Taniec Młodych

Taniec Młodych

Już w najbliższą sobotę 26 listopada zapraszamy na pilotażowy wieczór projektu edukacyjnego dla młodzieży „Otwarte próby choreograficzne – Taniec Młodych”. O godz. 18.00  na Scenie Studio KCC zaprezentują się uzdolnieni i twórczy licealiści we własnych krótkich formach choreograficznych. Prace zostaną poddane krytyce naszego gościnnego specjalisty – Tomasza Wesołowskiego. Uczniowie pracują regularnie pod okiem Aleksandra Kopańskiego i Wojciecha Terechowicza.
Serdecznie zapraszamy wszystkich, którzy chcą wziąć udział w tym szkoleniowym wieczorze jako widzowie i uczestnicy dyskusji. Zachęcamy do przyjścia także tych, którzy w przyszłości sami chcieliby poddać swoje ruchowe poszukiwania analizie i są otwarci na konstruktywną krytykę, sugestie i dialog z widownią. Formuła jest dosyć specyficzna: mniej oficjalna, bardziej przyjazna! Przyjdźcie, żeby dodać otuchy młodym, ale i pomóc im w dalszym rozwoju. Udział w wieczorze jest otwarty i bezpłatny.
foto główne: Katarzyna Machniewicz
„Otwarte próby choreograficzne – Taniec Młodych”
26 listopada godz. 18:00 Scena Studio KCC
„Fatum”
wykonawca: Rafał Matusiak
Choreografia opowiada o człowieku, który nie wie kim jest i nie poznaje własnego ciała. Nie ma wolnej woli, ktoś kieruje jego życiem. Mężczyzna stara się przezwyciężyć zły los, lecz starania idą na marne.
 „Mażoretka”
wykonawca: Sonia Koczor

Choreografia solowa z rekwizytem. Zaprezentuję taniec mażoretkowy z elementami twirlingów (pracy z pałeczką) oraz flagami. Przygotowanym przeze mnie występem chcę przekazać widzowi pozytywną energię i radość jaką sprawia mi każda możliwość przedstawienia efektów swojej pracy.

„(Nie)Przyjaciel”
Wykonawcy: Szymon Walawender, Kacper Mucha

Choreografia ,,(Nie) Przyjaciel” opisuje relacje chłopców, którzy próbują się nawzajem zaprzyjaźnić, ale jednocześnie nie są do końca do siebie przekonani.

„Trzy strony świata”
wykonawcy: Patrycja Marszałek, Julita Harzęga, Kacper Mucha

Choreografia ,,Trzy strony świata” opisuje trójkę przyjaciół, którzy tańczą różne techniki taneczne, chcą się w nich rozwijać i cieszyć się wspólnie pasją do tańca.

 „Ubezwłasnowolnienie…”
wykonawcy: Daria Pietrzykowska, Natalia Janeczek

,,Ubezwłasnowolnienie…” powstało na podstawie obserwacji funkcjonowania relacji ludzi w społeczeństwie. Inspiracją dla nas była zależność od drugiego człowieka, brak samodzielności i kontroli nad własnym życiem, aby wziąć własne losy w swoje ręce. Składają się na to kolejne fragmenty choreografii tańca, gry aktorskiej oraz rekwizyty.

 „Spójrz na mnie”
wykonawcy: Karolina Sadowska, Rafał Matusiak

„Spójrz na mnie” opowiada o relacji dwóch młodych osób zakochanych w sobie. Uczucie między nimi stopniowo rośnie. Adresowana jest do ludzi samotnych, aby pokazać im jak ważna jest druga osoba w życiu człowieka, jak i również do osób połączonych tą więzią, aby nigdy o niej nie zapomnieli a uczucie nie stało się przyzwyczajeniem.

Poranek dam”
wykonawcy: Aleksandra Kuś, Natalia Pitry, Julianna Walczak, Karolina Stępień, Patrycja Abram, Rozalia Wolska

Pierwsze skojarzenie po usłyszeniu „muzyka klasyczna” lub „Mozart”? Wyobraźnia podsuwa nam setki obrazów: dostojnie damy w towarzystwie panów w idealnie skrojony garniturach, szalonego dyrygenta, sali koncertowej i lśniących instrumentów wygrywających dobrze wszystkim znane melodie. Muzyka klasyczna to jednoznaczne hasło. Jednych nudzi, innych zachwyca, ale niezależnie od emocji, które wzbudza zamyka się w ramach czasów przeszłych, powagi, dostojności i świetności dawnych kompozytorów. A gdyby tak przełamać ten stereotyp? Czy muzyka Mozarta mogłaby wpasować się w nastrój gorącej piątkowej imprezy? Czy mogłaby stać się tłem dla współczesnych technik tańca, takich jak twerk? Na te pytania odpowiada „Poranek Dam”.gość rozmowy pospektaklowej – Tomasz Wesołowski

Aktor, tancerz, choreograf, pedagog. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (2001). W latach 1997-2005 tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu. Tańczył w choreografiach m.in. Jacka Łumińskiego, Conrada Drzewieckiego, Christane Brunel, Paula Claydena oraz w rekonstrukcji spektaklu Poli Nireńskiej. Prowadził Masterclass na University of Utah w Salt Lake City, University of the Art w Filadelfii oraz na Long Island University w Nowym Jorku. Współpracował m.in. z Henriettą Horn, Stephenem Brinkmannem i Janett Panetą.
Ma dyplom tancerza zawodowego przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich, oficjalnie honorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Od 2005 roku współpracuje z teatrami dramatycznymi i reżyserami, m.in. Krystianem Lupą, Agatą Dudą-Gracz, Norbertem Rakowskim, Marcinem Kuźmińskim. Od 2011 prowadzi zajęcia w PWST w Krakowie. W Teatrze Muzycznym Capitol jest autorem choreografii i gra rolę Grajka w spektaklu Agaty Dudy-Gracz „Ja, Piotr Riviere, skorom już zaszlachtował siekierom swoją matkę, swojego ojca, siostry swoje, brata swojego i wszystkich sąsiadów swoich…”.