Wyniki preselekcji 3…2…1…TANIEC!

Wyniki preselekcji 3…2…1…TANIEC!

Do 8. edycji konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC! zostało zgłoszonych 35 prac z Polski, Kanady, Japonii, Niemiec, Izraela, USA, Austrii, Portugalii i Słowenii.

Po zapoznaniu się ze wszystkimi zgłoszeniami, Organizatorzy zakwalifikowali do konkursu następujące prace:

  1. „Birches” chor. April Veselko duet (Słowenia)
  2. „Form 01” chor. Damian Drozd solo (Polska)
  3. „Fur Roman” chor. Monika Witkowska solo (Polska)
  4. “KOSMO” chor. Zuzanna Pruska, Yoh Morishita duet (Polska, Japonia)
  5. „Melancholia” chor. Jakub Lewandowski solo (Polska)
  6. „Między nami…” chor. Anna Sawicka-Hodun duet (Polska)
  7. „Moira” chor. Ilona Gumowska duet (Polska)
  8. „No, where” chor. Paulina Będkowska, Monika Małycha solo (Polska)
  9. „Pulso” chor. Maria Rita Nogueira solo (Portugalia)
  10. „STONEWALL INN” chor. Jarosław Mysona solo (Polska)
  11. „zeSTRojeNIE” chor. Marta Jakimicha, Paulina Spiel duet (Polska)

Komisja zdecydowała się wyróżnić powyższe propozycje, biorąc pod uwagę następujące wytyczne:

  • kompozycję całości;
  • pomysł;
  • spójność wybranych i zestawionych ze sobą elementów takich jak: podkład muzyczny, kostium, środki wyrazu;
  • poziom techniczny występujących w prezentacjach tancerzy oraz ich wyrazistość;
  • oryginalność języka ruchowego;
  • oraz inne walory choreograficzne.

24 marca godz. 17:00 – prezentacja prac konkursowych, feedback z udziałem jurorów, uczestników konkursu oraz publiczności

Bilet: 25 zł

25 marca godz. 18:00 – wieczór laureatów konkursu: oficjalne wręczenie nagród, prezentacja prac laureatów oraz premiera spektaklu Barbary Bujakowskiej, Darii Kubisiak i Marcina Janusa „Jestem  miłością”

Bilet: 25 zł

Jury konkursowe: Gwyn Emberton, Małgorzata Haduch, Agata Moląg, Jacek Przybyłowicz

Pula nagród: 3100 euro, dodatkowo nagroda rzeczowa – warsztaty w ramach Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER 2018

  • 3 x I nagroda: 500 euro
  • 3 x II nagroda: 300 euro
  • nagroda publiczności: 300 euro
  • Grand Prix: 400 euro

Uwaga! Ograniczona liczba miejsca na widowni!

Rezerwacje:

BIURO ORGANIZACJI WIDOWNI
tel. 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl

Konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC! odbywa się corocznie od 2011 roku jako impreza o charakterze międzynarodowym, prezentuje krótkie formy solowe, duety i tria oparte na szeroko rozumianej technice tańca współczesnego. Podstawowym celem konkursu jest konfrontacja własnej twórczości choreograficznej z profesjonalnym jury oraz możliwość otwartej dyskusji z udziałem jurorów i publiczności, służąca również edukacji widowni tańca. 3…2…1…TANIEC! jest jednym z nielicznych polskich konkursów, który skierowany jest do choreografów z Polski i zagranicy, poszukujących własnego, oryginalnego języka scenicznej wypowiedzi, niezależnie od ich wieku i doświadczenia.

Wyróżnikiem konkursu jest jego forma, według której każdy juror, bez konsultacji z pozostałymi członkami jury, przyznaje dwie własne nagrody dla dwóch wybranych prezentacji, określając w certyfikacie konkretne wartości prezentacji decydujące o jej wyróżnieniu. Dodatkowymi nagrodami w konkursie jest nagroda publiczności oraz nagroda Grand Prix, która zostanie wybrana przez Organizatorów spośród wszystkich laureatów i zostanie przyznana po raz pierwszy podczas tegorocznej edycji konkursu.

JURORZY

Jacek Przybyłowicz − choreograf. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie – pedagogika baletu. W latach 1987-1991 był tancerzem Teatru Wielkiego w Warszawie. Już wówczas zadebiutował jako choreograf, przygotowując Negocjacje do muzyki Alessandro Marcella. Kompozycja została wyróżniona pierwszą nagrodą za choreografię oraz nagrodą za interpretację na II Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym w Łodzi. Negocjacje zostały także zaprezentowane na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie w trakcie VI Warszawskich Dni Baletu.

