Opcje do wyboru
Pakiet Warsztatów:

31.07-4.08.2023
poniedziałek-piątek

Nowohuckie Centrum Kultury
sala A206

4 lekcje dziennie
łącznie 20 lekcji

Dodatkowo: poranny rozruch – joga na łąkach – zajęcia jogi Vinyasa, które poprowadzi Olga Banaś (dla osób z pakietem wejście za darmo)

koszt pakietu: 650 zł, przy wyborze pakietu koszt jednej lekcji to 32,50 zł
Zapisy
Wybierz opcję warsztatów
Wybierz opcję pakietu warsztatów lub pojedynczych lekcji. Zapoznaj się opisem zajęć, harmonogramem i regulaminem.
Wypełnij formularz
W formularzu wybierz poziom, który Ci odpowiada i wypełnij wszystkie potrzebne nam informacje.
brak miejsc na warsztatach
Zaakceptuj i wyślij
Zaakceptuj regulamin i wyślij zgłoszenie. Upewnij się, że kliknęł_ś ostatni przycisk WYŚLIJ. Tylko po otrzymaniu informacji o zapisie dokonuj płatności.
Przejdź do opłat
W ciągu kilku dni wyślemy Ci wiadomość z potwierdzeniem zapisu na warsztaty. W niej znajdziesz też dane do przelewu.
Do zobaczenia
Też nie możemy się doczekać spotkania z Tobą!
Wciąż masz jakieś pytania?
W sekcji FAQ znajdziesz odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania.
Harmonogram
NCK, sala a 206
31.07
Poniedziałek
9:00-10:00
poranny rozruch
10:15-11:45
Wojciech Furman
12:00-14:00
Palle Granhøj
15:30-17:30
Mikołaj Karczewski
01.08
Wtorek
9:00-10:00
poranny rozruch
10:15-11:45
Wojciech Furman
12:00-14:00
Sofia Pintzou
15:30-17:30
Magda Jędra
02.08
Środa
9:00-10:00
poranny rozruch
10:15-11:45
Wojciech Furman
12:00-14:00
Ilona Gumowska
15:30-17:30
Monika Szpunar
03.08
Czwartek
9:00-10:00
poranny rozruch
10:15-11:45
Wojciech Furman
12:00-14:00
Monika Szpunar
04.08
Piątek
9:00-10:00
poranny rozruch
10:15-11:45
Wojciech Furman
12:00-14:00
Marta Wołowiec
15:30-17:30
Ilona Gumowska
Prowadzący_a

WOJCIECH FURMAN
FLOORISH
WOJCIECH FURMAN
Tancerz, aktor fizyczny, nauczyciel i popularyzator nauki o ruchu.
Moje doświadczenie z młodych lat zakorzenione w tańcu towarzyskim tworzy hybrydę z późniejszą edukacją w tańcu współczesnym oraz nieskończoną ilością researchu wokół floorworku, który nieustannie jest jednym z filarów mojej pracy. Prowadziłem warsztaty m.in w ramach Festiwalu „Na Bosaka”, na Uniwersytecie w Kolonii, czy w ramach autorskiego programu „UCZONY FIZOL”.
FLOORISH
FLOORISH /ˈflʌɹ.ɪʃ/ – rozwijać się bujnie w podłodze
Poszukamy połączenia pomiędzy wymagającymi zdolnościami fizycznymi, a specyficznymi smakami i teksturami ruchu, ponieważ floorwork to nie tylko miękkość i przepływ, ale również ruch który zacina, uderza, sztywnieje, czasem jest dziwny lub krzywy.
Użyjemy soczewki „Constraints-Led Approach” – podejścia, które polega na stymulowaniu samoorganizacji w ruchu.
Filary zajęć:
- jakości/smaki w pracy z podłogą
- elementy techniczne
- frazy uwzględniające 2 powyższe aspekty
- specyficzne umiejętności motoryczne

PALLE GRANHØJ
OBSTRUCTION TECHNIQUE
PALLE GRANHØJ
Dyrektor artystyczny i założyciel Granhøj Dans.
Jako profesjonalny tancerz od 1986 r. pracował z wieloma uznanymi na całym świecie choreografami. W 1990 zadebiutował jako choreograf pracą „Torzo” i założył Palle Granhøj Dance Theatre, przekształcony później w Granhøj Dans.
Zrealizował „Fra Aros med Eros” – galę otwierającą Aarhus Festival 2004 w Danii, w której łącznie wystąpiło 120 wykonawców (chór, orkiestra, tancerze). Stworzył także „KJp” dla Nomadi productions (Finlandia) w 2000 r. i „Mette” dla Królewskiego Baletu Duńskiego w 1995 r.
OBSTRUCTION TECHNIQUE
Obstruction technique jest metodą opracowaną i stosowaną przez Palle Granhøja do treningu tancerza i jako punkt wyjścia dla wszystkich jego choreografii. Poprzez redukcję – odrywanie zewnętrznych warstw, tancerz odnajduje podstawę pierwotnego ruchu i ostatecznie dochodzi do bardzo skompresowanej ekspresji, czyli dokładnie tego miejsca i tego rdzenia, z którego wyłania się wewnętrzna energia tańca. Metoda ta wspiera i mobilizuje uważność tancerza, rozwijając wyższy stopień jego obecności i autentyczności.

