TANIECmałopolska2014

TANIECmałopolska2014

Serdecznie zapraszamy do udziału w Festiwalu Młodzieżowych Zespołów Tanecznych TANIECmałopolska2014! Festiwal skierowany jest do młodzieżowych zespołów tanecznych z Małopolski, w ramach którego odbędzie się konkursowa prezentacja etiud, oceniana przez profesjonalnych jurorów oraz warsztaty taneczne skierowane do uczestników Festiwalu – młodzieży powyżej 16 lat. Podczas Festiwalu przyznane zostaną nagrody finansowe dla najlepszych prezentacji.

Prace oceniać będą – Witold Jurewicz, legendarny ruchmistrz, założyciel Teatru Tańca Alter, Janusz Skubaczkowski, były tancerz Śląskiego Teatru Tańca, choreograf, prodziekan Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu oraz Eryk Makohon, kierownik Krakowskiego Teatru Tańca i Krakowskiego Centrum Choreograficznego.

Warsztaty z tańca współczesnego dla członków zespołów i ich instruktorów poprowadzi Witold Jurewicz.

Zajęcia dla członków zespołów odbędą się 12 czerwca w dwóch grupach (w zależności od prób do konkursu) o godz.10.30 – 12.00 oraz 12.30 – 14.00.

Zajęcia dla instruktorów odbędą się 12 czerwca o godz. 20.00 – 22.00.

deadline zgłoszeń: 2 czerwca 2014 r.

karta zgłoszeń

regulamin

Termin: 12 czerwca, godz. 15.30
Miejsce: Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie, sala teatralna
wstęp wolny

Organizatorzy:
Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca
Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie

Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego

Po prezentacji konkursowych prac zapraszamy na spektakl „Hapi end” w choreografii Aleksandra Kopańskiego, w wykonaniu uczniów III klasy XXX Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie (klasa o profilu taneczno – teatralnym)

12 czerwca, godz. 18.00
Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie, sala teatralna
Uczestnicy Festiwalu – wstęp wolny
Bilety ulgowe 15 zł, normalne – 20 zł
rezerwacja@nck.krakow.pl
12 644 24 81, 518 766 738

,,Hapi End

,,Hapi End

Serdecznie zapraszamy na spektakl ,,Hapi End” w choreografii Aleksandra Kopańskiego, w wykonaniu uczniów III klasy XXX Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie (klasa o profilu taneczno – teatralnym). Spektakl odbędzie się tuż po prezentacjach konkursowych TANIECmałopolska2014.

„Hapi end”
choreografia i reżyseria: Aleksander Kopański
muzyka: Robbie Wiliams, Bat for lashes, L.U.C. & Motion Trio, Mr. De Saint Colombe, Marin Marais, Yael Naim, Matt Elliot

Jarek znajduje sposób na zniknięcie. I po raz pierwszy w życiu naprawdę się śmieje. Dlatego że wcale nie chce zniknąć? Jest młody, zaraz po maturze, tuż przed resztą życia. A może czuje ulgę, że wreszcie się uwolni?
Justyna czołga się z wyczerpania i śpiewa o kochaniu. Wątpi i tylko ironicznie pastwi się nad sobą? Czy też nigdy się nie podda?
Młodość – stara jak świat- jest ciągle w jakiś sposób w niebezpieczeństwie. Wystawiona na uczucia i emocje, z którymi jej ciężko, a bez których nie istnieje.

12 czerwca, godz. 18.00
Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie, sala teatralna
Uczestnicy Festiwalu – wstęp wolny
Bilety ulgowe 15 zł, normalne – 20 zł
rezerwacja@nck.krakow.pl
12 644 24 81, 518 766 738

CIAŁOWANIE na SPACERZE

CIAŁOWANIE na SPACERZE

Rzuć wszystko i chodź się CIAŁOWAĆ!
Już po raz trzeci zapraszamy do udziału w warsztatach organizowanych w ramach Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER w Nowohuckim Centrum Kultury! Tym razem będziecie mieli okazję pracować pod okiem Natalii Iwaniec, Wojciecha Mochnieja oraz Thomasa Steyaerta.
Dla zaawansowanych tancerzy, z doświadczeniem scenicznym i apetytem na więcej, mamy szczególną propozycyję  –  coaching z Thomasem Steyaertem – wieloletnim tancerzem Ultimy Vez.

CIAŁOWANIE

CIAŁUJEMY się przez cztery dni, od 1 do 4 maja 2014r. w Krakowskim Centrum Choreograficznym – Nowohuckim Centrum Kultury. Karnet na warsztaty obejmuje 20 godzin zajęć w trzech różnych technikach!
Zajęcia będą odbywać się na dwóch poziomach zaawansowania: średniozaawansowanym i zaawansowanym.
Ograniczona ilość osób w grupach gwarantuje komfort pracy!

W tym roku CIAŁUJEMY się wspólnie z:
– Natalią Iwaniec – GaGa,
– Wojciechem Mochniejem – technika tańca współczesnego : „organic dance technique”
– Thomas Steyaert – taniec fizyczny /obecność/ „tu i teraz”

Cena KARNETU:
420 zł – przy zgłoszeniu do 23 kwietnia 2014r.
500 zł – przy zgłoszeniu po 23 kwietnia 2014r.
Możliwe będzie także wykupienie pojedynczego wejścia na wybrany warsztat w cenie
50 zł/lekcja. Dla osób biorących udział w coachingu obowiązuje cena promocyjna 30 zł.
Pojedyncze wejściówki na warsztaty zostaną udostępnione do sprzedaży od 25 kwietnia.

