6. edycja 3…2…1…TANIEC!

6. edycja 3…2…1…TANIEC!

Protokół z konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC /edycja 2016/

Po obejrzeniu 13 prezentacji tanecznych w dniu 12 marca 2016, jury w składzie Karolina Garbacik, Jos Baker, Leszek Bzdyl oraz Agata Moląg postanowiło przyznać następujące nagrody:

Karolina Garbacik przyznała:

Nagrodę w wysokości 300 EUR dla Enrico Paglialunga za „A step towards…”.
Za autentyczny, spójny z ciałem ruch, harmonię i konsekwencję w budowaniu spektaklu.

Nagrodę w wysokości 250 EUR dla Yohana Zeitouna za „Pagan Poetry”.
Za interesujący pomysł, konsekwentnie zrealizowany, a w tym lekkość i zabawę.

Jos Baker przyznał:

Nagrodę w wysokości 300 EUR dla Katarzyny Gorczycy i Oskara Malinowskiego za „#DBRMPP”.
Sugestywna, zabawna i wzruszająca praca. Inteligentna konstrukcja wciąga publiczność w świat postaci i ich historię.

Nagrodę w wysokości 250 EUR dla Yohana Zeitouna za „Pagan Poetry”.
Zaskakujący i ciekawy pomysł, który ujawnia duży potencjał do dalszego rozwoju. Praca pozwala widzom samym dopowiedzieć część historii i balansować pomiędzy rzeczywistością a wyobraźnią.

Leszek Bzdyl przyznał:

Nagrodę w wysokości 300 EUR dla Anny Kamińskiej i Patryka Durskiego za „5dm3”.
Za wykreowanie dialogu, jakość ruchu i taniec.

Nagrodę w wysokości 250 EUR dla Enrico Paglialunga za „A step towards…”.
Za wykreowanie atmosfery tanecznej etiudy.

Agata Moląg przyznała:

I Nagrodę indywidualną – udział w warsztatach tańca współczesnego w ramach Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER, edycja 2016 dla Katarzyny Gorczycy i Oskara Malinowskiego za „#DBRMPP”.
Za dialog, silny wyraz sceniczny oraz konsekwentne prowadzenie postaci przez świat kiczu i wyboisty język tekstu.

II Nagrodę indywidualną – udział w warsztatach tańca współczesnego w ramach Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER, edycja 2016 dla Anny Kamińskiej i Patryka Durskiego za „5dm3”.
Za siłę techniki, która nie zburzyła swobody wykonania.

Nagroda publiczności w wysokości 200 Euro została przyznana dla dla Yohana Zeitouna za „Pagan Poetry”.


W dniach 12-13 marca 2016 roku w Krakowskim Centrum Choreograficznym – Nowohuckim Centrum Kultury odbędzie się 6. edycja konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC!  Wydarzenie to odbywa się corocznie od 2011 roku jako impreza o charakterze międzynarodowym, prezentuje krótkie formy solowe, duety i tria oparte na szeroko rozumianej technice tańca współczesnego. Podstawowym celem konkursu jest konfrontacja własnej twórczości choreograficznej z profesjonalnym jury oraz możliwość otwartej dyskusji z udziałem jurorów i publiczności, służąca również edukacji widowni tańca. 3…2…1…TANIEC! jest jednym z nielicznych polskich konkursów, który skierowany jest do choreografów z Polski i zagranicy, poszukujących własnego, oryginalnego języka scenicznej wypowiedzi, niezależnie od ich wieku i doświadczenia. W ramach tegorocznej poszerzonej edycji odbędą się także warsztaty taneczne, które poprowadzą jurorzy konkursu.

Do 6. edycji konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC! zostało zgłoszonych 46 prac, w tym solo, duety i tria z Polski, Czech, Francji, Wielkiej Brytanii, Bułgarii, Słowenii, Niemiec, Rosji, Ukrainy, Ugandy, Węgier i Austrii.

