Premiera rezydencji KCC w choreografii Artura Bieńkowskiego

Premiera rezydencji KCC w choreografii Artura Bieńkowskiego

30 listopada na scenie Studio KCC zostanie zaprezentowana premiera spektaklu, powstałego w wyniku tegorocznej rezydencji Krakowskiego Centrum Choreograficznego. W drodze konkursu rozstrzygniętego we wrześniu 2019 zespół KCC wyróżnił propozycję Artura Bieńskowskiego, i to właśnie on wraz z tancerką Victorią Kennett został zaproszony do pracy nad spektaklem na przestrzeni listopada w studio KCC. Spektakl pod tytułem „Teach yourself to fly” mógł powstać dzięki wsparciu finansowemu ze strony NCK, które za pośrednictwem programu rezydencyjnego stworzonego i realizowanego przez KCC wspiera twórców działających w obszarze tańca współczesnego.

„Teach yourself to fly”

choreografia: Artur Bieńkowski
taniec i kreacja: Victoria Kennett
muzyka: Kessel Jaeger
foto: Dominik Więcek 

Studio KCC/NCK
godz: 19:00
bilety 25 zł
https://biletyna.pl/spektakl/Teach-yourself-to-fly-Artur-Bienkowski-premiera-Rezydenta-Krakowskiego-Centrum-Choreograficznego/Krakow

Projekt choreograficzny „Teach yourself to fly” zakłada, że praca z metodologią procesu twórczego i strategią choreograficzną to proces poznawczy, powodujący zmianę w percepcji. Główną inspiracją twórcy są metody „Głębokiego Słuchania” Pauline Oliveros – ćwiczenia przekształcające nawyki percepcyjne w celu wykształcenia otwartości w stosunku do otoczenia i innego, rozumiejąc tym samym, że prawdziwe słuchanie, możliwość bycia usłyszanym / wysłuchanym,  a także prawdziwe słuchanie siebie, kształtuje rzeczywistość      i ma potencjał zmiany. Praktyka Deep Listening to także sposób słuchania wszystkich możliwych dźwięków, na wszystkie możliwe sposoby i zastąpienie obserwacji aktywnym uczestnictwem. Deep Listening jest tu nie tylko zmianą wyostrzającą zmysł, ale też zmianą powodującą odmienny sposób uczestniczenia w rzeczywistości. Twórcy zakładają, że całe ciało jest odbiorcą wszystkiego: dźwięków, myśli, wyobrażeń, a na choreografię składa się zarówno ruch ciała jak i wyobrażenia i oczekiwania widza.