PLAN EWAKUACJI / Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Dominika Wiak

PLAN EWAKUACJI / Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Dominika Wiak

reżyseria, choreografia: Piotr Stanek
obsada: Katarzyna Kania, Dominika Wiak
premiera: 15 listopada 2015 BalletOFFFestival
producent: Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury

Spektakl powstał w ramach programu rezydencyjnego w Krakowskim Centrum Choreograficznym.

PLAN EWAKUACJI wprowadza widza w hermetyczną przestrzeń – metaforyczną izolatkę od świata. Dwie kobiety przepełnione frustracją, odnajdują w sobie siłę, by w radykalny sposób zmienić sytuację, w której się znalazły. Spektakl z dystansem porusza temat kobiecości, ukazując w krzywym zwierciadle ikonę „kobiety idealnej” oraz konsekwencji z nią związanych.

Piotr Stanek – student PWST WTT w Bytomiu. Uczestniczył w siedmiu edycjach Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju. Uczestnik ogólnopolskich eliminacji konkursu „Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013”, gdzie zdobył nagrodę publiczności. Tancerz w spektaklach Teatru Dada von Bzdülöw: „Enclave 4/7” (chor. Roberto Olivana) oraz „Intro” (reż. Katarzyna Chmielewska, Leszek Bzdyl). Odtwórca głównej roli w spektaklu dyplomowym prof. Jerzego Stuhra „Ubu król, czyli Polacy” oraz tancerz w spektaklu „Working title: Ego” (chor. Jens Van Daele). We współpracy z innymi artystami tworzy również własne prace. Laureat na I Ogólnopolskim Konkursie dla Młodych Choreografów na Połczyńskim Festiwalu Na Bosaka, zdobywca nagrody indywidualnej dla najlepszego tancerza (solo „Why not”, finał konkursu Solo Dance Contest 2014) oraz na festiwalu Deltebre Dansa 2015 (duet „Bad dancing – Good art”). Choreograf spektaklu „Plan ewakuacji / Emergency Plan” (rezydencja: Krakowskie Centrum Choreograficzne 2015). Uczestnik dwóch edycji festiwalu Deltebre Dansa pod dyrekcją Roberto Olivana.

Dominika Wiak – jest studentką piątego roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Swoją edukację taneczną rozpoczęła od nauki Rock and Rolla Akrobatycznego, w tej właśnie dziedzinie w 2008 roku zdobyła Mistrzostwo Polski i drugie miejsce na Międzynarodowych Zawodach Klubów Partnerskich. Rok temu zakończyła pracę nad dyplomami: aktorskim w reż. Jerzego Stuhra oraz tanecznym: chor. Jensa van Daele’a. Jest tancerką w spektaklach m.in. Macieja Kuźmińskiego Room 40, który otrzymał nagrodę publiczności na Polskiej Platformie Tańca, Jacka Łumińskiego Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę, Za mgłą oraz W drodze Sylwii Hefczyńskiej- Lewandowskiej. W ostatnich latach stworzyła własne projekty takie jak: Wyścig we współpracy z Dominikiem Więckiem (nagrodzony na festiwalu „3…2…1…TANIEC” oraz „Na Bosaka po trawie”), Zmruż oczy (wyróżniony na konkursie „Beksiński-interpretacje”) oraz inner place. Była uczestniczką wielu warsztatów, w tym w brała udział w projekcie badawczym Joy of discovering w prowincji Shanxi, w Chinach. Katarzyna Kania – tancerka, choreografka. Edukację muzyczną, taneczną oraz aktorską poszerzała na międzynarodowych warsztatach teatralnych i tanecznych w Polsce i na świecie (m. in. Deltebre Dansa, Dada Hub, OWTW, Festiwal Dei Due Mondi). Jest absolwentką krakowskiego PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2012 roku członek i współzałożycielka polsko-niemieckiej grupy teatralno-tanecznej little: interference, której spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry). Tańczy w spektaklach Jacka Łumińskiego: Święto wiosny…100 lat później (spektakl realizowany we współpracy z grupą Kwadrofonik oraz Lubelskim Teatrem Tańca) oraz Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę. Kształciła się również w Tel Awiwie (Kibbutzim College of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Była asystentką prof. Jerzego Stuhra oraz współautorką choreografii spektaklu dyplomowego na Wydziale Teatru Tańca w jego reżyserii – Ubu Król, czyli Polacy, za którą otrzymała nagrodę przyznaną przez Zarząd Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, asystentką belgijskiego choreografa Jensa Van Daele’a przy spektaklu Working title Ego. Obecnie pracuje z młodzieżą w Teatrze Muzycznym w Gdyni, jak również współpracuje z Wydziałem Teatru Tańca w Bytomiu w charakterze asystenta.