09.11.2022

„Magia Lodu” – musical Krakowskiej Akademii Musicalu

„Magia Lodu” – musical Krakowskiej Akademii Musicalu

„Magia Lodu” to opowieść o dwóch siostrach, księżniczkach Arendelle, niegdyś bardzo ze sobą związanych, które z czasem oddalają się od siebie. Wszystko zaczyna się, gdy obdarzona magicznymi mocami Elsa w czasie zabawy przypadkowo rani zaklęciem Annę. Dziewczynka zostaje uratowana, ale to wydarzenie kładzie kres wspólnym zabawom. Elsa resztę dzieciństwa spędza w swojej komnacie, próbując zapanować nad mocą. Mijają lata, dziewczęta dorastają i nadchodzi dzień koronacji Elsy. Mimo starań, by ukryć swoje magiczne zdolności, świeżo upieczona królowa zamraża posadzkę w sali balowej i przerażona ucieka. Nie wie, że oto sprowadziła na kraj niekończącą się zimę. Anna postanawia odnaleźć siostrę, by położyć kres pogodowym anomaliom. W drodze towarzyszyć jej będą handlujący bryłami lodu Kristoff, jego wierny renifer Sven oraz magiczny śniegowy bałwan Olaf.

 

Krakowska Akademia Musicalu – została założona przez dyrygenta, dr. Tadeusza Płatka w 2019 r. Wykładowcami Akademii są wyłącznie artyści praktycy, współpracujący m.in. z Teatrem Ludowym, Operą Krakowska, Operą i Filharmonia Podlaską, Krakowskim Teatrem Variete. Uczniowie szkoły brali udział w premierach musicali: „Koty – Legenda miejska”, „Broda Pana Kleksa”, „Aladyn”, „HANKA” Andrzeja Zaryckiego na motywach opery „Halka” S. Moniuszki, oraz „High School Musical 2”, na licencji Disney’a. Spektakle były wystawiane na deskach m.in. ICE Kraków, Teatru Variete, Nowohuckiego Centrum Kultury, oraz Teatru Łaźnia Nowa.

 

REALIZATORZY:

Paweł Kumięga – reżyseria, przygotowanie aktorskie
Absolwent PWST w Krakowie, związany z Teatrem Ludowym w Krakowie. Gościnnie występuje w Teatrze Variete w Krakowie, Teatrze im. L. Solskiego w Tarnowie, Teatrze Kontrabanda i Krakowskiej Operze Kameralnej. W swoim dorobku ma ponad sześćdziesiąt ról teatralnych, filmowych i telewizyjnych m. in.: „Dziady” reż. J. Englert; „Ryszard III” reż. J. Stuhr, „Wychowanka” reż. M. Grabowski;, „Sarenki” T. Svobody, „Rewizor-będzie wojna” M. Bogajewska. Grał w filmach, m.in. w produkcji polsko-czesko-słowacko-węgierskiej „Europe around us”; „Losy Goetzów” A. Celiński; „Ucieczka przez druty” A. Celiński; „Słońce, to słońce mnie oślepiło” A. Sasnal; „Kler” W. Smarzowski; serialach – Kryminalni, Szpilki na Giewoncie, Na Wspólnej, Klan, Barwy szczęścia, Echo serca, Zakochani po uszy. Występował z Edytą Geppert i Agnieszką Chrzanowską. Pierwsze reżyserskie kroki stawiał pod okiem Jana Szurmieja przy musicalu „Ania z Zielonego Wzgórza”. Jest laureatem wielu nagród, m.in. nagrody Marszałka Województwa Świętokrzyskiego na XX Ogólnopolskim Festiwalu Komedii Talia oraz statuetki Syriusza dla najlepszego aktora w konkursie Gazety Wyborczej.

Natalia Soboń – choreografia
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego, karierę taneczną rozpoczęła od występów z tarnobrzeska grupą FRAM. Współpracowała krakowską szkołą JDC oraz krakowskim teatrem VARIETE. Występowała w musicalu „Karol” w krakowskiej TAURON ARENIE. Autorka choreografii musicalu „Aladyn” wystawianego w Centrum kongresowym ICE Kraków.

Artur Wołoch – reżyseria, przygotowanie aktorskie
Absolwent reżyserii teatralnej, filozofii oraz socjologii. Na co dzień zajmuje się obszarem filmu, multimediów oraz castingu.

Marta Tomala– asystent choreografa

Sabina Onderka – asystent choreografa

Małgorzata Chyła – przygotowanie wokalne
Ukończyła studia z wyróżnieniem w krakowskiej Akademii Muzycznej na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej w klasie prof. dr hab. Stanisława Krawczyńskiego. W latach 2002-2016 pełniła funkcję chórmistrza zespołu Olim Pueri Cantantes. Jako dyrygent współpracowała m.in. z Krakowską Orkiestrą Kameralną, Krakowskim Chórem Kameralnym, Chórem Chłopięcym Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie, Górecki Chamber Choir, Polskim Chórem Kameralnym Schola Cantorum Gedanensis, Chórem Akademickim Uniwersytetu Jagiellońskiego, biorąc udział w przygotowaniach utworów oratoryjnych, operowych, kantatowych, symfonicznych i chóralnych a cappella. Uczestniczyła w wydarzeniach muzycznych tj. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Dni Bachowskie w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Chorału Gregoriańskiego Ars Cantus Gregoriani, Festiwal Muzyki Polskiej, Gustav Mahler Festival, Festiwal Muzyki Filmowej, Festiwal Młodych (w ramach Światowych Dni Młodzieży w Krakowie), Międzynarodowy Festiwal dla Pokoju -Life Festiwal Oświęcim 2010, Festiwal Dziedzictwa Kresów, Festiwal Musica Sacra. Wpisując się w działalność krakowskiego środowiska chóralnego brała udział w organizacji festiwali chóralnych Cracovia Cantat oraz Cantate Domino, Festiwal Chórów Męskich Krakowska Wiosna zajmując się ich przygotowaniem i realizacją. Wielokrotnie uczestniczyła w pracach jury konkursów krajowych i międzynarodowych. Jest adiunktem na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Równolegle prowadzi zajęcia dydaktyczne w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie oraz warsztaty muzyczne dla zespołów chóralnych i dyrygentów. Współpracuje również ze Fundacją Uniwersytet Dzieci oraz Stowarzyszeniem Passionart.