W roku 1991 wyjechał z Polski. W tym czasie występował z zespołami w Niemczech i w Izraelu. Przez wiele lat był związany z jednym z najlepszych zespołów tańca współczesnego Kibbutz Contemporary Dance Company (Izrael), dla którego swoje prace zrealizowali tacy choreografowie jak: Mats Ek, Ohad Naharin, Jiři Kyliàn, Emanuel Gat i Rami Beer. W latach 1994-2001 występował z KCDC na najbardziej prestiżowych festiwalach tańca współczesnego, odwiedzając ponad 50 krajów na całym świecie − m.in. USA, Kanadę, Brazylię, Argentynę, Chile, Meksyk, Singapur, Tajwan, Japonię. Wielokrotnie występował w Europie, również w Polsce na zaproszenie Łódzkich Spotkań Baletowych.

W 1997 roku występował z Batsheva Dance Company w spektaklu Kyr w choreografii Ohada Naharina w ramach Yair Shapiro Dance Price. W ciągu wszystkich lat pracy za ganicą rozwijał zainteresowania choreograficzne, realizując m.in. Verlorenheit oraz Orient Express wystawiony w ramach Dance Extentions 2002 w Limassol na Cyprze. W tym samym czasie współpracował z Lambros Lambrou Dance Company, uczestnicząc w projekcie choreograficznym tego zespołu w Europie.

W roku 2002 powrócił do Polski, aby zrealizować Naszyjnik gołębicy (2003) w Polskim Teatrze Tańca pod dyrekcją Ewy Wycichowskiej. Rok później na zaproszenie Biennale de la Danse w Lyonie wystawił Barocco (2004). Dla Polskiego Teatru Tańca przygotował również Jesień –Nuembir (2008).

W ostatnich latach wystawił  trzy balety dla Opery Narodowej w Warszawie: Kilka krótkich sekwencji, do którego projekcję video zrealizowała Katarzyna Kozyra, Alpha Kryonie Xe (2010) oraz III Symfonię Pieśń o nocy (w ramach wieczoru Szymanowski i taniec w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, 2006). W 2010 roku na galę tańca organizowaną w Rzymie przez UNESCO przygotował Sono nero. W roku 2012 zrealizował w Polskim Balecie Narodowym, pod dyrekcją Krzysztofa Pastora, 6 skrzydeł aniołów.

Z zespołami Polskiego Teatru Tańca i Baletu Opery Narodowej prezentował swoje choreografie na wielu zagranicznych festiwalach tańca m.in. Bolzanodanza we Włoszech, Rencontres Choreographique de Cartage w Tunezji, Moscow Dance Festival w Rosji, Drugije Tancy na Ukrainie, European Dance Festival na Cyprze, Kassel Tanz Festival w Niemczech. Od 2008 roku realizuje swoje spektakle z zespołami w Czechach i w Hiszpanii.

Współtwórca cyklu popularyzatorsko-edukacyjnego Teren Tańca − Reinterpretacje, organizowanego wspólnie z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2010 roku kurator odbywającej się w Teatrze Wielkim Poznańskiej Wiosny Baletowej. Od sezonu 2009/2010 do 2013/2014 był zastępcą dyrektora ds. baletu Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.

Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


fot. Zuzanna Gąsiorowska

Małgorzata Haduch – tancerka/choreograf. Absolwentka School for New Dance Development w Amsterdamie (2004), związana jest z holenderską i polską sceną free jazzową, współpracowała w ostatniej dekadzie z takimi znakomitymi muzykami jak Ab Baars, Wilbert de Joode, Michael Zerang, Andy Moor, Marcin Masecki, Paulina Owczarek, Ksawery Wójciński i inni.

Haduch jest autorką kilkunastu spektakli tanecznych (między innymi Whisper in my Eye wyprodukowany w Meksyku oraz Zona Segura), które pokazywane były w Polsce i zagranicą, a od 2012 roku realizuje swoje programy autorskie poświęcone badaniu improwizacji w dziedzinie muzyki i tańca: Free The Dance oraz Filmowe Wtorki o Improwizacji. Od ponad 10 lat współpracuje z choreografem Davidem Zambrano między innymi przy spektaklu Soul Project PL oraz w projektach 50 Days Costa Rica, Passing Through Only Sicily, z Katie Duck, Gabrielą Maiorino oraz z reżyserami Dominiką Knapik, Dariuszem Starczewskim, Marcelo Evelin w Brazylii i Martinem Inthamoussu w Urugwaju . Od 2013 roku współtworzy holenderski zespół Help Me To Crash. Haduch dwukrotnie była Stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz kilkakrotnie nagrodzona dofinansowaniem z Instytutu Adama Mickiewicza – Program Kultura Polska Na Świecie. Uczy techniki Flying Low, kompozycji i improwizacji.

www.freethedance.blogspot.com


fot. Jakub Wittchen


Agata Moląg

Kierownik Krakowskiego Centrum Choreograficznego, tancerka Grupy Wokół Centrum, pedagog tańca współczesnego.

