TWÓRCY_CZYNIE
Koncepcja i choreografia: Alexander Vantournhout
Stworzony i wykonany przez: Axel Guérin & Alexander Vantournhout
Asystent choreografa: Emmi Väisänen
Kompozytor: Andrea Belfi
Dramaturgia: Rudi Laermans
Projekt oświetlenia: Caroline Mathieu
Propozycja oświetlenia: Harry Cole
Technika: Rinus Samyn
Kostiumy: Anne-Catherine Kunz
Scenografia koncepcyjna: Bjorn Verlinde
Oko zewnętrzne: Anneleen Keppens, Maria Ferreira Silva
Podziękowania dla: Sébastiena Hendrickxa, Very Tussing, Esse Vanderbruggen
Dystrybucja: Frans Brood Productions
Kierownik kompanii: Esther Maas
Kierownik produkcji: Aïda Gabriëls
Produkcja: not standing
Koprodukcja: Arts Centre VIERNULVIER, PERPLX, CENTQUATRE, Cirque-théâtre, Subsistances, Théâtre de la Ville de Luxembourg , MA scène nationale – Pays de Montbéliard, Les Hivernales CDCN,, Malpertuis, Theater Freiburg, Théâtre des Quatre Saisons, Théâtre de l „Arsenal, Val-de-Reuil
Rezydencje: les ballets C de la B, Arts Centre VIERNULVIER , STUK, Subsistances, Wood Cube, Roeselare, Workspacebrussels
O SPEKTAKLU
Through the Grapevine to dziwaczne pas de deux mężczyzn. Performerzy Alexander Vantournhout i Axel Guérin pokazują swoje ciała, odarte z wszelkich ozdobników.
Są wyszkoleni, ale z pewnością niedoskonali. Nie próbują przekonywać wirtuozerskimi ruchami. Stopniowo ich atletyczne ciała zderzają się z ograniczeniami fizycznymi, a ich ruchy prowadzą do odkrywania mocnych i słabych stron ich własnej, specyficznej budowy ciała. Choreografia śledzi wzajemne oddziaływanie między tymi różnicami w proporcjach i sile fizycznej. Wykonawcy z wielkim wysiłkiem i skupieniem poszukują równowagi i harmonii, nie stroniąc przy tym od humoru. Rzucają sobie wyzwania i popychają się do przodu, na przemian prowadząc taniec. Ciągły kontakt fizyczny, synergia między dotykaniem i byciem dotykanym rozwija się jako podstawowa melodia spektaklu. Siódma praca Alexandra Vantournhouta, po La Rose en Céramique (2018) i Raphaelu (2017), jest jego pierwszym prawdziwym duetem i do pewnego stopnia opiera się na tematycznych aspektach ANECKXANDERA (2015). Ciało zostaje przywrócone w bardzo czystej formie, a spektakl zagłębia się w kreatywny, kinetyczny potencjał fizycznych ograniczeń, temat, który znajduje odzwierciedlenie w całej jego twórczości.
Autor zdjęcia: Bart Grietens
Alexander Vantournhout jest artystą-rezydentem w Centrum Sztuki VIERNULVIER w Gandawie i artystą stowarzyszonym le CENTQUATRE Paris i Ambasadorem Kultury Miasta Roeselare. Alexander Vantournhout jest wspierany przez Fondation BNP Paribas w zakresie rozwoju swoich projektów.