umowa – umowa dotycząca świadczenia usługi ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego, zawarta pomiędzy Klientem a dostawcą Usługi
Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych (PLN), którą Klient jest obowiązany zapłacić dostawcy Usługi z tytułu Ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego. Podane Ceny są cenami brutto (uwzględniającymi podatek VAT).
III Zamówienie
- Przed aktywowaniem ładowania, Użytkownikowi zostanie przedstawiona do akceptacji wysokość Opłaty za daną jednostkę rozliczeniową. Przedstawienie wysokości Opłaty stanowić będzie ofertę i w chwili jej akceptacji przez Użytkownika, dochodzi do zamówienia Ładowania. Wysokość całkowitej i końcowej płatności za Ładowanie zależna jest od wybranego przez Użytkownika czasu i mocy ładowania. Zakup następuje na rzecz Użytkownika, zaś ARINEA dokonuje odsprzedaży, jednocześnie wraz z zakupem ładowania Użytkownikowi.
Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją przez Klienta niniejszego Regulaminu.
- Do świadczenia Usługi jest przeznaczone specjalnie do tego wyznaczone miejsce postojowe, które należy opuścić niezwłocznie po zakończeniu Usługi.
- Klient jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu, regulaminu parkingu NCK oraz instrukcji obsługi stacji ładowania umieszczonej na stacji do ładowania. W razie wyrządzenia szkody wynikłej z naruszenia regulaminów lub instrukcji obsługi stacji ładowania Klient będzie zobowiązany do przywrócenia stanu sprzed naruszenia.
- Niedozwolone jest:
- ładowanie pojazdu, który nie spełniają wymagań technicznych dla samochodów elektrycznych posiadających homologację
- ładowanie Pojazdu z niesprawną baterią elektryczną,
- ładowanie włączonego Pojazdu,
- ładowanie Pojazdu, którego ładunek stwarza zagrożenie dla ludzi lub mienia;
- ładowanie Pojazdu przy użyciu uszkodzonego lub nieodpowiedniego kabla,
- pozostawienie zwierząt w Pojeździe w czasie Ładowania Pojazdu,
- podłączanie Pojazdu do stacji ładowania przed zwolnieniem przez innego klienta miejsca postojowego, dedykowanego na czas świadczenia Usługi,
- zajmowanie miejsca postojowego, przeznaczonego do ładowania Pojazdu, w celu niezwiązanym z Usługą.
5. W czasie sesji ładowania należy opuścić Pojazd.
- Na treść Umowy składa się Regulamin, który jest dostępny w pomieszczeniu obsługi parkingu
(zlokalizowanym na parkingu) oraz na stronie internetowej: https://nck.krakow.pl/regulaminy-nowohuckiego-centrum-kultury-w-krakowie/
IV Stacja ładowania
- Klient może skorzystać ze stacji ładowania o mocy do 22 kilowatów. Do procesu ładowania w punkcie ładowania jest wykorzystywany prąd przemienny (AC).
- Punkty ładowania AC są wyposażone w gniazdo typu 2 do ładowania samochodów.
V Płatność
- Usługa jest świadczona odpłatnie.
- Płatność za Usługę jest możliwa poprzez:
- obciążanie karty płatniczej autoryzowanej przez Użytkownika
- aplikację mobilną o nazwie ARTEVA
W przypadku płatności kartą termin realizacji liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji. We wszystkich innych przypadkach należną kwotę uznaje się za zapłaconą dopiero po zaksięgowaniu jej na koncie operatora.
- Informacja o aktualnej cenie za 1 kWh jest podana na ekranie stacji ładowania Cena uwzględnia podatek VAT. W toku procesu Ładowania Klient jest informowany o aktualnie pobieranej ilości jednostek energii elektrycznej.
- Cena za Usługę stanowi iloczyn pobranych przez Klienta jednostek energii elektrycznej, zmierzonych przez układ pomiarowy stacji ładowania i aktualnej ceny za 1 kWh.
5. Klient otrzyma dokument księgowy – potwierdzający uiszczenie ceny w postaci faktury VAT, przesyłanej na adres e-mail Użytkownika przypisany do Konta utworzonego w aplikacji mobilnej ARTEVA.”
VI Odpowiedzialność dostawcy Usługi
- Dostawca zastrzega, że wydajność Usługi, opisana w pkt IV, może się różnić w zależności od obciążenia sieci lub ilości klientów ładujących Pojazdy równocześnie, co Klient akceptuje w momencie złożenia Zamówienia.
- Dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane:
- korzystaniem przez Klienta ze stacji ładowania niezgodnym z Regulaminem, regulaminem parkingu NCK lub instrukcją obsługi stacji ładowania,
- przez osobę (np. innego Klienta), za którą Dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
- Dostawca Usługi zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia Usługi względnie przerwania świadczenia Usługi, gdy:
- kwota zablokowana na karcie przez dostawcę Usługi zostanie wyczerpana.
