KCC Dance Intensive

KCC Dance Intensive

Drodzy Tancerze! Kolejna edycja letnich warsztatów organizowanych przez Krakowskie Centrum Choreograficzne zmienia formułę – zostaje poszerzona o dodatkowe formy – zapraszamy w tym roku już nie tylko na FIZYCZNYzGAGAcamp, ale na KCC Dance Intensive. W programie: Gaga i GoPiYoga z Gosią Mielech, taniec fizyczny z Patricią Hastewell oraz po raz pierwszy w KCC Countertechnique z Yi-Chun Liu. Warsztaty odbędą się w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie w dniach 27 sierpnia – 1 września 2018.

GDZIE: Nowohuckie Centrum Kultury, Al. Jana Pawła II 232 KRAKÓW

KIEDY: 27 sierpnia – 1 września 2018 r.

FORMY: Gaga, GoPiYoga, taniec fizyczny, Countertechnique

PEDAGODZY: Gosia Mielech (założycielka DanceLab, współpraca: Polski Teatr Tańca, Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, Uri Ivgi & Johan Greben, Ohad Naharin, Bosmat Nossan), Patricia Hastewell (współpraca: Yasmin Vardimon Dance Company), Yi-Chun Liu (współpraca: Peeping Tom, Ann van den Broek, Anouk van Dijk, Scapino Ballet Rotterdam)

DLA KOGO: tancerze średnio zaawansowani i zaawansowani, zainteresowani szeroko pojętym tańcem współczesnym i improwizacją; osoby pełnoletnie z Polski oraz z zagranicy

Grafik (pn-sb):
10:00-12:00 Countertechnique
12:15-13:30 Gaga Dancers
13:30-15:00 przerwa obiadowa
15:00-17:00 taniec fizyczny
17:15-18:15 GoPiYoga
= 6 h 15 minut dziennie

Cena warsztatów:

  • cena promocyjna terminowa bez noclegu: 1000 zł przy zgłoszeniu i wpłacie I raty w wysokości 500 zł do dnia 18 lipca, płatność II raty do 3 sierpnia
  • cena promocyjna terminowa z noclegiem: 1100 zł przy zgłoszeniu i wpłacie I raty w wysokości 550 zł do dnia 18 lipca, płatność II raty do 3 sierpnia
  • cena regularna bez noclegu: 1200 zł przy zgłoszeniu i wpłacie od 18 lipca w miarę wolnych miejsc
  • cena regularna z noclegiem: 1300 zł przy zgłoszeniu i wpłacie od 18 lipca w miarę wolnych miejsc

UWAGA – Liczba miejsc ograniczona!!!

Organizatorem oraz koordynatorem warsztatów jest Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury.

Noclegi:

Oferujemy możliwość noclegu w Nowohuckim Centrum Kultury w formie miejsca w sali zbiorowej z dostępem do sanitariatów oraz pryszniców. Uczestnik powinien we własnym zakresie zapewnić sobie karimatę lub materac oraz śpiwór.

Wyżywienie:

Możliwość zakupu obiadów w Bistro Marchewka, znajdującym się w Nowohuckim Centrum Kultury (lokalnie, pysznie i zdrowo!) Dla uczestników KCC Dance Intensive abonament w postaci zupy oraz drugiego dania + woda przez 6 dni w wysokości 72 zł (12 zł za dwudaniowy obiad). Płatność w Marchewce w pierwszy dzień warsztatów.

Wieczorne atrakcje:

Wieczorami zapraszamy do wspólnego spędzania czasu, integracji, basenów, saun, filmów i zwiedzania Krakowa.

REGULAMIN_KCC DANCE INTENSIVE_2018
karta zgłoszenia

kontakt: kcc@nck.krakow.pl

zdjęcie główne: Aleksander Hordziej

PEDAGODZY KCC Dance Intensive 2018

GOSIA MIELECH

fot. Kwiatkowska

Jest tancerką, choreografem, nauczycielem GAGA oraz pedagogiem tańca. Ukończyła Gaga Teacher’s Training Course w 2018 roku, pod kierownictwem artystycznym Bosmat Nossan, Saar Harari oraz opieką mentorską Ohada Naharina.

Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu. W latach 2007 – 2012 była solistką w Polskim Teatrze Tańca. Tańczyła w całym repertuarze Polskiego Teatru Tańca, współpracowała z wieloma polskimi oraz zagranicznymi choreografami, wśród nich: Ohad Naharin, YossiBerg, Jacek Przybyłowicz, Yoshifumi Inao, Ewa Wycichowska, Gunhild Bjørnsgaard, Paulina Wycichowska, Thierry Verger i inni.

Gosia związana jest z DanceLab – projektem artystycznym, który założyła w 2012 roku. Przez lata istnienia DanceLab, stworzyła kilka spektakli dla zespołu: Sababa, NILREB, Anonymous, I’mperfect. Prezentuje swoje spektakle zarówno w Polsce, jak i na świecie: Londyn, Lizbona, Jerozolima, Tel Awiw, Sztokholm, Berlin, Moss, Norymberga, Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław itd.

