Ruszyły próby do najnowszej premiery KCC „Rooms by the sea” w chor. Joanny Leśnierowskiej

Ruszyły próby do najnowszej premiery KCC „Rooms by the sea” w chor. Joanny Leśnierowskiej

Dzielimy się z Wami informacją że rozpoczęliśmy próby do najnowszej produkcji Krakowskiego Centrum Choreograficznego. Spektakl „Rooms by the sea” powstanie w choreografii Joanny Leśnierowskiej i będzie miał swoją premierę na początku sierpnia podczas 4. Edycji Krakowskiego Festiwalu Tańca. Na naszej stronie i Social Mediach już niedługo pojawią się szczegółowe informacje o spektaklu i dacie premiery. Poniżej przedstawiamy Wam ekipę realizującą oraz obsadę!

Joanna Leśnierowska / koncept, choreografia, światło

Od 2003 roku, równolegle do pracy jako kuratorka choreografii, Joanna rozwija niezależną praktykę jako dramaturg wizualny, choreograf i kompozytor światła i przestrzeni – w pracach własnych oraz innych polskich i międzynarodowych artystów.

W latach 2003-2009 współtworzyła Towarzystwo Gimnastyczne (kolektyw performatywny i stowarzyszenie), a w 2011 roku oficjalnie zadebiutowała jako autorka spektaklu „Rekonstrukcja”. W 2013 roku współtworzyła solo z Januszem Orlikiem „Insight” (Najlepsza Choreografia Polskiej Platformy Tańca 2014 w Lublinie) pokazywane potem min. w Europie, Brazylii, Palestynie, Izraelu. Podążając za swoim ciągłym zainteresowaniem sztukami wizualnymi, eksplorując w szczególności możliwość przełożenia kreatywnych strategii nowego malarstwa i (post)fotografii na performans, w 2014 roku  Joanna rozpoczęła cykl poszukiwań, których wynikiem sa spektakle:  „…(rooms by the sea). ćwiczenia w Patrzeniu” (2014) inspirowane wszystkim, co hopperowskie we współczesnej kulturze wizualnej oraz BLUR (2017) skupiające się na intencjonalnym geście rozmyazania i jego możliwych manifestacjach w kontekście choreografii. Inną ważną częścią twórczości Joanny są prace związane z odkryciem w Brazylii sladow polskiej choreografki Yanki Rudzkiej. Waamch tego projektu powstały :  ZACZYN (2016, Salvador de Bahia (Brazylia) oraz „Wielogłos”  (2018)  będący dialogiem artystów ormiańskich, brazylijskich, gruzińskich i polskich.

https://lesnierowska.com/

Janusz Orlik / coaching ruchowy

Tancerz, choreograf. Autor spektakli „Exérèse monobloc”, „a bliźniego swego jak siebie samego”, „Live on stage”, „Święto wiosny”, „Mute”, „Insight”, „Koda (a tribute)” oraz „III Symfonia”. Od 2002 roku jest stałym członkiem zespołu Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Od roku 2021 roku pełni funkcję opiekuna artystycznego Teatru Klucz w Poznaniu. Współpracował m.in. z Joanną Leśnierowską, Nigelem Charnockiem, Rosalind Crisp, Isabelle Schad.

Kasia Sitarz / soundscape i praca z głosem

Performerka, improwizatorka, choreografka, badaczka głosu i ruchu. Jej praktyki artystyczne oscylują pomiędzy sztuką, środowiskiem, współczesną choreografią i kinestetycznym postrzeganiem świata. Fascynuje ją relacja głosu, ciała i ruchu. Łącząc techniki śnienia z narzędziami choreograficznymi, neurobiologią, lingwistyką, a także tradycyjnym śpiewem tworzy wielowarstwowe, zmysłowe, polifoniczne prace.

Katarzyna wykłada w International Dreaming and Imagery Institute, (gościnnie) w Codarts University for the Arts (NL), jest certyfikowanym providerem TRE ®, trenerem Mindfulness oraz coachem kreatywności.