Artur Oczkowski, Mateusz Kołodziej – reżyseria światła

Szczepan Sołtys, Paweł Kostuj – reżyseria dźwięku

Maciej Kycler – realizacja video

Tadeusz Płatek – założyciel Szkoły, kierownictwo muzyczne, aranżacje wokalne
Studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim (dziennikarstwo i europeistykę), w Akademii Muzycznej w Krakowie (teorię muzyki) oraz w Królewskim Konserwatorium w Brukseli (dyrygenturę). W 2012 roku ukończył wydział dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Tadeusza Strugały. W 2019 r. uzyskał topień doktora. Zadebiutował w 2009 roku w Londynie na festiwalu Copernicus, organizowanym przez Royal Academy of Music i Royal College of Music. W latach 2008-2012 był asystentem w Operze Krakowskiej, uczestnicząc m.in. w przygotowaniu oper Eugeniusz Oniegin, Carmen, Traviata oraz Halka, którą poprowadził w ramach spektaklu dyplomowego. Od 2012 r. pełnił funkcję dyrygenta w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Zrealizowany pod jego kierownictwem muzycznym musical Korczak zdobył Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury za najlepszy spektakl 2012 roku, został wyróżniony Medalem rzecznika praw dziecka oraz otrzymał tytuł Wydarzenie Historyczne Roku. Jest autorem źródłowego opracowania opery Halka, oraz krotochwili Nowy Don Kichot, czyli 100 szaleństw na podstawie pierwodruków i rękopisów Stanisława Moniuszki. Współpracował z wieloma orkiestrami symfonicznymi, m.in. Filharmonii Koszalińskiej, Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Krakowskiej i Filharmonii Poznańskiej, Orkiestry Teatru Wielkiego w Łodzi oraz Polish-Israeli Festival Orchestra. Poprowadził ponad 150 przedstawień operowych, musicalowych (w tym „Upiora w Operze” A. Lloyd Webbera) oraz koncertów symfonicznych. Od 2014 r. jest dyrygentem Orkiestry Szkoły Muzycznej I i II Stopnia im. Bronisława Rutkowskiego. Był kierownikiem muzycznym musicali „Grease – powrót legendy”, „Taniec Wampirów – mroczna historia”, „Koty” oraz „Dorotka w Krainie OZ”, „Akademia Pana Kleksa” oraz „Alladyn”. Zrealizowane pod jego kierownictwem muzycznym widowisko „Lamaila”, wstawione w Teatrze Wielkim w Łodzi zostało nagrodzone Złotą Maską w 2018 r. W maju 2019 r. zadebiutował w rosyjskiej Operze Chelabinskiej prowadząc „Traviatę” G. Verdiego.

 

WYSTĘPUJĄ (Uczniowie Krakowskiej Akademii Musicalu):

Marcela Kurleto, Alicja Dewera, Kamelia Kirejczyk, Amelia Krzysztofik-Woch, Zuzanna Kułaj, Łucja Olszewska, Anna Bugajska, Alicja Chochrek, Lena Chwyć, Blanka Hanarz, Julia Migdał, Karol Tverberg, Nikolas Tverberg, Laura Wojciechowska, Jagoda Goraj, Zofia Kułaj, Katarzyna Skrzypczyk, Dionizy Krawiec, Anna Mróz, Emilia Batko, Aleksandra Jazowska, Michał Maruszczak, Matylda Ślusarczyk, Gabriela Dondziak, Zofia Florczyk, Maria Florczyk, Emilia Łoś, Maria Matus-Rudzińska, Zuzanna Wójcik, Mirela Kruk, Julia Mróz, Marcelina Płatek, Maria Rusinek, Gabriela Rusinek, Emilia Sapała, Natalia Wacławik, Antonina Celińska, Antonina Fedorowicz, Maja Hancock, Katarzyna Kurkiewicz, Lidia Ostrowska, Melanie Pieczara, Pola Trybus, Emilia Wałecka, Lena Pieculewicz, Inga Krummel, Piotr Kutnik, Wiktoria Gowin, Karolina Januszewska, Maria Nadrowska, Hanna Skoć, Paweł Kucharczyk, Jonasz Iwanicki, Gabriela Kutnik, Martyna Juszczyk, Leon Bukowy, Jakub Hohol, Nadia Kasprzyk, Henryk Kosała, Kaja Krzyżowska, Zuzanna Łabuzek, Tosia Nowak, Eliza Owczarek, Milena Stylo, Weronika Foryś, Oliwia Przewięźlikowska, Amelia Miskiewicz, Aleksandra Batko, Oliwia Dębosz, Vanessa Szot, Michał Talar, Laura Pieczara, Tomasz Sordyl

Organizator wydarzenia – Krakowska Akademia Musicalu / Tadeusz Płatek

Środa, 09.11.2022, Scena NCK
godz. 09:00
godz. 17:00

Biuro Organizacji Widowni
telefon: 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: REZERWACJA@NCK.KRAKOW.PL