Megan Bridge w Krakowskim Centrum Choreograficznym!

Megan Bridge w Krakowskim Centrum Choreograficznym!

Mamy dla Was dość spontaniczną, ale bardzo ciekawą propozycję w związku z tym, że Kraków odwiedzi Megan Bridge!

1. Zapraszamy na dwa spektakle solowe Megan Bridge oraz dyskusję pospektaklową we wtorek 27 listopada o godz. 19:00 w Studio KCC

MORPHIC RESONANCE / MEGAN BRIDGE
PERFORMANCE / DISCUSSION
cena biletu: 25 zł

Megan Bridge (<fidget>, Philadelphia) presents two solo works, followed by an informal talk on the lineages of improvisation and experimentation in post-Judson American Dance.
Morphic Resonance is a solo improvisation performed by dancer/choreographer Megan Bridge, with original music by Peter Price.* In this research-based performance project, a solo dancing body is set into resonance with the sound and space that surround it. Price’s ambient, droning electronic soundscapes are punctuated by percussive loops. Bridge builds movement worlds like architectures that are both kinesthetically expansive and minutely precise.
Bridge also presents her newest solo work, (Un)Locking McClary. In 1987, feminist musicologist Susan McClary likened Beethoven’s music, and in particular his 9th Symphony, to rape. This dance proposes a counter-argument.
Following these two dances, Bridge will lead a discussion on improvisation and experimentation in post-Judson American Dance. Bridge has worked closely with Steve Paxton and Lisa Nelson, has performed the works of Lucinda Childs and David Gordon, and has studied with Deborah Hay. In this informal chat, Bridge brings her experience with these experimental artists into the room, sharing her observations about their approaches to task-based movement, embodiment, and presence.

*Peter Price will not play live for this performance

https://vimeo.com/241005328

 

 

2. Zapraszamy na lekcję otwartą we środę 28 listopada w Studiu KCC w godz. 10:00-12:00 
cena wejściówki: 30 zł

Opis warsztatu:
Widening the Circle: Somatic Composition: an improvisation workshop with Megan Bridge /
Poszerzenie Kręgu: Kompozycja somatyczna: warsztaty improwizacji z Megan Bridge

Te warsztaty są zaproszeniem do wzięcia udziału w bieżącej chwili, do uważności i do wyostrzenia świadomości.
Improwizacja, w swoim centrum, jest procesem podejmowania decyzji. Śledzenie naszego ruchu pozwala nam dokonywać kompozycyjnych wyborów w czasie rzeczywistym, a ponieważ nasza umiejętność śledzenia z momentu na moment rośnie, zyskujemy poczucie pewność w planowaniu naszej natychmiastowej odpowiedzi somatycznej.
Taniec improwizacyjny to także wspólna praktyka słuchania ze współpracownikami: muzyką / muzykami, innymi tancerzami, przestrzenią, publicznością. Pracujemy, aby obserwować wszystkie te wpływy wraz z ciałem, i podchodzimy do wyobrażeń oraz sposobu, w jaki używamy naszych oczu i spojrzenia do przedłużenia naszej praktyki ruchu. “Poszerzenie kręgu” odnosi się do naszego pragnienia poszerzenia percepcji, umożliwienia jak największej liczbie współpracowników uczestniczenia w naszym procesie tworzeniu w danym momencie.
W Poszerzaniu kręgu: kompozycji somatycznej, Megan Bridge czerpie z własnych dziesięcioleci badań nad tańcem improwizowanym i intensywnych studiów z takimi mistrzami jak Steve Paxton, Lisa Nelson i Deborah Hay.

Megan Bridge – tancerka, choreografka, producentka, pedagog i pisarka tańca z Filadelfii. Jest współreżyserem <fidget>, platformy współpracy z kompozytorem, projektantem i muzykologiem Peterem Price. W styczniu 2016 roku Bridge dołączyła do wydziału tańca w Temple University jako profesor nadzwyczajny, gdzie prowadzi zajęcia tak praktyczne jak i teoretyczne. Pisze i redaguje dla thINKingDANCE i publikowała artykuły w Dance Magazine, Pointe i The Dance Chronicle. Była artystką rezydentką oraz wykłądała gościnnie na Haverford College, West Chester University, Franklin & Marshall College i University of Arizona. W 2013 roku została wyróżniona tytułem “Best of Philly” przez Philadelphia Magazine. Jako profesjonalna tancerka Bridge współpracował z choreografami i zespołami takimi jak Group Motion, Steve Paxton i Lisa Nelson, Jerome Bel, Willi Dorner, Lucinda Childs, David Gordon, Susan Rethorst i Headlong Dance Theatre, a także u boku Steve’a Paxtona, Lisy Nelson, Deborhy Hay, Xaviera LeRoy, Miguela Gutierreza i Jana Fabre’a. Dawała przedstwaienia jako tancerka i choreograf w wielu miastach w USA i za granicą w Austrii, Bułgarii, Kolumbii, na Cyprze, w Niemczech, Japonii, na Litwie, w Polsce, Afryce Południowej i Szwajcarii. Mieszka z mężem i dwójką dzieci w postindustrialnych przestrzeniach w północnej Filadelfii.

http://www.thefidget.org/