11.11.2024

„Piękna i Bestia JR.” – musical Krakowskiej Akademii Musicalu

„Piękna i Bestia JR.” – musical Krakowskiej Akademii Musicalu

Musical oparty na słynnym filmie animowanym wytwórni Disney w wykonaniu uczniów Krakowskiej Akademii Musicalu.

W małym sennym miasteczku we Francji życie toczy się niezmiennie od setek lat. Piekarz jak zwykle robi bułeczki, rzeźnik stara się sprzedać wątpliwej jakości mięso, a lokalny cwaniak, Gaston pręży muskuły. Belle – najpiękniejsza i najwrażliwsza dziewczyna, marzy o lepszym świecie, daleko stąd. Nie wie, że niedługo będzie zmuszona poświęcić wolność by ratować życie ojca. Zgadza się zamieszkać z Bestią – potworem. Wkrótce, między Piękną a Bestią pojawi się uczucie.

Krakowska Akademia Musicalu przedstawia jeden z najpiękniejszych musicali w historii gatunku. Piękna i Bestia to broadwayowski hit, który powstał na kanwie uhonorowanego Oscarem za najlepszą muzykę i najlepsza piosenkę disneyowskiego filmu z 1991 r.

Prezentowana w NCK wersja przygotowana na licencji Disney-MTI Shows, została na nowo przetłumaczona.

Tłumaczenie: Tadeusz Płatek, Maria Zarycka

 

REALIZATORZY:

Natalia Soboń – choreografia
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego, karierę taneczną rozpoczęła od występów z tarnobrzeska grupą FRAM. Współpracowała krakowską szkołą JDC oraz krakowskim teatrem VARIETE. Występowała w musicalu „Karol” w krakowskiej TAURON ARENIE. Autorka choreografii musicalu „Aladyn” wystawianego w Centrum kongresowym ICE Kraków.

Artur Wołoch – reżyseria, przygotowanie aktorskie
Absolwent reżyserii teatralnej, filozofii oraz socjologii. Na co dzień zajmuje się obszarem filmu, multimediów oraz castingu.

Julia Turczynowicz-Suszycka – asystent reżysera

Marta Tomala – asystent choreografa

Sabina Onderka – asystent choreografa

Małgorzata Chyła – przygotowanie wokalne
Ukończyła studia z wyróżnieniem w krakowskiej Akademii Muzycznej na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej w klasie prof. dr hab. Stanisława Krawczyńskiego. W latach 2002-2016 pełniła funkcję chórmistrza zespołu Olim Pueri Cantantes. Jako dyrygent współpracowała m.in. z Krakowską Orkiestrą Kameralną, Krakowskim Chórem Kameralnym, Chórem Chłopięcym Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie, Górecki Chamber Choir, Polskim Chórem Kameralnym Schola Cantorum Gedanensis, Chórem Akademickim Uniwersytetu Jagiellońskiego, biorąc udział w przygotowaniach utworów oratoryjnych, operowych, kantatowych, symfonicznych i chóralnych a cappella. Uczestniczyła w wydarzeniach muzycznych tj. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Dni Bachowskie w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Chorału Gregoriańskiego Ars Cantus Gregoriani, Festiwal Muzyki Polskiej, Gustav Mahler Festival, Festiwal Muzyki Filmowej, Festiwal Młodych (w ramach Światowych Dni Młodzieży w Krakowie), Międzynarodowy Festiwal dla Pokoju -Life Festiwal Oświęcim 2010, Festiwal Dziedzictwa Kresów, Festiwal Musica Sacra. Wpisując się w działalność krakowskiego środowiska chóralnego brała udział w organizacji festiwali chóralnych Cracovia Cantat oraz Cantate Domino, Festiwal Chórów Męskich Krakowska Wiosna zajmując się ich przygotowaniem i realizacją. Wielokrotnie uczestniczyła w pracach jury konkursów krajowych i międzynarodowych. Jest adiunktem na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Równolegle prowadzi zajęcia dydaktyczne w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie oraz warsztaty muzyczne dla zespołów chóralnych i dyrygentów. Współpracuje również ze Fundacją Uniwersytet Dzieci oraz Stowarzyszeniem Passionart.

