Grupa tańczących kobiet i mężczyzn w kolorowych ubraniach. Trening odbywa się w sali baletowej.

Warsztaty ruchowe Grupa średnio / zaawansowana

31.07-4.08

W tegorocznej edycji festiwalu puszczamy w eter pytanie: Kto tańczy? Taniec ma nieprzewidywalną i inkluzywną naturę. Zapraszamy Cię do wspólnego doświadczania tańca w różnych jego odsłonach!

Jeśli masz min. 3-letnie doświadczenie w tańcu współczesnym, dobrą koordynację i świadomość ciała, regularnie uczęszczasz na warsztaty i/lub zajęcia taneczne – ten poziom jest dla Ciebie. Pięciodniowe warsztaty ruchowe dla osób na różnym poziomie zaawansowania z międzynarodową kadrą nauczycielską.

Opcje do wyboru

Pakiet Warsztatów:

31.07-4.08.2023
poniedziałek-piątek

Nowohuckie Centrum Kultury

sala A206

4 lekcje dziennie

łącznie 20 lekcji

Dodatkowo: poranny rozruch – joga na łąkach – zajęcia jogi Vinyasa, które poprowadzi Olga Banaś (dla osób z pakietem wejście za darmo)

koszt pakietu: 650 zł, przy wyborze pakietu koszt jednej lekcji to 32,50 zł

Zapisy

  1. Wybierz opcję warsztatów

    Wybierz opcję pakietu warsztatów lub pojedynczych lekcji. Zapoznaj się opisem zajęć, harmonogramem i regulaminem.

  2. Wypełnij formularz

    W formularzu wybierz poziom, który Ci odpowiada i wypełnij wszystkie potrzebne nam informacje. 

    brak miejsc na warsztatach

  3. Zaakceptuj i wyślij

    Zaakceptuj regulamin i wyślij zgłoszenie. Upewnij się, że kliknęł_ś ostatni przycisk WYŚLIJ. Tylko po otrzymaniu informacji o zapisie dokonuj płatności.

  4. Przejdź do opłat

    W ciągu kilku dni wyślemy Ci wiadomość z potwierdzeniem zapisu na warsztaty. W niej znajdziesz też dane do przelewu.

    Do zobaczenia

    Też nie możemy się doczekać spotkania z Tobą!

Wciąż masz jakieś pytania?

W sekcji FAQ znajdziesz odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania.

przejdź do FAQ


Harmonogram

NCK, sala a 206

31.07

Poniedziałek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-11:45

Wojciech Furman

12:00-14:00

Palle Granhøj

15:30-17:30

Mikołaj Karczewski

01.08

Wtorek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-11:45

Wojciech Furman

12:00-14:00

Sofia Pintzou

15:30-17:30

Magda Jędra

02.08

Środa

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-11:45

Wojciech Furman

12:00-14:00

Ilona Gumowska

15:30-17:30

Monika Szpunar

03.08

Czwartek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-11:45

Wojciech Furman

12:00-14:00

Monika Szpunar

04.08

Piątek

9:00-10:00

poranny rozruch

10:15-11:45

Wojciech Furman

12:00-14:00

Marta Wołowiec

15:30-17:30

Ilona Gumowska

Prowadzący_a

WOJCIECH FURMAN

FLOORISH

WOJCIECH FURMAN

Tancerz, aktor fizyczny, nauczyciel i popularyzator nauki o ruchu.

Moje doświadczenie z młodych lat zakorzenione w tańcu towarzyskim tworzy hybrydę z późniejszą edukacją w tańcu współczesnym oraz nieskończoną ilością researchu wokół floorworku, który nieustannie jest jednym z filarów mojej pracy. Prowadziłem warsztaty m.in w ramach Festiwalu „Na Bosaka”, na Uniwersytecie w Kolonii, czy w ramach autorskiego programu „UCZONY FIZOL”.

