Warsztaty ruchowe Grupa średnio / zaawansowana

5-9.08

WIDOK Z BLISKA to zaproszenie do intymnych historii i zakamarków ciała. Przez ruch możemy odkrywać nasze wewnętrzne głosy i budować nowe opowieści. Zapraszamy Cię do wspólnego doświadczania tańca w różnych jego odsłonach! !

Jeśli masz min. 3-letnie doświadczenie w tańcu współczesnym, dobrą koordynację i świadomość ciała, regularnie uczęszczasz na warsztaty i/lub zajęcia taneczne – ten poziom jest dla Ciebie. Intensywne pięciodniowe warsztaty z międzynarodową kadrą i różnymi podejściami do ruchu.

Opcje do wyboru

Pakiet Warsztatów:

5-9.08.2024
poniedziałek-piątek

Nowohuckie Centrum Kultury

sala A206

4 lekcje dziennie

łącznie 20 lekcji

Dodatkowo: poranny rozruch – pilates na łąkach – prowadzenie: Magda Niedzielska

koszt pakietu: 700 zł, przy wyborze pakietu koszt jednej lekcji to 35 zł

POJEDYNCZE LEKCJE:

Możliwość wykupienia pojedynczych lekcji od 29.07 (w miarę wolnych miejsc)

Koszt jednej lekcji 60 zł

Zapisy

  1. Wybierz opcję warsztatów

    Zapoznaj się opisem zajęć, harmonogramem i regulaminem. Wybierz opcję pakietu warsztatów lub pojedynczych lekcji.

  2. Wypełnij formularz

    W formularzu wybierz poziom, który Ci odpowiada i wypełnij wszystkie potrzebne nam informacje. 

    link do formularza

  3. Zaakceptuj i wyślij

    Zaakceptuj regulamin i wyślij zgłoszenie. Upewnij się, że kliknęł_ś ostatni przycisk WYŚLIJ. Tylko po otrzymaniu informacji o zapisie dokonuj płatności.

  4. Przejdź do opłat

    W ciągu kilku dni wyślemy Ci wiadomość z potwierdzeniem zapisu na warsztaty. W niej znajdziesz też dane do przelewu.

    Do zobaczenia

    Też nie możemy się doczekać spotkania z Tobą!

Wciąż masz jakieś pytania?

W sekcji FAQ znajdziesz odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania.

przejdź do FAQ


Harmonogram

NCK, sala A206

5.08

Poniedziałek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-11:45

Monika Witkowska

12:00-14:00

Tereza Ondrova

15:30-17:30

Katarzyna Sitarz

6.08

Wtorek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-11:45

Monika Witkowska

12:00-14:00

Tereza Ondrova

15:30-17:30

Katarzyna Sitarz

7.08

Środa

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-11:45

Monika Witkowska

12:00-14:00

Katarzyna Sitarz

15:30-17:30

Ioanna Paraskevopoulou

8.08

Czwartek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-11:45

Monika Witkowska

12:00-14:00

Adam Karpiński

15:30-17:30

Dominik Więcek

9.08

Piątek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-11:45

Monika Witkowska

12:00-14:00

Adam Karpiński

15:30-17:30

Olga Bury

Prowadzący_a

MONIKA WITKOWSKA

DANCE IS CHEATING

MONIKA WITKOWSKA

Monika Witkowska, tancerka, choreografka, pedagożka. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu AST w Krakowie. Stypendystka Folkwang University of the Arts w Essen oraz Kibbutzim College of Education w Tel-Awiwie. Wykładowczyni tańca współczesnego na Akademii Muzycznej w Katowicach. Współtworzy kolektyw twórczy STICKY FINGERS CLUB. Certyfikowana nauczycielka metody Dynamic Phrasing oraz Progressing Ballet Technique. Miłośniczka herbaty, snu i dobrego jedzenia. 

DANCE IS CHEATING

W myśl zasady: jak poszaleć w tańcu, ale się nie zmęczyć – poszukamy ekonomii w dynamicznym ruchu. Rozpoczniemy od ćwiczeń technicznych w podłodze usprawniających motorykę ciała i eksplorujących różne jakości ruchowe. Następnie przejdziemy do przestrzennych sekwencji ruchowych opartych na pracy z ciężarem ciała i grawitacją, oraz pogłębiających rozluźnienie ciała w dynamicznym ruchu. Skorzystamy z pracy z podłogą, release oraz elementów improwizacji. 
Hasłem warsztatów będzie: DANCE IS CHEATING. Spróbujemy oszukać system i dobrze się bawić.