Laureatka nagrody „Najbardziej abstrakcyjna idea” podczas Festiwalu Licht. Blicke w Norymbergi, gdzie zaprezentowała swoje dwa spektakle. Gosia zaprasza także gościnnych choreografów do współpracy, Shi Pratt stworzyła dla DanceLab spektakl pt. „We Bleed The Same Color”. Jako niezależna artystka zaangażowana jest w wiele prestiżowych działań artystycznych, współpracowała z duetem izraelsko – holenderskim Uri Ivgi & Johan Greben. Tańczyła w nowych produkcjach oraz w istniejącym repertuarze Ivgi&Greben.Wzięła udział w projekcie „CollectiveJumps”, w choreografii Isabelle Shad w Stary Browar – Nowy Taniec, Art Station Foundation.

Została zaproszona przez Instytut Polski w Tel-Awiwie oraz Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Poznaniu do wzięcia udziału w polsko – izraelskiej wymianie artystycznej, jako choreograf reprezentujący Polskę. Podczas pobytu w Tel Awiwie, prowadziła próby oraz warsztaty mistrzowskie dla studentów Ironi Alef High School for Arts and Sciences w Tel Awiwie. Wzięła udział w multimedialnym widowisku tanecznym „Ksenofonia. Symfonia dla innego” w reżyserii Jana Komasy. Premiera odbyła się podczas Malta Festiwal w Poznaniu.

Gosia jest artystycznie zaangażowana w różne, interdyscyplinarne projekty artystyczne, m.in.: jest wykonawcą, choreografem, a także sprawuje opiekę artystyczną nad teledyskami muzycznymi oraz sesjami zdjęciowymi. Współpracuje m.in. z: Ray Wilson, Apparat oraz dj An on Bast.

Uczy swojego repertuaru DanceLab na licznych festiwalach w Polsce i na świecie. Prowadzi warsztaty z GAGA, tańca współczesnego, improwizacji, a także Vinyasa yoga, Pilates w: Polsce, Niemczech, Norwegii, Szkocji, Izraelu itd. Jest twórcą GoPiYoga – autorskiej formy ruchu przeznaczonej dla tancerzy i nie tylko.

GAGA

Gaga is a movement language which Ohad Naharin developed over the course of many years and which is applied in daily practice and exercises by the Batsheva Dance Company members.  The language of Gaga originated from the belief in the healing, dynamic, ever-changing power of movement.

Gaga is a new way of gaining knowledge and self-awareness through your body. Gaga provides a framework for discovering and strengthening your body and adding flexibility, stamina, and agility while lightening the senses and imagination. Gaga raises awareness of physical weaknesses, awakens numb areas, exposes physical fixations, and offers ways for their elimination. The work improves instinctive movement and connects conscious and unconscious movement, and it allows for an experience of freedom and pleasure in a simple way, in a pleasant space, in comfortable clothes, accompanied by music, each person with himself and others.

Gaga/dancers is open to professional dancers and dance students.

“Gaga challenges multi-layer tasks.

We are aware of the connection between effort and pleasure,  we are aware of the distance between our body parts, we are aware of the friction between flesh and bones, we sense the weight of our body parts, yet, our form is not shaped by gravity . . . We are aware of where we hold unnecessary tension, we let go only to bring life and efficient movement to where we let go . . . We are turning on the volume of  listening to our body, we appreciate small gestures, we are measuring and playing with the texture of our flesh and skin, we might be silly, we can laugh at ourselves.  We connect to the sense of “plenty of time,” especially when we move fast, we learn to love our sweat, we discover our passion to move and connect it to effort, we discover both the animal we are and the power of our imagination.  We are “body builders with a soft spine.”

We learn to appreciate understatement and exaggeration, we become more delicate and we recognize the importance of the flow of energy and information through our body in all directions.  We learn to apply our force in an efficient way and we learn to use “other” forces.

We discover the advantage of soft flesh and sensitive hands, we learn to connect to groove even when there is no music.

We are aware of people in the room and we realize that we are not in the center of it all. We become more aware of our form since we never look at ourselves in a mirror; there are no mirrors.  We connect to the sense of the endlessness of possibilities.  Yielding is constant while we are ready to snap . . .

We explore multi-dimensional movement, we enjoy the burning sensation in our muscles,  we are aware of our explosive power and sometimes we use it.  We change our movement habits by finding new ones, we can be calm and alert at once.

We become available . . .”

– Ohad Naharin

Ohad Naharin has been hailed as one of the world’s preeminent contemporary choreographers.  As Artistic Director of Batsheva Dance Company since 1990, he has guided the company with an adventurous artistic vision and reinvigorated its repertory with his captivating choreography.  His works have also been performed by prominent companies including Nederlands Dans Theater, the Paris Opera Ballet, Les Grand Ballets Canadiens de Montréal, Compañía Nacional de Danza (Spain), Cullberg Ballet (Sweden), Cedar Lake Contemporary Ballet (New York), and Alvin Ailey American Dance Theater (New York).  Naharin is also the originator of an innovative movement language, Gaga, which has enriched his extraordinary movement invention, revolutionized the company’s training, and emerged as a growing force in the larger field of movement practices for both dancers and non-dancers.