FLOORISH

FLOORISH /ˈflʌɹ.ɪʃ/ – rozwijać się bujnie w podłodze

Poszukamy połączenia pomiędzy wymagającymi zdolnościami fizycznymi, a specyficznymi smakami i teksturami ruchu, ponieważ floorwork to nie tylko miękkość i przepływ, ale również ruch który zacina, uderza, sztywnieje, czasem jest dziwny lub krzywy.

Użyjemy soczewki „Constraints-Led Approach” – podejścia, które polega na stymulowaniu samoorganizacji w ruchu.

Filary zajęć:

  • jakości/smaki w pracy z podłogą
  • elementy techniczne
  • frazy uwzględniające 2 powyższe aspekty
  • specyficzne umiejętności motoryczne

PALLE GRANHØJ

OBSTRUCTION TECHNIQUE

PALLE GRANHØJ

Dyrektor artystyczny i założyciel Granhøj Dans.

Jako profesjonalny tancerz od 1986 r. pracował z wieloma uznanymi na całym świecie choreografami. W 1990 zadebiutował jako choreograf pracą „Torzo” i założył Palle Granhøj Dance Theatre, przekształcony później w Granhøj Dans.

Zrealizował „Fra Aros med Eros” – galę otwierającą Aarhus Festival 2004 w Danii, w której łącznie wystąpiło 120 wykonawców (chór, orkiestra, tancerze). Stworzył także „KJp” dla Nomadi productions (Finlandia) w 2000 r. i „Mette” dla Królewskiego Baletu Duńskiego w 1995 r.

OBSTRUCTION TECHNIQUE

Obstruction technique jest metodą opracowaną i stosowaną przez Palle Granhøja do treningu tancerza i jako punkt wyjścia dla wszystkich jego choreografii. Poprzez redukcję – odrywanie zewnętrznych warstw, tancerz odnajduje podstawę pierwotnego ruchu i ostatecznie dochodzi do bardzo skompresowanej ekspresji, czyli dokładnie tego miejsca i tego rdzenia, z którego wyłania się wewnętrzna energia tańca. Metoda ta wspiera i mobilizuje uważność tancerza, rozwijając wyższy stopień jego obecności i autentyczności.

MIKOŁAJ KARCZEWSKI

TANIEC WSPÓŁCZESNY

MIKOŁAJ KARCZEWSKI

Współpracował z wieloma teatrami w Polsce i za granicą, m.in. jako choreograf z PTT w Poznaniu, TR w Warszawie, czy Narodowym Starym Teatrem w Krakowie. Występował w spektaklach wielu uznanych reżyserów np. M. Strzępki, M. Pakuły, J. Piaskowskiego, C. Tomaszewskiego oraz w choreografiach C. Thomas Young czy J. Altera. Od roku 2012 zawodowo związany z Danią, gdzie regularnie współpracuje z dwiema kompaniami Granhøj Dans oraz DON GNU. W latach 2013 – 2021 współpracował z PWST WTT w Bytomiu jako wykładowca tańca współczesnego.

TANIEC WSPÓŁCZESNY

Warsztaty z tańca współczesnego opierać się będą na schemacie – rozgrzewka, ćwiczenia techniczne i świadomościowe, następnie twórcze ich wykorzystanie w choreografii. Uczestnicy warsztatu poznają zagadnienia takie jak wykorzystanie pędu, zawieszenia, siły odśrodkowej, siły grawitacji, opozycji w ruchu, oraz przepuszczanie energii przez ciało w taki sposób, by uzyskać jej swobodny przepływ. Poprzez wyzwalanie odpowiednich jakości dynamicznych i energetycznych skupimy się na kreowaniu teatralnych gestów ciała i znaczeń emocjonalnych tam tkwiących.