WAŻNE! Warsztaty przeznaczone są dla osób od 16 roku życia!

grafik:
9.30 – 10.30 GaGa (N. Iwaniec)
10.45 – 12.15 taniec fizyczny (T. Steyaert) GRUPA średniozaawansowana/ organic dance technique (W. Mochniej) GRUPA zaawansowana
12.30 – 14.00 organic dance technique (W. Mochniej) GRUPA średniozaawansowana/ taniec fizyczny (T. Steyaert) GRUPA zaawansowana
14.15 – 15.15 GaGa (N. Iwaniec)

szczegółowe informacje oraz zgłoszenia:
AGATA SYREK
e-mail: agata.syrek@nck.krakow.pl
telefon: 0 530 555 757

KARTA ZGŁOSZEŃ

REGULAMIN

OSOBY WYKUPUJĄCE PEŁEN KARTNET NA WARSZTATY oraz OSOBY BIORĄCE UDZIAŁ W COACHINGU MAJĄ MOŻLIWOŚĆ ZAKUPU BILETÓW NA SPEKTAKLE W PROMOCYJNEJ CENIE 20 zł.

COACHING

Zaawansowanych tancerzy serdecznie zapraszamy do udziału w 12-godzinnym coachingu w zamkniętej grupie z Thomasem Steyaertem.

Praca będzie odbywać się w wyselekcjonowanej, niewielkiej grupie i skupiać na poszukiwaniach w obszarze niereprezentacyjnej komunikacji fizycznej pomiędzy performerami w czasie rzeczywistym, tu i teraz. Uczestnicy zostaną zachęcani do budowania własnych scorów na podstawie proponowanych przez pedagoga różnorodnych narzędzi. Prowadzący szczególnie zaprasza wszystkich, którzy pragną rozwinąć swoją performatywną praktykę w wymiarze obecności, gotowości ciała i świadomego działania opartego na fizycznej prawdzie. Coaching zakończy się otwartym pokazem pracy, wieńczącym zakończenie festiwalu.

Wszystkie osoby zainteresowane udziałem w coachingu, prosimy o przesłanie aplikacji zgłoszeniowej,  CV oraz linków do video, prezentujących dorobek taneczny, na adres mailowy: marta.wolowiec@nck.krakow.pl. Ostateczny termin zgłoszeń mija 15 kwietnia 2014r.

Cena COACHINGU – 350 zł/wpłaty należy dokonać po otrzymaniu wyników kwalifikacyjnych
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc oraz intensywny i zaawansowany plan pracy, do współpracy z pedagogiem zostaną zaproszone tylko wybrane osoby.

GRAFIK: codziennie w godzinach 15.45 – 18.45

KARTA ZGŁOSZEŃ

REGULAMIN

OSOBY WYKUPUJĄCE PEŁEN KARTNET NA WARSZTATY oraz OSOBY BIORĄCE UDZIAŁ W COACHINGU MAJĄ MOŻLIWOŚĆ ZAKUPU BILETÓW NA SPEKTAKLE W PROMOCYJNEJ CENIE 20 zł.

fot. Michał Pudełko

Warsztaty GaGa z Natalią Iwaniec

Warsztaty GaGa z Natalią Iwaniec

Serdecznie zapraszamy na kolejne intensywne warsztaty GaGa z Natalią Iwaniec.

8-9 marca 2014, Krakowskie Centrum Choreograficzne, Nowohuckie Centrum Kultury

GaGa – metoda pracy, która może stać się nieodłączną częścią Waszego treningu. GaGa to nie technika taneczna sama w sobie, a innowacyjna praktyka, pozwalająca na robienie znacznych postępów w technikach jakie ćwiczymy na co dzień. Dzięki pracy wykorzystującej wyobraźnię i zmysły, zachęcającej do improwizacji i instynktownego poruszania się, odnajdziemy zupełnie nowe drogi dla własnego tańca i zaskoczymy swoje ciało. GaGa zachęca do skupienia , do koncentracji na indywidualnych odczuciach, kieruje uwagę na poszczególne części ciała. Daje komfort samodzielnej pracy jednak w pełnej energii grupie. Dzięki temu możesz przełamać lęk przed improwizacją i nieskrępowanym poruszaniem się. Możesz pozwolić sobie na swobodny ruch wypływający z własnej ekspresji . Metoda GaGa , wyostrzając świadomość, pozwala wniknąć w głąb własnego ciała by odnaleźć jego naturalne ścieżki, poszerzyć język ruchowy, pozbyć się nawyków i kalek tanecznych, uelastycznić stawy. Jeśli chcesz przekroczyć z nami barierę zmęczenia by odnaleźć prawdziwą przyjemność w pogłębianiu odczucia własnego ciała i poszerzaniu jego limitów, te warsztaty są dla Ciebie.

GaGa DANCERS – zajęcia skierowane do osób zajmujących się tańcem; w toku zajęć pojawiać się będą pojęcia i elementy z techniki tańca klasycznego.
Gaga PEOPLE – zajęcia odpowiednie dla wszystkich: tancerzy oraz osób nie posiadających doświadczenia tanecznego; dla tych, którzy mają odwagę i chcą spróbować poruszać się w kreatywny sposób. Nie jest wymagana znajomość żadnej techniki tanecznej!
IMPROWIZACJA Z ELEMENTAMI CHOREOGRAFII – zajęcia, na których metoda i sposób poruszania GaGa zostaną użyte w konkretnej strukturze improwizacyjnej i/ lub choreograficznej. Lekcja będzie wykorzystywać wszystkie informacje, przekazywane na zajęciach GaGa people i GaGa dancers.

karnet DANCERS:
180 zł –  przy wpłacie do 27 lutego 2014r.

230 zł – przy wpłacie od 28 lutego 2014r.

karnet obejmuje 10 godz zajęć, w tym: 2 lekcje GaGa dancers + 2 lekcje GaGa people + 4 lekcje improwizacji z elem. choreografii

karnet PEOPLE:

140 zł –  przy wpłacie do 27 lutego 2014r.
180 zł – przy wpłacie od 28 lutego 2014r.

karnet obejmuje 7,5 godz zajęć, w tym: 2 lekcje GaGa people + 4 lekcje improwizacji z elem. choreografii

jeden blok zajęć:    

60 zł – opcja dostępna dopiero od 28 lutego!

obejmuje 2,5 godz zajęć, w tym: lekcja GaGa dancers/GaGa people +  lekcja improwizacji z elem. choreografii

jedna lekcja trwa 1 godzinę 15 minut

Uwaga: Karnety DANCERS dostępne są jedynie dla tancerzy średniozaawansowanych i zaawansowanych! Dla osób z niewielkim doświadczeniem tanecznym lub początkujących przeznaczony jest karnet PEOPLE.

Lekcje Improwizacji z elem. choreografii nie są dzielone na poziomy zaawansowania – są adresowane do wszystkich uczestników.

Możliwość wykupu pojedynczej lekcji jedynie w miarę wolnych miejsc!

Pierwszeństwo w zgłoszeniach na warsztaty mają osoby wykupujące karnety.

Jak dokonać rejestracji na warsztaty krok po kroku:

1. Zapoznaj się dokładnie z opisem warsztatów, regulaminem i grafikiem.

2. Wyślij zapytanie o wolne miejsce na warsztatach na adres: agata.syrek@nck.krakow.pl

3. Jeśli otrzymałeś odpowiedź twierdzącą od koordynatora warsztatów, pobierz kartę zgłoszenia i wypełnij ją.

4. Dokonaj przelewu.

5. Prześlij wypełnioną kartę zgłoszenia wraz z potwierdzeniem przelewu w załącznikach na wskazany wyżej adres mailowy.

6. Poczekaj na mailowe potwierdzenie odebrania Twojego zgłoszenia ze wszystkimi załącznikami. Jeśli go nie otrzymasz, poproś o potwierdzenie odbioru przez Organizatora Twojego zgłoszenia mailowo lub telefonicznie:
530-555-757, Agata Syrek, koordynator warsztatów.
Wyniki 3…2…1…TANIEC

Wyniki 3…2…1…TANIEC

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC.

 

Protokół z konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC /edycja 2014/

Po obejrzeniu 13 prezentacji tanecznych w dniu 22.02.2014, jury w składzie Anna Królica, Edyta Kozak, Ryszard Kalinowski oraz Eryk Makohon postanowiło przyznać następujące nagrody:

Edyta Kozak przyznała:

Nagrodę w wysokości 1000 zł dla Macieja Kuźmińskiego za „precyzję choreografii jej wykonanie; za spójną dramaturgię i świadomość każdego ruchu; za cisze i bezruch; za humor, autoironię; za odwagę pozostania anonimowym i tajemnicę, która pozostała na scenie”.

Nagrodę w wysokości 500 zł dla Aleksandry Bożek – Muszyńskiej za „minimalistyczną choreografię pełną znaczeń; za nowy rekwizyt taneczny – (plecak) otwierający na zaskakujące wykorzystanie ciała; za twórcze poszukiwania w obszarach poszerzania granic choreografii; za fantazję i poczucie humoru”

Anna Królica przyznała:

Nagrodę w wysokości 1000 zł dla Bridie Gane za „błyskotliwą a przy tym przewrotną grę z tradycją tańca oraz świetny wybór performerki”

Nagrodę w wysokości 500 zł dla Dariusza i Joanny Małojło za „dramaturgię, wyobraźnię plastyczną oraz odniesienia kulturowe”

Ryszard Kalinowski przyznał:

Nagrodę w wysokości 1000 zł dla Joanny Miś-Fudali i Marty Pańki za „bardzo konsekwentnie poprowadzoną myśl dramaturgiczną spektaklu, zbudowanego na intensywnej i przejmującej relacji dwóch postaci w oparciu o doskonale przepracowany autorski język tańca”

Nagrodę w wysokości 500 zł dla Macieja Kuźmińskiego za „precyzję choreograficzną i udaną interpretację tematu poprzez zastosowanie elementów ruchowych o niezwykłej jakości i sile wyrazu”

Eryka Makohon przyznał:

Nagrodę w wysokości 1000 zł dla Bridie Gane za „podejmowanie „poważnych tematów”, kompozycję obecności użytej jako narzędzie oraz twórcze wykorzystanie cytatu”.

Nagrodę w wysokości 500 zł dla Aleksandry Bożek – Muszyńskiej za „twórczą kompozycję obrazu i gestu, dramaturgiczną „skokowość”, słodko – gorzkie kontestacje”.

Dodatkowo przyznano nagrody książkowe dla Aleksandry Bożek – Muszyńskiej (2 szt.), Macieja Kuźmińskiego (2 szt.), Dariusza i Joanny Małojło (1 szt.), Bridie Gane i Justyny Kalbarczyk (2 szt.), Joanny Miś – Fudali i Marty Pańki (1 szt.).

 

Konkurs odbył się pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

 

Partnerem medialnym konkursu jest Magiczny Kraków.

 

Partnerem konkursu jest Instytut Muzyki i Tańca.


 

3…2…1…TANIEC to konkurs choreograficzny odbywający się corocznie od 2011 r. Konkurs obejmuje prace solowe, duety i tria oparte na szeroko rozumianej technice tańca współczesnego. Podstawowym celem konkursu jest konfrontacja własnej twórczości choreograficznej z profesjonalnym jury oraz feedback, z udziałem jurorów i publiczności, służący również edukacji widowni tańca.

Wyróżnikiem konkursu jest jego forma, według której każdy juror, bez konsultacji z pozostałymi członkami jury, przyznaje dwie własne nagrody dla dwóch wybranych prezentacji, określając w certyfikacie konkretne wartości prezentacji decydujące o jej wyróżnieniu.

3…2…1…TANIEC jest jednym z nielicznych polskich konkursów, który skierowany jest do choreografów, poszukujących własnego, oryginalnego języka scenicznej wypowiedzi, niezależnie od ich wieku i doświadczenia.

więcej informacji o konkursie w zakładce działalność artystyczna/3…2…1…TANIEC 

TAKARAZUKA camp z okazji Dnia Kobiet

Zapraszamy serdecznie na spektakl Krakowskiego Teatru Tańca TAKARAZUKA camp, który odbędzie się 8 marca o godz. 19:45 w sali teatralnej Nowohuckiego Centrum Kultury.

Bilety: 25 zł

choreografia, światło, kostiumy: Eryk Makohon
muzyka: Amy Winehouse, Marcin Żminkowski, Kapela ze Wsi Warszawa, Oona Garthwite, Astor Piazzola, Piotr Czajkowski, Jon Hassell
makijaż: Anna Pytka
występują: Anna Chmiel – Kowalska, Monika Godek, Agata Syrek, Katarzyna Węglowska – Król, Katarzyna Żminkowska, Paweł Łyskawa, Monika Świeca oraz tancerki Pracowni METAfizyczna

Takarazuka – miasto w Japonii, w którym od 1914 roku działa teatr o tej samej nazwie, obecnie najpopularniejsza, japońska rewia żeńska. Oryginalny współczesny japoński teatr rozrywki czerpie inspiracje zarówno z teatru japońskiego, jak i zachodniego. Takarazuka łączy w sobie elementy operetki, musicalu, rewii oraz teatru klasycznego.
W teatrze Takarazuka wszystkie role, męskie i żeńskie, odgrywają kobiety. Do wykonywania tego zawodu młode dziewczyny przygotowywane są w specjalnej szkole muzycznej, w której po pierwszym roku przydzielane są do odpowiedniej „klasy”, kształcącej je albo do odgrywania ról męskich albo żeńskich. Od tej pory dziewczęta przyswajają sobie cechy/formy charakterystyczne dla określonych płci – sposób mówienia, poruszania się, gesty i zachowania przypisywane mężczyznom lub kobietom. Aktorki odgrywające role męskie spotykają się z uwielbieniem ze strony kobiet, które uważają je za ucieleśnienie ideału męskości.
Ciekawym zagadnieniem jest jednak zjawisko odwrotne – odgrywanie ról kobiecych przez kobiety. Teatr Takarazuka wydaje się doskonale potwierdzać tezę Silone de Beauvoir: „nie rodzimy się kobietami – stajemy się nimi”. Płeć przejawia się zatem w całym zespole gestów, zachowań, a więc w tym, co robimy, a nie w tym jacy jesteśmy. Tak jak aktorki Takarazuka od najmłodszych lat uczymy się, jak ogrywać swoją płeć. Aktorki przywołanego wyżej teatru stylizują swoje ciała i zachowanie tak, by stać się kobiecymi. Są przecież kobietami, które mają odgrywać kobiety. Judith Butler podważa zatem przekonanie, że takie umiejętności posiadają kobiety od narodzin. Przeciwnie, ukazuje teatralność płci, twierdząc, że odgrywania własnej płci również trzeba się nauczyć, tak jak uczą się tego aktorki Takarazuka.
(w spektaklu wykorzystane zostały fragmenty artykułu Aliny Łysak, „Teatr Takarazuka jako przykład performatywności płci”)

Zobacz film

Biuro Promocji i Organizacji Widowni
tel. 12 644 24 81, 518 766 738
e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl

3…2…1…TANIEC – WYNIKI PRESELEKCJI

3…2…1…TANIEC – WYNIKI PRESELEKCJI

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami preselekcji Konkursu Choreograficznego 3…2….1…TANIEC.

 

Do konkursu zgłoszono 38 prac, w tym solo, duety i tria z Polski, Niemiec, Francji, Włoch, Anglii, Szwecji, Holandii i Rosji:

Chor. Izabela Zawadzka, „In the arms of the angel”, tańczy Adam Myśliński

Chor. Michał Ratajski, „Do Witolda”, tańczą Adrian Bartczak, Sara Kozłowska

Chor. Rafał Minkiewicz, „Linia życia”, tańczy Rafał Minkiewicz

Chor. Marta Pańka, „Podsłuchane”, tańczą Marta Pańka, Magdalena Bujalska, Joanna Miś – Fudali

Chor. Nelly Zagora, „…in Wonderland”, tańczy Nelly Zagora

Chor. Joanna Miś – Fudali, Marta Pańka „Szeptem”, tańczą Joanna Miś – Fudali, Marta Pańka

Chor. Marielle Desjardins, Audrey Dionis, „Ephemerial”, tańczą Marielle Desjardins, Audrey Dionis

Chor. Katarzyna Kramarczyk, „Po spotkaniu z Faunem”, tańczy Katarzyna Kramarczyk

Chor. Carlo Massari, Chiara Taviani, „Maria Addolorata”, tańczą Carlo Massari, Chiara Taviani

Chor. Aleksandra  Bożek – Muszyńska, „I know №Thing”, tańczy Aleksandra Bożek – Muszyńska

Chor. Katarzyna Krzysztofek, „(Pod)świadomie”, tańczą Katarzyna Krzysztofek, Agnieszka Podolecka

Chor. Agnieszka Muczyń, „Pieśń z głębi”, tańczy Agnieszka Muczyń

Chor. Agnieszka Janicka, Patrycja Trzynoga, „…dnia codziennego”, tańczą Patrycja Trzynoga, Agnieszka Janicka

Chor. Aleksandra Holesz, „Proformer”, tańczy Aleksandra Holesz

Chor. Joanna Wolańska, Maciej Bednarek, „Kujawiak” tańczą Joanna Wolańska, Maciej Bednarek

Chor. Dominika Wiak, „Ladies and Gentelmen”, tańczy Dominika Wiak

Chor. Gretchen Garnett, „Buitenlanders”, tańczą Anabel Eckerling, Rachael Elliott, Anne Rooze

Chor. Magdalena Widłak, „La la la la la”, tańczy Magdalena Widłak

Chor. Dariusz i Joanna  Małojło, „Rewąż”, tańczą Joanna i Dariusz Małojło

Chor. Agnieszka Sikorska, „Na Jawie”, tańczy Agnieszka Sikorska

Chor. Kamil Joński, Agnieszka Michalik, „W poszukiwaniu zgody”, tańczą Kamil Joński, Agnieszka Michalik

Chor. Zofia Tomczyk, „Wybór to tylko pozory”, tańczy Zofia Tomczyk

Chor. Katarzyna Kleszcz, „Morfina”, tańczą Katarzyna Kleszcz, Dorota Rowińska, Paweł Kułaga

Chor. Anna Grigoryeva, „In game”, tańczy Anna Grigoryeva

Chor. Grzegorz Pańtak, „Różnie to bywa”, tańczą Fabian Fejdasz, Bartosz Wójcik

Chor. Hanna Zbyryt – Giewont, „Oto człowiek”, tańczy Hanna Zbyryt – Giewont

Chor. Dawid Matlak, „Wybór”, tańczą Sara Sobieraj, Dawid Matlak, Jan Madej

Chor. Krystyna Szydłowska, „KineSfera”, tańczy Krystyna Szydłowska

Chor. Grzegosz Łabuda, Anna Mikuła, Dariusz Nowak, „Atom a tamtą”, tańczą Anna Mikuła, Grzegorz Łabuda, Dariusz Nowak

Chor. Bridie Gane, „BIM BAM BUM”, tańczy Justyna Kalbarczyk

Chor. Kim Sokolowski, „Everything goes to Hell”, tańczą Kim Sokolowski, Anna Kosiorowska

Chor. Krzysztof Lubka, „Minus sen”, tańczy Krzysztof Lubka

Chor. Krzysztof Lubka, „Parazyt”, tańczą Aleksandra Lubka, Roksana Banasik

Chor. Maciej Kuźmiński, „Powtarzaj za mną”, tańczy Maciej Kuźmiński

Chor. Sandra Kula, „I am feeling good”, tańczą Sandra Kula, Amanda Barnaś

Chor. Dorota Sowa, „6 048 000”, tańczy Dorota Sowa

Chor. Izabela Dubiel, „Vireamia”, tańczą Izabela Dubiel, Elizaveta Khomich

Chor. Alicja Miszczor – Jobda, „Zdjęcie”, tańczy Alicja Miszczor – Jobda

 

Ze względów formalnych odrzucone zostały trzy zgłoszenia:

Chor. Gretchen Garnett, „Buitenlanders”, tańczą Anabel Eckerling, Rachael Elliott, Anne Rooze (brak wymaganych dokumentów)

Chor. Grzegorz Pańtak, „Różnie to bywa”, tańczą Fabian Fejdasz, Bartosz Wójcik (przekroczony czas prezentacji)

Chor. Alicja Miszczor – Jobda, „Zdjęcie”, tańczy Alicja Miszczor – Jobda (brak wymaganych dokumentów)

 

Po zapoznaniu się z wszystkimi zgłoszeniami, zgodnymi z regulaminem, Organizatorzy zakwalifikowali do Konkursu następujące choreografie:

Chor. Michał Ratajski, „Do Witolda”, tańczą Adrian Bartczak, Sara Kozłowska

Chor. Nelly Zagora, „…in Wonderland”, tańczy Nelly Zagora

Chor. Joanna Miś – Fudali, Marta Pańka „Szeptem”, tańczą Joanna Miś – Fudali, Marta Pańka

Chor. Marielle Desjardins, Audrey Dionis, „Ephemerial”, tańczą Marielle Desjardins, Audrey Dionis

Chor. Carlo Massari, Chiara Taviani, „Maria Addolorata”, tańczą Carlo Massari, Chiara Taviani

Chor. Aleksandra  Bożek – Muszyńska, „I know №Thing”, tańczy Aleksandra Bożek – Muszyńska