GoPiYoga – Gosia Pilates Yoga – to sposób pracy z ciałem, który inspiruje do zmian, rozwoju. Ruch, który wycisza umysł, ożywia ciało i przywraca równowagę. GoPiYoga to fuzja vinyasa jogi oraz pilates, do praktyki wplatane są elementy baletu, gaga, propriocepcji, tańca współczesnego, body conditioning oraz innych form ruchowych.

Zajęcia te budują wspaniałą siłę fizyczną, budzą świadomość ciała, a także otwierają serce, dzięki czemu uzyskamy stan głębokiego spokoju i kontaktu ze soba. Ruchy połączone są w energetyczne, płynne sekwencje, dzięki którym rozwiniemy siłę, elastyczność, wytrzymałość, balans oraz zwinność i koordynację. Gosia zachęca uczniów, aby odważyli się opuścić swoją strefę komfortu, zachowując przy tym swoją indywidualność i niezależność podczas praktyki.

GoPiYoga powstała po to, aby dzielić się z uczestnikami ogromną pasją i miłością do ruchu oraz aby odkrywać nieograniczone możliwości ciała i umysłu.

http://www.gopiyoga.net/

PATRICIA HASTEWELL

Patricia Hastewell was born in Barcelona in 1991, she discovers at a very early age her

passion for dance. She combines dance with her other interests (sports, photography and social studies) until 2013 when she receives a Bachelor degree from the Law department of the University of Barcelona and finishes her dance understudies at AREA Barcelona. She graduates from the Salzburg Experimental Academy of Dance SEAD, where she collaborates with artists such as Eduardo Torroja, Sita Ostheimer, The Slovaks, Francisco Córdova Azuela, Manuel Ronda, among others.

In Salzburg she awakens her choreographical interest that results in different pieces, ̈ May it please the court ̈ 2015, ‘’Bardo Vals’’ 2017 and ‘’All these places have their moments̈ 2016 was performed in different venues around Europe and won of the audience price at the ‘’Certamen Coreográfico de Madrid’’ in 2016.

Patricia currently is a member of the Jasmin Vardimon Company and collaborates with thecollective that she co-created La Otra Familia.

physical dance

The class will work on technique and creativity, through set material and through improvisation. The goal is to acquire the maximum of physical awareness, in order to access all our full potential. I look for adaptability, different textures, speeds, qualities, rhythms, dynamics to broaden our own performance.
I see technique as a tool to access more possibilities of awareness and of physical expression. We will work on floor work, on grounding the body (leg stability and mobility, kicks, lunges, horse stance work), and on dynamic movement (running, spinning, jumping).
Through improvisation we will study how to access what we want to communicate, wich tools can we use (velocity, tension, flexibility) to transform our physical speech. We look for detailed movement within the engagement of the full body.
I believe in the expressive power of dance. The goal is to strengthen the specificity of each body to find a honest, powerful and individual way of moving.

Yi-Chun Liu

fot. Bryndis Ragna Brynjolfsdottir

At the age of 5, she began with Kung-fu and basic Chinese opera training, and went on to study ballet, contemporary dance, improvisation, Martial Arts and Tai-Chi-Dao-In. In 2007, she graduated from Taipei National University of the Arts. She joined Peeping Tom in 2013 for Vader. She continued to work on the family trilogy with Moeder (2016) and will also perform in Kind (2019). Apart from Peeping Tom, she has worked or is currently working with Anouk van Dijk (NL), Shang-chi Sun (DE/TW), Ann Van den Broek (BE), Scapino Ballet Rotterdam (NL), Paul Selwyn Norton (NL/AU), Balletto Teatro di Torino (IT) and Cloud Gate Dance Theater 1 (TW). She worked as artistic assistant with Franck Chartier in the award-winning Peeping Tom co-production The lost room (2015) and later in The hidden floor (2017). Her solo piece O premiered in Rotterdam in 2012 and has since evolved into a duet, performing in Amsterdam and The Hague. She is working on her alphabetical series in discussion to the concept “Act of Performance”. Yi-Chun is also a certified Countertechnique teacher since 2012, which helped her to develop a versatile career as a performer and researcher. She offers laboratorial workshops alongside Peeping Tom tours.

Countertechnique

Countertechnique provides tools for body and mind to deal with the deman­ding dance practice of the 21st century. It is a movement system to help the dancer think about the dancing body, focusing on the process of incorporating information into action. Within a clear structure of exercises, the Countertechnique class thoroughly prepares the body for rehearsal and performance, enabling dancers to move bigger, more fluidly and more spatially, while becoming stronger and more flexible.

The Countertechnique theory is orga­nized around two principal notions: the ‘toolbox’ and ‘scanning’. The toolbox is the systematically organized collection of tools for body and mind with which Countertechnique works, often visualized as a virtual map that dancers carry with them. Scanning defines the process of dancers continuously and actively observing their mindset and body in order to choose the most appropriate tool(s) from the toolbox for the situation they find themselves in. Scanning allows dan­cers to make active use of the toolbox in their daily practice of training, rehearsing and performing.

http://www.countertechnique.com/