“Tens” Marty Wołowiec we Wrocławiu
Kolejna prezentacja najnowszego spektaklu Marty Wołowiec “Tens” odbędzie się 13 września 2020 na Mandala Performance Festival we Wrocławiu. Polecamy wszystkim z okolic Dolnego Śląska. Wstęp na spektakl jest wolny. Zachęcamy do wcześniejszej rezerwacji miejsc.
Martę Wołowiec będzie można zobaczyć już wkrótce w Krakowie na Scenie NCK. Nie możemy się doczekać krakowskiej premiery! Więcej informacji wkrótce.
Program Mandali: http://mandalafestiwal.pl/
fot. Beatrycze Bem
Tens
Koncepcja, choreografia, taniec: Marta Wołowiec
Muzyka: Wojciech Kiwer
Producent: Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury
Premiera: 4 września 2020 Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego Kalejdoskop
„Whatever you create will be influeneced by the energy you carry inside of you when you create it.”
– Akiroq Brost
Spektakl Tens* eksploruje temat ciała jako generatora, przekaźnika i odbiornika energii. Artystka poszukuje organiczności wynikającej z przepływu odczuć fizycznych, wibracji, podążania za głosem intuicji oraz zestrajania ciała i umysłu. Daje sobie czas na rozwój. Daje czas również widzom na zestrojenie ich własnych ciał z ciałem performerki. Tens to również napięcie, uważność i spokój, a także siła, którą zawsze można odnaleźć biorąc głęboki wdech i wydech, stojąc mocno na nogach.
*Tens (z j. ang. transcutaneous electrical nerve stimulation) to metoda przezskórnej i elektrycznej stymulacji nerwów, stosowana w terapii przeciwbólowej, wykorzystująca impulsy elektryczne o niskiej amplitudzie. Umieszczenie elektrod na skórze sprawia, że prąd przepływa do nerwów obwodowych i pobudza je w dwojaki sposób: blokując impuls nerwowy niosący informację o bólu do mózgu oraz inicjując powstawanie substancji przeciwbólowych – beta-endorfin.
*Informacje pochodzą z portalu medyczny-blog.pl
Marta Wołowiec
Tancerka, choreografka, nauczycielka tańca, kierowniczka i współzałożycielka Krakowskiego Centrum Choreograficznego. Ukończyła studia zarządzania kulturą i mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Dwuletni Kwalifikacyjny Kurs Instruktorski z Dziedziny Tańca Współczesnego organizowany przez Narodowe Centrum Kultury.
Jako artystka związana jest przede wszystkim z Krakowskim Centrum Choreograficznym, to tutaj produkuje własne spektakle oraz występuje w produkcjach innych choreografów. Autorka spektaklu solowego „Hold on” stworzonego we współpracy z muzykiem Marcinem Janusem. Współautorka i wykonawczyni choreografii w produkcjach łączących ruch, multimedia i muzykę: “Naturgemälde”, „spectral layers of movement” oraz „Kobiety Wyspiańskiego”. Jako tancerka występuje także w spektaklach autorstwa Agaty Moląg („Makia”, „Płaczki”, „38°C”, „Dobre wychowanie”) oraz Iwony Olszowskiej i Ferenca Fehera „Trans_Miss(i)on”. Od 2015 roku do 2019 roku wraz z Agatą Moląg i Moniką Węgrzynowicz współtworzyła kolektyw artystyczny Grupa Wokół Centrum.
W latach 2012-2014 była tancerką Krakowskiego Teatru Tańca. Występowała w spektaklach Eryka Makohona: „Poliamoria”, „Takarazuka CAMP”, „Net”, „Ruch Gallery” oraz Aleksandra Kopańskiego „In between”. W 2014 roku wzięła udział w polsko-norweskim projekcie z choreografem Ole Martinem Melandem (Carte Blanche) w ramach Festiwalu Materia Prima.
Uczestniczyła w ogólnopolskich i międzynarodowych warsztatach tańca takich jak: Gaga Intensive w Tel Awiwie, ImpulsTanz w Wiedniu, Cyrkulacje we Wrocławiu, Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie, KCC Dance Intensive, Festiwal Tańca Współczesnego SPACER czy BalletOFFFestival. Podczas warsztatów zapoznała się także z repertuarem światowej sławy zespołów: Batsheva Dance Company, Ultima Vez, Rosas.
Istotną część jej pracy stanowi działalność organizacyjna. Od 2014 roku współtworzy Krakowskie Centrum Choreograficzne realizując festiwale, konkursy choreograficzne, rezydencje i warsztaty taneczne. We współpracy z producentami z Hongkongu, Walii, Szwecji i Węgier zarządza międzynarodową produkcją kolektywu iCoDaCo 2018-2020 o tytule „it will come later”, który otrzymał dofinansowanie z programu Unii Europejskiej „Kreatywna Europa”.
Wojciech Kiwer
Na co dzień pracuje z dźwiękiem jako realizator w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie. W wolnych chwilach zajmuje się nagrywaniem efektów (wystawa Kamienny Ogród Stanisława Horno- Popławskiego oraz instalacja VR dla firmy Polyrain), tworzeniem muzyki do spektakli („Hamlet”, „Karol. Nowy ład świata” reż. B. Peszek Teatr im. Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim, „Nie strój zdobi nieboszczyka” reż. B. Peszek Teatr Miejski w Lesznie, „Miłość” reż. B. Peszek scena MOS Kraków, „Made in Czechoslovakia”, „Scenariusz dla samotnych kobiet” oraz „Polityka w interpretacji freudowskiej” reż. Mirosław Orzechowski, Chorzowskie Centrum Kultury) i filmów (Vitae Azilia reż. Joanna Wapniewska).
Buduje własne instrumenty. Zgłębia tajniki i techniki. Chodzi, nagrywa, przetwarza, odtwarza.
Wraz z Justyną Mazur stworzył trzy instalacje sensoryczno-dźwiękowe dla dzieci i dorosłych: „Trzy złote włosy” Tytano, Kraków, „Wyspa syren” Muzeum Warszawy w ramach Małej Warszawskiej Jesieni „Wahadlo marzeń” Dworek Bialoprądnicki, Kraków.
Twórca efektów dźwiękowych do gier komputerowych: Grimlands dla firmy Drago, Urban Trial Freestyle dla firmy Tate Entertainment, Vikings Gone Wild dla firmy EverydayIPlay oraz Astropolis dla firmy Ganymede.
Współpracuje również ze Studio Filmlove / Grzegorz Mart przy produkcji filmów z wydarzeń kulturalnych.
fot. Hordziej