WARSZTATY ŚCIEŻKA GŁÓWNA – POZIOM PODSTAWOWY

Na Ścieżce Głównej znajdą się warsztaty dla osób początkujących. Proponujemy szeroki wachlarz lekcji z 6 pedagogami. W programie są zarówno lekcje techniki tańca współczesnego, jak i lekcje bazujące na improwizacji i pracy z jakościami ruchowymi. Będzie pobudzana uważność, kreatywność i potencjał twórczy.

Warsztaty poprowadzą: Dominik Więcek, Aleksandra Bożek – Muszyńska, Marta Wołowiec, Máté Mészáros, Paweł Sakowicz i Janusz Orlik.

9 – 13 SIERPNIA 2021

CENA:
Wersja full: 300 złotych;
Pojedyncza lekcja: 45 złotych (możliwość wykupienia pojedynczych lekcji od 1 lipca 2021- w miarę wolnych miejsc).

Regulamin:

Zgłoszenia:
https://forms.gle/b5dixV2MwDAqWPNZ9

Kontakt:
zapisy.kcc@nck.krakow.pl

DOMINIK WIĘCEK

Absolwent PWST Kraków, Wydziału Teatru Tańca, stypendysta Folkwang Universitat der Kunste w Essen. Występował m.in. w spektaklach „Ubu król, czyli Polacy” w reż. Jerzego Stuhra, „Working title: Ego” w chorografii Jeans’a van Daele’a, „Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę” w choreografii Jacka Łumińskiego, „Inaria” w chor. Giorgia Maddamma. Współpracując z Krakowskim Teatrem Tańca występował w spektaklu „Nesting” w chorografii Idana Cohena, „My/wy”, „Glamour” oraz „Estra & Andro” w choreografii Eryka Makohona, był również pedagogiem grup tanecznych. Występował w spektaklu „All Yourneys” produkcji Teatru Tańca Zawirowania w choreografii Karoliny Kroczak. Był tancerzem w operze „Halka” w reżyserii Mariusza Trelińskiego i choreografii Tomasza Wygody. Z Niemiecką grupą Bodytalk (Yoshiko Wakki, Rolf Baumgart) współtworzył spektakle „Solidaritot” „Shahin Najafi & Guests”, „Still Leben”. W latach 2016 -2019 tancerz Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu, gdzie występował w całym repertuarze. 

Tworzy autorskie spektakle i chorografie. Jego solo „Złota rybka” podczas SoloDuo International Dance Festival w Budapeszcie zostało uznane jako: Best Solo Dance Performance 2015, oraz uzyskało dodatkową nagrodę publiczności (Award of the Jury). To samo solo uzyskało nagrodę przyznaną przez Martę Ladjanszki w konkursie Choreograficznym 3…2…1… TANIEC! Organizowanym przez Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie. Z solo pt.:  „Dominique”, w choreografii Macieja Kuźmińskiego, zdobył Nagrodę Publiczności oraz II miejsce przyznane przez jury na Solo Dance Contest ’15 Gdańskiego Festiwalu Tańca, pierwszą nagrodę podczas Warszawskiej Platformy Tańca, wyróżnienie od jury Tarnowie na konkursie choreograficznym Festiwalu Scena Otwarta w Tarnowie. Solo uzyskało również II-gą nagrodę na 30. Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym ’16 w Hanowerze, obydwie nagrody publiczności na 20. Festiwalu Solo-Tanz-Theatre ’16 w Stuttgarcie, 1-sza nagrodę, nagrodę krytyki oraz nagrodę im. Alexandra Izailovskiego na 21 Festiwalu Miniatur Choreograficznych w Belgradzie. 

Współtworzył spektakl „Musica Posthumana”. Jest autorem chorografii do spektaklu „Ach, jakże godnie żyli!” w reżyserii Marcina Libera. Razem z Dominiką Wiak, Danielą Komęderą – Miśkiewicz oraz Moniką Witowską stworzył spektakl ’Sticky Fingers Club’. Aktualnie

razem z Michałem Przybyłą tworzy Direct Message Collective, w ramach którego powstał nagradzany spektakl „Bromance”, oraz „Animalia”. Aktualnie pracuje nad projektem „Anihilacja” w ramach programu rezydencji artystycznej INKUBATOR, organizowanej przez TanzFaktur w Kolonii pod opieką mentorską w składzie: Ulrike Nestler, Christian Grammel, Emanuele Soavi, Reut Shemesh.

OPIS WARSZTATU:

Warsztaty skupiać się będą na zwiększaniu świadomości ciała, zwłaszcza układu kostnego oraz mięśniowego. Wykonywane ćwiczenia będą skupiały się na poznawaniu własnych możliwości fizycznych, zakresów ruchu oraz motorycznych właściwości ciała. Mają na celu uświadomienie mechanizmów którymi posługujemy się na co dzień, zależności pomiędzy ciałem a umysłem, których na ogół nie jesteśmy w pełni świadomi. Zajęcia nie skupiają się na odtańczeniu sekwencji ruchowych, ale na wykonywaniu ćwiczeń zwiększających własne poczucie fizyczności oraz na likwidacji napięć zakłócających przepływ ekspresji w ciele.

