
ONE
Durski, Kania, Stanek, Ustowska
26 kwietnia / godz. 18:30 / Studio KCC

Koncept i realizacja: Katarzyna Kania, Katarzyna Ustowska, Piotr Stanek, Patryk Durski
Dramaturgia: Katarzyna Kania
Muzyka: Michał Drabczyk
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże, Gdańsk przy wsparciu Urzędu Miasta
Czas trwania: 60 min
Spektakl prezentowany w ramach Polskiej Sieci Tańca 2019.
„Obecny stan naszej wiedzy o tzw. rzeczywistości sugeruje, dość sensownie zresztą, że wszechświat zbudowany jest z bardzo małych cząstek elementarnych oraz tzw. ruchu zachodzącego pomiędzy nimi. Ich ilość jest nieskończona. To znaczy zawsze o jeden więcej. I co. I niektóre cząstki się się zlepiają. I wytrzymują tak dłużej. Galaktyki, ludzie, owoce. To mniej lub bardziej złożone grudy cząsteczkowe. Rzadko o sobie tak myślicie, bo macie przed tym wrodzoną blokadę. Myślenie o sobie i o świecie jak o abstrakcyjnym zlepie cząsteczkowym prowadzi do niewygodnych wniosków.”
„Sailor” Norman Leto
Spektakl rozpoczyna się od tańca, a taniec od interakcji ciał, dźwięków i obiektów. Ciała i obiekty z kolei rozpoczynają się w cielesnym „kolektywie”, a koncentrują się wokół jego twórczej i destrukcyjnej mocy. Powstająca forma pozwala na odkrywanie możliwości, dynamik i granic tego „kolektywu”. ONE napędzany jest nieustanną fascynacją budowaniem i dekonstrukcją, sensem i nonsensem, całością i czarną dziurą. Poprzez grę z „formą” spektakl balansuje na cienkiej granicy między eksperymentem a rozrywką. Opiera się na poetyckim dialogu pomiędzy jednostkowością a kolektywem. W przestrzeniach pomiędzy dźwiękami, tańcem i choreografią ukryte są pytania o to, kim jesteśmy sami i jak możemy być razem. Czego by nam zabrakło gdybyśmy utkwili w procesie dążenia do indywidualnej samowystarczalności.

Katarzyna Ustowska
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2008) oraz wydziału tańca współczesnego na University of Kent w Northern School of Contemporary Dance w Wielkiej Brytanii (2012). Magister w dziedzinie edukacji w tańcu współczesnym na Frankfurt University of Music and Performing Arts w Niemczech (2017). Współpracuje z Teatrem Dada von Bzdülöw i Teatrem Trans-Atlantyk. Współtworzy Fundację polka dot w Gdańsku. Realizuje autorskie prace, tworzy projekty artystyczne i edukacyjne w Polsce i za granicą. Prowadzi autorski program edukacji tanecznej w otoczeniu pedagogicznym Montessori. Jest stypendystką m.in. Prezydenta Miasta Sopotu oraz laureatką nagrody “Sopocka Muza dla Młodych Twórców”.

Piotr Stanek
Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu (2011). Od 2013 roku współpracuje z teatrem Dada von Bzdülöw. W ostatnich latach występował w spektaklach m.in.: Jerzego Stuhra „Ubu Król czyli Polacy”, Rafała Urbackiego „Jaram się”, Jens Van Daele „Working title:Ego”, Jacka Łumińskiego „Przejścia”, Kuby Kowalskiego (Teatr Dramatyczny im. Stefana Żeromskiego w Kielcach) „Zachodnie Wybrzeże”, Remigiusza Brzyka (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie) „Kariera Artura Ui”. Laureat nagrody publiczności w konkursie „Eurowizja dla Młodych Tancerzy 2013”, uczestnik dwóch edycji festiwalu Deltebre Dansa (Hiszpania). We współpracy z innymi artystami, stworzył autorskie projekty m.in.: „Samsara”, „Zrabowali mi składaka” (Klub Żak Gdańsk, rezydencja/premiera 2014), „PLAN EWAKUACJI/EMERGENCY PLAN” (rezydencja Krakowskie Centrum Choreograficzne 2015).

Katarzyna Kania
W roku 2016 rozpoczęła Master Program na kierunku Choreography and Performance w Giessen (Institute for Applied Theatre Studies) pod kierownictwem Bojany Kunst. W 2014 roku ukończyła Wydział Teatru Tańca w Bytomiu (PWST Krakow) i od tamtej pory współpracuje z wydziałem w charakterze asystentki. Gościnnie kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim College of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Od 2012- współzałożycielka polsko-niemieckiego kolektywu little:interference. Tworzy autorskie spektakle oraz projekty artystyczne i edukacyjne we współpracy z polskimi i zagranicznymi artystami. Uczestniczyła i występowała na międzynarodowych festiwalach, m.in.: Dei Due Mondi w Spoleto, Flora Theatre Festival w Ołomuńcu, Baltic House Theatre Festival w St. Petersburgu, Deltebre Dansa w Hiszpanii. W 2017 została Stypendystką programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” oraz niemieckiego stypendium artystycznego DAAD.

Patryk Durski
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (obecnie Akademii Sztuk Teatralnych) na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Działa jako niezależny twórca. Współpracował z kompanią Burning Bridges Jensa van Daele. W ostatnich pracach eksploruje technologicznie zapośredniczoną zależność ruchu i dźwięku, w których technologia pełni rolę przedłużania i poszerzania możliwości percepcji cielesnej, współtworzy również grupę LineAct, w której oprócz konwencjonalnych środków wykonawczych oraz metody site specific używana jest technika tańca wertykalnego.
Michał Drabczyk
Absolwent wydziału inżynierii dźwięku i produkcji muzycznej Uniwersytetu Wolverhampton w Wielkiej Brytanii. Ukończył studia ze specjalizacją w kompozycji filmowo-telewizyjnej oraz miksie. Swoje doświadczenie zawodowe zbierał w studiach nagraniowych w Birmingham, a w Polsce pracował jako realizator i producent w trójmiejskich studiach takich jak Humidor Records, Audioplanet oraz studiem animacji poklatkowej Tre?. Komponuje muzykę do filmów m.in dla studia Kadr, Łódzkiej i Gdyńskiej Szkoły Filmowej oraz innych form audiowizualnych. Jako „Michael Warren” działa na polskiej scenie elektronicznej w roli producenta i twórcy audio-wizualnych live-aktów.


Organizatorem Polskiej Sieci Tańca jest Instytut Muzyki i Tańca.