SOFIA PINTZOU

MOVEMENT AND ADAPTATIONS

SOFIA PINTZOU

Studiowała taniec i nauki o sporcie, uzyskując tytuł licencjata w Greek State School of Dance, Rallou Manou Dance School i na Uniwersytecie Ateńskim. Jest też stypendystką Koula Pratsika Dance Foundation. Występowała z: Sasha Waltz&Guests, Satu Tuomisto, NOW dance Seoul, Hellenic Dance Company, w Dresden Semperoper, Munich Biennale, Deutsche Oper Berlin, Salzburg Osterfestspiele oraz w pracach D. Papaioannou, Y. Kokkos, V. Boussard, Y. Berg&O. Graf, J. Wieland, R. Zanella i in. Od 2015 współpracuje z Granhøj Dans. Więcej: www.sofiapintzou.com.

MOVEMENT AND ADAPTATIONS

Podczas tego spotkania spróbujemy znaleźć niewygodne ścieżki poruszania się, aby unikać wzorców ruchowych i dać wyzwanie w pracy z rytmem i dynamiką. Pojawią się fundamentalne perspektywy dla koncepcji ruchu Palle Granhøja dotyczące blokowania ciała, zawsze zwracając uwagę na własną osobowość ruchową każdego z nas. Działania będą szybkie, a czasem bardzo szybkie, stanowiące wyzwanie dla umysłu poprzez izolowanie szczegółów. Wszystko to w celu naszkicowania kształtów i poezji przestrzennej oraz rytmicznej.

MAGDA JĘDRA

PRAKTYKA CIAŁA BOTANICZNEGO

MAGDA JĘDRA

Tancerka, choreografka, performerka. Od kilku lat pogłębia wiedzę o przyrodzie, poszukując kanałów komunikacji między ciałem ludzkim a roślinnym. W 2019 roku rozpoczęła pracę nad koncepcją „botanicznego ciała”. W ramach Global Practice Sharing zaprezentowała efekty rezydencji artystycznej i poszukiwań w Judson Memorial Church w Nowym Jorku. Praktykę ciała botanicznego rozwija w swoich pracach choreograficznych („Złe ziele” 2021, „Las i ludzie” 2023) oraz podczas warsztatów ruchowych.

PRAKTYKA CIAŁA BOTANICZNEGO

Ideą warsztatu jest stworzenie przestrzeni dla odnalezienia indywidualnej praktyki ruchowej w zgodzie ze sobą i w satysfakcjonującej relacji do świata przyrody i ludzi, będących tego świata częścią. Punktem wyjścia będzie research sensoryczny – poszukiwanie impulsów uruchamiających w nas potrzebę poruszania się. Spotkanie jest też praktyką uważności tej wewnętrznej i tej intersensualnej. Praca sensoryczna pomaga ciału reagować na najmniejsze bodźce, na alternatywne, pełniejsze postrzeganie przestrzeni i prowadzenie flirtu z siłą grawitacji.

MONIKA SZPUNAR

I WANNA DANCE WITH…

MONIKA SZPUNAR

Tancerka, performerka, choreografka działająca międzynarodowo. Absolwentka ACTS/École de Danse Contemporaine w Paryżu oraz London Contemporary Dance School. W 2016 r. spędziła 7 miesięcy w Brazylii współpracując z lokalnymi artystami i ucząc się na uniwersytecie Unicamp. Aktualnie współtworzy movement band BADBODYCHAOSCODE, współpracuje z W. Pelczyńską oraz A.Janus przy projekcie ‘Still Standing’ oraz tańczy w zespole POCKETART (J. Pocková i S. Bočková). Autorka nagrodzonego na licznych festiwalach krótkometrażowego filmu tanecznego ‘100m’.

I WANNA DANCE WITH…

Zainspirowana działaniem w rozmaitych kolektywach, podczas warsztatów stawiam na świętowanie indywidualności uczestniczek/uczestników przy jednoczesnej uwadze i ciekawości na to co wspólne. Będziemy improwizować solo i w grupie. Pojawi się również kombinacja, ćwiczenia koordynacyjne oraz praca z rytmem.

Podczas praktyki będziemy swobodnie mogły/li oddać się swojej ekspresji twórczej, czerpać inspirację ruchową z muzyki i od siebie nawzajem oraz dzielić się radością płynącą ze wspólnego tanecznego spotkania. Warsztaty będą prowadzone z towarzyszeniem muzyki na żywo.

