Młodzieżowy Teatr Empiryk
Młodzieżowy Teatr Empiryk
Od września 2024 r. zajęcia ZAWIESZONE.
Młodzieżowy Teatr Empiryk stanowi jeden z fundamentów Sceny Ab Intra – przystani teatru amatorskiego. Zespół tworzą absolwenci Dziecięcego Teatru Ancymon oraz Młodzież (od 13 do 15 roku życia) zainteresowana teatrem, sztuką aktorską i samorozwojem poprzez sztukę teatralną.
Celem działalności teatru jest udostępnianie młodym miłośnikom sztuki szerokiego i gruntownego pola do samorozwoju, rozwoju artystycznego, twórczych poszukiwań i kontaktu z widzem.
Warsztaty w ramach Teatru Empiryk adresowane są do młodzieży od 13 do 15 roku życia.
Podczas zajęć rozwijamy sferę poznawczą, emocjonalną, społeczną i fizyczną. Współpraca z Młodzieżą w materii teatru oparta na szacunku, życzliwości, lojalności, akceptacji, odpowiedzialności indywidualnej i zbiorowej staje się środkiem wprowadzającym w świat szeroko pojętej kultury i sztuki oraz wartości wyższych. Efekt końcowy całorocznego warsztatu w postaci pełnego spektaklu przy udziale publiczności jest istotnym czynnikiem motywującym do rzetelnej systematycznej pracy oraz czynnikiem budującym poczucie sprawczości i poczucie wartości, gdzie wartością jest młody człowiek sam w sobie.
Praca warsztatowa obejmuje rozwój wszystkich obszarów funkcjonowania człowieka, niezbędnych w sztuce aktorskiej i przydatnych w życiu codziennym, m.in:
– rozwój sfery poznawczej (pamięć, zdolność utrzymywania uwagi, zdolność przerzutności i podzielności uwagi, percepcja, rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, myślenie twórcze, myślenie logiczne, utrzymywanie uwagi scenicznej, samokontrola, samoobserwacja, motywacja, odporność psychiczna),
– rozwój sfery emocjonalnej (świadomość i kontrola emocji, ekspresja emocji, pamięć emocjonalna, współodczuwanie, rozwój wrażliwości),
– rozwój sfery fizycznej – trenowanie kondycji psychofizycznej, kształtowanie świadomości ciała i rozwój jego możliwości (motoryka, plastyka, dynamika, wyrazistość, koordynacja, ekspresja, ruch autentyczny, gestykulacja, świadomość ciała i ruchu w przestrzeni, pamięć ruchowa, ruch sceniczny, ruch w świetle scenicznym),
– rozwój umiejętności interpersonalnych, otwartości i odwagi w wyrażaniu samego siebie,
– nabywanie umiejętności współpracy w grupie i odpowiedzialności,
– rozwój umiejętności organizacyjnych, sumienności i rzetelności,
– rozwój refleksyjności,
– poznawanie i stosowanie strategii radzenia sobie ze stresem i technik relaksacji,
– kształtowanie mowy scenicznej (wymowa, dykcja, emisja głosu, intonacja),
– kształtowanie umiejętności improwizacji aktorskiej i spontaniczności w działaniu,
– interpretowanie tekstów literackich i utworów muzycznych pod kątem aktorskim,
– budowanie postaci scenicznej (wiarygodność w roli, wewnętrzne zaangażowanie, psychologia postaci, charakterystyczność, mowa niewerbalna, monolog wewnętrzny, wewnętrzne samopoczucie sceniczne, obrazy mentalne, podświadomość w samopoczuciu scenicznym i kształtowaniu postaci, autentyczność w relacji do innych postaci i kreowanego świata scenicznego, atmosfera, ekspresja, różnorodność środków wyrazu),
– monodram, teatr ruchu, teatr formy, teatr impro, gry i zabawy parateatralne,
– style gry aktorskiej (klasyczny, dramatyczny, komediowy, pantomimiczny),
– proces budowania spektaklu/świata scenicznego,
– nabywanie i rozwijanie umiejętności reżyserskich.
Warsztaty teatralne zakończone będą spektaklem na podstawie literatury zaproponowanej przez dzieci i/lub na podstawie autorskiej twórczości literackiej Młodzieży.
„Pragnę Wolności” 2016 – zwiastun
Dział Artystyczny
telefon: 12 644 02 66 wew. 10
e-mail: artystyczny@nck.krakow.pl