KATARZYNA SITARZ

ĆWICZENIA Z CZUŁOŚCI SŁUCHANIA

KATARZYNA SITARZ

Performerka, improwizatorka, choreografka, badaczka głosu i ruchu. Jej praktyki artystyczne oscylują pomiędzy sztuką, środowiskiem, współczesną choreografią i kinestetycznym postrzeganiem świata. Fascynuje ją relacja głosu, ciała i ruchu. Łącząc techniki śnienia z narzędziami choreograficznymi, somatyczną pracą z głosem, neurobiologią, lingwistyką, a także tradycyjnym śpiewem tworzy wielowarstwowe, zmysłowe, polifoniczne prace. 

ĆWICZENIA Z CZUŁOŚCI SŁUCHANIA

Podczas warsztatowego spotkania będziemy eksplorować cielesność słuchania oraz potencjał drzemiących w nas głosów. Przyjrzymy się jak słuchanie, oddychanie i wokalizacja angażują nasz system nerwowy, jak pobudzają wyobraźnię i jakie przyjemności możemy z nich czerpać. Zaprosimy do naszego procesu ciekawość i kreatywność, tak aby swobodnie puścić ciało w twórczą pulsację. Dotkniemy podstawy śpiewokrzyku jako praktyki wewnętrznej mocy.  

MAGDA NIEDZIELSKA

PORANNY ROZRUCH – PILATES

MAGDA NIEDZIELSKA

Magda Niedzielska jest tancerką, choreografką, pedagożką, nauczycielką Pilates. Ukończyła studia magisterskie w zakresie Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Pedagogikę Tańca na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Obecnie studiuje Performatykę na UJ. Uczestniczyła w międzynarodowym programie w Kibbutz Contemporary Dance Company w Izraelu. Była tancerką Elephant w Black Box Junior Dance Company w Madrycie. Współpracowała z Krakowskim Teatrem Tańca. Obecnie działa, jako niezależna choreografka i performerka, oraz pracuje w systemie Pilates na zajęciach grupowych i treningach indywidualnych. 

PORANNY ROZRUCH – PILATES

Chciałabym, żeby poranny Pilates aktywował Wasze ciała tak, żeby niosły Was w tańcu przez cały dzień. Zależy mi na świadomej, głębokiej pracy, która przez centrum, zrobi więcej przestrzeni na ruch wewnątrz ciała, wesprze regenerację i odciąży stawy. Zajęcia będą odbywać się na łąkach obok NCKu.

IOANNA PARASKEVPOUPOLU  

WYCISZYĆ DŹWIĘK

IOANNA PARASKEVPOUPOLU

Grecka tancerka i choreografka. Ukończyła Greek National School of Dance. Obeznie studiuje sztuki wizualne na Ionian University. W swojej praktyce skupia się na relacji między mediami audiowizualnymi i ruchem, próbując rozszczelnić pole choreografii. Pracowała z wieloma uznanymi artystami na całym świecie. Jej parce są nagradzane na wielu interdyscyplinarnych festiwalach. Spektakl MOS został wybrany do AeroWaves Twenty23 Works. 

WYCISZYĆ DŹWIĘK

Będziemy eksperymentować z dźwiękiem, jaki potrafi wytworzyć nasze ciało, wykorzystując różne przedmioty (pompy próżniowe, liny, łupiny orzecha kokosowego, parasole itp.), materiały i powierzchnie, aby odtworzyć wybrane fragmenty filmu. Na chwilę staniemy się  foley artists i bohaterowie filmowi, którzy bawią się procesami na scenie i poza nią.

DOMINIK WIĘCEK

LET’T WATCH IT IN SLOW MOTION

DOMINIK WIĘCEK

Tancerz, choreograf, performer, fotograf mody i stylista. Absolwent PWST w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, stypendysta Folkwang Universität der Kunste w Essen. W latach 2016-2019 tancerz-artysta Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu. Wspólnie z Dominiką Wiak, Danielą Komęderą-Miśkiewicz oraz Moniką Witowską stworzył nagradzany spektakl „Sticky Fingers Club”. Wraz z Michałem Przybyłą, stworzył „Bromance”. Jego „Café Müller” zostało wyselekcjonowane do sieci Aerowaves #twenty23. Choreograf spektaklu „Glory Game”. 

LET’T WATCH IT IN SLOW MOTION

Warsztaty będą eksplorować stan spowolnienia ciała do slow motion. W trakcie pracy skupmy się na pogłębionym odczuwaniu mechanizmów pracy ciała, a spowolniony ruch stanie sią narzędziem samopoznania. Poddamy testowi własną cierpliwość i naturalne odruchy. Skupmy się również na budowaniu świadomości swojej roli w komponowaniu obrazów grupowych. Spotkanie opierać się będzie o metody wypracowane podczas pracy nad spektaklem „Glory Game”.