MIKOŁAJ KARCZEWSKI
TANIEC WSPÓŁCZESNY
MIKOŁAJ KARCZEWSKI
Współpracował z wieloma teatrami w Polsce i za granicą, m.in. jako choreograf z PTT w Poznaniu, TR w Warszawie, czy Narodowym Starym Teatrem w Krakowie. Występował w spektaklach wielu uznanych reżyserów np. M. Strzępki, M. Pakuły, J. Piaskowskiego, C. Tomaszewskiego oraz w choreografiach C. Thomas Young czy J. Altera. Od roku 2012 zawodowo związany z Danią, gdzie regularnie współpracuje z dwiema kompaniami Granhøj Dans oraz DON GNU. W latach 2013 – 2021 współpracował z PWST WTT w Bytomiu jako wykładowca tańca współczesnego.
TANIEC WSPÓŁCZESNY
Warsztaty z tańca współczesnego opierać się będą na schemacie – rozgrzewka, ćwiczenia techniczne i świadomościowe, następnie twórcze ich wykorzystanie w choreografii. Uczestnicy warsztatu poznają zagadnienia takie jak wykorzystanie pędu, zawieszenia, siły odśrodkowej, siły grawitacji, opozycji w ruchu, oraz przepuszczanie energii przez ciało w taki sposób, by uzyskać jej swobodny przepływ. Poprzez wyzwalanie odpowiednich jakości dynamicznych i energetycznych skupimy się na kreowaniu teatralnych gestów ciała i znaczeń emocjonalnych tam tkwiących.

SOFIA PINTZOU
MOVEMENT AND ADAPTATIONS
SOFIA PINTZOU
Studiowała taniec i nauki o sporcie, uzyskując tytuł licencjata w Greek State School of Dance, Rallou Manou Dance School i na Uniwersytecie Ateńskim. Jest też stypendystką Koula Pratsika Dance Foundation. Występowała z: Sasha Waltz&Guests, Satu Tuomisto, NOW dance Seoul, Hellenic Dance Company, w Dresden Semperoper, Munich Biennale, Deutsche Oper Berlin, Salzburg Osterfestspiele oraz w pracach D. Papaioannou, Y. Kokkos, V. Boussard, Y. Berg&O. Graf, J. Wieland, R. Zanella i in. Od 2015 współpracuje z Granhøj Dans. Więcej: www.sofiapintzou.com.
MOVEMENT AND ADAPTATIONS
Podczas tego spotkania spróbujemy znaleźć niewygodne ścieżki poruszania się, aby unikać wzorców ruchowych i dać wyzwanie w pracy z rytmem i dynamiką. Pojawią się fundamentalne perspektywy dla koncepcji ruchu Palle Granhøja dotyczące blokowania ciała, zawsze zwracając uwagę na własną osobowość ruchową każdego z nas. Działania będą szybkie, a czasem bardzo szybkie, stanowiące wyzwanie dla umysłu poprzez izolowanie szczegółów. Wszystko to w celu naszkicowania kształtów i poezji przestrzennej oraz rytmicznej.

MAGDA JĘDRA
PRAKTYKA CIAŁA BOTANICZNEGO
MAGDA JĘDRA
Tancerka, choreografka, performerka. Od kilku lat pogłębia wiedzę o przyrodzie, poszukując kanałów komunikacji między ciałem ludzkim a roślinnym. W 2019 roku rozpoczęła pracę nad koncepcją „botanicznego ciała”. W ramach Global Practice Sharing zaprezentowała efekty rezydencji artystycznej i poszukiwań w Judson Memorial Church w Nowym Jorku. Praktykę ciała botanicznego rozwija w swoich pracach choreograficznych („Złe ziele” 2021, „Las i ludzie” 2023) oraz podczas warsztatów ruchowych.
PRAKTYKA CIAŁA BOTANICZNEGO
Ideą warsztatu jest stworzenie przestrzeni dla odnalezienia indywidualnej praktyki ruchowej w zgodzie ze sobą i w satysfakcjonującej relacji do świata przyrody i ludzi, będących tego świata częścią. Punktem wyjścia będzie research sensoryczny – poszukiwanie impulsów uruchamiających w nas potrzebę poruszania się. Spotkanie jest też praktyką uważności tej wewnętrznej i tej intersensualnej. Praca sensoryczna pomaga ciału reagować na najmniejsze bodźce, na alternatywne, pełniejsze postrzeganie przestrzeni i prowadzenie flirtu z siłą grawitacji.

MONIKA SZPUNAR
I WANNA DANCE WITH…
MONIKA SZPUNAR
Tancerka, performerka, choreografka działająca międzynarodowo. Absolwentka ACTS/École de Danse Contemporaine w Paryżu oraz London Contemporary Dance School. W 2016 r. spędziła 7 miesięcy w Brazylii współpracując z lokalnymi artystami i ucząc się na uniwersytecie Unicamp. Aktualnie współtworzy movement band BADBODYCHAOSCODE, współpracuje z W. Pelczyńską oraz A.Janus przy projekcie ‘Still Standing’ oraz tańczy w zespole POCKETART (J. Pocková i S. Bočková). Autorka nagrodzonego na licznych festiwalach krótkometrażowego filmu tanecznego ‘100m’.
I WANNA DANCE WITH…
Zainspirowana działaniem w rozmaitych kolektywach, podczas warsztatów stawiam na świętowanie indywidualności uczestniczek/uczestników przy jednoczesnej uwadze i ciekawości na to co wspólne. Będziemy improwizować solo i w grupie. Pojawi się również kombinacja, ćwiczenia koordynacyjne oraz praca z rytmem.
Podczas praktyki będziemy swobodnie mogły/li oddać się swojej ekspresji twórczej, czerpać inspirację ruchową z muzyki i od siebie nawzajem oraz dzielić się radością płynącą ze wspólnego tanecznego spotkania. Warsztaty będą prowadzone z towarzyszeniem muzyki na żywo.

ILONA GUMOWSKA
TANIEC WSPÓŁCZESNY
ILONA GUMOWSKA
Tancerka, choreografka. Absolwentka, a obecnie nauczyciel akademicki Instytutu Choreografii i Technik Tańca Akademii Muzycznej w Łodzi. Współpracuje z Teatrem Tańca Zawirowania i Operą Narodową w Warszawie oraz zespołem Barrowland Ballet w Glasgow. Pracowała z takimi twórcami jak: Daniel Abreu, Roberto Olivan, Tomasz Wygoda, Mariusz Treliński, Jacek Przybyłowicz, Kaya Kołodziejczyk i występowała m.in. w belgijskiej operze La Monnaie, Theater an der Wien, Królewskiej Operze w Sztokholmie. W tańcu przejawia silną fizyczność i pogłębioną obecność.
TANIEC WSPÓŁCZESNY
Intensywny trening fizyczny oparty na ruchu ciała w kontakcie z podłogą i ciałem drugiej osoby. Zajęcia rozpoczynają się od właściwego rozgrzania i wzmocnienia ciała tak, aby w bezpieczny sposób przygotować go do ruchowych wyzwań. Poprzez naukę krótkich fraz ruchowych uczestnicy uczą się świadomego przenoszenia ciężaru ciała, odkrywają momenty zawieszeń i niespodzianek, odnajdują naturalny przepływ ruchu oraz współgrający z nim oddech.

MARTA WOŁOWIEC
BEZWSTYDNE TAŃCE / SHAMELESS DANCE
MARTA WOŁOWIEC
Performerka, choreografka, tancerka, pedagożka, menedżerka tańca. Kierowniczka Krakowskiego Centrum Choreograficznego w Nowohuckim Centrum Kultury, kuratorka i inicjatorka Krakowskiego Festiwalu Tańca. Autorka spektakli solowych i kolektywnych. Występowała na scenach w Polsce i za granicą, w tym w Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji, Libanie, Włoszech, Belgii, Francji i na Litwie. Eksploruje temat energii, ruchu progresywno-transowego, obecności oraz wynikającej z niej wzajemnej uważności. Szuka autentyczności we wszystkim, co robi.
BEZWSTYDNE TAŃCE / SHAMELESS DANCE
W poszukiwaniu jakości: tańczę jak nikt nie patrzy. Warsztat z bezwstydnych tańców, bazujący na przyjemności i zamiłowaniu dziwności. Dwugodzinna praktyka ośmielania się przed sobą oraz innymi w zamiennej relacji widz_ka/performek_ka. O stawaniu się tańcem, przy jednoczesnym zapominaniu o tym, jak się tańczy, a wszystko z pomocą Cher, Miley Cyrus, Benassi Bros i innych. Cel – chwilowe, wzmacniające: “wstydu nie mam”.

KASIA WITEK
PORANNY ROZRUCH
KASIA WITEK
Kasia jest oddaną nauczycielką tańca, ruchu i jogi, prowadzącą warsztaty i zajęcia w kraju i za granicą. Ukończyła Northern School of Contemporary Dance (2009) oraz London Contemporary Dance School (2015). Jej nauczanie jest zakorzenione w jej badaniach choreograficznych i ruchowych. Do tej pory Kasia miała przyjemność uczyć dla takich zespołów czy instytucji jak m.in. Pell Ensemble Company, Soaked Dance Intensive Berlin i wiele innych.
PORANNY ROZRUCH
Godzinna praktyka jogi ma na celu wzmocnienie zdolności percepcyjnych i zaprasza do somatycznych poszukiwań. Warsztaty będą skupione na eksploracji oddechu, intensywnego ruchu fizycznego, jak i dłuższych pauz w celu zrelaksowania i zbalansowania całego ciała. Dadzą możliwość rozpoznania i uwolnienia schematów, nawyków i napięć.