7. edycja 3…2…1…TANIEC!
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami konkursu choreograficznego 3….2…1…TANIEC! edycja 2017
Po obejrzeniu 16 prezentacji w dniu 4 marca 2017, jury w składzie Maria Stokłosa, Matej Matejka, Carlo Massari oraz Agata Moląg wyróżniło następujące prace:
Maria Stokłosa
I nagroda w wysokości 500 EUR dla Zofii Tomczyk za “Te echo de menos. Mano”.
“Za zaufanie do siebie. Za praktykę ruchu, która rozpoczyna się w miejscu ‘dziwnych odczuć’. Za miękką obecność, która umożliwia rzadką bliskość między performerem i widzem.”
II nagroda w wysokości 250 EUR dla April Veselko za „What does the body dream”.
“Za głębokie wejście w poruszający stan. Ostre, filmowe wykorzystanie przestrzeni. Intensywne ciało, które deformuje się, drga, wibruje i nie boi się ryzyka. Za sukces w stworzeniu sennej przestrzeni i sennego czasu w sześć minut.”
Matej Matejka
I nagroda w wysokości 500 EUR dla Agaty Meyer-Lüters i Agnieszki Bednarz za „Jestem Helena”.
“Za stworzenie kompleksowej i oryginalnej sztuki, za wysoki poziom umiejętności i autentyczną obecność sceniczną.”
II nagroda w wysokości 250 EUR dla Marion Alzieu za „This is not a white woman”.
Za odwagę i niesamowitą energię. Za czystość i precyzję ruchu, autentyczność ekspresji, stwarzając poruszające obrazy sceniczne.
Carlo Massari
I nagroda w wysokości 500 EUR dla Omara Karabuluta za „Terminal B”.
“Bohater, bezdech, przejście od pustki do pełni, ekstaza, połączenie dorosłego języka i młodego ciała. Szczere, nagie ciało ze wszystkimi swoimi słabościami, czyste. Punkt, z którego nie ma odwrotu.”
II nagroda w wysokości 250 EUR dla Heleny Ganjalyan za „M E L T”.
“Hipnotyzująca praca, która zbliża nas do odległego świata. Ciało nieustannie poszukujące rozwiązania, które pozwoli mu przetrwać. Głęboka dramaturgia, wspomagana przez silne ciało. Metamorfoza, kontrowersyjny majstersztyk prostej deformacji.”
Agata Moląg
Jako kierownik Krakowskiego Centrum Choreograficznego przyznała nagrodę rzeczową – udział w warsztatach FIZYCZNYzGAGAcamp (lato 2017) dla Agnieszki Janickiej za „Prowadź mnie”.
“Za spokój ducha, harmonię ruchu oraz konsekwencję w dopuszczeniu ciała do głosu.”
Nagroda publiczności
Nagroda publiczności w wysokości 300 Euro została przyznana dla Ioanny Strati za „Sleepstep”.
Konkurs 3…2…1…TANIEC! jest organizowany przez Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury.
W dniach 4-5 marca 2017 roku w Nowohuckim Centrum Kultury – Krakowskim Centrum Choreograficznym odbędzie się 7. edycja konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC!
Wydarzenie to odbywa się corocznie od 2011 roku jako impreza o charakterze międzynarodowym, prezentuje krótkie formy solowe, duety i tria oparte na szeroko rozumianej technice tańca współczesnego. Podstawowym celem konkursu jest konfrontacja własnej twórczości choreograficznej z profesjonalnym jury oraz możliwość otwartej dyskusji z udziałem jurorów i publiczności, służąca również edukacji widowni tańca. 3…2…1…TANIEC! jest jednym z nielicznych polskich konkursów, który skierowany jest do choreografów z Polski i zagranicy, poszukujących własnego, oryginalnego języka scenicznej wypowiedzi, niezależnie od ich wieku i doświadczenia.
Do 7. edycji konkursu choreograficznego 3…2…1…TANIEC! zostało zgłoszonych 49 prac z Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Słowenii, Austrii, Niemiec, Portugalii, Tajwanu, Grecji, Belgii, Francji, Czech i Singapuru.
