05.04.2022

„W moim początku jest mój kres” – spektakl teatru tańca

„W moim początku jest mój kres” – spektakl teatru tańca

Gdzie znajdują się przeszłość i przyszłość, skoro wszystko co istnieje naprawdę – jest teraz?
Na przekór kultowi młodości, wyidealizowanych ciał i wirtuozerskiej sprawności fizycznej, nasze ciała i umysły zmieniają się. Nadchodzi wielkie piękno starości, która zamyka przeszłość w pamięci, a przyszłość w oczekiwaniu na kolejny moment szczęścia. Spektakl Lubelskiego Teatru Tańca rozgrywa się w tym stanie zawieszenia pomiędzy nostalgią i nadzieją.
Ten wielokodowy spektakl, jest spotkaniem twórców różnych dziedzin. Pyta o nasz wspólny, ale też indywidualny stosunek do przeszłości i do tego, co ma nadejść. Jest próbą zabawy w popadanie w nostalgię, pogrążanie się w stare dobre i złe czasy, ale również wyrazem lęku przed starością i śmiercią, czy oczekiwaniem szczęścia i tego najważniejszego momentu artystycznego, którego zawsze próbowaliśmy doświadczyć.
Najnowszy spektakl Lubelskiego Teatru Tańca powstał z okazji jubileuszu dwudziestolecia zespołu i jest oparty na „Czterech kwartetach” T. S. Eliota.

Czas przeszły i obecny czas
Oba są chyba obecne w czasie przyszłym
A przyszły czas jest zawarty w czasie przeszłym.
T.S. Eliot

 

reżyseria / scenariusz – Joanna Lewicka
obsada: Ryszard Kalinowski, Beata Mysiak, Anna Żak i Goście
multimedia / scenografia – Aleksander Janas
kostiumy – El Bruzda (Marta Góźdź)
maski: Monika Zadurska-Bielak, Tomasz Bielak
chór i kompozycja – Tomasz Krzyżanowski
głos – Sean Palmer
światła: Aleksander Janas / Miłosz Wójciuk
ruch – Zespół Lubelskiego Teatru Tańca we współpracy z reżyserką
produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski
wsparcie finansowe – Centrum Kultury w Lublinie
premiera – czerwiec 2021
czas trwania – 65 min

Spektakl w ramach Polskiej Sieci Tańca 2022.
Organizatorem Polskiej Sieci Tańca jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

fot. Maciek Rukasz

 

Joanna Lewicka –  urodzona w 1980 r. Studiowała filozofię, romanistykę i kulturoznawstwo na Uniwersytecie w Konstancji, a w roku 2007 ukończyła reżyserię teatralną w Wyższej Szkole Muzycznej i Teatralnej we Frankfurcie nad Menem. Podczas studiów pracowała pod okiem Hansa Hollmanna, Manfreda Beilharza, Christofa Loya, Hansa-Thiesa Lehmanna i Jürgena Dreschera, a praktyki reżyserskie odbywała m.in. u Matthiasa Hartmanna w Schauspielhaus Zürich i Bat Berlin.

Wtorek, 05.04.2022, Scena NCK
godz. 19:00

Biuro Organizacji Widowni
telefon: 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: REZERWACJA@NCK.KRAKOW.PL