FRASUNEK product of progressive unworking / Natalia Wilk, Jan Lorys

FRASUNEK product of progressive unworking / Natalia Wilk, Jan Lorys

obsada, reżyseria, choreografia: Jan Lorys, Natalia Wilk
muzyka: CC
kostiumy: made in China
długość spektaklu: 37 minut
premiera: 18 listopada 2017 BalletOFFFestival
producent: Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury

Spektakl powstał w ramach programu rezydencyjnego w Krakowskim Centrum Choreograficznym.

Frasunek. Tancerz frasobliwy.

W naszej pracy dzielimy się efektami praktyki progresywnej nie-pracy, podążania za pasjami i buntu bez gniewu. Odprawiamy nabożeństwo w imieniu wszystkich freelanserów i prekariuszy. Stajemy się ciałami gotowymi do wyzysku i w cyrkowej oprawie kwestionujemy rozumienie pojęć takich jak praca i czas wolny.

Wytrwale podążamy za mottem ‚It doesn’t matter what you create if you have no fun!’

Inspirujemy się niemymi filmami (bracia Lumiere), mądrymi książkami (autorstwa Bojany Kunst, Słownikiem Języka Polskiego), sławnymi artystami (Le Roy) oraz youtubem (Daniel Menedez, Pit, Niels Duinker, Super Dave and Amanda O’Malley, Ashley Galvin).

Nie zmieniamy świata, chcemy go trochę zrozumieć.

Ot. cały nasz FRASUNEK.

Natalia Wilk
Performerka, researcherka, freelancerka. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Politologia oraz Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej na Wydziale teatru Tańca w Bytomiu. Pracowała m.in. z Isabelle Schad w Collective Jumps oraz Pieces and Elements, Koenem Augustijnem w Dance Moves Cities, Cosminem Manolescu przy Fragile w ramach rezydencji E-motional, re:thinking dance, Pawłem Passinim i Robertem Haydenem w Dynamika Metamorfozy” w Instytucie Grotowskiego, Robertem Talarczykiem w spektaklu Open Chopin, kolektywem Harakiri Farmers przy STILLE etc.

Stypendystka programu Alternatywna Akademia Tańca w 2014 r., Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury na rok 2013, oraz programu Rezydencja/Premiera 2012 w Gdańskim klubie Żak, w ramach którego stworzyła solo „Pacierz pokrętny” pod artystyczną opieką Pii Meuthen (Panama Pictures Dance Theatre). Tańczyła w projektach Idana Cohena, Rafała Urbackiego, Victorii Fox, Guilherme Botelho, Les gens d’Uterpan. Uczestniczka master classes i coachingów z Les Ballets C de la B, Davidem Zambrano, Luquid Loft Companie, Anną Van Den Broek, Yasmeen Godder, Malą Kline, Igorem Podsiadłym itd.

Twórczyni filmów tańca w tym SmallRoom Syndrome, oraz GiF Me pokazywanych na polskich i międzynarodowych Festiwalach Filmów Tańca. Zajmuje się pisaniem o tańcu. W roku 2011 odbyła research w zakresie krytyki tańca na San Diego State University w Californii. Aktualnie mieszka i pracuje w Berlinie, gdzie współorganizuje festiwal filmów tańca POOL w Dock11 i pracowni Joe Ramireza jako pozłotnik. Jej życiową pasją jest nurkowanie, wodne praktyki somatyczne oraz podróżowanie autostopem – zwiedziła w ten sposób Azję Centralną, Bałkany, Afrykę Zachodnią, Kaukaz itd. Następny będzie kosmos.

Jan Lorys
Studiował na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu krakowskiej PWST, uczestniczył również w wielu warsztatach. Był uczniem między innymi Jozefa Fručka, Davida Zambrano, Aryego Bursztyna, Jensa Bjerregaarda. Pracował z wieloma choreografami z kraju między innymi z: Erykiem Makohonem przy spektaklu Kwadryga na TRZECH, z Anną Piotrowską przy spektaklu dyplomowym Transdyptyk oraz produkcji democratic body, z Kamilem Wawrzutą tworząc spektakl Profanum. Współpracuje również z artystami z zagranicy między innymi z Jozefem Fručkiem przy projekcie Dog Man czy z Rebeccą Lazier w spektaklu There might be others.