Małe Centrum Lata. Wakacyjne zajęcia dla dzieci / II

Małe Centrum Lata. Wakacyjne zajęcia dla dzieci / II

Małe Centrum Lata to propozycja Krakowskiego Centrum Choreograficznego dla dzieci w wieku 6-12 lat, obejmująca intensywne zajęcia artystyczne oraz zabawy i wypoczynek na świeżym powietrzu.

Warsztaty poprowadzą profesjonalni pedagodzy oraz aktywni artyści:

Wojciech Terechowicz, Kinga Wilczyńska (teatr/lalkarstwo),
Paulina Chodnicka (cyrk),
Agata Syrek, Agnieszka Tatara, Anna Chmiel-Kowalska (taniec),
Monika Kiwak (improwizacja ruchowa).

Oferta skierowana jest zarówno do dzieci regularnie uczęszczających na zajęcia (np. Małego Teatru Ruchu działającego przy KCC), jak i tych, które chcą aktywnie i twórczo spędzić wakacyjny czas. Każdy tydzień zakończy się pokazem pracy Małych Artystów na profesjonalnej scenie.

I tydzień 27-31.07.2015
II tydzień 24-28.08.2015

dwie grupy wiekowe: 6-8 lat (grupa 1) oraz 9-12 lat (grupa 2)
poniedziałek – piątek w godz. 9:30-15:30

cena 450 zł/tydzień (w tym obiad dwudaniowy w Bistro Marchewka https://www.facebook.com/MarchewkaBistro)

cena promocyjna 350 zł/tydzień/ przy zapisie do 12 lipca!

informacje i zapisy: kcc@nck.krakow.pl

REGULAMIN

KARTA UCZESTNIKA

fot. K. Machniewicz

PEDAGODZY:

Agnieszka Tatara

Tancerka, choreograf, plastyk, teatrolog i pedagog. Absolwentka Szkoły Baletowej w Krakowie, uczestniczka licznych warsztatów tanecznych. Zaangażowana i spełniona w pracy z dziećmi, którym chętnie przekazuje pasję, zdobyte umiejętności i wiedzę. Zajęcia prowadzi według własnego programu, który powstał w oparciu o programy Royal Academy of Dance, elementy tańca ludowego i charakterystycznego, taniec współczesny, jazz i improwizację. Kierownik Dziecięcego Warsztatu Tańca.

Opis zajęć

Podstawę zajęć stanowią kombinacje ćwiczeń, zabaw ruchowych oraz zadań pobudzających wyobraźnię. Połączenie to sprawia, że dzieci uczą się koordynacji, poczucia rytmu i świadomości ciała. Uczestnicy zajęć są aktywnymi współtwórcami pomysłów i powstających choreografii, dzięki czemu tworzy się doskonała atmosfera do działań i rozwoju tanecznej pasji.

Agata Syrek

Absolwentka Wiedzy o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła Społeczną Szkołę Baletową w Krakowie otrzymując Dyplom Tancerza-Choreografa. Od 2007 do 2015 roku tancerka w stałym składzie Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała 14 premier, w tym jeden spektakl solowy „Blondi. Próba” oraz wiele projektów ( m.in.:”Kolektyw” improwizacyjny z Konradem Szymańskim i międzynarodowym zespołem muzyków Atos, „Operacja Opera, pierwszy polsko-norweski kabaret jazzowy” realizowany w Operze Krakowskiej i Operze Królewskiej w Oslo). Współtworzyła i koordynowała wiele wydarzeń artystycznych i inicjatyw tanecznych.
Obecnie jest kierownikiem Krakowskiego Centrum Choreograficznego w Nowohuckim Centrum Kultury, w którym pracuje koncepcyjnie, organizacyjnie, działa twórczo i uczy. Współtworzy działający tam kolektyw artystyczny Grupa Wokół Centrum powołany przez zespół Centrum do życia w 2015 r. premierą „Makia”.
Uczy tańca dzieci, młodzież i dorosłych. Działa edukacyjnie i kreuje przestrzeń ruchową w Młynie Zabierzów pod Krakowem.

Opis zajęć

Zajęcia będą spotkaniem z tańcami różnych narodów. Z bliska przyglądniemy się temu, jakie tradycje taneczne zakorzeniły się w krajach Europy, Azji czy Ameryki. Poskaczemy w rytmie country i  pulsie tarantelli, potupiemy w charakterze czardasza, będziemy opowiadać ruchem barwne historie jak w tańcach hinduskich. Wcielimy się nawet w hiszpańskich tancerzy flamenco z wirującymi wachlarzami.