OLGA BURY

ZŁOTE PRZEBOJE

OLGA BURY

Absolwentka AST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Współpracowała m.in. z Izabelą Chlewińską, Martą Bury, Pawłem Gralą, Mirą Mańką, Ferencem Feherem. Od lat związana z Teatrem O.de.la. Finalistka konkursu Papaya Young Directors („Spektrum możliwości” reklama Allegro). Współtworzyła krótkometrażowy film dokumentalny „NICI PAMIĘCI” (reż. O.Bury, P.Stanek). Reżyserka spektaklu „niesamowity świat OBŁOCZKA” oraz “SONETY – wiek hipochondryka”. Współtworzyła choreografię do koncertu “Walpurgisnacht” w ramach Festiwalu Opera Rara. 

ZŁOTE PRZEBOJE

Rozwibrowane, tętniące życiem, nasycone humorem, czułą, lekką atmosferą, pełne charyzmy, oddechu i wolności przeboje lat 70,80 i 90 będą towarzyszyły naszemu spotkaniu ciała z muzyką. Zajmiemy się praktyką słuchającego ciała, pamięcią dźwięku, subtelnością wewnętrznego brzmienia i czystą radością płynącą z ciała poruszanego muzyką.

ADAM KARPIŃSKI

HOUSE DANCE

ADAM KARPIŃSKI

Doświadczony tancerz, który rozpoczął swoją przygodę z tańcem w 2007 roku. Jego pasja do house’u czerpie inspirację od wybitnych nauczycieli, takich jak Rabah, Tony McGregor i Shannon. Jako entuzjasta kultury house, corocznie organizuje Camp Deep in House, promujący tę wyjątkową formę sztuki.  Występował na renomowanych undergroundowych scenach, takich jak Juste Debout we Francji, i był współtwórcą spektaklu na największym streetowym wydarzeniu w Niemczech Random Circles. Jego misją jest przede wszystkim pokazanie klubowego charakteru tego stylu, techniki movementu i połączenia z muzyką.

HOUSE DANCE

House Dance to taniec klubowy, który wyewoluował na parkietach undergroundowych klubów w latach 70. i 80. w Chicago i Nowym Jorku, nazwany od gatunku muzyki elektronicznej, House. Czerpie z różnych stylów, takich jak hip-hop, toprock, stepowanie, jazz, capoeira, oraz tańce latynoskie i afrykańskie. Dj Frankie Knuckles jest uznawany za ojca chrzestnego gatunku. Choć muzyka wywodzi się z Chicago, jej rozwój był również kształtowany przez Nowy Jork, gdzie różnorodni tancerze spotykali się na parkietach klubów, wyrażając miłość do muzyki House. Charakterystyczne dla tego stylu to swoboda ruchu i improwizacja, oraz całkowite zagłębienie movementu w muzyce.

TERESA ONDROVA

CALL MEMORIES, HOLDING LOSS

TERESA ONDROVA

Pracuje na styku choreografii i researchu. Od 8 lat jest częścią Temporary Collective, który pracyje miltydyscyplinarnie.Jest doktorantką na Theatre Faculty w Pradze. Od 2021 roku współpracyje z Peterem Savelem, z którym stworzyli duet Boys who Like to Play with Dolls, który został nagrodzony Amnesty International Freedom of Expression Award (2015). Od 2016 roku współpracuje z reżyserką Petrą Tejnorovą. Performance CALL ALICE został wybrany do prestiżowej międzynarodowej platformy Aerowaves Twenty22 i otrzymał nagrodę Czech Dance Platform Award 2022 przyznaną przez członka Międzynarodowego Jury Czeskiej Platformy Tańca 2022.

CALL MEMORIES, HOLDING LOSS

Praca CALL ALICE, na której opiera się warsztat, dotyczy utraty, materiałów archiwalnych, repertuaru, świadomości i wyobraźni.  Punktem wyjścia do powstania CALL ALICE był moment kryzysowy w środku pandemii, gdzie podczas tworzenia duetu mój współtwórca i inny wykonawca postanowił opuścić projekt. Zdecydowałam się wykorzystać to ograniczenie do stworzenia spektaklu i uporać się z tematem straty. Interesuje mnie proces zbiorowy i właśnie tym chciałbym się zająć w ciągu najbliższych kilku dni. Ten warsztat jest procesem dzielenia się moją pracą i metodologią naszych procesów twórczych.