Niech żywi grzebią umarłych – Polski Teatr Tańca

Niech żywi grzebią umarłych – Polski Teatr Tańca

Serdecznie zapraszamy na spektakl Niech żywi grzebią umarłych Polskiego Teatru Tańca w reżyserii Aleksandry Dziurosz i Tomasza Szczepanka, który odbędzie się 27 kwietnia 2018 o godz. 19:00 na Scenie NCK w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Scena dla Tańca”.

27 kwietnia 2018 (piątek) godz. 19:00 Scena NCK
Polski Teatr Tańca, Wieczory dziadowskie: Niech żywi grzebią umarłych

Bilety: 30 zł normalny, 25 zł ulgowy (przysługuje także uczestnikom zajęć Pracowni PRO, META oraz Cardio Contemporary)

Koncepcja, dramaturgia i reżyseria: ALEKSANDRA DZIUROSZ, TOMASZ SZCZEPANEK
Choreografia: ALEKSANDRA DZIUROSZ Z ZESPOŁEM PTT
Muzyka: ALDONA NAWROCKA
Kostiumy i scenografia: IGA KOWALCZUK
Reżyseria świateł: KAROLINA GĘBSKA
Asystentka choreografa: PAULINA JAKSIM
Asystentka kostiumografa: NATALIA REJSZEL
Producentka: NATALIA GORZELAŃCZYK
Wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Kacper Bożek, Julia Hałka, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Paweł Malicki, Michał Przybyła, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong

Jednostka i społeczeństwo. Życie i śmierć. Śmierć jednostki a życie społeczeństwa.

Budzimy się, wstajemy z łóżka, idziemy do pracy, pracujemy, jemy, pijemy, odpoczywamy, nudzimy się, bawimy się, wiążemy się, rozstajemy się, rodzimy się, dorastamy, rodzimy kogoś, starzejemy się, umieramy. Nasza historia – jedna z wielu, które zdarzają się obok siebie w tym samym momencie na całym świecie – kończy się zawsze tak samo. Wszyscy dobrze wiemy jak.

Pośród miliona wyzwań, jakie stawia przed nami życie, od czasu do czasu zdarza się czyjaś śmierć. Ile znaczy dla nas cudza śmierć? Dla nas jako jednostek. Dla nas jako społeczeństwa. Przecięcie tych dwóch perspektyw skłania nas do postawienia kolejnego pytania, które chcielibyśmy zawiesić między sceną a widownią: co my żywi możemy wiedzieć o śmierci?

Wywiad z twórcami spektaklu: http://www.taniecpolska.pl/krytyka/454

Produkcję spektaklu dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Projekt realizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2018