Świeżo po poznańskiej premierze, będziemy gościć najnowszy spektakl Michała Przybyły: „Czarny to mój szczęśliwy kolor”. Spektakl odbędzie się 23 października w studio KCC. Po wcześniejszej rezerwacji miejsca, wejście na ten spektakl jest bezpłatne. Do zobaczenia!
„Czarny to mój szczęśliwy kolor” chor. Michał Przybyła
23.10.22 r. godz. 20:00, studio KCC
Wejście darmowe po wcześniejszej rezerwacji miejsca pod numerem: 12 644 02 55 wew.55 lub mailowo na: rezerwacja@nck.krakow.pl i późniejszym odbiorze zaproszenia w kasie
„Czarny to mój szczęśliwy kolor”
Koncepcja, choreografia, wykonanie: Michał Przybyła
Dramaturgia: Marcin Miętus
Muzyka: Przemek Degórski
Kostium: Mateusz Bidziński
Reżyseria światła: Krystian Szymczak
Produkcja: Michał Przybyła, Scena Robocza w Poznaniu, Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie
Partnerzy: Teatr Studio w Warszawie, Centrum Pendulum w Poznaniu Sponsorzy: CENEGA S.A.
Czarny kolor to przestrzeń marzeń i wyobrażeń. Czarny kolor to pokój z dzieciństwa, w którym odbywały się̨ pierwsze pokazy tańca. Czarny kolor to peleryna, maska i tarcza. Czarny kolor to ciało w kryzysie zdrowia psychicznego. Czarny kolor to rozwarstwianie i rozbrajanie. Czarny kolor to wdech i wydech. Jaką rolę w procesie integracji ciała ma oddech? Podstawowa funkcja organizmu, o której często zapominamy – w przeciwieństwie do delfinów, u których oddech jest świadomy – może być drogą do wyzwalania się z systemu opresji, odzyskiwania ciała i rozpoznawania manifestowanych w nim emocji. Spektakl Michała Przybyły (choreografia i wykonanie) i Marcina Miętusa (dramaturgia) porusza zagadnienie dezintegracji ciała, stanowiącego archiwum gestów i emocji. Jak ująć własne doświadczenia za pomocą ruchu? Czy taniec może być świadectwem przemiany? „Czarny to mój szczęśliwy kolor” opowiada o możliwości. O przyzwoleniu sobie na świadome podejmowanie decyzji, wynikających z głębi ciała, na przekór zewnętrznym ramom i formatom – ciasnym, ograniczającym, budzącym wątpliwości. To niekończący się proces obnażania i transformacji, w którym ciało performera staje się podmiotem, dążącym do pełnej integracji, samoakceptacji oraz odkrywania na nowo swojego potencjału.
Spektakl powstał w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.