Dwoje tancerzy podczas występu. Biała podłoga, czarne tło sceny.

WYDARZENIE ARCHIWALNE

THROUGH THE GRAPEVINE

Alexander Vantournhout


  • 05.08.2023 sobota
  • 19:00 Scena NCK
  • czas trwania: 60 min

rozmowa z artystami, prowadzenie: Zuzanna Berendt

TWÓRCY_CZYNIE

Koncepcja i choreografia: Alexander Vantournhout

Stworzony i wykonany przez: Axel Guérin & Alexander Vantournhout

Asystent choreografa: Emmi Väisänen

Kompozytor: Andrea Belfi

Dramaturgia: Rudi Laermans

Projekt oświetlenia: Caroline Mathieu

Propozycja oświetlenia: Harry Cole

Technika: Rinus Samyn

Kostiumy: Anne-Catherine Kunz

Scenografia koncepcyjna: Bjorn Verlinde

Oko zewnętrzne: Anneleen Keppens, Maria Ferreira Silva

Podziękowania dla: Sébastiena Hendrickxa, Very Tussing, Esse Vanderbruggen

Dystrybucja: Frans Brood Productions

Kierownik kompanii: Esther Maas

Kierownik produkcji: Aïda Gabriëls

Produkcja: not standing

Koprodukcja: Arts Centre VIERNULVIER, PERPLX, CENTQUATRE, Cirque-théâtre, Subsistances, Théâtre de la Ville de Luxembourg , MA scène nationale – Pays de Montbéliard, Les Hivernales CDCN,, Malpertuis, Theater Freiburg, Théâtre des Quatre Saisons, Théâtre de l „Arsenal, Val-de-Reuil

Rezydencje: les ballets C de la B, Arts Centre VIERNULVIER , STUK, Subsistances, Wood Cube, Roeselare, Workspacebrussels

O SPEKTAKLU

Through the Grapevine to dziwaczne pas de deux mężczyzn. Performerzy Alexander Vantournhout i Axel Guérin pokazują swoje ciała, odarte z wszelkich ozdobników.

Są wyszkoleni, ale z pewnością niedoskonali. Nie próbują przekonywać wirtuozerskimi ruchami. Stopniowo ich atletyczne ciała zderzają się z ograniczeniami fizycznymi, a ich ruchy prowadzą do odkrywania mocnych i słabych stron ich własnej, specyficznej budowy ciała. Choreografia śledzi wzajemne oddziaływanie między tymi różnicami w proporcjach i sile fizycznej. Wykonawcy z wielkim wysiłkiem i skupieniem poszukują równowagi i harmonii, nie stroniąc przy tym od humoru. Rzucają sobie wyzwania i popychają się do przodu, na przemian prowadząc taniec. Ciągły kontakt fizyczny, synergia między dotykaniem i byciem dotykanym rozwija się jako podstawowa melodia spektaklu. Siódma praca Alexandra Vantournhouta, po La Rose en Céramique (2018) i Raphaelu (2017), jest jego pierwszym prawdziwym duetem i do pewnego stopnia opiera się na tematycznych aspektach ANECKXANDERA (2015). Ciało zostaje przywrócone w bardzo czystej formie, a spektakl zagłębia się w kreatywny, kinetyczny potencjał fizycznych ograniczeń, temat, który znajduje odzwierciedlenie w całej jego twórczości.

Autor zdjęcia: Bart Grietens

Alexander Vantournhout jest artystą-rezydentem w Centrum Sztuki VIERNULVIER w Gandawie i artystą stowarzyszonym le CENTQUATRE Paris i Ambasadorem Kultury Miasta Roeselare. Alexander Vantournhout jest wspierany przez Fondation BNP Paribas w zakresie rozwoju swoich projektów.