Warsztaty ruchowe Grupa początkująca

5-9.08.2024

WIDOK Z BLISKA to zaproszenie do intymnych historii i zakamarków ciała. Przez ruch możemy odkrywać nasze wewnętrzne głosy i budować nowe opowieści. Zapraszamy Cię do wspólnego doświadczania tańca w różnych jego odsłonach! 

Jeśli zaczynasz przygodę z tańcem, masz niewielkie doświadczenie w tańcu współczesnym i improwizacji, jesteś pasjonatem_tką ruchu – ten poziom jest dla Ciebie. Pięciodniowe warsztaty ruchowe z międzynarodową kadrą nauczycielską i różnymi podejściami do ruchu.

Opcje do wyboru

Pakiet Warsztatów:

5-9.08.2024
poniedziałek-piątek

Nowohuckie Centrum Kultury

sala C4

3 lekcje dziennie

łącznie 15 lekcji

W pakiecie: poranny rozruch – pilates na łąkach – prowadzenie: Magda Niedzielska

koszt pakietu: 550 zł, przy wyborze pakietu koszt jednej lekcji to 36,66 zł

Pojedyncze lekcje:

Możliwość wykupienia pojedynczych lekcji od 29.07 (w miarę wolnych miejsc)

Koszt jednej lekcji 60 zł

Zapisy

  1. Wybierz opcję warsztatów

    Zapoznaj się opisem zajęć, harmonogramem i regulaminem. Wybierz opcję pakietu warsztatów lub pojedynczych lekcji.

  2. Wypełnij formularz

    W formularzu wybierz poziom, który Ci odpowiada i wypełnij wszystkie potrzebne nam informacje. 

    link do formularza

  3. Zaakceptuj i wyślij

    Zaakceptuj regulamin i wyślij zgłoszenie. Upewnij się, że kliknęł_ś ostatni przycisk WYŚLIJ. Tylko po otrzymaniu informacji o zapisie dokonuj płatności.

  4. Przejdź do opłat

    W ciągu kilku dni wyślemy Ci wiadomość z potwierdzeniem zapisu na warsztaty. W niej znajdziesz też dane do przelewu.

    Do zobaczenia

    Też nie możemy się doczekać spotkania z Tobą!

Wciąż masz jakieś pytania?

W sekcji FAQ znajdziesz odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania.

przejdź do FAQ


Harmonogram

NCK, salA C4

5.08

Poniedziałek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-12:15

Kasia Sitarz

12:30-14:00

Monika Witkowska

6.08

Wtorek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-12:15

Kasia Sitarz

12:30-14:00

Monika Witkowska

7.08

Środa

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-12:15

Ioanna Paraskevopoulou

12:30-14:00

Monika Witkowska

8.08

Czwartek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-12:15

Dominik Więcek

12:30-14:00

Monika Witkowska

9.08

Piątek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-12:15

Olga Bury

12:30-14:00

Monika Witkowska

Prowadzący_a

MONIKA WITKOWSKA

DANCE IS CHEATING

MONIKA WITKOWSKA

Monika Witkowska, tancerka, choreografka, pedagożka. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu AST w Krakowie. Stypendystka Folkwang University of the Arts w Essen oraz Kibbutzim College of Education w Tel-Awiwie. Wykładowczyni tańca współczesnego na Akademii Muzycznej w Katowicach. Współtworzy kolektyw twórczy STICKY FINGERS CLUB. Certyfikowana nauczycielka metody Dynamic Phrasing oraz Progressing Ballet Technique. Miłośniczka herbaty, snu i dobrego jedzenia. 

DANCE IS CHEATING

W myśl zasady: jak poszaleć w tańcu, ale się nie zmęczyć – poszukamy ekonomii w dynamicznym ruchu. Rozpoczniemy od ćwiczeń technicznych w podłodze usprawniających motorykę ciała i eksplorujących różne jakości ruchowe. Następnie przejdziemy do przestrzennych sekwencji ruchowych opartych na pracy z ciężarem ciała i grawitacją, oraz pogłębiających rozluźnienie ciała w dynamicznym ruchu. Skorzystamy z pracy z podłogą, release oraz elementów improwizacji. 
Hasłem warsztatów będzie: DANCE IS CHEATING. Spróbujemy oszukać system i dobrze się bawić.

KATARZYNA SITARZ

ĆWICZENIA Z CZUŁOŚCI SŁUCHANIA

KATARZYNA SITARZ

Performerka, improwizatorka, choreografka, badaczka głosu i ruchu. Jej praktyki artystyczne oscylują pomiędzy sztuką, środowiskiem, współczesną choreografią i kinestetycznym postrzeganiem świata. Fascynuje ją relacja głosu, ciała i ruchu. Łącząc techniki śnienia z narzędziami choreograficznymi, somatyczną pracą z głosem, neurobiologią, lingwistyką, a także tradycyjnym śpiewem tworzy wielowarstwowe, zmysłowe, polifoniczne prace. 