Chor. Aleksandra Holesz, „Proformer”, tańczy Aleksandra Holesz

Chor. Dariusz i Joanna  Małojło, „Rewąż”, tańczą Joanna i Dariusz Małojło

Chor. Zofia Tomczyk, „Wybór to tylko pozory”, tańczy Zofia Tomczyk

Chor. Hanna Zbyryt – Giewont, „Oto człowiek”, tańczy Hanna Zbyryt – Giewont

Chor. Dawid Matlak, „Wybór”, tańczą Sara Sobieraj, Dawid Matlak, Jan Madej

Chor. Grzegosz Łabuda, Anna Mikuła, Dariusz Nowak, „Atom a tamtą”, tańczą Anna Mikuła, Grzegorz Łabuda, Dariusz Nowak

Chor. Bridie Gane, „BIM BAM BUM”, tańczy Justyna Kalbarczyk

Chor. Maciej Kuźmiński, „Powtarzaj za mną”, tańczy Maciej Kuźmiński

Zakwalifikowane prace oceniane będą przez czworo jurorów – Edytę Kozak, Annę Królicę, Ryszarda Kalinowskiego i Eryka Makohona. Każdy z jurorów niezależnie przyzna dwie nagrody (w wysokości 1000 zł i 500 zł), uzasadniając werdykt poprzez wskazanie konkretnych walorów choreografii, decydujących o jej wyróżnieniu.

Konkurs otwarty jest dla publiczności. Odbędzie się 22 lutego 2014 roku w Studiu C4, w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie, o godzinie 17.00. Po prezentacjach konkursowych i ogłoszeniu wyników odbędzie się feedback z udziałem jurorów, uczestników i publiczności.

Rezerwacji biletów w cenie 25 złotych można dokonywać pod numerem telefonu:

12 644 24 81 lub 518 766 738 oraz drogą mailową: rezerwacja@nck.krakow.pl

Konkursowi towarzyszyć będą warsztaty tańca współczesnego z Dawidem Lorencem, absolwentem prestiżowej szkoły P.A.R.T.S w Brukseli, tancerzem Ultimy Vez Wima Vandekeybusa.

Organizatorem Konkursu są Krakowskie Centrum Choreograficzne, Nowohuckie Centrum Kultury, Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca.

 

 

Konkurs Choreograficzny 3…2…1…TANIEC został objęty honorowym patronatem Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

 

PARTNER KONKURSU:

PARTNER MEDIALNY:

 

3…2…1…TANIEC – Konkurs choreograficzny

3…2…1…TANIEC – Konkurs choreograficzny

Zapraszamy na IV edycję Konkursu Choreograficznego 3…2….1…TANIEC.

Wieczór prezentacji (solo, duet i trio) rozpocznie się 22 lutego o godzinie 17:00 w Krakowskim Centrum Choreograficznym – STUDIO C4 Nowohuckiego Centrum Kultury!

Jurorami tegorocznej edycji będą Ryszard Kalinowski, Edyta Kozak, Anna Królica oraz Eryk Makohon. Każdy juror bez konsultacji, z pozostałymi członkami jury, przyzna dwie nagrody, w wysokości 1000 zł i 500 zł, uzasadniając swój werdykt poprzez wskazanie konkretnych walorów choreografii, decydujących o jej wyróżnieniu.

Pula nagród: 6000 zł

Lista prezentacji zakwalifikowanych do konkursu:

Chor. Michał Ratajski, Do Witolda, tańczą Adrian Bartczak, Sara Kozłowska

Chor. Nelly Zagora, …in Wonderland, tańczy Nelly Zagora

Chor. Joanna Miś-Fudali, Marta Pańka Szeptem, tańczą Joanna Miś – Fudali, Marta Pańka

Chor. Marielle Desjardins, Audrey Dionis, Ephemerial, tańczą Marielle Desjardins, Audrey Dionis

Chor. Carlo Massari, Chiara Taviani, Maria Addolorata, tańczą Carlo Massari, Chiara Taviani

Chor. Aleksandra  Bożek-Muszyńska, I know №Thing”, tańczy Aleksandra Bożek-Muszyńska

Chor. Aleksandra Holesz, Proformer, tańczy Aleksandra Holesz

Chor. Dariusz i Joanna  Małojło, Rewąż, tańczą Joanna i Dariusz Małojło

Chor. Zofia Tomczyk, Wybór to tylko pozory, tańczy Zofia Tomczyk

Chor. Hanna Zbyryt – Giewont, Oto człowiek, tańczy Hanna Zbyryt – Giewont

Chor. Dawid Matlak, Wybór, tańczą Sara Sobieraj, Dawid Matlak, Jan Madej

Chor. Grzegosz Łabuda, Anna Mikuła, Dariusz Nowak, Atom a tamtą, tańczą Anna Mikuła, Grzegorz Łabuda, Dariusz Nowak

Chor. Bridie Gane, BIM BAM BUM, tańczy Justyna Kalbarczyk

Chor. Maciej Kuźmiński, Powtarzaj za mną, tańczy Maciej Kuźmiński

 

Po prezentacjach konkursowych odbędzie się feedback z udziałem jurorów, uczestników prezentacji i publiczności.

bilety: 25 zł

Zachęcamy do rezerwacji biletów! Ilość miejsc na widowni ograniczona!

12 644 24 81

518 766 738

rezerwacja@nck.krakow.pl

3…2…1…TANIEC to konkurs choreograficzny odbywający się corocznie od 2011 r.

Konkurs obejmuje prace solowe, duety i tria oparte na szeroko rozumianej technice tańca współczesnego. Podstawowym celem konkursu jest konfrontacja własnej twórczości choreograficznej z profesjonalnym jury oraz feedback, z udziałem jurorów i publiczności, służący również edukacji widowni tańca.

Wyróżnikiem konkursu jest jego forma, według której każdy juror, bez konsultacji z pozostałymi członkami jury, przyznaje dwie własne nagrody dla dwóch wybranych prezentacji, określając w certyfikacie konkretne wartości prezentacji decydujące o jej wyróżnieniu.

3…2…1…TANIEC jest jednym z nielicznych polskich konkursów, który skierowany jest do choreografów, poszukujących własnego, oryginalnego języka scenicznej wypowiedzi, niezależnie od ich wieku i doświadczenia.

Organizatorzy:

Zapraszamy na IV edycję Konkursu Choreograficznego 3…2….1…TANIEC.

Wieczór prezentacji (solo, duet i trio) rozpocznie się 22 lutego o godzinie 17:00 w Krakowskim Centrum Choreograficznym – STUDIO C4 Nowohuckiego Centrum Kultury!

Jurorami tegorocznej edycji będą Ryszard Kalinowski, Edyta Kozak, Anna Królica oraz Eryk Makohon. Każdy juror bez konsultacji, z pozostałymi członkami jury, przyzna dwie nagrody, w wysokości 1000 zł i 500 zł, uzasadniając swój werdykt poprzez wskazanie konkretnych walorów choreografii, decydujących o jej wyróżnieniu.

Pula nagród: 6000 zł

Lista prezentacji zakwalifikowanych do konkursu:

Chor. Michał Ratajski, Do Witolda, tańczą Adrian Bartczak, Sara Kozłowska

Chor. Nelly Zagora, …in Wonderland, tańczy Nelly Zagora

Chor. Joanna Miś-Fudali, Marta Pańka Szeptem, tańczą Joanna Miś – Fudali, Marta Pańka

Chor. Marielle Desjardins, Audrey Dionis, Ephemerial, tańczą Marielle Desjardins, Audrey Dionis

Chor. Carlo Massari, Chiara Taviani, Maria Addolorata, tańczą Carlo Massari, Chiara Taviani

Chor. Aleksandra  Bożek-Muszyńska, I know №Thing”, tańczy Aleksandra Bożek-Muszyńska

Chor. Aleksandra Holesz, Proformer, tańczy Aleksandra Holesz

Chor. Dariusz i Joanna  Małojło, Rewąż, tańczą Joanna i Dariusz Małojło

Chor. Zofia Tomczyk, Wybór to tylko pozory, tańczy Zofia Tomczyk

Chor. Hanna Zbyryt – Giewont, Oto człowiek, tańczy Hanna Zbyryt – Giewont

Chor. Dawid Matlak, Wybór, tańczą Sara Sobieraj, Dawid Matlak, Jan Madej

Chor. Grzegosz Łabuda, Anna Mikuła, Dariusz Nowak, Atom a tamtą, tańczą Anna Mikuła, Grzegorz Łabuda, Dariusz Nowak

Chor. Bridie Gane, BIM BAM BUM, tańczy Justyna Kalbarczyk

Chor. Maciej Kuźmiński, Powtarzaj za mną, tańczy Maciej Kuźmiński

 

Po prezentacjach konkursowych odbędzie się feedback z udziałem jurorów, uczestników prezentacji i publiczności.

bilety: 25 zł

Zachęcamy do rezerwacji biletów! Ilość miejsc na widowni ograniczona!

12 644 24 81

518 766 738

rezerwacja@nck.krakow.pl

3…2…1…TANIEC to konkurs choreograficzny odbywający się corocznie od 2011 r.

Konkurs obejmuje prace solowe, duety i tria oparte na szeroko rozumianej technice tańca współczesnego. Podstawowym celem konkursu jest konfrontacja własnej twórczości choreograficznej z profesjonalnym jury oraz feedback, z udziałem jurorów i publiczności, służący również edukacji widowni tańca.

Wyróżnikiem konkursu jest jego forma, według której każdy juror, bez konsultacji z pozostałymi członkami jury, przyznaje dwie własne nagrody dla dwóch wybranych prezentacji, określając w certyfikacie konkretne wartości prezentacji decydujące o jej wyróżnieniu.

3…2…1…TANIEC jest jednym z nielicznych polskich konkursów, który skierowany jest do choreografów, poszukujących własnego, oryginalnego języka scenicznej wypowiedzi, niezależnie od ich wieku i doświadczenia.

Organizatorzy:

Konkurs Choreograficzny 3…2…1…TANIEC został objęty honorowym patronatem Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

Partner Konkursu:

Partner medialny:

Warsztaty z Dawidem Lorencem

Warsztaty z Dawidem Lorencem

Zapraszamy do udziału w dwudniowych warsztatach z Dawidem Lorencem!

22-23 LUTEGO 2014r.

cena: 200 zł do 12 lutego 2014/12 h zajęć

240 zł od 13 lutego/12 h zajęć

80 zł/jeden blok zajęć/ 3h

Warsztaty są adresowane do osób średniozaawansowanych i zaawansowanych!

Karta zgłoszeń

Regulamin

Zgłoszenia: agata.syrek@nck.krakow.pl

Grafik zajęć:
Sobota 9:00-12:00 i 13:00-16:00
Niedziela 10.00-13.00 i 14.30- 17.30

OPIS ZAJĘĆ:

Zajęcia w pierwszej części bazować będą na formach tańca współczesnego, opartych na łączeniu mechaniki i intencji ruchu. Wykonując ćwiczenia ruchowe i frazy taneczne, będziemy poznawać granice naszych możliwości fizycznych. Znaczna część informacji przekazywanych podczas lekcji dotyczyć będzie wydajności, bezpieczeństwa oraz obserwacji własnego ciała w tańcu.
W drugiej części warsztatów zajmować się będziemy improwizacją i kompozycją w tańcu współczesnym. Poprzez zadania i zabawy będziemy tworzyć nowe i modulować poznane wcześniej frazy taneczne i sposoby wyrazu scenicznego.

