Tancerz prawie niewidoczny, wtapiający się w czarne tło. Na pierwszym planie styropianowa kula na ręce tancerza.

WYDARZENIE ARCHIWALNE

materia

Andrea Salustri


  • 31.07.2023 poniedziałek
  • 20:00 Scena NCK
  • czas trwania: 55 min

PO SPEKTAKLU rozmowa z artystami, prowadzenie: Hanna Raszewska-Kursa

TWÓRCY

Kreacja i wykonanie: Andrea Salustri

Projekt oświetlenia i kierownictwo techniczne: Michele Piazzi

Management: Valentina Barone

Zespół techniczny: Michele Piazzi, Chamsedine Madec, Ivan Bartsch, Andrea Parolin, Andreasa Hardera

Projekt dźwiękowy: Federico Coderoni

Oryginalna muzyka: Ach! Kosmos, Federico Coderoni

Doradcy kreatywni: Kalle Nio, Roman Müller, Darragh McLoughlin, Alex Lempert, Benjamin Richter, Matthias Buhrow, Mariagiulia Serantoni

Produkcja, eksploatacja: Lisa Laubner – Aurora Nova (cały świat), Niamh Moroney (Belgia, Irlandia), Valentina Barone (Włochy)

Rezydencje: Chamäleon Theatre, space Périphérique – La Villette, La Maison des Jonglages, Cirqu’Aarau, Katapult, Zirkusquartier Zürich, La Briqueterie CDCN du Val-de-Marne, kunstencentrum BUDA, PERPLX

Wsparcie: Europejska Platforma Circusnext współfinansowana przez Creative Europe (Program Unii Europejskiej), Chamäleon Productions, Cirqu’Aarau, Cyrk Re:searched, Departament Senatu Berlina ds. Kultury i Europy, program TelepART-Instytut Fiński w Niemczech

 

O SPEKTAKLU

W SPEKTAKLU UŻYWANE JEST ŚWIATŁO STROBOSKOPOWE.

Choreografia na kilka styropianowych kształtów i jednego człowieka.

MATERIA bada możliwości jednego materiału, polistyrenu, do tego stopnia, że staje się żywym bohaterem wydarzeń na scenie. Zmienia się rola wykonawcy w stronę facylitatora, a punkt ciężkości jest stale negocjowany między obiektem, a manipulacją.

Ścieżka spektaklu prowadzi i podąża, od niepewnej jakości delikatnego ruchu do spotkania z głośnym pejzażem dźwiękowym – samowystarczalnej aparatury. Dryfując między spokojem

i ciemnością, odkryciem a zniszczeniem. Spektakl stara się nie narzucać narracji, ale raczej pozwala widzom projektować własne historie w relacji z obrazami tworzonymi na scenie. W ramach ustalonych konfiguracji i  ustawień obiekty mogą swobodnie działać i podejmować inicjatywę.

fot. Milan Szypura