Hold on

Hold on

PREMIERA

3 maja 2018 / godz. 20.30 / Scena NCK

 

kup bilet na spektakle  „Hold on” + „TOTAL” – 30 zł:

 

twórcy: Marta Wołowiec, Marcin Janus

taniec: Marta Wołowiec

muzyka: Marcin Janus

 

*ZDZIWIENIE

Nie znam prawie wcale

Tych dwóch moich dłoni,

Ale wiem, że kiedyś

Żyła tu kobieta,

Co miała podobne…

 

Adelaide Crapsey
(tłum. Wiktor J. Darasz, 2015)

fot. Marcin Pawelec

 

Marta Wołowiec – tancerka, nauczycielka tańca, menedżerka kultury.

Od kwietnia 2015 roku jest tancerką i współzałożycielką Grupy Wokół Centrum, kolektywu artystycznego działającego przy Nowohuckim Centrum Kultury – Krakowskim Centrum Choreograficznym. Występuje w produkcjach: „Makia”, „Płaczki”, „38°C” w choreografii Agaty Moląg oraz w projekcie wspólnie zrealizowanym przez Grupę wraz z muzykiem Marcinem Janusem i artystą multimedialnym Grzegorzem Kaliszukiem „spectral layers of movement”. Współtworzy także „ZAMIESZANIE”, czyli cykl działań improwizacyjnych w przestrzeni publicznej Krakowa.

W latach 2012-2014 była tancerką Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała pięć premier: ,Poliamoria”, ,,Takarazuka CAMP”, ,,Net”, ,,Ruch Gallery” (choreografia Eryk Makohon) oraz ,,In Between” (choreografia Aleksander Kopański). Występowała także w spektaklach ulicznych, realizowanych przez teatr (,,Wesele zielonej gęsi” w ramach Nocy Poezji, ,,Takarazuka CAMP” m.in. w ramach Festiwalu Teatrów Ulicznych w Krakowie). W 2014 roku wzięła udział w polsko-norweskim projekcie z tancerzem Ole Martinem Melandem (Carte Blanche). Pracę zaprezentowano w Krakowie i w Bergen (Norwegia). W ramach jednego z projektów, współpracowała także z krakowską grupą improwizacyjną AD HOC, specjalizującą się w improwizacji kabaretowej.

Uczestniczyła w ogólnopolskich i międzynarodowych warsztatach tańca takich jak: Gaga Intensive w Tel Awiwie, ImpulsTanz w Wiedniu,  Cyrkulacje, Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie, FIZYCZNYzGAGAcamp, Festiwal SPACER czy BalletOFFFestival. Podczas warsztatów zapoznała się także z repertuarem światowej sławy zespołów: Batsheva Dance Company, Ultima Vez, a także Rosas.

Jako nauczycielka tańca od kilku lat jest związana z grupami działającymi przy Krakowskim Centrum Choreograficznym: Pracownią PRO, Pracownią METAfizyczna i Cardio Contemporary oraz grupą tańca współczesnego a g i t a t u s w Centrum Młodzieży w Krakowie, dla których również przygotowuje choreografie. W 2015 i 2016 roku uczestniczyła w programie ERASMUS, przygotowując spektakl uliczny wraz z niemiecką artystką Lisą Wilfert dla młodzieży z Grecji, Niemiec oraz Polski.

Istotną częścią jej pracy jest również działalność organizacyjna. Od 2014 roku współtworzy Krakowskie Centrum Choreograficzne realizując takie wydarzenia jak: Festiwal Tańca Współczesnego SPACER, BalletOFFFestival, konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC, a także liczne warsztaty i obozy taneczne, odpowiada również za promocję Centrum.

 

Marcin Janus – pochodzi z Krakowa, jest artystą dźwiękowym, multimedialnym, twórcą muzyki elektronicznej i elektroakustycznej. Od wielu lat zajmuje się oryginalnymi projektami artystycznymi. Jest autorem i często wykonawcą muzyki do licznych spektakli tanecznych oraz teatralnych. Tworząc na granicach sztuk kreuje złożone środowiska dźwiękowe.

Realizując projekty stawia sobie za zadanie uczynić przedstawienia bardziej wciągającymi, nasycając świat i myślenie osobliwymi zjawiskami dźwiękowymi, dostarcza zmysłom szerokiego spektrum wrażeń. W procesie twórczym koncentruje się na barwie dźwięku, bada jego podstawowe cechy, często szuka odzwierciedlenia w ruchu i obrazie, nadaje zdarzeniom nowych znaczeń łącząc je w przestrzeniach muzycznych. Pracując w domenie cyfrowej najczęściej wykorzystuje Ableton Live i Metasynth oraz kontrolery midi, które dostarczają̨ unikalnych możliwości. W świecie analogowym operuje na mocnych brzmieniach Bass Station czy Elektrona w rezultacie jego muzyka charakteryzuje się szeroką paletą dźwiękową. W pracach opartych o technologię można usłyszeć zestawienie nagrań i organicznych dźwięków z syntetycznymi barwami o często motorycznych cechach. Zaczynał jako muzyk eksperymentalnych formacji, by po kilku latach rozpocząć pracę jako niezależny kompozytor.

Był stypendystą Art Stations Foundation w programie Solo Projekt, Finalistą na Konkursie kompozytorskim, który odbywał się̨ w ramach roku Johna Cage’a. Doświadczenie zdobywał również̇ jako uczestnik kursów a w ostatnim czasie GrupLab Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie z którą wspólnie brał udział w wielu projektach artystycznych. Poza częstymi występami w kraju gościł również w Londynie, Lizbonie, Turynie i Frankfurcie.