Wyniki konkursu na rezydencje w ramach BalletOFFFestival!

Wyniki konkursu na rezydencje w ramach BalletOFFFestival!

Z wielką radością informujemy, że Krakowskie Centrum Choreograficzne wybrało trzy grupy rezydentów, które będą mogły stworzyć i zaprezentować swoją premierę na BalletOFFFestival w dniu 15 listopada 2015 roku!

Nazwiska rezydentów:

Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Dominika Wiak – spektakl ,,PLAN EWAKUACJI”

Anna Kosiorowska i Kim Sokolowski – spektakl ,,Nautilus”

oraz Justyna Kalbarczyk, Viktor Braun i Patryk Kraśniewski – spektakl ,,Where the dogs take us”

Przed zwycięzcami trzy tygodnie pracy w Nowohuckim Centrum Kultury, która zakończy się prezentacją spektakli premierowych 15 listopada o godzinie 19:00.

Wszystkim osobom, które zgłosiły swoje prace serdecznie dziękujemy i zachęcamy do dalszych starań, ponieważ przed nami projekty!

Tegoroczni rezydenci:

Piotr Stanek przez 6 lat występował w zespole Tańca Ludowego Złocienie pod okiem Pani Romany Kowalewicz. Uczestnik siedmiu edycji Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju, które prowadzą m.in.: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Leszek Bzdyl, Igor Podsiadło, Dawid Lorenc, Krzysztof Skolimowski. Od 2011 roku student Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Kształci się pod okiem m.in.: Jacka Łumińskiego, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Janusza Skubaczkowskiego, Ilony Trybuły. Uczestnik Ogólnopolskich Eliminacji konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013, gdzie zdobył nagrodę publiczności. Tancerz w spektaklu Enclave 4/7 w choreografii Roberto Olivana, spektaklu produkcji Teatru Dada von Bzdülöw. Współtwórca i tancerz duetu Bad dancing –Good art, jak również spektaklu Zrabowali mi składaka, który stworzony był w ramach programu klubu Żak w Gdańsku: REZYDENCJA/PREMIERA 2014. Współtwórca spektaklu ,,Samsara’, który wygrał I Ogólnopolski Konkurs dla Młodych Choreografów na Połczyńskim Festiwalu ,,na bosaka’, gdzie również zdobył nagrodę dla ,,najlepszego tancerza’. Współtwórca i choreograf solówki ,,Why not’ pokazanej podczas finału konkursu Solo Dance Contest 2014 oraz festiwalu Deltebre Dansa 2015. Odtwórca głównej roli w spektaklu dyplomowym w reż. Jerzego Stuhra Ubu król, czyli Polacy oraz tancerz w spektaklu Working title:Ego,chor. Jens Van Daele. Tańczył i współtworzył choreografię w spektaklu Teatru Dada Von Bzdolov- ,,Intro’. Uczestnik dwóch edycji Międzynarodowego Festiwalu Deltebre Dansa pod dyrekcją Roberto Olivana.

Dominika Wiak jest studentką piątego roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Swoją edukację taneczną rozpoczęła od nauki Rock and Roll’a Akrobatycznego, i w tej właśnie dziedzinie w 2008 roku zdobyła Mistrzostwo Polski i drugie miejsce na Międzynarodowych Zawodach Klubów Partnerskich. Rok temu zakończyła pracę nad dyplomami: aktorskim w reż. Jerzego Stuhra oraz tanecznym: chor. Jensa van Dael’a. Jest tancerką w spektaklach m.in. Macieja Kuźmińskiego „Room 40”,który otrzymał nagrodę publiczności na Polskiej Platformie Tańca , Jacka Łumińskiego „Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę”, „Za mgłą” oraz „W drodze” Sylwii Hefczyńskiej- Lewandowskiej. W ostatnich latach stworzyła własne projekty takie jak: „Wyścig” we współpracy z Dominikiem Więckiem (nagrodzony na festiwalu „3…2…1…TANIEC” oraz „Na Bosaka po trawie”), „Zmruż oczy” (wyróżniony na konkursie „Beksiński-interpretacje”) oraz „inner place”. Była uczestniczką wielu warsztatów, w tym w brała udział w projekcie badawczym „Joy of discovering” w prowincji Shanxi, w Chinach.

