Dominika Wiak, Marta Wołowiec

Dominika Wiak – tancerka, performerka, choreografka. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, PWST w Krakowie. Współpracowała m.in. z: Narodowym Teatrem Starym w Krakowie, Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, Teatrem Śląskim w Katowicach, Teatrem ROZBARK. Brała udział w spektaklach m.in.: Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego, Dominiki Knapik, Jakuba Lewandowskiego, Macieja Kuźmińskiego, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Radosława Rychcika, Eweliny Marciniak, Magdaleny Piekorz i Quana Bui Ngoc. Za solo Melancholia (chor. J. Lewandowski) otrzymała 5 nagród na polskich i zagranicznych konkursach choreograficznych. Spektakl Room 40 (chor. M. Kuźmiński) z jej udziałem otrzymał nagrodę publiczności na Polskiej Platformie Tańca w 2014 r. Jest dwukrotną stypendystką MKiDN oraz Prezydenta Miasta Krakowa. Występowała m.in. w Szwecji, Chinach, Włoszech, Gruzji, Holandii, Austrii oraz na Ukrainie. Do jej ostatnich produkcji należy Manhattan (2019) oraz Sticky Fingers Club (2020) tworzony kolektywnie z Danielą Komęderą-Miśkiewicz, Dominikiem Więckiem i Moniką Witkowską. Obecnie współpracuje z Krakowskim Centrum Choreograficznym.

Marta Wołowiec – jest tancerką, choreografką, nauczycielką tańca oraz kierowniczką i współzałożycielką Krakowskiego Centrum Choreograficznego w Nowohuckim Centrum Kultury. Autorka i  performerka dwóch spektakli solowych z muzyką elektroniczną na żywo: Hold on oraz Tens. Jako choreografka, pracuje także kolektywnie – jest współautorką i tancerką w spektaklach łączących ruch, multimedia i muzykę: Naturgemälde, spectral layers of movement oraz Kobiety Wyspiańskiego. W latach 2015-2019 wraz z Agatą Moląg i Moniką Węgrzynowicz współtworzyła kolektyw artystyczny Grupa Wokół Centrum. Wcześniej związana z Krakowskim Teatrem Tańca. Laureatka nagrody specjalnej w 9. edycji Konkursu o Nagrodę Teatralną im. Stanisława Wyspiańskiego. W swoich autorskich pracach choreograficznych artystka eksploruje temat energii i ruchu progresywno-transowego. Ważny jest dla niej naturalny przepływ, logika w ruchu, a także zaangażowanie widza poprzez wzajemne pobudzanie uważności ciała i umysłu.