CIAŁOWANIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH

CIAŁOWANIE – warsztaty tańca współczesnego

3-6 maja 2018 Nowohuckie Centrum Kultury – Krakowskie Centrum Choreograficzne
Festiwal Tańca Współczesnego SPACER

Poziom: początkujący

Zapraszamy osoby początkujące do udziału w warsztatach ruchowych organizowanych w ramach Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER w Nowohuckim Centrum Kultury! W programie: technika tańca współczesnego i choreografia, rozruch – taniec fizyczny, świadomość ciała i kontakt impro.

 

Pedagodzy: Katarzyna Pawłowska, Tomek Pomersbach, Michał Ratajski

Cena: całość 220 zł przez 4 dni, jedna forma – ten sam warsztat 1,5 h przez cztery dni: 80 zł

KARTA ZGŁOSZENIA

REGULAMIN

Grafik:
10.30-12.00- Kasia Pawłowska, rozruch – taniec fizyczny
12.15-13.45- Michał Ratajski – świadomość ciała i kontakt impro
15.00-16.30- Tomek Pomersbach, technika tańca współczesnego i choreografia

 

numer konta:

Nowohuckie Centrum Kultury

Al. Jana Pawła II 232

PKO Bank Polski 08 1020 2892 0000 5602 0591 0130

tytuł przelewu: warsztaty CIAŁOWANIE – imię i nazwisko

 

Po uzupełnieniu karty zgłoszenia, należy poczekać na maila z potwierdzeniem wolnych miejsc, dopiero wtedy dokonujemy wpłaty!

W razie pytań, prosimy o kontakt: kcc@nck.krakow.pl

 

PEDAGODZY

Katarzyna Pawłowska

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca. Aktorka, tancerka, pedagog tańca i teatru. Założycielka TEATRU W RUCHU, członek grupy LINEACT. Współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca, Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, Teatrem Nowym w Krakowie, Teatrem KTO, Teatrem Barakah. Występowała w spektaklach: ” Wyzwolenie” w choreografii J. Lewandowskiego i reż. R. Rychcika, „Zabiłem brata…” w reż. Aleksandra Kopańskiego, w spektaklu “Calliya” w reż. M. Szabłowskiej w Teatrze Komedia w Warszawie, ”Singulare tantum”, „Estra i Andro”, “Glamour” w choreografii E. Makohona, „Room 40” w choreografii Macieja Kuźmińskiego (nagroda publiczności na Polskiej Platformie Tańca), “Working Title Ego” w reż. Jensa Van Daele oraz w roli Ubicy w spektaklu “Ubu Król, czyli Polacy w reż. Jerzego Stuhra. Współtwórczyni spektakli „27 krótkich spojrzeń” Lineact &Teatr w Ruchu, “1725 m.npm” Grupy Beskitu oraz polsko-izraelskiego spektaklu “Miss me”, organizator i choreograf wydarzenia Cracow Dance Connection (2011). Współtworzy liczne projekty edukacji artystycznej. Brała udział w wymianach artystycznych w  na Litwie oraz w Izraelu. Choreograf spektakli z serii „Noce Waniliowych Myszy” („Dżojstik zagłady”, „Tajemnica Łasicy”, „Tęcza Śmierci”) w reżyserii Any Nowickiej w Teatrze Barakah w Krakowie. Jako choreograf współpracuje również z Akademią Muzyczną w Katowicach, Studio Teatru Muzyki i Tańca oraz reżyserami filmowymi.
W mojej pracy artystycznej staram się łączyć zagadnienia aktorstwa z ruchem, odnajdować w teatrze tańca dogodne miejsce dla słowa, w teatrze dramatycznym – cielesnej, ruchowej reprezentacji postaci. Wierzę, że sztuka tańca i teatru stanowią jedność i staram się szukać sposobów na przeniesienie tej myśli na scenę.

Opis zajęć Katarzyny Pawłowskiej: rozruch – taniec fizyczny

Warsztat tańca fizycznego, w którym bazować będziemy na naturalnej potrzebie ruchu, pokonywania przestrzeni, organiczności ciała w połączeniu z myślą i wyobraźnią. Zbadamy w jaki sposób przy wykorzystaniu pędu, zawieszenia i siły  oraz świadomego operowania rytmem zmieniają się jakości i dynamika ruchu. Zajmiemy się ruchem wynikającym z wewnętrznego impulsu, ciężaru i naturalnej motoryki naszego ciała, zewnętrzną formę i wydatkowaną energię potraktujemy jako następstwo procesów myślowych i wyobrażeniowych.  Warsztat ma na celu zwiększenie świadomości, „śmiałości” i ergonomii ciała w kontakcie z przestrzenią, w pracy z podłogą, wzmocnienie, rozwinięcie umiejętności wykorzystywania wyobraźni w budowaniu form ruchowych.

