CIAŁOWANIE w ramach 4. edycji Festiwalu SPACER

CIAŁOWANIE w ramach 4. edycji Festiwalu SPACER

Drodzy Tancerze! W ramach tegorocznej edycji Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER warsztaty poprowadzą światowej sławy tancerze i choreografowie! Nie może Was zabraknąć w Krakowie!

CIAŁOWAĆ się BĘDĄ:

Laura Aris
Uri Ivgi
Johan Greben
oraz Wojciech Mochniej!

GDZIE: Nowohuckie Centrum Kultury
KIEDY: 30 kwietnia – 3 maja 2015

KOSZT:

– 520 zł płatne jako całość do 10.04 lub w ratach (300 zł do 10.04 i 220 zł do 24.04)
– 580 zł całość po 10.04 do wyczerpania miejsc
– 480 zł członkowie Pracowni METAfizyczna
– 170 zł jeden dzień warsztatów (340 zł za dwa dni, 510 zł trzy dni)

Pojedyncza lekcja z Laurą Aris Alvarez (taniec fizyczny/partnerowania), 2 godz. – 55 zł
Pojedyncza lekcja z Urim Ivgim (taniec współczesny/modern), Johanem Grebenem (taniec klasyczny), Wojciechem Mochniejem (organic dance technique) 1,5 godz. – 45 zł
Decyduje kolejność zgłoszeń! Istnieje również możliwość zakupu wejściówki tuż przed warsztatem – w miarę wolnych miejsc.

W sumie 26 godzin zajęć:
– taniec fizyczny/partnerowanie z Laurą Aris Alvarez (Hiszpania/Belgia), wieloletnią tancerką Ultima Vez,
– taniec współczesny/ modern z Urim Ivgim (Izrael), dyrektorem artystycznym Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK Teatr ROZBARK,
– taniec klasyczny z Johanem Grebenem (Holandia), dyrektorem artystycznym Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK,
– repertuar – Ivgi&Greben,
– organic dance technique z Wojciechem Mochniejem, dyrektorem artystycznym W & M Physical Theatre z Kanady.

KONTAKT/ZGŁOSZENIA: kcc@nck.krakow.pl

Dla warsztatowiczów, którzy zakupią pełen pakiet oferujemy karnet na cały festiwal w cenie: 65 zł. Zakup w kasie NCK.

karta zgłoszenia
regulamin

30 kwietnia-3 maja w Nowohuckim Centrum Kultury – Krakowskim Centrum Choreograficznym!

Zatem – ,,Rzuć wszystko i chodź się CIAŁOWAĆ”… 😉

LAURA ARIS – wieloletnia tancerka zespołu Ultima Vez

Laura kształciła się w hiszpańskim Instytucie Teatralnym na kierunku Taniec i Choreografia w Barcelonie, gdzie w 1996 roku została wyróżniona nagrodą Prize for Extraordinary Student (Nagroda dla Nadzwyczajnego Studenta).
W latach 1996-1999 była członkiem zespołu Lanònima Imperial w Barcelonie i występowała w spektaklach takich jak: Identificación de un Paisaje (1997, we współpracy z ZPA), Cuerpo de Sombra y de Luz (1998) oraz w filmach tanecznych: Inquieta (1997) i Cuerpo de Sombra y de Luz (1999).
W 1999 roku na Festival de Valencia (Festiwalu Walencji?) otrzymała nagrodę Lladró dla Najlepszego Performera.
Laura była również związana z kolektywem General Electrica, z którym występowała w spektaklach Tomása Aragaya: Cruza Cuando el Hombrecito esté en Verde (nagrodzonym Pierwszą Nagrodą za choreografię podczas XI Certamen Coreográfico de Madrid, 1997), Night (1998), John Kovack (1999).

W 1999 roku Laura przeprowadziła się do Brukseli i dołączyła do zespołu Ultima Vez/ Wim Vandekeybus z którym występowała w spektaklach:
Inasmuch as life is borrowed (2000)
Scratching the Inner Fields (2001)
Blush (2002)
What a body does not remember (reprise 2002)
Sonic Boom (2004)
Puur (2005)
Spiegel (2006)
Menske (2007).

