„nieprzeniknione srebro” i „Jestem miłością II” w Studiu KCC!

„nieprzeniknione srebro” i „Jestem miłością II” w Studiu KCC!

Serdecznie zapraszamy na spektakle „nieprzeniknione srebro” oraz „Jestem miłością II”, które będą prezentowane w ramach jednego wieczoru na Studiu KCC 2 lutego 2019 r. Jest nam niezwykle miło, że rezydenci Krakowskiego Centrum Choreograficznego wystąpią ponownie w Studiu KCC. Jeśli nie udało Wam się zobaczyć premier spektakli podczas BalletOFFFestival, rezerwujcie bilety!

2 lutego 2019, godz. 18:00, Studio KCC
https://biletyna.pl/spektakl/nieprzeniknione-srebro-Jestem-Miloscia-II-Studio-KCC

Rezerwacje:
BIURO ORGANIZACJI WIDOWNI
tel. 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: REZERWACJA@NCK.KRAKOW.PL

„nieprzeniknione srebro”

choreografia oraz wykonanie: Dominika Gryz, Aleksandra Krajewska, Paulina Rewucka, Paweł Żołądek
oświetlenie: Radosław Lis
muzyka: Andrzej Jaworski
konsultacje: Brian Michaels

Linia horyzontu w pięknym ogniu
Jak skręcony metal pnący się ku górze
Wszystko rozmyte, skąpane w cienkiej, pomarańczowej mgle
Chwytasz moją dłoń
We dwoje
zupełnie pochłonięci
Jak sen na jawie
Lub gorączka
(wolne tłumaczenie fragmentu “The Dead Flag Blues”, Godspeed You! Black Emperor) z wykorzystaniem tekstu Sławomira Mrożka “Keczup”

https://vimeo.com/300960583

„Jestem miłością II’

Choreografia: Barbara Bujakowska
Dramaturgia: Daria Kubisiak
Muzyka: Kamil Tuszyński 
Wykonanie: Barbara Bujakowska, Daria Kubisiak, Sebastian Grygo

W tej okolicy 
wszystko co wzrok obejmie
takie jest chłodne
Bashô (z dziennika Oinnikki, 1688)

Projekt artystyczny „Jestem miłością I” stanowił opowieść o dwóch kobietach, które mierzyły się z kulturowymi schematami „kobiecości” narzucanymi przez religie i system patriarchalny. „Jestem miłością II” to projekt o poszerzonym składzie, którego główną matrycą stanowią opowieści o miłości i trudy nawiązywania międzyludzkich relacji. Opowieści mają charakter intymnych zwierzeń. Odczarowanie świata dotyczy także miłości. Dlatego osiągnięcie miłosnego spełnienia może okazać się rewolucyjne dla życia jednostki zarówno w kontekście indywidualnym, jak i zbiorowym. Tytułowe „Jestem miłością” w pierwszej części stanowiło rodzaj klątwy, która generowała poczucie winy i chrześcijańskie cierpienie. Natomiast druga część jest próbą osiągnięcia miłosnego spełnienia, ale tak, żeby była ona dokonana na własnych warunkach i stała się wolna od tłamszących ludzką wolność schematów patriarchalno-religijnych. Popularny zwrot afektywny w polu sztuki, nauki i przestrzeni kulturowo-społecznej koncentruje się na ludzkich emocjach i bada ich wpływ na społeczne życie jednostek. Twórczynie i twórcy spektaklu „Jestem miłością II” postanowili obiektem badań uczynić własną emocjonalność i zaprezentować w jaki sposób wpływa ona na ich codzienną egzystencję.

https://vimeo.com/300943468