Zakończenie rezydencji Agnieszki Ferenc i Pameli Bosak w ramach projektu „Taniec w procesie”

Zakończenie rezydencji Agnieszki Ferenc i Pameli Bosak w ramach projektu „Taniec w procesie”

Już 31 października 2022r. odbędzie się zamknięty pokaz work in progress duetu „Ona_s” w chor. Pameli Bosak i Agnieszki Ferenc. Spektakl będzie mieć swoją premierę 6 listopada w Centrum Kultury w Lublinie w ramach programu Przestrzenie Sztuki. Krakowskie Centrum Choreograficzne jest współproducentem tego spektaklu. Polecamy Waszej uwadze premierę tego spektaklu!

Więcej informacji o premierze Ona_s:

https://ck.lublin.pl/wydarzenie/ona_s-premiera/?date=0&fbclid=IwAR3vOpXO7ij8TE0mv_CD7CxS-0g9vnJy9ChRWUfNwUz0CH6qPFltdmxWBSg#details

Więcej o naszym projekcie Taniec w procesie:

https://nck.krakow.pl/kcc/taniec-w-procesie/

Ona_s

Koncept, choreografia i wykonanie:Pamela Bosak, Agnieszka Ferenc

Dramaturgia: Michał Korda

Reżyseria świateł: Klaudia Kasperska

Muzyka: Kamil Tuszyński

Kostiumy: Pamela Bosak, Agnieszka Ferenc

Produkcja: Przestrzenie Sztuki Lublin

Współprodukcja: Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury

Premiera: 6.11.22 Centrum Kultury w Lublinie

Spektakl zrealizowano w ramach Programu Przestrzenie Sztuki. Program Przestrzenie Sztuki jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Lokalnym operatorem projektu jest Centrum Kultury w Lublinie.

Ona_s to opowieść o nas, o naszych marzeniach, o naszym strachu i obawach. Chcemy eksplorować, szukać, bawić się nowymi formami, transformować „teledyskowy” taniec, który każda z nas tańczy dla siebie w pustym pokoju. Chcemy odważyć się mówić o sobie, za siebie, dla siebie, dla nas wszystkich. Chcemy podziękować sobie, że nigdy nie zrezygnowałyśmy.

Ona_s to my. Jesteśmy. Tworzymy. To ja. To ja. To my i wy.

Twórczynie spektaklu:

Pamela Bosak – tancerka, pedagog tańca, początkująca choreografka, doktorantka nauk o sztuce na UJ, redaktorka, pracuje w wydawnictwie Znak Horyzont. Zajmuje się także krytyką i teorią teatru tańca. Absolwentka teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Regularnie publikuje recenzje i teksty krytyczne na portalach i w pismach teatralnych. Dyplomowana instruktorka tańca jazzowego. Wzięła udział w projekcie MIXER Natalii Iwaniec. Zagrała w spektaklu Magdy Niedzielskiej „Mój smutek ma przyczyny po prostu chemiczne”, w spektaklach Eryka Makohona „Glamour”, „MY|WY” i „Takarazuka Camp”, a także w „The Entrance” Ayrin Ersoz. Wraz z Magdą Niedzielską zatańczyła i stworzyła spektakl „aNNa”. Na przełomie lat 2020/21 uczestniczyła w Laboratorium ruchu prowadzonym i zainicjowanym przez Martę Wołowiec. W 2022 roku współpracowała przy „Uteri Migrantes” Renaty Piotrowskiej-Auffret oraz wzięła udział w wieczorze tanecznej improwizacji scenicznej z muzyką na żywo „D A N S W E R” w koncepcji Inny Aslamovej we współpracy z Lubelskim Teatrem Tańca.

Agnieszka Ferenc – absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Aktorka, tancerka, choreografka i nauczycielka tańca współczesnego. Członkini stowarzyszenia Kuźnia Tańca. Od 2015 roku prowadzi grupę tańca współczesnego w Studiu Tańca „R”. Na stałe współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca, gdzie współtworzyła ruchową instalację miejską „Okno holenderskie” w koncepcji Eryka Makohona i Pawła Łyskawy (2020-2021) i zagrała w spektaklu „TAKARAZUKA camp” Eryka Makohona (2020-2021). Wystąpiła w spektaklu „White Rabbit” Agaty Jędrzejczak (2021). We współpracy z Anną Obszańską zrealizowała solowy spektakl „As much” i „Freelancer” w ramach rezydencji w Krakowskim Teatrze Tańca (2020-2021) oraz egzamin „Orfeusz”, który będzie pokazywany na Forum Młodej Reżyserii. Współpracowała także z Jackiem Łumińskim „CPH4” (2019), Maciejem Podstawnym „Hen. O końcu” (2019) oraz Renatą Piotrowską-Auffret przy „Uteri Migrantes” (2022). Wzięła udział w wieczorze tanecznej improwizacji scenicznej z muzyką na żywo „D A N S W E R” (2022) wraz z grupą białoruskich tancerzy i krakowskich tancerek w koncepcji Inny Aslamovej we współpracy z Lubelskim Teatrem Tańca. Na przełomie lat 2020/21 uczestniczyła w Laboratorium ruchu prowadzonym i zainicjowanym przez Martę Wołowiec. Stworzyła dwie etiudy taneczne „Czułość” i „Zobacz mnie” prezentowane podczas wieczoru tańca współczesnego w Myślenicach.

fot. Joanna Pachacz Michalak