Regulamin świadczenia usługi ładowania pojazdu elektrycznego i hybrydowego na terenie parkingu Nowohuckiego Centrum Kultury

 

I Postanowienia Ogólne

Regulamin określa zasady ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych przy użyciu stacji ładowania znajdujących się na parkingu Nowohuckiego Centrum Kultury, al. Jana Pawła II 232, 31-913 Kraków oraz zasady dokonywania płatności.

Operatorem stacji ładowania dostępnej na parkingu Nowohuckiego Centrum Kultury jest ARINEA Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Działkowej 11b, 62-872 Borek, NIP: 968 099 0666,

Na niniejszej stacji ładowania usługa ładowania jest świadczona przez Nowohuckie Centrum Kultury, będące dostawcą usługi ładowania „Dostawca”

 

II Definicje

Aplikacja – aplikacja mobilna o nazwie ARTEVA, której licencjobiorcą i administratorem ARINEA sp. z o.o. z siedzibą w Borku (62-872), przy ul. Działkowej 11B, NIP 968 09 90 666, adres e-mail – biuro@arinea.pl, umożliwiająca korzystanie z usług ładowania na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych

Regulamin – niniejszy regulamin

Usługa – usługa ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego

Ładowanie – pobór energii elektrycznej przez Pojazd elektryczny lub hybrydowy na potrzeby napędu tego Pojazdu

Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego i mająca pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Usługi

Operator – operator ogólnodostępnej stacji ładowania w rozumieniu ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych lub operator prywatnej stacji ładowania.

Pojazd elektryczny – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania

Pojazd hybrydowy – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, o napędzie spalinowo-elektrycznym, w którym energia elektryczna jest akumulowana przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania

Pojazd – Pojazd elektryczny lub Pojazd hybrydowy

Zamówienie – oświadczenie woli składane przez Klienta w celu zawarcia Umowy

Umowa – umowa dotycząca świadczenia usługi ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego, zawarta pomiędzy Klientem a dostawcą Usługi

Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych (PLN), którą Klient jest obowiązany zapłacić dostawcy Usługi z tytułu Ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego. Podane Ceny są cenami brutto (uwzględniającymi podatek VAT).

 

III Zamówienie

  1. Przed aktywowaniem ładowania, Użytkownikowi zostanie przedstawiona do akceptacji wysokość Opłaty za daną jednostkę rozliczeniową. Przedstawienie wysokości Opłaty stanowić będzie ofertę i w chwili jej akceptacji przez Użytkownika, dochodzi do zamówienia Ładowania. Wysokość całkowitej i końcowej płatności za Ładowanie zależna jest od wybranego przez Użytkownika czasu i mocy ładowania. Zakup następuje na rzecz Użytkownika, zaś ARINEA dokonuje odsprzedaży, jednocześnie wraz z zakupem ładowania Użytkownikowi.

Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją przez Klienta niniejszego Regulaminu.

  1. Do świadczenia Usługi jest przeznaczone specjalnie do tego wyznaczone miejsce postojowe, które należy opuścić niezwłocznie po zakończeniu Usługi.
  2. Klient jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu, regulaminu parkingu NCK oraz instrukcji obsługi stacji ładowania umieszczonej na stacji do ładowania. W razie wyrządzenia szkody wynikłej z naruszenia regulaminów lub instrukcji obsługi stacji ładowania Klient będzie zobowiązany do przywrócenia stanu sprzed naruszenia.
  3. Niedozwolone jest:
  • ładowanie pojazdu, który nie spełniają wymagań technicznych dla samochodów elektrycznych posiadających homologację
  • ładowanie Pojazdu z niesprawną baterią elektryczną,
  • ładowanie włączonego Pojazdu,
  • ładowanie Pojazdu, którego ładunek stwarza zagrożenie dla ludzi lub mienia;
  • ładowanie Pojazdu przy użyciu uszkodzonego lub nieodpowiedniego kabla,
  • pozostawienie zwierząt w Pojeździe w czasie Ładowania Pojazdu,
  • podłączanie Pojazdu do stacji ładowania przed zwolnieniem przez innego klienta miejsca postojowego, dedykowanego na czas świadczenia Usługi,
  • zajmowanie miejsca postojowego, przeznaczonego do ładowania Pojazdu, w celu niezwiązanym z Usługą.

    5. W czasie sesji ładowania należy opuścić Pojazd.

  1. Na treść Umowy składa się Regulamin, który jest dostępny w pomieszczeniu obsługi parkingu
    (zlokalizowanym na parkingu) oraz na stronie internetowej: https://nck.krakow.pl/regulaminy-nowohuckiego-centrum-kultury-w-krakowie/

 

IV Stacja ładowania

  1. Klient może skorzystać ze stacji ładowania o mocy do 22 kilowatów. Do procesu ładowania w punkcie ładowania jest wykorzystywany prąd przemienny (AC).
  2. Punkty ładowania AC są wyposażone w gniazdo typu 2 do ładowania samochodów.

 

V Płatność

  1. Usługa jest świadczona odpłatnie.
  2. Płatność za Usługę jest możliwa poprzez:
  • obciążanie karty płatniczej autoryzowanej przez Użytkownika
  • aplikację mobilną o nazwie ARTEVA

W przypadku płatności kartą termin realizacji liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji. We wszystkich innych przypadkach należną kwotę uznaje się za zapłaconą dopiero po zaksięgowaniu jej na koncie operatora.

  1. Informacja o aktualnej cenie za 1 kWh jest podana na ekranie stacji ładowania Cena uwzględnia podatek VAT. W toku procesu Ładowania Klient jest informowany o aktualnie pobieranej ilości jednostek energii elektrycznej.
  2. Cena za Usługę stanowi iloczyn pobranych przez Klienta jednostek energii elektrycznej, zmierzonych przez układ pomiarowy stacji ładowania i aktualnej ceny za 1 kWh.

5. Klient otrzyma dokument księgowy – potwierdzający uiszczenie ceny w postaci faktury VAT, przesyłanej na adres e-mail Użytkownika przypisany do Konta utworzonego w aplikacji mobilnej ARTEVA.”

 

VI Odpowiedzialność dostawcy Usługi

  1. Dostawca zastrzega, że wydajność Usługi, opisana w pkt IV, może się różnić w zależności od obciążenia sieci lub ilości klientów ładujących Pojazdy równocześnie, co Klient akceptuje w momencie złożenia Zamówienia.
  2. Dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane:
  • korzystaniem przez Klienta ze stacji ładowania niezgodnym z Regulaminem, regulaminem parkingu NCK lub instrukcją obsługi stacji ładowania,
  • przez osobę (np. innego Klienta), za którą Dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
  1. Dostawca Usługi zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia Usługi względnie przerwania świadczenia Usługi, gdy:
  • kwota zablokowana na karcie przez dostawcę Usługi zostanie wyczerpana.
  • odmowa świadczenia Usługi / przerwa w świadczeniu Usługi jest konieczna ze względów technicznych lub przyczyn (tj. awarii infrastruktury, zakłóceń w dostawie energii elektrycznej, uszkodzenia infrastruktury niezbędnej do ładowania Pojazdu przez osobę trzecią lub siłę wyższą, przyczyn leżących po stronie Klienta), za które dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
  1. Dostawca Usługi jest uprawniony do obniżenia, w toku świadczenia Usługi, mocy ładowania Pojazdu poniżej mocy, gdy jest to konieczne z przyczyn technicznych lub z przyczyn (tj. awarii infrastruktury, zakłóceń w dostawie energii elektrycznej, uszkodzenia infrastruktury niezbędnej do ładowania Pojazdu przez osobę trzecią lub siłę wyższą, przyczyn leżących po stronie Klienta), za które dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
  2. Operator zastrzega sobie prawo do wyłączenia z użytku stacji ładowania na czas konieczny do usunięcia przyczyny wskazanej w pkt VI.4 i pkt VI.5 Regulaminu, a także w przypadku wykonywania robót budowlanych na terenie parkingu, uniemożliwiających korzystanie ze stacji ładowania.
  3. Odpowiedzialność Dostawcy jest wyłączona jeżeli korzystanie ze stacji ładowania stanie się niemożliwe lub będzie utrudnione lub o mniejszych parametrach niż wskazane w pkt IV z powodu wystąpienia zdarzenia siły wyższej tj. przerwa w dostawie energii elektrycznej, awaria sieci elektrycznej, wojny, strajki, akty terroryzmu, zamieszki, katastrofy budowlane, nadzwyczajne zjawiska atmosferyczne (takie jak powódź, ulewny deszcz, huragany, nawałnice, ekstremalne temperatury), epidemie/pandemie, cyberataki, decyzje administracyjne lub regulacyjne wydane przez organy państwowe, przerwy w działaniu infrastruktury telekomunikacyjnej, awarie systemów zewnętrznych (np. dostawców usług internetowych lub systemów płatności), a także inne zdarzenia, które są poza kontrolą Dostawcy, i których przewidzenie lub zapobieżenie było niemożliwe.
  4. Klientowi nie przysługuje odszkodowanie w razie wystąpienia okoliczności wskazanych w pkt VI Regulaminu.

 

VII Zasady postępowania reklamacyjnego w zakresie dotyczącym infrastruktury

Ładowania oraz Usługi

  1. Wszelkie uwagi i reklamacje dotyczące Usługi lub infrastruktury ładowania należy zgłaszać e-mail Operatora: biuro@arinea.pl oraz do wiadomości NCK na adres: nck@nck.krakow.pl.
  2. Złożenie lub brak złożenia reklamacji nie uchybia możliwości dochodzenia przez Klienta roszczeń wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa.
  3. W reklamacji Klient powinien podać co najmniej: swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji lub adres e-mail (jeśli Klient wybiera taki sposób porozumiewania się), rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji oraz wszystkie okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku braku w treści reklamacji danych umożliwiających właściwe rozpatrzenie reklamacji, dostawca Usługi może zwrócić się do składającego reklamację o uzupełnienie danych.
  4. Dostawca Usługi udzieli Klientowi odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź wysłana zostanie na adres do korespondencji lub adres e-mail Klienta wskazany w treści reklamacji (a w razie jego niewskazania w treści reklamacji – na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja), ewentualnie przekazana w inny sposób uzgodniony indywidualnie z Klientem.

VIII Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  2. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  • Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z Dostawcą Usługi,
  • Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Dostawcą Usługi.
  1. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Dostawcą Usługi, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

 

IX Postanowienia końcowe

  1. Operator stacji ładowania zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu może być dokonywana tylko ze skutkiem na przyszłość i nie będzie naruszać ani pozbawiać Klienta praw nabytych na podstawie Regulaminu sprzed dokonania zmiany.

Regulamin może ulec zmianie w przypadku:

  • zmiany obowiązujących przepisów prawa, które bezpośrednio wpływają na konieczność wprowadzenia zmian w Regulaminie;
  • zmiany funkcjonalności Usługi z zastrzeżeniem, że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do zmienionych funkcjonalności;
  • zmiany w zakresie działalności prowadzonej w związku z Usługą, z zastrzeżeniem, że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do nowego zakresu działalności.
  1. Aktualna treść regulaminu jest dostępna w miejscach określonych w pkt III.7 Regulaminu.
  2. Umowa dotycząca Usługi jest zawierana w języku polskim.
  3. Regulamin podlega prawu polskiemu.