 

Dawid Lorenc –  tancerz, performer, menadżer kultury, instruktor tańca współczesnego i improwizacji scenicznej. Pierwsze kroki stawiał w Teatrze Tańca „Figiel” prowadzonym przez swoją mamę Małgorzatę Lorenc. W latach 2003-06` tancerz Teatru Tańca Alter Witolda Jurewicza. W 2006 roku ukończył program Training Cycle w Performing Arts Research and Training Studios (P.A.R.T.S.) w Brukseli, szkole Anny Teresy De Keersmaeker.

Był uczestnikiem międzynarodowej wymiany programu danceWEB 10`. Uczestnik festiwali, warsztatów, projektów tanecznych oraz wymian artystycznych w Europie i na świecie. Od 2009 do 2012 roku członek zespołu Wima Vandekeybusa Ultima Vez. Z Ultimą Vez współpracuje do dziś, okazjonalnie w spektaklach oraz w roli instruktora. Od 2010 roku jako niezależny twórca bierze udział w różnego rodzaju projektach, spektaklach i wydarzeniach bazujących głównie na improwizacji. Od 2011 roku związany z Pracownią Fizyczną Jacka Owczarka.

Członek Stowarzyszenia Połczyńskie Innowacje Kulturalne, od 2010 roku organizuje Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie Zdroju. Jest dyrektorem artystycznym Połczyńskiego Festiwalu Tańca. Jako twórca i wykonawca pracował z różnymi grupami i artystami m.in.:  Witold Jurewicz (Teatr Tańca Alter), Wim Vandekeybus (Ultima Vez),  Jacek Owczarek (Pracownia Fizyczna), Leszek Bzdyl & Katarzyna Chmielewska (Teatr Dada von Bzdülöw), Paweł Szamburski & Patryk Zatrocki (SzaZa), (Nanoshlaft), Aneta Zwierzyńska, Karen Grenwitch, Mikko Hyvonen, David Zambrano, David Hernandez,  Mikael Marklund, Esztenyi Szabolcs, Bogusław Kierc, Iwona Olszowska, Arek Buszko,  Radosław Hewelt, Filip Szatarski, Mikołaj Trzaska,Krystyna Mazurówn,  Marcin Masecki.

Stypendysta: Ministra Kultury 2007, European Commission 2006/07, Flemish Community 2008 oraz Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego 2010.

POLIAMORIA – 23 lutego

POLIAMORIA – 23 lutego

POLIAMORIA Krakowskiego Teatru Tańca

23.02.2014r., godz. 18:30, STUDIO C4 Nowohuckiego Centrum Kultury

Bilety: 25 zł
Informacje i zamówienia:
Biuro Promocji i Organizacji Widowni
tel. 12 644 24 81, 517 248 619
e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl

Projekt współfinansowany ze środków Gminy Miejskiej Kraków.

Według Deborah Anapol należy pozwolić, by to miłość nadawała kształt relacji, zamiast wciskać ją w kształt, jaki nasz umysł uznał za właściwy. Teraz, w początkach XXI wieku, coraz częściej wydaje się, że monogamia na całe życie jest raczej mitem niż faktem. Rodzina nuklearna, podstawowa jednostka wielu społeczeństw, należy zaś do zagrożonych gatunków. Bardziej niż kiedykolwiek konieczne jest żebyśmy porzucili wyuczone przekonania na temat miłości, seksu, intymności i zaangażowania na rzecz gotowości, by odkrywać i przyjmować wszelkie rozwiązania, które będą się sprawdzały…

„Związek Petera, Candy i Jessiki stanowi przykład zarówno triady, jak i małżeństwa grupowego. Tak samo jest z relacją Johna, Eli i Carol, singla i dwóch singielek, wspólnie zamieszkujących jedno mieszkanie w Helsinkach. John i Carol spotkali się sześć lat temu na studiach, zaprzyjaźnili i zostali kochankami. Rozstali się, gdy Carol wyjechała, żeby dokończyć naukę na innej uczelni. Wówczas John nawiązał intymną relację z Eli. Kiedy Carol wróciła do Helsinek i poznała Eli, obie poczuły przyciąganie. Postanowiły spróbować życia w trzyosobowej relacji z udziałem Johna. Po dwóch latach zdecydowali się razem zamieszkać, a obecnie rozważają wspólne dziecko”.

Deborah Anapol, „Poliamoria”

FILM

Reżyseria: Eryk Makohon
Choreografia: Eryk Makohon i zespół
Muzyka: Marcin Żminkowski, Ludwig van Beethoven, wokaliza: Barbara Mikulska
Scenografia: Eryk Makohon
Występują: Anna Chmiel-Kowalska, Monika Godek, Barbara Kopała, Agata Syrek, Monika Świeca, Katarzyna Węglowska-Król, Marta Wołowiec, Katarzyna Żminkowska, Bartosz Kwapień, Paweł Łyskawa, Jacek Mikosz
Foto: Bartek Cieniawa
Wykonanie scenografii: Pracownia Ślusarska Roberta Calikowskiego
Producent: Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca
Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie