12.08.2021

„Częstotliwość” – taniec wertykalny i mapping PREMIERA

„Częstotliwość” – taniec wertykalny i mapping PREMIERA

wydarzenie w ramach Krakowskiego Festiwalu Tańca

LineAct tworzy spektakle site-specific przy wykorzystaniu technik linowych i współczesnych technik tańca wertykalnego. Poszukują nowatorskich i oryginalnych rozwiązań w tworzeniu widowiska teatralnego w przestrzeni miejskiej. Ich spektakle wnikają w tkankę miejską, w której powstają. Ważnym aspektem ich działań jest wejście w dialog z architekturą, rozpoznanie jej ruchowego potencjału. Nie poprzestając jedynie na biernej interpretacji obrazu, LineAct prowokuje do odkrywania zaskakujących relacji między tancerzem a otoczeniem.

Mikro
drgania
fale
napięcie
linia
próg
szum.
Decyzja.

http://lineact.pl/

 

choreografia: Katarzyna Gorczyca
mapping / visual: Tomasz Gawroński
wykonanie: Dagmara Piasta i Nina Minor
muzyka: Aleksander Wnuk, album „Lupnik”
techniki linowe: Jakub Urbański

 

Katarzyna Gorczyca – choreograf, performerka, pedagog. Urodzona w 1988 roku w Katowicach. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu PWST im. L. Solskiego w Krakowie (obecnie AST im. St. Wyspiańskiego). Współzałożycielka grupy LineAct, która tworzy spektakle site-specific przy wykorzystaniu technik linowych i współczesnych technik tańca wertykalnego. Od 2018 roku współpracuje jako choreograf, aktorka i tancerka z festiwalem Gandersheimer Domfestspiele w Niemczech. Wraz z Brianem Michaelsem tworzy duet reżysersko-choreograficzny tworząc międzynarodowe produkcje teatralne (THE TAMING OF THE SHREW Shakespeare Festival Essen/Niemcy, LYSISTRATA Pafos Cultur Capital/Cypr, SEARCHING THE SILENCE Jewish Polish Road Movie Performance, MENSCH- Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu). Spektaklem #DBRMPP wraz z Oskarem Malinowskim stworzyła kampowy kolektyw GORCZYCA/MALINOWSKI. Kolektyw został zaproszony min. na rezydencję w klubie ŻAK w Gdańsku, w ramach której powstał ich kolejny spektakl PARA NR 1, zaproszony min. do Teatru Studio i Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Teatru Śląskiego w Katowicach czy Narodowego Centrum Tańca w Bukareszcie. Współpracuje z młodym pokoleniem reżyserów m.in. Jędrzejem Piaskowskim i Maciejem Gorczyńskim. Uczestniczka Forum Reżyserów w ramach Olimpiady Teatralnej ŚWIAT MIEJSCEM PRAWDY Wrocław 2016 w Instytucie Grotowskiego. Cykl warsztatów z W. Fokinem, A. Wasiliewem, E. Barba, I. Kempa. Stypendystka Prezydenta Miasta Łodzi 2018 (stypendium dla osób zajmujących się działalnością artystyczną) oraz stypendystka MKiDN programu Kultura w sieci 2020. Współpracowała z Galerią Art Brut Odlot prowadząc autorskie spotkania improwizacji ruchowej z uczestnikami programu Dom na Osiedlu.
Współzałożycielka przestrzeni improwizacji osobistej oraz klubokawiarni KIPISZ w Łodzi www.kipisz.pl.

Dagmara Piasta – absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie (obecnej AST), Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2015 roku do chwili obecnej współpracuje z Narodowym Teatrem Edukacji im. Adama Mickiewicza we Wrocławiu, w którym tworzy choreografie oraz ruch sceniczny, a także grała w licznych spektaklach dla dzieci i młodzieży. Jest członkiem grupy LINEACT, z którą współtworzyła spektakle m.in.: „Oplątane”, „Szczególnie ciekawe przypadki”, „27 krótkich spojrzeń”, „Lepiej*”, „Przebrzmienia” oraz „Opowieści zza ściany”. Współpracuje z Teatrem w Ruchu z Krakowa. Współtworzyła grupę POLES APART, z którą grała spektakl „Taming of the Shrew” w reż. Briana Michaelsa. Współpracowała z Teatrem Zamiast w Łodzi oraz pracowała z artystami Galerii Art Brut Odlot (uczestnikami programu Dom na Osiedlu), z którymi prowadziła autorskie warsztaty z improwizacji ruchowej. Występowała w spektaklach: „Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę” w chor. Jacka Łumińskiego, „Ubu Król, czyli Polacy” w reż. Jerzego Stuhra, „Working title Ego” w reż. i chor. Jens’a van Daele, „Ferdydurke”, „Tango”, „Raskolnikow” w reż. Marzeny Kucmer-Kołeńskiej. Choreografią Justyny Masłowskiej „The white color of your eyes” zakwalifikowała się do międzynarodowego konkursu choreograficznego Solo Duo 2015 w Budapeszcie.

Nina Minor – aktorka, wykładowca, producentka wydarzeń artystycznych. Z wyróżnieniem ukończyła Akademię Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, na WTT w Bytomiu. Zadebiutowała w Teatrze Telewizji pt.:„Rewizor” u boku m.in. Agaty Kuleszy oraz samego reżysera Jerzego Stuhra. Zagrała w filmie „Odnajdę cię” Beaty Dzianowicz, spektaklu Wojtka Farugi, “Ja jestem pamięcią”, a w 2018 roku, zagrała oraz stworzyła ruch sceniczny do spektaklu w reż. Jerzego Stuhra w Och Teatrze w Warszawie. Po studiach związana m.in z Teatrem Rozrywki w Chorzowie („Dowód osobisty” reż. M. Streker), Teatrem Muzycznym w Toruniu oraz kompanią LineAct („ Zakorzenieni”,„27 krótkich spojrzeń”,”Szczególnie ciekawe przypadki”). Otrzymując dotację z NCK, zagrała oraz wyprodukowała film “2” (Drugi pokój w sieci) w reż. Wojtka Farugi z muzyką Steve Nash’a i zdjęciami Piotra Pawlusa. Jest stypendystką Marszałka Województwa Śląskiego (Gościniec” Minor/Gorczyca), Kujawsko – Pomorskiego (“Metanoia”) oraz Prezydenta Miasta Częstochowy (Wy-czekać!/?”). Otrzymała także nagrodę Zarządu Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego, za współtworzenie spektaklu dyplomowego “Portret wielokrotny” w reż. Piotra Cieślaka oraz I nagrodę III Edycji Konkursu Entree za spektakl „Shakespeare it” wraz z jego współtwórczyniami. Wraz ze swoją Fundacją Przetwórnia Sztuki, zrealizowała przedsięwzięcia takie jak: instalacje audio-wizualne „Organum” ( 2017 r.) oraz „Sequence” (2019 r.) w ramach Międzynarodowego Festiwalu Bella Skyway, oprawa artystyczna Gali Otwarcia Mistrzostw Świata w Szermierce (2019r.), a także częściowa oprawa muzyczna wydarzeń takich jak: Gala Effie (online), Paszporty Polityki, czy World Games we Wrocławiu. Spektakle z jej udziałem prezentowane były m.in. podczas Festiwalu Szekspirowskiego w Armenii i Gdańsku (“ Shakespeare it”) na Tanzfestival Bielefeld w Niemczech („Swan lake” w reż. i chor. I.Cohena (Izrael),Festiwalu Mandala we Wrocławiu, w Teatrze Narodowym w Warszawie oraz Festiwalu Teatralnym Your Chance w Moskwie.

 

 

 

W budynku NCK obowiązują:
Procedury bezpieczeństwa w Nowohuckim Centrum Kultury w czasie epidemii SARS-COV-2 <kliknij>
Uprzejmie prosimy o ich przestrzeganie oraz stosowanie się do instrukcji pracowników NCK.

Czwartek, 12.08.2021, Rynek NCK
godz. 21:30

Wstęp wolny

Biuro Organizacji Widowni
telefon: 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: REZERWACJA@NCK.KRAKOW.PL