Katarzyna Kania tancerka, choreografka. Edukację muzyczną, taneczną oraz aktorską poszerzała na międzynarodowych warsztatach teatralnych i tanecznych w Polsce i na świecie (m. in. Deltebre Dansa, Dada Hub, OWTW, Festiwal Dei Due Mondi). Jest absolwentką krakowskiego PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2012 roku członek i współzałożycielka polsko-niemieckiej grupy teatralno-tanecznej little:interference, której spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry). Tancerka w spektaklach Jacka Łumińskiego: Święto wiosny…100 lat później (spektakl realizowany we współpracy z grupą Kwadrofonik oraz Lubelskim Teatrem Tańca) oraz Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę. Kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim College of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Asystentka Prof. Jerzego Stuhra oraz współautorka choreografii spektaklu dyplomowego na Wydziale Teatru Tańca w jego reżyserii – Ubu Król, czyli Polacy – za którą otrzymała nagrodę przyznaną przez Zarząd Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, asystentka belgijskiego choreografa Jens’a Van Daele’a przy spektaklu Working title Ego. Obecnie pracuje z młodzieżą w Teatrze Muzycznym w Gdyni, jak również współpracuje z Wydziałem Teatru Tańca w Bytomiu w charakterze asystenta.

Kim Sokolowski ukończył Folkwang Hochschule w Essen, gdzie otrzymał dyplom tancerza w 2007 roku. Od 2007 roku był członkiem Folkwang Tanzstudio (FTS) pod kierownictwem Henrietty Horn i Piny Bausch, Rodolfo Leoni. Od 2009 jako freelancer współpracował między innymi z: Teater der Klaenge, Fatima Gomes, Chikako Kaido, Mark Sieczkarek, Ben J. Riepe. Jako performer pracował w ramach Ruhrtrienalle Essen 2012 oraz w Art Basel in 2014 w performance Jennifer Allora and Guillermo Calzadilla. Od 2015 roku Kim współpracuje z Anną Kosiorowską przy spektaklach Twarze Medei, Jos jedan vrt zemaljskih radosti. Od 2010 zaczął realizować własne pomysły choreograficzne we współpracy z Elena Kofina, Daura Hernandez Garcia i Anną Kosiorowską.

Anna Kosiorowska ukończyła Wydział Teatru Tańca w Bytomiu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie w 2013 roku. Jako choreograf zrealizowała spektakl Twarze Medei w Bytomskim Centrum Kultury ramach stypendium z Funduszu Promocji Twórczości ufundowane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2014 roku, w 2015 roku przez trzy miesiące współpracowała z Sarajewskim Teatrem Wojennym w realizacji projektu Sarajevo Mind Map, który zakończył się realizacją spektaklu Jos jedan vrt zemaljskih radosti / Jeszcze jeden ogród rozkoszy ziemskich. Jako performerka wzięła udział m. in. w rekonstrukcji performance Mariny Abramovic i Joan Jonas w ramach Ruhrtriennale 2012 w Essen, spektaklu dyplomowym Swan Lake w choreografii Idana Cohena, spektaklu Macieja Beczka Ex Ego w Operze Kameralnej w Warszawie, od 2014 roku jako tancerka i choreografka współpracuje z Kimem Sokolowskim w realizacji autorskich projektów.

Justyna Kalbarczyk jest tancerką związaną głównie ze sceną w Berlinie. Ukończyła studia z wyróżnieniem w Nothern School of Contemporary Dance w Leeds. W 2013r zdobyła 1 nagrodę i nagrodę publiczności podczas konkursu “Das Beste Deutsche Tanz Solo’ w Lipsku za układ “BIM BAM BUM’ w choreografii Bridie Gane. Justyna brała udział w festiwalach Lucky Trimmer#20 w Berlinie, Black Box Festival w Bułgarii. Jej autorskie solo “How similar I am to your grandma” zostało zaprezentowane podczas finału konkursu SoloDuo na Węgrzech. W Berlinie jest związana z “Unemployment Production” i reżyserem filmowym Alicją Hoppel oraz kolektywem One:Third, którego spektakl “Fate of the Galaxies” otrzymała nagrodę podczas “100 Grad Festival 2015 w Berlinie.

Viktor Braun rozpoczął swoją karierę taneczną ze street dance i Youth Dance Centre w Bremen. Ukończył studia w Contemporary Dance School w Hamburgu. Przez 2 lata pracował przy projekcie Hamburg Dance Kiosk z choreografem Filine Volkman. Od 3 lat interesuje się pracą Juliena Hamiltona, oraz jego nauką w dziedzinie improwizacji i kompozycji. Obecnie pracuje z Mayą Carroll nad nową produkcją “Eyes on Mars” której premiera odbędzie się w listopadzie 2015 w Berlinie.

Patryk Kraśniewski – Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu na wydziale jazzu. Laureat wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych m.in w Paryżu (nagroda specjalna) Neapol (III miejsce) czy tez wyróżnienie na konkursie jazzowym w Bukareszcie. Od 5 lat związany z zespołem Vavamuffin z którym koncertuje po całym świecie. W tym roku wydał debiutancki album jazzowy „less is bless” w ramach wygranej na konkursie organizowanym przez Instytut Muzyki i Tańca.