Po zapoznaniu się ze wszystkimi zgłoszeniami, Organizatorzy zakwalifikowali do konkursu następujące prace:

  1. „#DBRMPP”, chor. Katarzyna Gorczyca i Oskar Malinowski;
  2. „On ice this thin”, chor. Agnieszka Borkowska;
  3. „Homogemonia”, chor. Ewelina Drzał – Fiałkiewicz;
  4. „MAT-X “, chor. Štěpána Mancová i Klára Ešnerová;
  5. „A voice of our common madness”, chor. Jolanda Löllmann – praca z przyczyn niezależnych od organizatora nie weźmie udziału w finale konkursu;
  6. „a step towards…”, chor. Enrico Paglialunga;
  7. „Pagan poetry”, chor. Yohan Zeitoun;
  8. „Porozmawiaj ze mną”, chor. Paweł Zaufal;
  9. „5dm3”, chor. Anna Kamińska i Patryk Durski;
  10. „Symptoma”, chor. Fabian Fejdasz;
  11. „Syrenada”, chor.  Zofia Tomczyk i Krystyna Szydłowska;
  12. „I’m a wife and I’m scorned”, chor. Malcolm Sutherland;
  13. „Inner place”, chor. Dominika Wiak.
  14. Bordóság” chor. Anita Barabás.

12 marca w STUDIO KCC o godzinie 17:00 wystąpią wszyscy twórcy zakwalifikowani do konkursu, a  13 marca o godzinie 18:00 rozpocznie się prezentacja prac laureatów, połączona z premierą spektaklu Grupy Wokół Centrum pt. „Płaczki” w choreografii Agaty Moląg, kierownika Krakowskiego Centrum Choreograficznego.

W tym roku do jury zostali zaproszeni: Karolina Garbacik, Leszek Bzdyl oraz Jos Baker. Każdy z jurorów przyzna dwie indywidualne nagrody finansowe. Łączna pula nagród wynosi: 1650 euro. Dodatkowym członkiem jury będzie Agata Moląg, która jako kierownik Krakowskiego Centrum Choreograficznego przyzna nagrody rzeczowe w postaci warsztatów na Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER, ufundowane przez Nowohuckie Centrum Kultury. Nowością w tej edycji będzie także nagroda publiczności.

W ramach tegorocznej poszerzonej edycji odbędą się także czterodniowe, intensywne warsztaty taneczne, które poprowadzą jurorzy konkursu – Jos Baker (freelancer współpracujący ze światowej sławy zespołami t.j. Peeping Tom i DV8) oraz Leszek Bzdyl (twórca grupy Dada von Bzdülöw, aktor, tancerz, początkowo związany z Teatrem Pantomimy Henryka Tomaszewskiego).

SOBOTA 12 marca godz. 17:00 przegląd prac konkursowych, bilety: 15 zł

NIEDZIELA 13 marca godz. 18:00 prezentacja laureatów + premiera Grupy Wokół Centrum „Płaczki”, bilety: 25 zł

rezerwacja miejsc:

BIURO ORGANIZACJI WIDOWNI
tel. 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: REZERWACJA@NCK.KRAKOW.PL


WARUNKI KONKURSOWE:

Czas prezentacji konkursowych nie może przekroczyć w przypadku trio – 12 minut, duetu – 9 minut, solo – 6 minut.

Opłata akredytacyjna: 30 zł solo, 60 zł duet, 90 zł trio.

Deadline zgłoszeń: 8 lutego 2016.

Uczestnikom konkursu przysługuje także 30% zniżka na warsztaty taneczne podczas 3…2…1…TANIEC!

KARTA ZGŁOSZENIA

REGULAMIN

Do pracy…. gotowi… START! 🙂

KarolinaGarbacik – choreograf, pedagog tańca, animator kultury, tancerka. Założycielka i właściciel DanceOFFnia Studio Działań Kreatywnych oraz członek Zarządu Podlaskiego Stowarzyszenia Tańca.

