Taniec w procesie – Zuzanna Jeglorz i Karolina Stępień

Taniec w procesie – Zuzanna Jeglorz i Karolina Stępień
Główne pytanie, które chcemy sobie zadać w tym projekcie, brzmi: co zmienia się w naszym podejściu do życia i dążeniu do celu po porażce? Czy nasza ambicja zmniejsza się, czy może wręcz przeciwnie: stajemy się jeszcze bardziej bezwzględni i mściwi wobec tych, którzy nam przeszkodzili? Chcemy pochylić się nad naturą upadku, odrodzenia, (chorobliwego) dążenia do celu oraz tymi działaniami i stanami psychiki ludzkiej, które towarzyszą zaspokajaniu ludzkich ambicji (np. manipulacja innymi).
Podczas naszego researchu inspirujemy się postacią Lady Makbet z dramatu Williama Szekspira. Ważne jest dla nas także przede wszystkim eksplorowanie różnych jakości ruchowych i dynamicznych poprzez improwizację i metodę kompozycji viewpoints, a także praca nad partnerowaniami.
Karolina Stępień – absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Obecnie tańczy w musicalu pt.: „Mistrz i Małgorzata” w reż. Janusza Józefowicza w Teatrze Buffo w Warszawie oraz gra rolę Zośki w spektaklu pt.: „Wodny Manifest” w reż. Wojciecha Terechowicza w Krakowie. Od kwietnia zacznie próby do spektaklu pt.: „Folwark Zwierzęcy” w reż. Wojciecha Kościelniaka w Teatrze Ludowym w Krakowie. Zdobyła wyróżnienie w konkursie Solo Duo jako wykonawczyni solowej pracy w choreografii Kacpra Muchy o tytule : „Stagnation”. Występowała w spektaklach dramatycznych i tanecznych na wielu scenach w Polsce, m.in. w Ośrodku Cricoteka w Krakowie, Teatrze Wandy Siemiaszkowej w Rzeszowie, Teatrze Rozbark w Bytomiu oraz Teatrze Nowym w Łodzi. Tańczy od 17 lat. Od siedmiu lat prowadzi zajęcia m.in. z tańca współczesnego, aktorstwa i improwizacji.
Zuzanna Jeglorz – aktorka, performerka, choreografka, pedgagożka tańca. W trakcie studiów otrzymała stypendium programu Erasmus + na Uniwersytecie Codarts w Holandii, gdzie miała okazję poznać m.in. technikę Marty Graham oraz różne style taneczne, takie jak step, street and club dances, flying low. Asystentka choreografa i kostiumografka w spektaklu “Forward unto Dawn” Pawła Urbanowicza. Choreografka w filmach „Czucie” 2022 – pokazywane na festiwalach w Niemczech, Szwecji, Indiach; „Drgania” 2023 (wraz z Pawłem Kozłowskim), „Przesyt i niedosyt” 2023. Autorka solo „Abstrakcja no.1”, wyróżnionego na konkursie Solo Duo w Bytomiu oraz pokazywanego w Teatrze Rozbark w ramach „Zjednoczonych Stanów Zmyślonych”. Występowała w spektaklach dramatycznych i tanecznych na wielu scenach w Polsce, m.in. w Ośrodku Cricoteka w Krakowie, Instytucie Teatralnym w Warszawie, Teatrze Wandy Siemiaszkowej i Teatrze Maska w Rzeszowie, Teatrze Rozbark w Bytomiu, Teatrze Nowym w Łodzi, Mazowieckim Instytucie Kultury w Warszawie. Uczy podstaw tańca współczesnego w Krakowskim Centrum Choreograficznym oraz Dziecięcym ogrodzie sztuki.
Więcej o projekcie TANIEC W PROCESIE: https://nck.krakow.pl/kcc/taniec-w-procesie/
Poniedziałek, 31.03.2025, Studio KCC
godz. 16:30
Wydarzenie ma charakter zamknięty.
Krakowskie Centrum Choreograficzne
telefon: 12 644 02 66 wew. 20
e-mail: KCC@NCK.KRAKOW.PL