ALEKSANDRA BOŻEK-MUSZYŃSKA

Performerka, choreografka, instruktorka tańca współczesnego, trenerka biznesu, filolożka. Od kilku lat prowadzi zajęcia z improwizacji, gimnastykę dla seniorów oraz tworzy autorskie choreografie i jest aktywna na polskiej scenie tańca i performansu. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015-2017 realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Intensive Course w School For New Dance Development w Amsterdamie oraz beneficjentka programu Global Practice Sharing w Movement Research w Nowym Jorku. Absolwentka rocznego kursu Choreografii Eksperymentalnej II organizowanego przez warszawskie Centrum w Ruchu. Od 2007 związana z warszawskim teatrem Mufmi Anny Piotrowskiej, gdzie aktualnie jest koordynatorką do spraw artystycznych, instruktorką i choreografką. Zdobywczyni wielu nagród w konkursach choreograficznych (m. in. The Best Solo 2014 za solo I know №Thing na międzynarodowym festiwalu Solo& Duo w Budapeszcie) i tanecznych. Jej prace były prezentowane m. in. w Berlinie, Budapeszcie, Filadelfii, Nowym Jorku, Warszawie i Wiedniu. W 2017 roku wraz z Hanną Bylką-Kanecką założyła kolektyw Holobiont, którego celem są interdyscyplinarne projekty wielopokoleniowe. W swoich pracach bada granice między prostotą i naiwnością, prezentacją i facylitacją oraz znajdowaniem schematów i łamaniem ich. Aspekt wizualny oraz swoiste poczucie humoru są charakterystyczne dla jej prac. Jej ciało reaguje bardzo dobrze, kiedy może robić to, co lubi.

https://www.olabomu.com/

https://www.holobiont.pl/

OPIS WARSZTATU:

Zauważam i podążam.

Warsztaty improwizacji ruchowo-głosowej.

Punktem wyjścia do praktyki, którą chcę Wam zaproponować jest założenie, że wszystko czego w tym momencie potrzebujemy, żeby improwizować już jest – potrzeba to tylko zauważyć i za tym podążać.

Doświadczanie radości płynącej z ruchu oraz odczuwanie przyjemności z tym związane jest i zawsze było dla mnie ważnym elementem codziennej praktyki ruchowej. Bardzo często nastawienie na szybki efekt i oczekiwanie gotowych rozwiązań odbiera nam możliwość czerpania radości z poszukiwania, błądzenia, odnajdywania i znów gubienia. Podczas tych warsztatów damy sobie czas i przestrzeń na doświadczanie każdego z tych stanów.

Warsztaty oparte będą na improwizacji zadaniowej i kierowanej – będziemy poszukiwać różnych możliwości ruchowych poprzez konkretne, zadaniowe ograniczenia. Będziemy poruszać się w obrębie pojęć ciało/głos/dźwięk/wyobraźnia. Poszukamy dźwięków, które mogą karmić nasz ruch i ruchu, który może karmić nasze ciało.

Inspiracją do powstania tych warsztatów była moja kilkuletnia praktyka improwizacji ze szwedzką performerką i piosenkarką Idą Görsch oraz z australijskim improwizatorem Andrew Morrishem.

Zapraszam wszystkich, którzy podobnie jak ja szukają radości i przyjemności w ruchu!

MARTA WOŁOWIEC

Performerka, choreografka, pedagożka tańca. Od 2014 roku związana z Krakowskim Centrum Choreograficznym, w którym od ponad dwóch lat pełni funkcję kierowniczki. Łączy pracę artystyczną z pracą organizacyjną, tworzy własne spektakle, bierze udział w spektaklach gościnnych choreografów, a także kreuje działalność Centrum.  Autorka spektakli solowych „Hold on”, „Tens” oraz prac kolektywnych “Naturgemälde”„spectral layers of movement” oraz „Kobiety Wyspiańskiego”. Laureatka nagrody specjalnej w 9. edycji Konkursu o Nagrodę Teatralną im. Stanisława Wyspiańskiego za spektakl “Naturgemälde”. Współtwórczyni kolektywu Grupa Wokół Centrum (2015-2019), wcześniej tancerka Krakowskiego Teatru Tańca.

OPIS WARSZTATU:

Techniczny warsztat ruchowy, którego motywem przewodnim będzie przepływ. Poprzez krótkie kombinacje i zadania improwizacyjne będziemy przelewać ciężar ciała, w taki sposób, aby uzyskać poczucie ciągłego działania. Nieustający ruch, wynikając będzie z miękkich, rozgrzanych stawów, gotowego centrum, i rozluźnienia wszędzie tam, gdzie niepotrzebne będzie napięcie. Poszukamy stanu aktywnego ciała, przy jednoczesnym rozluźnieniu mięśni. Praca w pionie, parterze i pomiędzy, blisko swojego szkieletu i daleko w przestrzeni.