 

Michał Ratajski 

Performer, pedagog, tancerz, choreograf, rusza się. Pasjonat video tańca, sztuk walki i kontakt improwizacji. Dyplomowany instruktor tańca współczesnego, stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu. Uczestnik międzynarodowej wymiany nauczycieli kontakt improwizacji – ECITE i performerów – 100 Dancers.

Założyciel Teatru Tańca KIJO. Sprawca i współtwórca spektakli teatru fizycznego/tańca [m.in. Miokloniis, Do, Wszystko to, z czym się (nie) urodziliśmy, Do Witolda, Spokojnie…inni mają gorzej, KISZ, Dyptyk na 3 duety, Oratorium Ziemi]. Wraz z KIJO organizator FRU Festival – P.F.K.I.Współtwórca Akademia Kontakt Improwizacji – AKI. Najwięcej uczy się poprzez dzielenie wiedzy z innymi. Wykładowca Studium Teatralno-Aktorskiego-STA w Poznaniu. Laureat kilku nagród. Na co dzień związany z Łodzią. Współpracuje m.in. z Teatrem Pinokio i Teatrem CHOREA.

A tak zwyczajnie: lat temu kilka, rzucił pracę w korporacji i przekierował energię dla teatru tańca, by wstając “rano” wiedzieć mógł, że robi to, po co żyje.
Świeżo upieczony fascynat każdej chwili. Oddycha. Żyje. Jest.

www.kijogroup.com
www.vimeo.com/kijo
www.vimeo.com/frufestival

Każdy człowiek od chwili narodzin buduje swój własny język ruchu. Kiedy trafia na ścieżkę kontakt improwizacji, nadaje jej swój odrębny, unikalny charakter.


fot. Piotr Osak

Opis zajęć Michała Ratajskiego: świadomość ciała i kontakt impro 

W kontakt improwizacji najważniejsza jest praca z partnerem, punkt kontaktu, oraz nieustanny dialog. Na początek, by pobudzić naszą świadomość ciała, przyjrzymy się zależności oddechu i ruchu. Zapoznamy się z naszym pierwszym partnerem jakim jest podłoga. Ciężar ciała, jego konstrukcja, oraz zawiadywanie energią, podpowie nam użyteczne sposoby poruszania się w przestrzeni. Natomiast punkt kontaktu stanie się miejscem spotkania dwóch ciał, w którym może zrodzić się swobodny taniec. Postaramy się pobudzić myślenie i ciekawość w ciele, by odkryć własną ścieżkę poszukiwań dla ruchu, jako formy komunikacji z partnerem.

 

Tomek Pomersbach

Tancerz i pedagog, trochę choreograf. Wychowanek wielu nauczycieli i choreografów, posiadacz certyfikatu edukacji wyższej uzyskanego na London Contemporary Dance School, w latach 2010-2013 tancerz Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu, a od roku 2014 tancerz niezależny. Na stałe współpracuje z Pink Mama Theatre, z siedzibą w szwajcarskim Bernie. W trakcie swojej tanecznej edukacji i działalności zawodowej miał możliwość zetknięcia się z wieloma technikami tańca i różnymi metodami ich nauczania. Obecnie czerpie z tych doświadczeń we własnej praktyce pedagogicznej, którą uważa za otwartą i wciąż zmieniającą się. Wielbiciel powietrza w stawach, obrazów mentalnych oraz groove’u. Nieustająco w dialogu z własnym ciałem.


fot. Monika Chmielarz

Opis zajęć Tomka Pomersbacha – technika tańca współczesnego i choreografia

Zasadniczym tematem warsztatów będzie świadoma praca z podłogą, która stanowi naturalne oparcie dla ciała. Będziemy w tym celu wykorzystywać obraz ciała topniejącego, lejącego się i ‘słabnącego’. Pozwoli nam to pozbyć się niepotrzebnych napięć mięśniowych i wspomóc ruchomość stawów. Zajęcia będą obejmowały krótkie frazy ruchowe w parterze i w pionie oraz fragmenty choreografii.

https://www.youtube.com/watch?v=UNut_3q9vvc