Wojciech Dawid Terechowicz

Śpiewak, aktor, reżyser, retor, nauczyciel sztuki aktorskiej, instruktor dramy stosowanej. Praktykę zawodową prowadzi już od 20 lat.  Absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od ukończenia szkoły pracował jako aktor lalkarz, aktor dramatyczny, aktor musicalowy, śpiewak klasyczny oraz pedagog. Jako solista preferuje muzykę baroku i klasycyzmu, ale też repertuar pieśniarski późniejszych epok. W swojej pracy dydaktycznej zrealizował wiele projektów teatralnych. Teatr Hothaus, którego jest dyrektorem w ciągu sześciu lat działalności zrealizował  49 premier. Jako pedagog opracowuje własne techniki szkolenia aktora, sprawdzając je na tworzonych przez siebie zespołach aktorskich. To co wyznacza jego szlaki artystyczne i pedagogiczne to eksperyment w dziedzinie sztuki scenicznej. Od ubiegłego raku współpracuje z Uniwersytetem Pedagogicznym w celu wdrożenia dramy w program kształcenia studentów wydziałów artystycznych. Od 6 la pracuje nad własną metodą dramy i dramaterapii prowadząc indywidualna praktykę. Autor podręcznika „Mowa lekka, swobodna i wyraźna. Emisja głosu z elementami fonetyki” i pomysłodawca jedynego w Polsce Survivalu Teatralnego.

,,W swojej praktyce niezwykle cenię pracę z dziećmi i młodzieżą. Obserwuję jakim skarbem dla każdego człowieka jest sztuka, która ocala w nas dziecko wewnętrzne. Dziecko to otwiera szeroko oczy na świat pozwalając odkrywać niezwykłości dnia codziennego. Właśnie dlatego pracuję z dziećmi i młodzieżą, żeby pozostali jak najdłużej w kontakcie z własnym dzieckiem wewnętrznym. Sztuka jest jedynym narzędziem, poprzez które docieramy do głębi osobowości bez drastycznej inwazji.  Od dzieci uczę się wiele, dzieci są inspirujące, dzieci są też iskrą zapalającą inne sfery działania” W. Terechowicz.

Więcej informacji: http://hothaus.wix.com/wojciechdterechowicz

Opis zajęć

Zajęcia aktorskie pt. aktor w ruchu. Zajęcia są ukierunkowane na działania ruchowe w połączeniu z wyrazem aktorskim. Ćwiczenia z ekspresji, koncentracji i wyobraźni. Dynamizm i statyczność to dwa rodzaje ekspresji, którymi będziemy głownie się posługiwać.  Podczas zajęć pracujemy nad przełożeniem treści na ruch i stworzeniem czytelnej opowieści na bazie ruchu lub tańca. Całość będzie prowadziła do krótkiej formy pokazu studyjnego.

Monika Kiwak

fot. Wojciech Morawski

Tancerka, improwizatorka, pedagog​ . Absolwentka wydziału tańca w Performers House (Dania), dyplomowana instruktorka tańca współczesnego (Polska), uczestniczka certyfikowanego Kursu Body Mind Centering® (Słowacja, Polska 2011 – 2015); magister filologii polskiej oraz wiedzy o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim. W 2013 i 2015 roku otrzymała stypendium do udziału w Alternatywnej Akademii Tańca realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk; rezydentka projektu Dance Move Cities (Vera Mantero, Koen Augustinen, Philipe Blancharde, Mårten Spånberg, Imanuel Schipper; Kraków, Ryga 2013 -2014).

Od 2008 roku tańczy w Eksperymentalnym Studio Tańca Iwony Olszowskiej w Krakowie, praktykując improwizację z podejściem BMC®. W marcu 2014 premierę miał jej solowy spektakl „Star Fish”. Zafascynowana jest anatomią i motoryką ruchu. Z pasją pracuje z dorosłymi i z dziećmi.

Opis zajęć

Młody choreograf. Bazując na czynnościach wykonywanych codziennie przez dzieci oraz na podstawie obserwacji zachowań dorosłych będziemy tworzyć własne choreografie. Wiecie, że mycie zębów może być początkiem wspaniałego tańca? Trzeba tylko dodać kilka podstawowych elementów kompozycji ruchu i nie bać się improwizacji – czyli z łaciny „nieoczekiwanego”.

Prosimy o niekrępujący ruchów, wygodny strój oraz skarpetki na zmianę/boso.  Przy ładnej pogodzie wyjdziemy także na zewnątrz – konieczne są wygodne buty i „nieodświętne” ubranie.