Maciej Stuhr – głos narratora

Magdalena Wesołowska-Kuta – kostiumy

Weronika Iwańska – asystent kostiumografa

Mateusz Kołodziej – reżyseria światła

Szczepan Sołtys, Paweł Kostuj – reżyseria dźwięku

Maciej Kycler – realizacja video

Tadeusz Płatek – założyciel Szkoły, kierownictwo muzyczne, aranżacje wokalne
Studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim (dziennikarstwo i europeistykę), w Akademii Muzycznej w Krakowie (teorię muzyki) oraz w Królewskim Konserwatorium w Brukseli (dyrygenturę). W 2012 roku ukończył wydział dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Tadeusza Strugały. W 2019 r. uzyskał topień doktora. Zadebiutował w 2009 roku w Londynie na festiwalu Copernicus, organizowanym przez Royal Academy of Music i Royal College of Music. W latach 2008-2012 był asystentem w Operze Krakowskiej, uczestnicząc m.in. w przygotowaniu oper Eugeniusz Oniegin, Carmen, Traviata oraz Halka, którą poprowadził w ramach spektaklu dyplomowego. Od 2012 r. pełnił funkcję dyrygenta w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Zrealizowany pod jego kierownictwem muzycznym musical Korczak zdobył Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury za najlepszy spektakl 2012 roku, został wyróżniony Medalem rzecznika praw dziecka oraz otrzymał tytuł Wydarzenie Historyczne Roku. Jest autorem źródłowego opracowania opery Halka, oraz krotochwili Nowy Don Kichot, czyli 100 szaleństw na podstawie pierwodruków i rękopisów Stanisława Moniuszki. Współpracował z wieloma orkiestrami symfonicznymi, m.in. Filharmonii Koszalińskiej, Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Krakowskiej i Filharmonii Poznańskiej, Orkiestry Teatru Wielkiego w Łodzi oraz Polish-Israeli Festival Orchestra. Poprowadził ponad 150 przedstawień operowych, musicalowych (w tym „Upiora w Operze” A. Lloyd Webbera) oraz koncertów symfonicznych. Od 2014 r. jest dyrygentem Orkiestry Szkoły Muzycznej I i II Stopnia im. Bronisława Rutkowskiego. Był kierownikiem muzycznym musicali „Grease – powrót legendy”, „Taniec Wampirów – mroczna historia”, „Koty” oraz „Dorotka w Krainie OZ”, „Akademia Pana Kleksa” „Alladyn”, „Lew-Król Sawanny” oraz „Magia Lodu”. Zrealizowane pod jego kierownictwem muzycznym widowisko „Lamaila”, wstawione w Teatrze Wielkim w Łodzi zostało nagrodzone Złotą Maską w 2018 r. W maju 2019 r. zadebiutował w Operze Chzlabinskiej prowadząc „Traviatę” G. Verdiego.

 

Występują  (Uczniowie Krakowskiej Akademii Musicalu):
Kornelia Chatłas, Eliza Dewera, Alicja Dewera, Nela Gacek, Kamelia Kirejczyk, Adam Klasiński, Amelia Krzysztofik-Woch, Zuzia Kułaj, Martyna Kurleto, Marcelina Kurleto, Emilia Lebid, Sofiia Lebid, Łucja Olszewska, Wiktoria Przybyło, Amelia Sankiewicz, Maja Szajda, Mila Wojnicka, Michalina Wolnicka, Teresa Nawrot, Daria Gladus, Elisa Dojszewska, Iga Barańska, Ania Bugajska, Jan Cesarz, Alicja Chochrek, Lena Chwyć, Jagoda Goraj, Blanka Hanarz, Mela Hrycak, Pola Janas, Ola Jazowska, Justyna Kowalczyk, Emilia Kowalczyk, Zosia Kułaj, Oliwia Majewska, Ada Marczak, Michał Maruszczak, Laura Meinardi-Sadowska, Ania Mróz, Hanna Mucha, Emilia Nowak, Evelina Pieczara, Oliwia Przybyło, Róża Rajchel, Liliana Rembiasz, Hania Sagan, Hanna Sznyterman, Matylda Ślusarczyk, Nikolas Tverberg, ANFISA VASILIEVA, Lena Wąsowicz, Róża Wojas, Helena Zawojska, Kornelia Rokita, Oliwią Zemła, Laura Bazuga, Piotr Babiarski, Natalia Bulsza, Tosia Celińska, Gabrysia Dondziak, Katarzyna Gajewska, Tosia Gimińska, Wiktoria Gowin, Maja Hancock, Jonasz Iwanicki, Maria Jacko, Martyna Juszczyk, Martyna Kluba, Inga Krummel, Ula Krystyan, Paweł Kucharczyk, Katarzyna Kurkiewicz, Jaśminakwiecińska, Maja Kysela, Emilia Łoś, Milena Mazur, Wiktoria Miodek, Julia Mróz, Lidia Ostrowska, Lena Pieculewicz, Melanie Pieczara, Jakub Piotrowski, Marcelina Płatek, Lena Podraza, Jacek Rajchel, Gabriela Rusinek, Marysia Rusinek, Emilia Sapała, Maja Sąsiadek, Hania Skoć, Ariana STANEVSKA, Alicja Świerk, Maja Walasek, Krzysztof Wesołowski-Kuta, Laura Pieczara, Mateusz Kołodziej, Julia Ślazyk.

 

Organizator wydarzenia – Krakowska Akademia Musicalu / Tadeusz Płatek

Poniedziałek, 11.11.2024, Scena NCK
godz. 19:00

Poniedziałek, 18.11.2024, Scena NCK
godz. 18:00

Wtorek, 19.11.2024, Scena NCK
godz. 18:00

Wtorek, 17.12.2024, Scena NCK
godz. 18:00

Środa, 18.12.2024, Scena NCK
godz. 18:00

Bilet - 65 / 55 zł
Bilet grupowy - 50 zł

Biuro Organizacji Widowni
telefon: 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: REZERWACJA@NCK.KRAKOW.PL

Osoby z niepełnosprawnością ruchową prosimy o wcześniejszy kontakt z Biurem Organizacji Widowni w celu wyznaczenia miejsc.
Pierwszy i drugi rząd widowni Sceny NCK jest wyposażony w pętlę indukcyjną dla osób słabosłyszących.