Piotr Skalski / ruch i wykonanie

Tancerz, pedagog, choreograf, specjalizuje się w improwizacji i tańcu współczesnym. Absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej (Muzykoterapia) oraz Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego o specjalności Taniec Współczesny, Od 2008 roku związany z Eksperymentalnym Studio Tańca Iwony Olszowskiej jako tancerz, choreograf, twórca improwizacji, instruktor. Uczestnik wielu warsztatów tańca współczesnego, contact improwizacji i  improwizacji. Współpracuje z krakowskimi teatrami jako tancerz, twórca choreografii i ruchu scenicznego. Improwizator w polskiej wersji spektaklu „Soul Project”  w reż. i chor. D. Zambrano. Tancerz w spektaklu „Lighting” w chor. A.Konjetzky,  „Trans_Miss(i)on” w chor. I.Olszowskiej i F.Fehera oraz “Kantor.Burza” w reż. S.Krawczyńskiego i chor. A.Godowskiej.

Monika Szpunar / ruch i wykonanie

tancerka, performerka i choreografka. Absolwentka ACTS/École de Danse Contemporaine w Paryżu i The Place – London Contemporary Dance School. Współtworzy BADBODYCHAOSCODE, projekt Still Standing z W. Pelczyńską i A. Janus oraz inicjatywę choreograficzną praktyki siostrzeństwa. Jej praktyka koncentruje się na spotkaniu choreografii z innymi dziedzinami sztuki oraz aktywizmie społecznym. Współpracuje z m.in POCKETART, Kasią Witek, Viktorem Černickým, Bibi Dorią i Natanem Krzyszkiem.

www.monikaszpunar.com

Monika Węgrzynowicz / ruch i wykonanie

Tańczy, uczy i organizuje wydarzenia w obszarze tańca współczesnego. Związana zawodowo z Nowohuckim Centrum Kultury, współzałożycielka Krakowskiego Centrum Choreograficznego, w którym pracuje do tej pory. Kreuje działania długofalowe, kieruje się troską o środowisko taneczne, dba o wysoki poziom podejmowanych przedsięwzięć. Obecnie skupia się na „mniej znaczy więcej”. Mama dwuletniego Leona i żona Piotra. Pozostając w zgodzie ze zmianami, które niesie czas chciałaby pracować z rodzinami.

Karol Miękina / ruch i wykonanie

Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Były tancerz Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu oraz Bałtyckiego Teatru Tańca – Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Obecnie współpracuje z Teatrem Nowym Proxima w Krakowie. Laureat Programu Stypendialnego MKiDN „Młoda Polska”, Stypendium Twórczego Miasta Krakowa oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wykładowca na Wydziale Aktorskim w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Założyciel i lider Carrodunum Dance Company z Krakowa.

Dominika Wiak / ruch i wykonanie

Tancerka, performerka, choreografka. Do jej ostatnich produkcji należą „MISSPIECE” i „Sticky Fingers Club”, „Manhattan”. W 2023 stworzyła choreografię w filmie W. Sasnala oraz w spektaklu E. Marciniak we Frankfurcie. Jako tancerka brała udział m.in. w spektaklach: Ben J. Riepe’a, Moniki Strzępki, Macieja Kuźmińskiego, Jakuba Lewandowskiego, Magdaleny Piekorz, Quana Bui Ngoc, Dominiki Knapik. Występowała m.in. w: Szwecji, Chinach, Włoszech, Gruzji, Holandii, Austrii oraz Estonii. Jest częścią zespołu KCC oraz współtwórczynią kolektywu Sticky Fingers Club.

www.dominikawiak.com

Agnieszka Barańska-Kozik / producentka

Z tańcem współczesnym związana od 2001 r., najpierw jako tancerka, później instruktorka, obecnie producentka. Przewrotnie to nie taniec, a 2-letnie doświadczenie pozyskiwania i rozliczania dotacji z UE dla kultury sprowadziło ją w 2018 r. do KCC. Tu odpowiada głównie za aplikowanie o środki zewnętrzne, współuczestnicząc także w planowaniu, programowaniu i realizacji pozostałych działań. Tańczy nadal, po godzinach, ucząc się o ruchu od swojej prawie 3 letniej córki.

Ola Honza / producentka

Menadżerka, producentka. Obecnie związana z Krakowskim Centrum Choreograficznym – Nowohuckim Centrum Kultury. W codziennej pracy łączy swoje doświadczenie taneczne, pedagogiczne i organizacyjne. Koordynuje zajęcia edukacyjne, prowadzi lekcje tańca współczesnego, współpracuje z artystami_stkami, opiekuje się wolontariuszkami oraz współtworzy i współkuratoruje Krakowski Festiwal Tańca. Ostatnio pracowała jako asystentka choreografki w spektaklu „Wrzechświaty mojego taty” w reż. Gosi Dębskiej w Teatrze Groteska. Wyróżnia ją dobra energia, empatia i wielozadaniowość.