25.03.2018

„Jestem miłością” – PREMIERA

„Jestem miłością” – PREMIERA

Fasada zachowana, osobnik pozornie się nie zmienił,

zachowuje formy towarzyskie, pracuje.

Zmianę bardziej wyczuwa się niż zauważa.

Coś nieuchwytnego dzieli go od najbliższych, jakby był z innego świata, a nie stąpał po tej samej ziemi. 

„Schizofrenia” A. Kępiński

 

Nowy spektakl tańca współczesnego w Studio KCC.

 

koncept: Barbara Bujakowska, Daria Kubisiak
choreografia: Barbara Bujakowska
wykonanie: Barbara Bujakowska, Daria Kubisiak
muzyka: Marcin Janus

czas trwania: 30 min

 

 

Barbara Bujakowska – tancerka, performerka, absolwentka Institute for Dance Art na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linzu (dyplom BA/performance in dance) oraz P.F.P w Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego w Salzburgu (SEAD). Laureatka Pierwszej Nagrody w konkursie TVP2 „Dolina Kreatywna” za solowy spektakl Swan….like. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009) oraz Art Stations Foundation (Solo Projekt 2008, Alternatywna Akademia Tańca 2009). Współpracowała m.in. z takimi twórcami, jak Teresa Ranieri, Rebecca Murgi, Nigel Charnock, Kaya Kołodziejczyk, Daniel Landau, Isabelle Schad, Towarzystwo Gimnastyczne, Teatr Maat Projekt. Mieszka w Krakowie, prowadzi zajęcia taneczne z dziećmi, młodzieżą oraz osobami starszymi. Tworzy spektakle z pogranicza teatru, tańca oraz performansu. Do jej najważniejszych prac należą: Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój (2013), ID- ance (2013) oraz Dying Swan (2015).

Daria Kubisiak – ur. 1989. Absolwentka polonistyki i performatyki przedstawień na Uniwersytecie Jagiellońskim, studentka reżyserii (spec. dramaturg teatru) na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Jako dramatopisarka debiutowała tekstem Reduplikacja w reżyserii Aśki Grochulskiej w Łaźni Nowej w Krakowie w ramach Festiwalu Uczuć Urażonych. Jako dramaturżka debiutowała spektaklem Opole/04 w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu, odpowiedzialna za dramaturgię części III: Współczesny pomnik Opola, w reżyserii Jakuba Skrzywanka. Współautorka i reżyserka instalacji Kartoteka rozrzucona 2.016 (Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, 2016). Współtworzyła wraz z Katarzyną Peplińską autorskie wydarzenie sceniczne Chór Performatyków, które otrzymało wyróżnienie na Forum Młodej Reżyserii w 2016 roku (Cricoteka 2016, Teatr Nowy w Krakowie 2017), Stypendystka Stypendium Miasta Krakowa w roku 2016 w dziedzinie literatury. W Bibliotece Mieczysława Porębskiego przy MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie zrealizowała grę performatywną, dającą możliwość samodzielnego bądź zbiorowego dryfowania po bibliotece, bez obecności przewodnika. Członkini kolektywu artystycznego „Antyteren” (m.in. Dzień CudówAntyteren – każdy teren jest nasz – projekt prezentowany w ramach III Kołłątajowskiego Przeglądu Sztuki, Dolne Młyny 2016); członkini i współzałożycielka Pracowni Dramaturgicznej AST Kraków (pod opieką pedagogiczną Igi Gańczarczyk; projekty realizowane: „archiwum//lab.”, „Inny Teatr”).

Marcin Janus – pochodzi z Krakowa, jest artystą dźwiękowym, multimedialnym, twórcą muzyki elektronicznej i elektroakustycznej. Od wielu lat zajmuje się oryginalnymi projektami artystycznymi. Jest autorem i często wykonawcą muzyki do licznych spektakli tanecznych oraz teatralnych. Tworząc na granicach sztuk kreuje złożone środowiska dźwiękowe. Realizując projekty stawia sobie za zadanie uczynić przedstawienia bardziej wciągającymi, nasycając świat i myślenie osobliwymi zjawiskami dźwiękowymi, dostarcza zmysłom szerokiego spektrum wrażeń. W procesie twórczym koncentruje się na barwie dźwięku, bada jego podstawowe cechy, często szuka odzwierciedlenia w ruchu i obrazie, nadaje zdarzeniom nowych znaczeń łącząc je w przestrzeniach muzycznych. Pracując w domenie cyfrowej najczęściej wykorzystuje Ableton Live i Metasynth oraz kontrolery midi, które dostarczają̨ unikalnych możliwości. W świecie analogowym operuje na mocnych brzmieniach Bass Station czy Elektrona w rezultacie jego muzyka charakteryzuje się szeroką paletą dźwiękową. W pracach opartych o technologię można usłyszeć zestawienie nagrań i organicznych dźwięków z syntetycznymi barwami o często motorycznych cechach. Zaczynał jako muzyk eksperymentalnych formacji, by po kilku latach rozpocząć pracę jako niezależny kompozytor. Był stypendystą Art Stations Foundation w programie Solo Projekt, Finalistą na Konkursie kompozytorskim, który odbywał się̨ w ramach roku Johna Cage’a. Doświadczenie zdobywał również̇ jako uczestnik kursów a w ostatnim czasie GrupLab Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie z którą wspólnie brał udział w wielu projektach artystycznych. Poza częstymi występami w kraju gościł również w Londynie, Lizbonie, Turynie i Frankfurcie.

 

 

Prezentacja odbędzie się podczas wieczoru laureatów konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC!

Konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC! odbywa się corocznie od 2011 roku jako impreza o charakterze międzynarodowym, prezentuje krótkie formy solowe, duety i tria oparte na szeroko rozumianej technice tańca współczesnego. Podstawowym celem konkursu jest konfrontacja własnej twórczości choreograficznej z profesjonalnym jury oraz możliwość otwartej dyskusji z udziałem jurorów i publiczności, służąca również edukacji widowni tańca. 3…2…1…TANIEC! jest jednym z nielicznych polskich konkursów, który skierowany jest do choreografów z Polski i zagranicy, poszukujących własnego, oryginalnego języka scenicznej wypowiedzi, niezależnie od ich wieku i doświadczenia.

Niedziela, 25.03.2018, Studio KCC
godz. 18:00

Bilet - 25 zł

Biuro Organizacji Widowni
telefon: 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl