„If/Then” Lubelski Teatr Tańca chor. Joe Alter
Ten spektakl oparty jest na założeniu, że wszystkie istniejące rzeczy i zjawiska pozostają ze sobą we wzajemnej relacji. Dzięki temu zachowują stan „uważności”, będąc w gotowości do działania względem powstających zależności. Tancerze „If/Then” wiedzą „co” nastąpi w spektaklu, jednak poszczególne elementy tej układanki pozostają dla nich do odkrycia w trakcie jego trwania. Dzięki temu zachowują stan „uważności”, będąc w gotowości do działania względem powstających zależności. Aby dokonać tego odkrycia, tancerze muszą stale zadawać sobie pytanie: „Jak to, co się wydarza wpływa na mnie?” oraz „Jak ja wpływam na to co się wydarza?”. Od ich uważności uzależnione jest to, co zobaczy widz (oraz to czego nie zobaczy). Ten spektakl jest próbą wytworzenia uważności w sytuacji niepewności. Ten spektakl to gra, w której tancerze muszą podejmować decyzje w oparciu o konkretne zasady, nie mogąc być pewnym rezultatu.
„If/Then”, 6 marca 2020 r. godz. 19:00, Scena NCK, bilety 35/25 zł
pomysł i reżyseria: Joseph W. Alter
choreografia: Joe W. Alter we współpracy z tancerzami
wykonanie: Ryszard Kalinowski, Mikołaj Karczewski, Daniela Komędera–Miśkiewicz, Beata Mysiak, Anna Żak. W procesie tworzenia wziął udział Wojciech Kaproń
muzyka: Aleksander Kościów
produkcja i realizacja dźwięku: Igor Szulc
projekt oświetlenia: Craig Wolf
realizacja oświetlenia: Grzegorz Polak, Paweł Witek
produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski
czas trwania: 52 min
Joseph W. Alter jest tancerzem, choreografem i nauczycielem tańca współczesnego z ponad 35 letnim doświadczeniem. Otrzymał tytuł magistra sztuk pięknych z The Ohio State University ze specjalizacją: choreografia i metodologia tańca. Jako dyrektor artystyczny Joe Alter Dance Group, jego spektakle były prezentowane w: The Kitchen, The Sylvia and Danny Kaye Playhouse, the 92nd St. Y, Harkness Center for Dance w Nowym Jorku oraz międzynarodowo w Niemczech, Polsce, Czechach, Serbii oraz ostatnio w Meksyku.
Alter obecnie jest profesorem tańca na San Diego State University oraz uczył w ramach wielu festiwali w USA, Europie Wschodnio-Centralnej, jak również był gościnnym wykładowcą na Uniwerystecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz na PWST w Bytomiu. Jego zainteresowania artystyczne odnoszą się do związku cyfrowych technologii, pedagogiki tańca, praktyk somatycznych i kontempletatywnych, kognitywistyki, psychologii rozwojowej oraz nieprzerwane badania nad ludzką kondycją poprzez ruch oraz struktury choreograficzne. Stworzył m.in. następujące spektakle: “The End is the Beginning” dla Tijuana’s Lux Boreal, “Everything Slips Away” dla PWST w Krakowie oraz “Passing Through”, praca o charakterze site-specific dla Trolley Dances San Diego.
Kolejne spektakle w ramach Polskiej Sieci Tańca prezentowane w Nowohuckim Centrum Kultury:
„Manhattan”, Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, 18 marca
„Fabula Rasa”, Polski Teatr Tańca, 28 kwietnia
„FearLess”, Gosia Mielech, 22 maja
„Real Love” Teatr Tańca Zawirowania oraz „Lullaby for the Restless” Aleksandra Krajewska, 21 listopada
„Pan Kejk” (spektakl dla dzieci), Olsztyński Teatr Tańca, 26 listopada
Spektakl prezentowany w ramach Polskiej Sieci Tańca 2020, której organizatorem jest Instytut Muzyki i Tańca.
Polska Sieć Tańca to pierwsza sformalizowana sieć współpracy między instytucjami i organizacjami wspierającymi rozwój tańca współczesnego w Polsce. Każdego sezonu Partnerzy Sieci wybierają do wspólnego repertuaru najciekawsze produkcje polskich niezależnych artystów i instytucjonalnych zespołów tanecznych. Spektakle nominowane na dany rok, wyruszają w trasę w ramach Sieci, podczas której odwiedzają ośrodki partnerskie. Aktualnie PST 2020 tworzy 15 Partnerów prezentujących 14 spektakli tanecznych, z udziałem niemal 100 artystów. Do końca 2020 roku odbędzie się prawie 80 pokazów w całym kraju. Organizatorem Sieci jest Instytutu Muzyki i Tańca. Więcej: pst.info.pl