Po zapoznaniu się ze wszystkimi zgłoszeniami, Organizatorzy zakwalifikowali do konkursu następujące prace:
- I że cię nie opuszczę aż do śmierci chor. Szymon Dobosik, Piotr Mateusz Wach (duet Polska)
- Jestem Helena chor. Agata Meyer-Lüters, Agnieszka Bednarz (duet Polska)
- Sam zaszyłeś, sam wypruj chor. Emilia Biskupik, Adam Kuza (duet Polska)
- Tom in high heels chor. Carlos González (duet Hiszpania/Niemcy)
- Step by… chor. Alisa Makarenko (solo Polska/Ukraina)
- Sleepstep chor. Ioanna Strati (duet Grecja)
- 5, 6, 7, and chor. Victoria Herczek, Oscar Mafa (duet Polska)
- 20th April chor. Logan Narayanasamy (duet Singapur)
- What does the body dream chor. April Veselko (solo Słowenia)
- This is not a white woman chor. Marion Alzieu (solo Francja)
- Prisoner of his happiness chor. Diego de la Rosa (solo Hiszpania)
- Made in Hand chor. Richter/Meyer/Marx (solo Niemcy)
- Te echo de menos. Mano chor. Zofia Tomczyk (solo Polska)
- Terminal B chor. Omar Karabulut (solo Polska)
- M E L T chor. Helena Ganjalyan (solo Polska/Armenia)
- Lead me chor. Agnieszka Janicka (solo Polska)
Komisja zdecydowała się wyróżnić powyższe propozycje, biorąc pod uwagę następujące wytyczne:
- kompozycję całości;
- pomysł;
- spójność wybranych i zestawionych ze sobą elementów takich jak: podkład muzyczny, kostium, środki wyrazu;
- poziom techniczny występujących w prezentacjach tancerzy oraz ich wyrazistość;
- oryginalność języka ruchowego;
- oraz inne walory choreograficzne.
W konkursie – 4 marca, wezmą udział prace, które przeszły etap preselekcji. Po prezentacjach konkursowych zapraszamy na feedback z udziałem jurorów, uczestników konkursu i publiczności. Natomiast 5 marca odbędzie się oficjalne wręczenie nagród oraz prezentacja laureatów konkursu. W ramach wieczoru laureatów gościnnie wystąpi również Aleksandra Bożek-Muszyńska, zdobywczyni wielu nagród w poprzednich edycjach konkursu 3…2…1…TANIEC! Artystka zaprezentuje swój najnowszy projekt „Dziki Bożek”. Więcej informacji o spektaklu TUTAJ.
Tegorocznej jury: Maria Stokłosa, Matej Matejka, Agata Moląg, Carlo Massari.
Obydwa wieczory konkursowe są otwarte dla publiczności.
Pula nagród: 2550 euro + nagroda rzeczowa: FIZYCZNYzGAGAcamp (warsztaty letnie)
Każdy juror indywidualnie przyzna dwie nagrody: PIERWSZĄ nagrodę w wysokości 500 euro oraz DRUGĄ nagrodę w wysokości 250 euro. Publiczność będzie miała również możliwość oddania głosu na wybraną prezentację – wysokość nagrody 300 euro.
4 marca godz. 17:00 Studio KCC
konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC!
bilety 25 zł
5 marca godz. 18:00 Studio KCC
wręczenie nagród, prezentacja prac laureatów, projekt Aleksandry Bożek-Muszyńskiej „Dziki Bożek”
bilety 25 zł
Uwaga! Ograniczona liczba miejsca na widowni!
Rezerwacje:
BIURO ORGANIZACJI WIDOWNI
tel. 12 644 02 66 wew. 55
e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl
JURORZY
MARIA STOKŁOSA
fot. Jakub Wittchen
Maria Stokłosa ukończyła choreografię w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie oraz wydział tańca współczesnego w London Contemporary Dance School at The Place. Jej ostatnie prace to „Złote Demony”, „Wylinka”, „Intercontinental” oraz „MaMa Perform”. Jest autorką ruchu scenicznego do opery Pawła Mykietyna pt. “Czarodziejska Góra.” Przez kilka lat występowała w spektaklach choreografa Jeremy Wade’a w Berlinie, Brukseli, Nowym Jorku czy Buenos Aires. Tańczyła m.in. w „Moving the Mirror” Petera Pleyera, „Tuning Scores” Lisy Nelson, „Project Zero Point” Sary Shelton Mann. Współtworzyła kolektyw improwizacji muzyki i tańca Melba. Brała także udział w projekcie Action is Primary Meg Foley w Filadelfii.
Maria Stokłosa była inicjatorką i opiekunką artystyczną projektów edukacyjnych dla tancerzy i choreografów. Obecnie prowadzi regularne zajęcia z choreografii w Centrum w Ruchu w Warszawie, a także liczne warsztaty w Polsce i zagranicą. Jest prezeską Fundacji Burdąg. przewodniczącą Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca oraz kuratorką cyklu prezentacji choreografii eksperymentalnej „Aktywizm tańca. Przestrzenie choreografii” w Nowym Teatrze w Warszawie.
MATEJ MATEJKA
fot. Karol Jarek
Badacz teatralny, aktor, pedagog, reżyser, lider i założyciel Studia Matejka. Studiował aktorstwo w Państwowym Konserwatorium w Bratysławie (Słowacja), a następnie na Uniwersytecie JAMU w Brnie (Czechy). W latach 2001–2006 był aktorem praskiego studia teatralnego Farma v jeskyni, współtworząc spektakle, m.in. wielokrotnie nagradzany Sclavi/Pieśń Emigranta. Od 2005 roku współpracownik Instytutu Grotowskiego we Wrocławiu, a także aktor Teatru ZAR, współtwórca i performer w spektaklach: Anhelli. Wołanie oraz Cesarskie cięcie. Próby o samobójstwie.
Jest zaangażowany w pracę nad fizyczną ekspresją aktora i tancerza. Czerpie inspirację zarówno z rosyjskich studiów wczesnego XX wieku, jak i dziedzictwa Jerzego Grotowskiego oraz Tanztheater, a jego techniki treningowe i pedagogika sytuują się na pograniczu tańca i teatru, pomiędzy psychofizyczną ekspresją i strukturalną stylizacją. Rozwinął cykle warsztatów Studia Matejka: Budzenie słuchającego ciała, Przeciwieństwa, Zmienna droga do działania, Taniec podobieństw itp. Prowadził warsztaty w teatrach i na uniwersytetach na całym świecie, m.in. w USA, Wenezueli, Indiach, Grecji, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji, Hiszpanii, a także w Korei Południowej i Libanie.
Od 2010 roku twórca i lider Studia Matejka, aktorskiego laboratorium fizycznej ekspresji, działającego przy Instytucie Grotowskiego.
AGATA MOLĄG
Absolwentka Wiedzy o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła Społeczną Szkołę Baletową w Krakowie otrzymując Dyplom Tancerza-Choreografa. Od 2007 do 2015 roku tancerka w stałym składzie Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała 14 premier, w tym jeden spektakl solowy „Blondi. Próba” oraz wiele projektów (m.in.: „Kolektyw” improwizacyjny z Konradem Szymańskim i międzynarodowym zespołem muzyków Atos, „Operacja Opera, pierwszy polsko-norweski kabaret jazzowy” realizowany w Operze Krakowskiej i Operze Królewskiej w Oslo).
Współtworzyła i koordynowała wiele wydarzeń artystycznych i inicjatyw tanecznych.
Uczy tańca dzieci, młodzież i dorosłych. Działa edukacyjnie i kreuje przestrzeń ruchową w Młynie Zabierzów pod Krakowem.
Obecnie jest kierownikiem Krakowskiego Centrum Choreograficznego w Nowohuckim Centrum Kultury, w którym pracuje koncepcyjnie, organizacyjnie, działa twórczo i uczy. Współtworzy działający tam kolektyw artystyczny Grupa Wokół Centrum dla których stworzyła dwa spektakle „Makia” oraz „Płaczki”
CARLO MASSARI
fot. Giulia Marangoni
Rozpoczął karierę w wieku 14 lat pracując w zespole “O.T.E. Saracinesche” (Włochy) prowadzonym przez Pietro Luigi Floridia w spektaklu Il Balcone di Giulietta (specjalna wzmianka w “Premio Scenario 2003”). W tym samym czasie rozpoczął współpracę z Compagnia del Teatro dell’Argine (Włochy) i brał udział w spektaklach: Che Diremo Stanotte all’Amico che Dorme (Festival delle Colline Torinesi), Alice 171, Piccoli Cedimenti Strutturali. W 2003 r. wystąpił w produkcji Teatro delle Moline reżyserii Luigi Gozzi pt. L’Attentato. Tego samego roku występował na Biennale w Wenecji w spektaklu Teatro Nove, Teatro della Limonaia, ostatniej pracy Barbary Nativi pt. Binario Morto. W 2010 r. pracował w Compagnia della Rancia i występowal w musicalu Grease. Rozpoczął wspołpracę z Teatro Comunale di Bologna występując w różnych produkcjach, takich jak np. Beggar’s Opera w reżyserii Lucio Dalla. Następnie rozpoczął tworzenie niezależnych spektakli: Anna Cappelli, Niente piu niente al mondo oraz Kafe – performansu na trzech tancerzy z 2007 r. Od 2010 był członkiem zespołu teatru fizycznego Balletto Civile i występował w spektaklu Michela Lucenti Il sacro della primavera (zdobywca drugiej nagrody Premio Roma Danza 2011), a także They shoot horses don’t they? reżyserowanym przez Gigi Dall’Aglio w choreografii Michela Lucenti oraz spektaklu Woyzeck tego samego choreografa. W 2014 r. rozpoczął również współpracę z włoskim zespołem Abbondanza e Bertoni. W 2011 założył C&C Company.
PARTNER:
WARUNKI KONKURSOWE
Czas prezentacji konkursowych nie może przekroczyć w przypadku trio – 12 minut, duetu – 9 minut, solo – 6 minut
Opłata akredytacyjna: 45 zł solo, 90 zł duet, 135 zł trio
Otwarcie zgłoszeń: 2 stycznia 2017
Deadline zgłoszeń: 1 lutego 2017
Wyniki preselekcji: 8 lutego 2017
Pula nagród: 2550 euro + nagroda rzeczowa: FIZYCZNYzGAGAcamp (warsztaty letnie)
3 x I nagroda: 500 euro
3 x II nagroda: 250 euro
nagroda publiczności: 300 euro