MATE MESZAROS

OPIS WARSZTATU:

Partnering.

Nasze ciało jest takie samo w każdym ruchu i w każdym stylu, ale możliwość zmiany jest niezbędna. Podczas warsztatu skupiamy się na zasadzie adaptacji.

Poprzez kilka ćwiczeń budujemy silne i zjednoczone ciało. Skupiamy się na czasowaniu i ostrych reakcjach wobec naszego partnera podczas wspólnych ćwiczeń.

Materiał opiera się na kilku różnych sposobach partnerstwa, których nauczyłem się podczas moich praktyk i na materiale, który opracowałem podczas moich spektakli i poszukiwań.

Dynamiczny i mocny taniec, w którym skupiamy się wyłącznie na fizyczności, która definiuje podstawowe ruchy.

Podczas warsztatu przechodzimy przez różne kombinacje, aby doświadczyć siły, wsparcia, szybkości, ruchów akrobatycznych i wyjątkowego poczucia połączenia.

PAWEŁ SAKOWICZ

Choreograf i tancerz. Tworzy spektakle choreograficzne, współpracuje z reżyserami teatralnymi i filmowymi. Aktualnie szczególnie interesują go zagadnienia przywłaszczeń kulturowych w choreografii. Autor prac: TOTAL, Jumpcore, Thriller (wspólnie z Anną Smolar), Masakra i Drama. Swoje spektakle pokazywał m.in. podczas trzech edycji Polskiej Platformy Tańca, festiwalu Boska Komedia, La Biennale de danse du Val-de-Marne, w Muzeum Susch, NYU Skirball w Nowym Jorku czy CAC w Nowym Orleanie.

pawelsakowicz.com

OPIS WARSZTATÓW:

Warsztat Hardcore Release.

Warsztaty skupią się na dwóch pozornie przeciwstawnych praktykach ruchowych: technice release (polegającej na pracy z oddechem, grawitacją i pędem oraz na rozluźnianiu mięśni) oraz tańczeniem zaczerpniętym z rave’u.

Zajęcia rozpoczną się sesja ćwiczeń z obserwacji oddechu, ciała i przestrzeni. Następnie przy głośnej muzyce uczestnicy będą badać, czym różni się tańczenie dla siebie od tańczenia z innymi. Zapoznają się z wybranymi motywami choreograficznymi charakterystycznymi dla rave i kultury klubowej, by później swobodnie żonglować nimi w dłuższej improwizacji. Tematem warsztatu będzie też ergonomia ruchu: czy da się tańczyć jak najszybciej, jednocześnie zachowując jak najwięcej energii? Czy istnieje taki rodzaj ruchu, który zamienia ciało w energetyczną maszynę?

JANUSZ ORLIK

Tancerz, choreograf, pedagog tańca. Absolwent warszawskiej szkoły baletowej, studiował w Brucknerkonservatorium Linz w Austrii. Autor spektakli „Exérèse monobloc”, „a bliźniego swego jak siebie samego”, „Live on stage”, „Święto wiosny”, „Mute”, „Insight” (Nagroda Specjalna Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za najlepszą choreografię przyznana w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014) oraz „Koda (a tribute)”. Od 2002 roku jest stałym członkiem zespołu Vincent Dance Theatre. Współpracował m.in. z Joanną Leśnierowską, Nigelem Charnockiem, Rosalind Crisp, Isabelle Schad i Ugo Dehaesem. Prowadzi szereg warsztatów choreograficznych w wielu placówkach edukacyjnych i ośrodkach kultury w kraju i za granicą.

www.januszorlik.com

OPIS WARSZTATÓW:

„Poprzez warsztat pragnę prowokować do aktywności we wspólnym kreowaniu i praktykowaniu ruchu i zachęcić uczestników do odnajdywania własnego twórczego potencjału. Praca polegać będzie na wyzwoleniu potencjału twórczego uczestników poprzez użycie alternatywnych narzędzi kreowania ruchu, praktyk choreograficznych i improwizacyjnych, które zwiększą umiejętność budowania zaufania, świadomość ciała, ułatwią generowanie i komponowanie ruchu.

Moim celem jest pokazanie tańca jako narzędzia ekspresji i komunikacji niewerbalnej dostępnego dla każdego, a nie jako formy czysto technicznej, zarezerwowanej jedynie dla profesjonalistów oraz podkreślenie, ważnego w mojej artystycznej pracy, czysto ludzkiego i emocjonalnego aspektu sztuki tańca. Zamierzam skoncentrować się nie tyle na precyzji i perfekcji, ile na budowaniu wspólnoty we wzajemnych relacjach i komunikacji w grupie. W pracy warsztatowej pragnę skupić się na wzbogacaniu wiedzy, zdolności i umiejętności ruchowych uczestników, zarówno w zakresie tworzenia, obserwacji wspólnych działań jak i ich konstruktywnego opiniowania.”

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.