Kinga Wilczyńska

Kinga Wilczyńska od 2 lat prowadzi stałą grupę teatralną, organizowała wydarzenia na terenach wiejskich na których działa społecznie na rzecz edukacji i rozwoju artystycznego dzieci i młodzieży. Pracowała w Narodowym Teatrze Edukacji we Wrocławiu jako aktor, brała udział w projektach Małopolskiego Instytutu Kultury Dilettante – teatr w ruchu i Kulisy, aktorka Teatru Figur Kraków. Brała udział w licznych festiwalach i konkursach teatralnych w Polsce (m. in. Festiwal Teatrów Ulicznych i Festiwal Boska Komedia w Krakowie, Festiwal Walizka w Łomży, Korczak Festiwal w Warszawie, Międzynarodowy Festiwal Teatrów Lalkowych w Bielsku Białej, FETA Festiwal w Gdańsku i innych). Występowała również poza krajem (m. in. w Seulu, Tajpej, Kaosiung, Waszyngtonie, Moskwie, Lipsku, Pekinie, Chengdu ) w ramach festiwali i występów gościnnych. Brała udział w licznych projektach edukacyjnych i artystycznych, m. in. ministerialnych projektach Lato w Teatrze i Teatr Polska. Pracowała warsztatowo z młodzieżą ze środowiskowych świetlic w Krakowie. Wielokrotnie pracowała przy produkcji przedstawień wykonanych w technice teatru cieni. Prowadziła warsztaty poświęcone temu typowi teatru, pracując z dziećmi, osobami niepełnosprawnymi, instruktorami teatralnymi. Prowadziła warsztaty w Polsce i zagranicą.

Opis zajęć

Podczas warsztatów postaramy się poznać technikę teatru papieru. Praca obejmować będzie tworzenie przez uczestników własnych lalek papierowych i ich sceniczne wykorzystanie w postaci wspólnego i indywidualnego tworzenia krótkich scenek/etiud teatralnych. Warsztaty teatralne, to nie tylko nabycie umiejętności samodzielnego tworzenia teatru ale również odnajdywanie go w życiu codziennym gdzieś we własnym mieszkaniu. Zabawa w teatr zwłaszcza zrobionego z czegoś tak delikatnego i nietrwałego jak papier rozwija wyobraźnię, umiejętność tworzenia i komunikacji wizualnej. Ważna tu będzie też umiejętność współpracy w grupie i sprawna organizacja, nie bez znaczenia autoprezentacja, pewność siebie w kontakcie z ludźmi. Dajmy dzieciom lalki, one je zainspirują.

Anna Chmiel-Kowalska

Urodzona w 1986 roku. Pedagog, instruktorka tańca i fitness. W latach 2006-2013 prowadziła zajęcia fitness w jednym z krakowskich Wellness Club. Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, dyplomowany pedagog nauczania wczesnoszkolnego i przedszkolnego, autorka pracy „Sposoby reagowania na sytuacje stresowe w relacjach interpersonalnych dzieci w klasach I-III”. Od 2011 roku pracuje jako nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny w Oddziale Przedszkolnym w Szkole Podstawowej nr 88 w Krakowie. W 2007 roku uczęszczała na zajęcia otwarte GRUPYboso. Od września 2008 roku do grudnia 2014 roku tancerka Krakowskiego Teatru Tańca. Od września 2014 prowadzi Mały Teatr Ruchu przy Krakowskim Centrum Choreograficznym.

Udział w spektaklach Eryka Makohona : „Duety metafizyczne”(2008), „ballada o Ciszy”(2008), „Siódma żona Ósmego”(2009), „White”(2009), „Dym”(2010), „Anakolut”(2010), „TAKARAZUKA camp”(2010), „Poliamoria”(2013).

Udział w spektaklu reżyserii Karola Nowakowskiego ( kreacja ruchu: Eryk Makohon) „IN”(2011)

Udział w spektaklu reżyserii Aleksandra Kopańskiego „In between” (2012).

Opis zajęć

Zajęcia wypełnione przede wszystkim zabawą, ukierunkowane na pobudzanie świadomości ciała i rozwijanie pamięci ruchowej (krótkie kombinacje taneczne). Warsztat będzie zawierał także  ćwiczenia bazujące na kontakt improwizacji oraz relaksacji w relacji z drugą osobą.  Proponowane metody pracy są podstawą w codziennej pracy Małego Teatru Ruchu, działającego przy Krakowskim Centrum Choreograficznym.

Paulina Chodnicka

Paulina Chodnicka – przez ostatni rok pracowała w cyrku społecznym Cabuwazi w Berlinie, wcześniej koordynatorka pracy artystycznej w Teatrze Łaźnia Nowa; liderka wymian międzynarodowych Erasmus+, dziennikarka Radiofonii (2009-2012). Od trzech lat zgłębia Teatr Opresjonowanych, w szczególności Teatr Forum i Rainbow of Desire; członkini berlińskiej grupy Aktions – und Theatergruppe KRISENiNTERVENTION. Absolwentka kulturoznawstwa i polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim; uczestniczka Wyszehradzkiej Akademii Zarządzania Kulturą.

Opis zajęć

Spotkania cyrkowe to magia, wysiłek fizyczny, ryzyko i kreacja. Będziemy wspólnie odkrywać tajemnice żonglowania, budować piramidy i świetnie się bawić. Dzięki zajęciom cyrkowym następuje wzrost zdolności koncentracji, samodyscypliny, poprawa koordynacji sensoryczno-motorycznej, wspieranie kreatywności, podnoszenie samooceny i redukcja lęku przed wchodzeniem w interakcje.