ILONA GUMOWSKA

TANIEC WSPÓŁCZESNY

ILONA GUMOWSKA

Tancerka, choreografka. Absolwentka, a obecnie nauczyciel akademicki Instytutu Choreografii i Technik Tańca Akademii Muzycznej w Łodzi. Współpracuje z Teatrem Tańca Zawirowania i Operą Narodową w Warszawie oraz zespołem Barrowland Ballet w Glasgow. Pracowała z takimi twórcami jak: Daniel Abreu, Roberto Olivan, Tomasz Wygoda, Mariusz Treliński, Jacek Przybyłowicz, Kaya Kołodziejczyk i występowała m.in. w belgijskiej operze La Monnaie, Theater an der Wien, Królewskiej Operze w Sztokholmie. W tańcu przejawia silną fizyczność i pogłębioną obecność.

TANIEC WSPÓŁCZESNY

Intensywny trening fizyczny oparty na ruchu ciała w kontakcie z podłogą i ciałem drugiej osoby. Zajęcia rozpoczynają się od właściwego rozgrzania i wzmocnienia ciała tak, aby w bezpieczny sposób przygotować go do ruchowych wyzwań. Poprzez naukę krótkich fraz ruchowych uczestnicy uczą się świadomego przenoszenia ciężaru ciała, odkrywają momenty zawieszeń i niespodzianek, odnajdują naturalny przepływ ruchu oraz współgrający z nim oddech.

MARTA WOŁOWIEC

BEZWSTYDNE TAŃCE / SHAMELESS DANCE

MARTA WOŁOWIEC

Performerka, choreografka, tancerka, pedagożka, menedżerka tańca. Kierowniczka Krakowskiego Centrum Choreograficznego w Nowohuckim Centrum Kultury, kuratorka i inicjatorka Krakowskiego Festiwalu Tańca. Autorka spektakli solowych i kolektywnych. Występowała na scenach w Polsce i za granicą, w tym w Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji, Libanie, Włoszech, Belgii, Francji i na Litwie. Eksploruje temat energii, ruchu progresywno-transowego, obecności oraz wynikającej z niej wzajemnej uważności. Szuka autentyczności we wszystkim, co robi.

BEZWSTYDNE TAŃCE / SHAMELESS DANCE

W poszukiwaniu jakości: tańczę jak nikt nie patrzy. Warsztat z bezwstydnych tańców, bazujący na przyjemności i zamiłowaniu dziwności. Dwugodzinna praktyka ośmielania się przed sobą oraz innymi w zamiennej relacji widz_ka/performek_ka. O stawaniu się tańcem, przy jednoczesnym zapominaniu o tym, jak się tańczy, a wszystko z pomocą Cher, Miley Cyrus, Benassi Bros i innych. Cel – chwilowe, wzmacniające: “wstydu nie mam”.

KASIA WITEK

PORANNY ROZRUCH

KASIA WITEK

Kasia jest oddaną nauczycielką tańca, ruchu i jogi, prowadzącą warsztaty i zajęcia w kraju i za granicą. Ukończyła Northern School of Contemporary Dance (2009) oraz London Contemporary Dance School (2015). Jej nauczanie jest zakorzenione w jej badaniach choreograficznych i ruchowych. Do tej pory Kasia miała przyjemność uczyć dla takich zespołów czy instytucji jak m.in. Pell Ensemble Company, Soaked Dance Intensive Berlin i wiele innych.

PORANNY ROZRUCH

Godzinna praktyka jogi ma na celu wzmocnienie zdolności percepcyjnych i zaprasza do somatycznych poszukiwań. Warsztaty będą skupione na eksploracji oddechu, intensywnego ruchu fizycznego, jak i dłuższych pauz w celu zrelaksowania i zbalansowania całego ciała. Dadzą możliwość rozpoznania i uwolnienia schematów, nawyków i napięć.