„Rozmowy z Lou” i „Hold on”!
Zapraszamy bardzo serdecznie na ostatni w tym roku wieczór spektaklowy w KCC! 21 grudnia 2018 r. na Scenie NCK zobaczymy najnowszy spektakl Barbary Bujakowskiej, „Rozmowy z Lou” oraz „Hold on” Marty Wołowiec i Marcina Janusa. A ponieważ czujemy już lekko świąteczną aurę, mamy dla Was bilety na oba spektakle w wyjątkowo atrakcyjnej cenie – 30 zł.
21 grudnia 2018 r, godz. 19:00, Scena NCK
Bilety: 30 zł
„Rozmowy z Lou”
koncept i wykonanie: Barbara Bujakowska
muzyka: Marcin Janus, Antonio Vivaldi
montaż filmów: Jan Chołoniewski
czas trwania: 45 min
![](https://nck.krakow.pl/kcc/wp-content/uploads/2018/12/Rozmowy-z-Lou-ZDJĘCIE-768x1024.jpg)
Główną inspiracją do stworzenia spektaklu jest książka Georgesa Pereca „Człowiek, który śpi”.
„Człowiek, który śpi” jest powieścią jednowątkową. Perec nawiązując do pewnego szczególnego okresu w życiu opowiada historię – swoją własną historię – człowieka, który przerywa studia, wycofuje się z życia, wybija na margines. Dobrowolnie zajmuje pozycję outsidera. Zrywa istniejące więzi, unieważnia dotychczasowe parametry czasu i przestrzeni, własną egzystencję sprowadza do niezbędnego minimum, do kilku powtarzalnych gestów zapewniających przetrwanie. Popada w coraz większe zobojętnienie, doznaje uczucia całkowitego wyobcowania. Stopniowo pozbawia swoje istnienie jakiejkolwiek wagi.
„Niczego się nie nauczyłeś z wyjątkiem może tej prawdy, że samotność niczego nie uczy, że obojętność niczego nie uczy: to była oszukańcza przynęta, fascynująca i podstępna ułuda. Byłeś sam, to wszystko, i chciałeś siebie osłonić; chciałeś aby pomiędzy światem a tobą mosty na zawsze zerwano. (…) Przez długi czas stwarzałeś sobie kryjówki i je niszczyłeś: porządek lub bezczynność, dryfowanie lub sen, nocne obchody, nijakie chwile, ucieczka świateł i cieni. Może jeszcze długo potrafiłbyś sobie kłamać, otępiać się, pogrążać. Ale gra jest skończona (…) Świat się nie poruszył ani ty się nie zmieniłeś. Obojętność nie uczyniła cię innym”.
![](https://nck.krakow.pl/kcc/wp-content/uploads/2018/12/Basia-fot.-Katarzyna-Machniewicz.jpg)
fot. Katarzyna Machniewicz
Barbara Bujakowska – tancerka, performerka, absolwentka Institute for Dance Art na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linzu (dyplom BA/performance in dance) oraz P.F.P w Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego w Salzburgu (SEAD). Laureatka Pierwszej Nagrody w konkursie TVP2 „Dolina Kreatywna” za solowy spektakl Swan….like. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009) oraz Art Stations Foundation (Solo Projekt 2008, Alternatywna Akademia Tańca 2009). Współpracowała m.in. z takimi twórcami, jak Teresa Ranieri, Rebecca Murgi, Nigel Charnock, Kaya Kołodziejczyk, Daniel Landau, Isabelle Schad, Towarzystwo Gimnastyczne, Teatr Maat Projekt. Mieszka w Krakowie, prowadzi zajęcia taneczne z dziećmi, młodzieżą oraz osobami starszymi. Tworzy spektakle z pogranicza teatru, tańca oraz performansu. Do jej najważniejszych prac należą: Śniło mi się, że pozostał po nas pusty pokój (2013), ID- ance (2013) oraz Dying Swan (2015).
„Hold on”
twórcy: Marta Wołowiec, Marcin Janus
taniec: Marta Wołowiec
muzyka: Marcin Janus
czas trwania: 40 min
![](https://nck.krakow.pl/kcc/wp-content/uploads/2018/12/Hold-on-fot.-Robert-Siwek-1024x683.jpg)
fot. Robert Siwek
*ZDZIWIENIE
Nie znam prawie wcale
Tych dwóch moich dłoni,
Ale wiem, że kiedyś
Żyła tu kobieta,
Co miała podobne…
Adelaide Crapsey
(tłum. Wiktor J. Darasz, 2015)
Marta Wołowiec – Tancerka, nauczycielka tańca, menedżerka kultury.