Laura wzięła również udział w reżyserowanych przez Wima Vandekeybusa:
Blush (2005)
Here After (2007)
And the short film: Inasmuch as Life is Borrowed (2000).

Laura prowadzi warsztaty związane ze specyficznym językiem ruchowym Ultima Vez na całym świecie. Jest regularnie zapraszana na największe festiwale taneczne i do prestiżowych szkół tańca m.in. Impulstanz Vienna-Austria, P.A.R.T.S Performing Arts Research and Training Studios-Belgium, Hong Kong Academy for Performing Arts, SEAD Salzburg Experimental Academy of Dance, Korean National University of Arts Seoul-Korea, Institut del Teatre de Barcelona, Charleroi Danses-Belgium, State School of Stockholm-Sweden, CID Centro Internazionale della Danza in Rovereto-Italy, Atelier Transformation Montreal.

W 2009 r. wraz z Jorge Jáuregui Laura założyła EMBER – artystyczną platformę, w ramach której realizowane są produkcje i projekty współpracy.

 

URI IVGI&JOHAN GREBEN

Uri Ivgi i Johan Greben to duet izraelsko-holenderski. Obaj twórcy wcześniej tańczyli w najbardziej liczących się zespołach tanecznych świata, m.in. w Kibbutz Contemporary Dance Company. Od 2003 roku pracują razem w rożnych miejscach na świecie nad autorskimi choreografiami. Ich pierwsza autorska praca była nowa wersja baletu „Carmen” z udziałem węgierskiego Szeged Contemporary Ballet, ostatnio zaś pracowali w Pradze. Swoje przedstawienia realizowali m. in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Turcji, Szwajcarii, Holandii, Rosji i Korei Południowej. W latach 1990-1997 Uri Ivgi był tancerzem izraelskiego Kibbutz Contemporary Dance Company, z kolei Johan Greben w latach 1985-1995 tańczył w zespole Holenderskiego Baletu Narodowego. W 1998 roku Ivgi został nagrodzony tytułem choreograficznego talentu przez Ministerstwo Kultury Izraela. W 1989 roku Greben otrzymał za swoja pierwsza choreografie prestiżową nagrodę przyznawana przez Amsterdam Foundations of the Arts. Poza wymienionymi wyróżnieniami choreografowie otrzymali wiele znaczących nagród i wyróżnień za swoje prace. Od 2003 roku Ivgi&Greben pracowali z takimi zespołami/instytucjami, jak: Ballett am Rhein, Niemcy, Dansgroep Amsterdam i Introdans, Holandia, It dansa, Hiszpania, Modern Dance Turkey, Turcja, National Theatre Ballet, Republika Czeska, Provincial Dances Theatre, Rosja, Scottish Dance Theatre, Wielka Brytania, Skânes Dansteater and Norrdans, Szwecja, Scapino Ballet, Holandia, Tanzkompanie Theater St. Gallen, Szwajcaria. Ivgi&Greben sa laureatami Złotej Maski w kategorii najlepszy choreograf baletu/tańca współczesnego, przyznanej w 2011 roku, w Moskwie, za spektakl „This is not a love song” (stworzony dla Provincial Dances Theatre w Jekaterynburgu, Rosja). Prace duetu Ivgi&Greben często są opisywane jako namiętne, prawdziwie teatralne czy bardzo fizyczne. Obrazy, które tworzą, zawsze wywołują w widzu mocne, trwałe emocje. Ivgi&Greben prezentują swoje myśli i idee za pomocą języka ciała. Choreografowie starają się aby ich prace były lustrem, w którym zarówno widz, jak i sami artyści mogą zobaczyć osobiste/indywidualne przemyślenia na temat otaczającej nas rzeczywistości. Świat stworzony/prezentowany w pracach Ivgiego&Grebena oscyluje wokół takich tematów jak: indywidualność, wolność, miłość, seksualność i akceptacja.