ĆWICZENIA Z CZUŁOŚCI SŁUCHANIA

Podczas warsztatowego spotkania będziemy eksplorować cielesność słuchania oraz potencjał drzemiących w nas głosów. Przyjrzymy się jak słuchanie, oddychanie i wokalizacja angażują nasz system nerwowy, jak pobudzają wyobraźnię i jakie przyjemności możemy z nich czerpać. Zaprosimy do naszego procesu ciekawość i kreatywność, tak aby swobodnie puścić ciało w twórczą pulsację. Dotkniemy podstawy śpiewokrzyku jako praktyki wewnętrznej mocy.  

MAGDA NIEDZIELSKA

PORANNY ROZRUCH – PILATES

MAGDA NIEDZIELSKA

Magda Niedzielska jest tancerką, choreografką, pedagożką, nauczycielką Pilates. Ukończyła studia magisterskie w zakresie Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Pedagogikę Tańca na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Obecnie studiuje Performatykę na UJ. Uczestniczyła w międzynarodowym programie w Kibbutz Contemporary Dance Company w Izraelu. Była tancerką Elephant w Black Box Junior Dance Company w Madrycie. Współpracowała z Krakowskim Teatrem Tańca. Obecnie działa, jako niezależna choreografka i performerka, oraz pracuje w systemie Pilates na zajęciach grupowych i treningach indywidualnych. 

PORANNY ROZRUCH – PILATES

Chciałabym, żeby poranny Pilates aktywował Wasze ciała tak, żeby niosły Was w tańcu przez cały dzień. Zależy mi na świadomej, głębokiej pracy, która przez centrum, zrobi więcej przestrzeni na ruch wewnątrz ciała, wesprze regenerację i odciąży stawy. Zajęcia będą odbywać się na łąkach obok NCKu.

IOANNA PARASKEVPOUPOLU  

WYCISZYĆ DŹWIĘK

IOANNA PARASKEVPOUPOLU  

Grecka tancerka i choreografka. Ukończyła Greek National School of Dance. Obeznie studiuje sztuki wizualne na Ionian University. W swojej praktyce skupia się na relacji między mediami audiowizualnymi i ruchem, próbując rozszczelnić pole choreografii. Pracowała z wieloma uznanymi artystami na całym świecie. Jej parce są nagradzane na wielu interdyscyplinarnych festiwalach. Spektakl MOS został wybrany do AeroWaves Twenty23 Works. 

WYCISZYĆ DŹWIĘK

Będziemy eksperymentować z dźwiękiem, jaki potrafi wytworzyć nasze ciało, wykorzystując różne przedmioty (pompy próżniowe, liny, łupiny orzecha kokosowego, parasole itp.), materiały i powierzchnie, aby odtworzyć wybrane fragmenty filmu. Na chwilę staniemy się  foley artists i bohaterowie filmowi, którzy bawią się procesami na scenie i poza nią.

DOMINIK WIĘCEK

LET’S WATCH IT IN SLOW MOTION

DOMINIK WIĘCEK

Tancerz, choreograf, performer, fotograf mody i stylista. Absolwent PWST w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, stypendysta Folkwang Universität der Kunste w Essen. W latach 2016-2019 tancerz-artysta Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu. Wspólnie z Dominiką Wiak, Danielą Komęderą-Miśkiewicz oraz Moniką Witowską stworzył nagradzany spektakl „Sticky Fingers Club”. Wraz z Michałem Przybyłą, stworzył „Bromance”. Jego „Café Müller” zostało wyselekcjonowane do sieci Aerowaves #twenty23. Choreograf spektaklu „Glory Game”. 

LET’S WATCH IT IN SLOW MOTION

Warsztaty będą eksplorować stan spowolnienia ciała do slow motion. W trakcie pracy skupmy się na pogłębionym odczuwaniu mechanizmów pracy ciała, a spowolniony ruch stanie sią narzędziem samopoznania. Poddamy testowi własną cierpliwość i naturalne odruchy. Skupmy się również na budowaniu świadomości swojej roli w komponowaniu obrazów grupowych. Spotkanie opierać się będzie o metody wypracowane podczas pracy nad spektaklem „Glory Game”.

OLGA BURY

ZŁOTE PRZEBOJE

OLGA BURY

Absolwentka AST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Współpracowała m.in. z Izabelą Chlewińską, Martą Bury, Pawłem Gralą, Mirą Mańką, Ferencem Feherem. Od lat związana z Teatrem O.de.la. Finalistka konkursu Papaya Young Directors („Spektrum możliwości” reklama Allegro). Współtworzyła krótkometrażowy film dokumentalny „NICI PAMIĘCI” (reż. O.Bury, P.Stanek). Reżyserka spektaklu „niesamowity świat OBŁOCZKA” oraz “SONETY – wiek hipochondryka”. Współtworzyła choreografię do koncertu “Walpurgisnacht” w ramach Festiwalu Opera Rara. 

ZŁOTE PRZEBOJE

Rozwibrowane, tętniące życiem, nasycone humorem, czułą, lekką atmosferą, pełne charyzmy, oddechu i wolności przeboje lat 70,80 i 90 będą towarzyszyły naszemu spotkaniu ciała z muzyką. Zajmiemy się praktyką słuchającego ciała, pamięcią dźwięku, subtelnością wewnętrznego brzmienia i czystą radością płynącą z ciała poruszanego muzyką.