Jako choreograf zrealizowała kilkadziesiąt spektakli tanecznych (m.in. „Drzwi zamknięte”, „Uroda życia”, „Opera in vivo”) i krótkich form (etiudy, minatury). Jej choreografie pokazywane były na festiwalach tanecznych w Polsce i zagranicy, m.in. na Białorusi, Litwie, w Czechach, Tajwanie. Współpracuje z teatrami w Polsce: Białostockim Teatrem Lalek („Karnawał zwierząt”, „Mikrokosmos. Kompozycje”), Teatrem Maska w Rzeszowie („Sklep z zabawkami”), Teatrem Banialuka w Bielsku-Białej („Pierścień i Róża”). Spektakle z jej choreografią, np. „Mikrokosmos.Kompozycje” (przygotowany wspólnie z Białostockim Teatrem Lalek), zdobywają laury na międzynarodowych przeglądach m.in. Międzynarodowym Festiwalu Kultury i Sztuki w Szanghaju.

Jest pomysłodawcą i organizatorem projektów artystycznych Podlaskiego Stowarzyszenia Tańca (Festiwal Kalejdoskop, Free Mind). Jako tancerz występowała w spektaklach Teatru Tańca Projekt, oraz wielokrotnie brała udział w projektach tanecznych. Była uczestnikiem projektu „Wyższa Szkoła Sztuk Performatywnych” przy Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu.

Otrzymała Świadectwo Otwartego Umysłu –  nagrodę przyznawaną artystom przez redakcję Gazety Wyborczej. Przyznano jej również Nagrodę Artystyczną Prezydenta Miasta Białegostoku  w dziedzinie tworzenia i upowszechniania kultury oraz Złote Klucze 2008, nagrodę redakcji Kuriera Porannego, ponadto dwukrotnie otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Białegostoku w latach 2009 i 2014 r.

Wykładowca m.in. Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiesjuta Bacewiczów w Łodzi, Instruktorskich Kursów Kwalifikacyjnych dla instruktorów tańca nowoczesnego w Białymstoku oraz Policealnego Studium Wokalno-Aktorskiego im. Czesława Niemena w Białymstoku. Absolwentka Podyplomowych Studiów Teorii Tańca przy Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.

Agata Moląg – absolwentka Wiedzy o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła Społeczną Szkołę Baletową w Krakowie otrzymując Dyplom Tancerza-Choreografa. Od 2007 do 2015 roku tancerka w stałym składzie Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała 14 premier, w tym jeden spektakl solowy „Blondi. Próba” oraz wiele projektów (m.in.: „Kolektyw” improwizacyjny z Konradem Szymańskim i międzynarodowym zespołem muzyków Atos, „Operacja Opera, pierwszy polsko-norweski kabaret jazzowy” realizowany w Operze Krakowskiej i Operze Królewskiej w Oslo).

Współtworzyła i koordynowała wiele wydarzeń artystycznych i inicjatyw tanecznych.

Uczy tańca dzieci, młodzież i dorosłych. Działa edukacyjnie i kreuje przestrzeń ruchową w Młynie Zabierzów pod Krakowem.

Obecnie jest kierownikiem Krakowskiego Centrum Choreograficznego w Nowohuckim Centrum Kultury, w którym pracuje koncepcyjnie, organizacyjnie, działa twórczo i uczy. Współtworzy działający tam kolektyw artystyczny Grupa Wokół Centrum powołany przez zespół Centrum do życia w 2015 r. premierą „Makia”.

Leszek Bzdyl  − tancerz, aktor, choreograf, reżyser, założyciel i dyrektor artystyczny Teatru Dada von Bzdülöw. W 1990 roku ukończył studia historyczne na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Wrocławskiego. Na zawodowej scenie teatralnej jest aktywny   od 1987 roku:  w latach 1987-1990 był aktorem Wrocławski ego Teatru Pantomimy Henryka Tomaszewskiego, a w latach 1990-92 występował w Teatrze  Ekspresji Wojciecha Misiury (udział w spektaklach College no 24, Idole perwersji,ZUN, Dantończycy, Umarli potrafią tańczyć).