OPIS ZAJĘĆ:

REPERTUAR Ivgi&Greben będą uczyć części ich najnowszej choreografii zrealizowanej dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK “Oddaję Ci serce”, która miała premierę 14 lutego 2015 r. Tancerze biorący udział w lekcji poznają wszystkie aspekty dotyczące techniki, dynamiki oraz intencji specyficznego języka choreograficznego Ivgiego&Grebena. Podczas partnerowań będących częścią repertuaru tancerze będą mieli okazję współpracować między sobą. Ivgi&Greben poprowadzą uczestników w celu jak najlepszego zrozumienia i zrealizowania materiału w zależności od predyspozycji tancerzy.

LEKCJE Z URIM IVGI Uri Ivgi prowadzi zajęcia w technice modern, bazując na indywidualnie wypracowanym, dynamicznym języku choreograficznym. Lekcje zaczynają się od rozgrzewki skoncentrowanej na uwolnieniu mięśni i stawów, co pozwala stworzyć zupełnie nowe, nieskrępowane ciało. Następnie tancerze są stopniowo prowadzeni przez krótkie frazy taneczne wkraczające coraz mocniej w przestrzeń. Ostatecznie lekcja prowadzi do bardzo dynamicznych kombinacji, zawierających dużo pracy z podłogą. Celem zajęć jest zmierzenie się tancerzy z własnymi granicami, docieranie coraz dalej przy zachowaniu “uwolnionego ciała” zbudowanego na początku lekcji.

LEKCJE Z JOHANEM GREBENEM Johan prowadzi zajęcia z techniki tańca klasycznego, osadzając ją mocno w podłodze. Są to lekcje dedykowane zarówno tancerzom baletowym, jak i osobom poruszającym się w technice tańca współczesnego. Zajęcia kładą nacisk na czystość i swobodę ruchu, poprzez  stymulowanie pracy nad jego jakością ale i muzykalnością w tańcu. Podczas warsztatu Johan będzie zachęcał i prowokował tancerzy do przekraczania swoich limitów, zwłaszcza podczas pracy na środku sali, przy ekstremalnym użyciu przestrzeni.

 

WOJCIECH MOCHNIEJ

Tancerz, choreoraf, pedagog. Był jednym z założycieli Śląskiego Teatru Tańca (1991-1994) oraz Gdańskiego Teatru Tańca (1994-2001), a także założycielem Gdańskiej Szkoły Tańca Współczesnego (1994-2001). Jest również dyrektorem artystycznym Eco Dance Projects oraz Center of Movement Arts w Calgary w Kanadzie (od 2007).

Razem z  Melissą Monteros założył w 1994 roku W&M PHYSICAL TEATRE. Pracując nieprzerwanie przez ostatnie dwadzieścia lat zespół występował w Austrii, Estonii, Finlandii, Francji, Polsce, Niemczech, Włoszech oraz Kanadzie, gdzie obecnie mieści się jego siedziba.

Otrzymał nagrodę miasta Gdańska i Lublina za zasługi dla tańca współczesnego w Polsce. Jego prace solowe były prezentowane w Calgary, na Full Moon Dance Festival w Finlandii, w Teatrze Narodowym w Warszawie oraz w całej Polsce. Magazyn „Dance Europe” nagrodził jego solową pracę „Just po prostu” jako najlepszy performance w kategorii „Male Dancer”.

Mochniej jest nie tylko tancerzem i choreografem, ale także wykładowcą na Uniwersytecie Calgary  na Wydziale Tańca. Prowadzi zajęcia z tańca współczesnego, choreografii, dance and the camera, improwizacji, performance i repertuaru. Jako profesjonalny artysta tańca z międzynarodowym doświadczeniem, działający na scenie kanadyjskiej i europejskiej, Mochniej przyczynia się do poszerzania perspektywy swoich studentów w zakresie tańca współczesnego. Posiada bardzo wysokie wymagania odnośnie poświęcenia, zaangażowania i rozwoju swoich podopiecznych jako tancerzy. Głęboko wierzy w efektywność stawiania wyzwań, podejmowania ryzyka oraz przekraczania granic komfortu.