Od kwietnia 2015 roku jest tancerką i współzałożycielką Grupy Wokół Centrum, kolektywu artystycznego działającego przy Nowohuckim Centrum Kultury – Krakowskim Centrum Choreograficznym. Występuje w produkcjach: „Makia”, „Płaczki”, „38°C” w choreografii Agaty Moląg oraz w projekcie wspólnie zrealizowanym przez Grupę wraz z muzykiem Marcinem Janusem i artystą multimedialnym Grzegorzem Kaliszukiem „spectral layers of movement”. Współtworzy także „ZAMIESZANIE”, czyli cykl działań improwizacyjnych w przestrzeni publicznej Krakowa.
W latach 2012-2014 była tancerką Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała pięć premier: ,Poliamoria”, ,,Takarazuka CAMP”, ,,Net”, ,,Ruch Gallery” (choreografia Eryk Makohon) oraz ,,In Between” (choreografia Aleksander Kopański). Występowała także w spektaklach ulicznych, realizowanych przez teatr (,,Wesele zielonej gęsi” w ramach Nocy Poezji, ,,Takarazuka CAMP” m.in. w ramach Festiwalu Teatrów Ulicznych w Krakowie). W 2014 roku wzięła udział w polsko-norweskim projekcie z tancerzem Ole Martinem Melandem (Carte Blanche). Pracę zaprezentowano w Krakowie i w Bergen (Norwegia). W ramach jednego z projektów, współpracowała także z krakowską grupą improwizacyjną AD HOC, specjalizującą się w improwizacji kabaretowej.
Uczestniczyła w ogólnopolskich i międzynarodowych warsztatach tańca takich jak: Gaga Intensive w Tel Awiwie, ImpulsTanz w Wiedniu, Cyrkulacje, Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie, FIZYCZNYzGAGAcamp, Festiwal SPACER czy BalletOFFFestival. Podczas warsztatów zapoznała się także z repertuarem światowej sławy zespołów: Batsheva Dance Company, Ultima Vez, a także Rosas.
Jako nauczycielka tańca od kilku lat jest związana z grupami działającymi przy Krakowskim Centrum Choreograficznym: Pracownią PRO, Pracownią METAfizyczna i Cardio Contemporary oraz grupą tańca współczesnego a g i t a t u s w Centrum Młodzieży w Krakowie, dla których również przygotowuje choreografie. W 2015 i 2016 roku uczestniczyła w programie ERASMUS, przygotowując spektakl uliczny wraz z niemiecką artystką Lisą Wilfert dla młodzieży z Grecji, Niemiec oraz Polski.
Istotną częścią jej pracy jest również działalność organizacyjna. Od 2014 roku współtworzy Krakowskie Centrum Choreograficzne realizując takie wydarzenia jak: Festiwal Tańca Współczesnego SPACER, BalletOFFFestival, konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC, a także liczne warsztaty i obozy taneczne, odpowiada również za promocję Centrum.
Marcin Janus – pochodzi z Krakowa, jest artystą dźwiękowym, multimedialnym, twórcą muzyki elektronicznej i elektroakustycznej. Od wielu lat zajmuje się oryginalnymi projektami artystycznymi. Jest autorem i często wykonawcą muzyki do licznych spektakli tanecznych oraz teatralnych. Tworząc na granicach sztuk kreuje złożone środowiska dźwiękowe.
Realizując projekty stawia sobie za zadanie uczynić przedstawienia bardziej wciągającymi, nasycając świat i myślenie osobliwymi zjawiskami dźwiękowymi, dostarcza zmysłom szerokiego spektrum wrażeń. W procesie twórczym koncentruje się na barwie dźwięku, bada jego podstawowe cechy, często szuka odzwierciedlenia w ruchu i obrazie, nadaje zdarzeniom nowych znaczeń łącząc je w przestrzeniach muzycznych. Pracując w domenie cyfrowej najczęściej wykorzystuje Ableton Live i Metasynth oraz kontrolery midi, które dostarczają̨ unikalnych możliwości. W świecie analogowym operuje na mocnych brzmieniach Bass Station czy Elektrona w rezultacie jego muzyka charakteryzuje się szeroką paletą dźwiękową. W pracach opartych o technologię można usłyszeć zestawienie nagrań i organicznych dźwięków z syntetycznymi barwami o często motorycznych cechach. Zaczynał jako muzyk eksperymentalnych formacji, by po kilku latach rozpocząć pracę jako niezależny kompozytor.
Był stypendystą Art Stations Foundation w programie Solo Projekt, Finalistą na Konkursie kompozytorskim, który odbywał się̨ w ramach roku Johna Cage’a. Doświadczenie zdobywał również̇ jako uczestnik kursów a w ostatnim czasie GrupLab Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie z którą wspólnie brał udział w wielu projektach artystycznych. Poza częstymi występami w kraju gościł również w Londynie, Lizbonie, Turynie i Frankfurcie.
![](https://nck.krakow.pl/kcc/wp-content/uploads/2018/12/Marta-i-Marcin-fot.-Tomasz-Ćwiertnia-1024x684.jpg)
fot. Tomasz Ćwiertnia