1993 roku wraz z Katarzyną Chmielewską założył Teatr Dada von Bzdülöw, w którym reżyseruje, tworzy choreografie i występuje w większości przedstawień. Jest reżyserem ponad dwudziestu spektakli zespołu, m.in. W cieniu rozkwitających dziewcząt(1994), Zagłada ludu, albo moja wątroba jest sensu (1994), Magnolia (2002), Strategia (2003)oraz Kilka błyskotliwych spostrzeżeń (a la Gombrowicz), 2004; oraz współreżyserem (z Katarzyną Chmielewską) i współchoreografem (Katarzyna Chmielewska i współpracownicy) wielu innych. W ciągu niemal 20 lat pracy grupa wypracowała charakterystyczną estetykę, łączącą teatr i taniec, i posiadającą duży potencjał autoreferencyjny; inspiracją dla spektakli Teatru bywa literatura (m.in. Schwab, Gombrowicz, Vian), ale także teatr i taniec jako dziedziny sztuki, których ramy performatywne i relacja z publicznością ulegają ciągłym zmianom.  Jeden z ostatnich spektakli grupy, tj. Czerwona trawa (2009) prezentowany był podczas polskiej Platformy Tańca 2010, natomiast wcześniejszy o rok Faktor T (2008) został wyróżniony jako najlepsze przestawienie taneczne w ankiecie branżowej przeprowadzonej przez portal NowyTaniec.PL na koniec roku 2009. Kolejne prace zespołu do grupowe Le Sacre(2011), zainspirowane Świętem wiosny Strawińskiego/Niżyńskiego; Duety niestniejące(2011), które Bzdyl zrealizował wspólnie z Katarzyną Chmielewską; Zagraj To, czyli 17 tańców o CZYMŚ (2013). Z Teatrem Bzdyl występował na licznych festiwalach w Polsce i w ponad 20 krajach Europy, jak również w Indiach, Stanach Zjednoczonych, Izraelu i Palestynie.Obecnie zespół Bzdyla i Chmielewskiej posiada stałą siedzibę, w której organizuje warsztaty,zajęcia, projekty edukacyjne i pokazy kameralnych prac. Jest to  miejsce pracy artystów i centrum edukacji mieszczące się w Gdańsku-Wrzeszczu w budynku dawnej biblioteki miejskiej (stąd nazwa: Biblioteka Tańca).

W latach 1994-1995 współpracował z Gdańskim Teatrem Tańca Wojciecha Mochnieja i Melissy Monteros, biorąc udział w spektaklach Pamiętania, Na marginesie i Puste pokoje.

Artysta brał udział w licznych projektach międzynarodowych, m.in. Landscape X(Interkult, Sztokholm, 1997), In the body oraz Papugaj (Bałtycki Uniwersytet Tańca – Gdańsk, 2000), Drop Dead Gorgeous (koprodukcja Teatru Dada z Vincent Dance Theatre z wielkiej Brytanii, 2001), Kilka Błyskotliwych Spostrzeżeń − Trans Danse Europe (Avignon, Bruksela, Helsinki, Praga, Reykjavik, 2003/2004), Out of Bounds/ Faktor T(Dance Advance, Filadelfia, USA, 2007/2008) i Co-operacja (CDN −Paryż, Festiwal La Batie − Genewa, Opera, 2006).

Jako reżyser, choreograf, twórca ruchu scenicznego oraz aktor od 1994 roku współpracuje z teatrami dramatycznymi w Polsce, m.in. regularnie z Piotrem Cieplakiem. Do jego najważniejszych ról w teatrze dramatycznym należą: Charlie (Charlie bokserem w reż. P. Cieplaka, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2010), Kaliban (Burzaw reż. Julii Wernio, Scena Letnia Teatru Miejskiego w Gdyni, 1999), David (Niezidentyfikowane szczątki ludzkie, reż. Piotr Kruszczyński, Teatr Miejski w Gdyni, 2000), Clarin (Życie snem, Calderon de la Barca, reż. Julia Wernio, Teatr Miejski w Gdyni, 2003.