- odmowa świadczenia Usługi / przerwa w świadczeniu Usługi jest konieczna ze względów technicznych lub przyczyn (tj. awarii infrastruktury, zakłóceń w dostawie energii elektrycznej, uszkodzenia infrastruktury niezbędnej do ładowania Pojazdu przez osobę trzecią lub siłę wyższą, przyczyn leżących po stronie Klienta), za które dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
- Dostawca Usługi jest uprawniony do obniżenia, w toku świadczenia Usługi, mocy ładowania Pojazdu poniżej mocy, gdy jest to konieczne z przyczyn technicznych lub z przyczyn (tj. awarii infrastruktury, zakłóceń w dostawie energii elektrycznej, uszkodzenia infrastruktury niezbędnej do ładowania Pojazdu przez osobę trzecią lub siłę wyższą, przyczyn leżących po stronie Klienta), za które dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
- Operator zastrzega sobie prawo do wyłączenia z użytku stacji ładowania na czas konieczny do usunięcia przyczyny wskazanej w pkt VI.4 i pkt VI.5 Regulaminu, a także w przypadku wykonywania robót budowlanych na terenie parkingu, uniemożliwiających korzystanie ze stacji ładowania.
- Odpowiedzialność Dostawcy jest wyłączona jeżeli korzystanie ze stacji ładowania stanie się niemożliwe lub będzie utrudnione lub o mniejszych parametrach niż wskazane w pkt IV z powodu wystąpienia zdarzenia siły wyższej tj. przerwa w dostawie energii elektrycznej, awaria sieci elektrycznej, wojny, strajki, akty terroryzmu, zamieszki, katastrofy budowlane, nadzwyczajne zjawiska atmosferyczne (takie jak powódź, ulewny deszcz, huragany, nawałnice, ekstremalne temperatury), epidemie/pandemie, cyberataki, decyzje administracyjne lub regulacyjne wydane przez organy państwowe, przerwy w działaniu infrastruktury telekomunikacyjnej, awarie systemów zewnętrznych (np. dostawców usług internetowych lub systemów płatności), a także inne zdarzenia, które są poza kontrolą Dostawcy, i których przewidzenie lub zapobieżenie było niemożliwe.
- Klientowi nie przysługuje odszkodowanie w razie wystąpienia okoliczności wskazanych w pkt VI Regulaminu.
VII Zasady postępowania reklamacyjnego w zakresie dotyczącym infrastruktury
Ładowania oraz Usługi
- Wszelkie uwagi i reklamacje dotyczące Usługi lub infrastruktury ładowania należy zgłaszać e-mail Operatora: biuro@arinea.pl oraz do wiadomości NCK na adres: nck@nck.krakow.pl.
- Złożenie lub brak złożenia reklamacji nie uchybia możliwości dochodzenia przez Klienta roszczeń wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa.
- W reklamacji Klient powinien podać co najmniej: swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji lub adres e-mail (jeśli Klient wybiera taki sposób porozumiewania się), rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji oraz wszystkie okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku braku w treści reklamacji danych umożliwiających właściwe rozpatrzenie reklamacji, dostawca Usługi może zwrócić się do składającego reklamację o uzupełnienie danych.
- Dostawca Usługi udzieli Klientowi odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź wysłana zostanie na adres do korespondencji lub adres e-mail Klienta wskazany w treści reklamacji (a w razie jego niewskazania w treści reklamacji – na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja), ewentualnie przekazana w inny sposób uzgodniony indywidualnie z Klientem.
VIII Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z Dostawcą Usługi,
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Dostawcą Usługi.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Dostawcą Usługi, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
IX Postanowienia końcowe
- Operator stacji ładowania zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu może być dokonywana tylko ze skutkiem na przyszłość i nie będzie naruszać ani pozbawiać Klienta praw nabytych na podstawie Regulaminu sprzed dokonania zmiany.
Regulamin może ulec zmianie w przypadku:
- zmiany obowiązujących przepisów prawa, które bezpośrednio wpływają na konieczność wprowadzenia zmian w Regulaminie;
- zmiany funkcjonalności Usługi z zastrzeżeniem, że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do zmienionych funkcjonalności;
- zmiany w zakresie działalności prowadzonej w związku z Usługą, z zastrzeżeniem, że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do nowego zakresu działalności.
- Aktualna treść regulaminu jest dostępna w miejscach określonych w pkt III.7 Regulaminu.
- Umowa dotycząca Usługi jest zawierana w języku polskim.
- Regulamin podlega prawu polskiemu.




