Absolwentka Wiedzy o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła Społeczną Szkołę Baletową w Krakowie otrzymując Dyplom Tancerza-Choreografa. Od 2007 do 2015 roku tancerka w stałym składzie Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała 14 premier, w tym jeden spektakl solowy „Blondi. Próba”.

Współtworzyła i koordynowała wiele wydarzeń artystycznych i inicjatyw tanecznych.

Uczy tańca dzieci, młodzież i dorosłych. Działa edukacyjnie i kreuje przestrzeń ruchową w Młynie Zabierzów pod Krakowem.

W Krakowskim Centrum Choreograficznym pracuje koncepcyjnie, organizacyjnie, działa twórczo i uczy. Współtworzy kolektyw artystyczny Grupa Wokół Centrum powołany przez zespół Centrum do życia w 2015 r. premierą „Makia”. W repertuarze Grupy znajdują się trzy choreografie jej autorstwa: “Makia”, “Płaczki” oraz „38° C”.


fot. Katarzyna Machniewicz

Gwyn Emberton

Gwyn Emberton, a multi award-winning choreographer and dancer from Wales, is the artistic director of Gwyn Emberton Dance, the company he officially formed in 2015 with Creative Producer Kate Perridge. In addition to his choreographic and directing work Gwyn also performs and collaborates with other dance and theatre artists from Wales, London and Europe.

Already in 2016, the company completed the creation and initial tour of ‘Shadow of a Quiet Society’. Made with six female dancers, it is a co-production with one of Wales’ major Arts Centres, Aberystwyth Arts Centre. Originally inspired by stories from Gwyn’s hometown of Montgomery some that date back 800 years it became a universal but surreal look at the dynamics of a community at odds with itself. It was considered a “standard-setter” for dance in Wales and will tour again from Autumn 2016. The work was supported by a reworking of the solo ‘Of the Earth, from where I came’ which was also selected by and performed at British Dance Edition 2016 held in Cardiff, Wales. This was followed by a tour of the solo across Europe as part of Dance Roads.

Gwyn was commissioned by theatre company DeOscuro to create a duet for their multi-genre project ‘Triptych’ in 2015. Inspired by the testimonies of ex-service personnel who suffer from Post Traumatic Stress Disorder, Gwyn’s work was recognised at the 2016 Wales Theatre Awards with the Best Male Choreographer and Performer Award.

‘My People’, Gwyn’s first full-length work, received a nomination in the 2015 Wales Theatre Awards for Best Dance Production. The work for six performers, including Gwyn, is based on the collection of short stories of the same name, written by Wales’ most controversial author Caradoc Evans. It was considered a ‘soaring debut’, with a duet from the piece, ‘The Devil in Eden’, winning an award at Wales Dance Platform 2014.

With renowned performer Eddie Ladd, Gwyn co-devised and performs ‘Caitlin’. Directed by Deborah Light, the work went on to win the Best Dance Production at the WTA 2015. ‘Caitlin’ will tour throughout 2016 including Battersea Arts Centre, London.

During autumn of 2014 Gwyn was part of artist-led and cross-border project iCoDaCo (International Contemporary Dance Collective) with artists from Sweden, Holland and Israel. The project saw Gwyn’s work performed in Sweden and Israel. Gwyn will be involved in the 2016 iCoDaCo working with artists from Finland, Scotland and Sweden.

Gwyn has received several other commissions; Dance Shorts which widely toured Wales; MurleyDance; The Urdang Academy and Cardiff Metropolitan University. He has also choreographed for and performed in many music videos and for TV.

Gwyn has danced with many of the UK’s major choreographers such as Akram Khan, Matthew Bourne, Jasmin Vardimon and with Scottish Dance Theatre, also spending three years working with Inbal Pinto in Tel Aviv, Israel.

As rehearsal director, Gwyn has worked with Russell Maliphant and Sadhana Dance Companies and has taught at The Place, Greenwich Dance Agency, DanceWorks in London, Aberystwyth Arts Centre, Middlesex University, Coventry University, The Urdang Academy and at many international summer schools and academies.

Gwyn is an associate artist of Aberystwyth Arts Centre and was Chapter’s creative producer programme Coreo Cymru associate artist for 2015/16.