Jest autorem choreografii dla ponad 50 przedstawień dramatycznych, m.in.Opowiadania dla dzieci (reż. Piotr Cieplak, Teatr Narodowy w Warszawie, 2007), Albośmy to jacy tacy (reż. P. Cieplak, Teatr Powszechny w Warszawie, 2007), Tango oraz Kosmos(reż. Jerzy Jarocki, Teatr Narodowy w Warszawie, 2009, 2005), Władza (reż. Jan Englert, Teatr Narodowy, 2005), Akropolis. Rekonstrukcje (reż. Michael Marmarinos, Teatr Współczesny we Wrocławiu, 2009), Taniec Delhi (reż. Iwan Wyrypajew, Teatr Narodowy w Warszawie, 2010),  Sen nocy letniej (reż. Bożena Suchocka, Teatr Ateneum w Warszawie, 2012), Nieskończona historia (reż. Piotr Cieplak, Teatr Powszechny w Warszawie, 2012). Oprócz wymienionych artystów współpracował z takimi reżyserami, jak Zbigniew Brzoza, Gabriel Getzky, Jarosław Gajewski, Edward Wojtaszek, Paweł Szkotak, Jacek Głomb, Waldemar Śmigasiewicz, Paweł Kamza, Sławomir Batyra i inni.

Jako reżyser artysta zrealizował ostatnio również dwa przedstawienia teatru dramatycznego: Cyrano de Bergerac wg Edmonda Rostanda w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy oraz Zielone Zoo  według autorskiego scenariusza w Teatrze OCH w Warszawie (2010).

W latach 1997-2000 Bzdyl był promotorem cyklicznych spotkań artystycznych pod nazwą  Dzień Pięknego Towarzystwa   realizowanych w Teatrze Miejskim w Gdyni. Od 2002 do 2007 roku był twórcą i koordynatorem festiwalu Korporacja Tańca w Gdańsku, gromadzącego przede wszystkim trójmiejskich twórców tańca i stymulującego wspólne projekty.

Artysta jest laureatem nagród za działalność artystyczną, tj. Nagroda Prezydenta Miasta Gdańska (1998) i Prezydenta Miasta Gdyni (1999), Nagroda Ministra Edukacji Narodowej (1999), Nagroda Teatralna Marszałka Województwa Pomorskiego (2006), Międzynarodowa Nagroda Teatralna Theatre Pasta – Indie (2007), Odznaczenie Honorowe − Zasłużony Dla Kultury Polskiej (2010). Był również wielokrotnym stypendysta Miasta Gdańsk i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Od 1990 twórca prowadzi warsztaty teatralne i lekcje tańca w całej Polsce: w Państwowej Szkole Baletowej w Gdańsku, Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym w Gdyni, Akademii Teatralnej w Warszawie oraz za granicą w takich krajach, jak: Czechy, Francja, Finlandia, Niemcy, Szwecja, Wielka, USA, Zimbabwe.

Jos Baker – od 2008 do 2014 roku Jos pracował w Peeping Tom jako tancerz i aktor, głównie w produkcjach „32 Rue Vandenbranden” [2009] oraz „A Louer” [2011]. Baker pracował również dla DV8 Physical Theatre w produkcji „John” [2014], następnie rozpoczął reżyserię i występy w eventach promocyjnych dla Petit Bateau. Innymi pracami scenicznymi, w których brał udział są „In the process of…” [2009] w choreografii Zoi Dimitriou oraz „Plastic Junkies” [2014] Antonína Comestaza.

Jos rozwija się również w obszarze video. Zrealizował teledysk do utworu „Forgot to live” [2013] Ay Wing, krótki film „J’te Ramene” [2014] w reżyserii Yves Housmann i „Biegga savkala duoddariid duohken lea Soamesa” [2006] w reżyserii Elle Sofe Henrikseni.

Baker stworzył kilka własnych produkcji tanecznych, w tym: „Afla” [2008] „Creature Man Don’t Tell Me” [2008], „Feedback”[2009], „What do you do?” [2015] i „Of no ficed abode” [2015].

Jos jest nauczycielem na skalę międzynarodową, oferuje szereg zajęć i warsztatów dla profesjonalnych tancerzy w miejscach takich jak: SEAD, Ballet Junior de Geneve, PARTS Summer School, TrinityLaban, The Place, Amsterdam Theatre School, Deltebre Dansa, El Danseu Festival, Tripspace Projects, Ravnedans, Jetsummer i wiele innych.

Swój trening taneczny rozpoczął w wieku 7 lat w Oxford Youth Dance, a następnie kontynuował edukację w Laban Center w Londynie oraz PARTS [Performing ArtsResearch and Training Studios] w Brukseli.

PARTNERZY MEDIALNI: