Taniec Młodych. Wymiana Robocza

Taniec Młodych. Wymiana Robocza

Nowohuckie Centrum Kultury – Krakowskie Centrum Choreograficzne oraz Fundacja Hothaus zapraszają na wieczór z cyklu Taniec Młodych. Wymiana Robocza.

Taniec Młodych to projekt edukacyjny, którego celem jest prezentacja prób choreograficznych młodych osób, które samodzielnie zmagają się z tworzeniem materiału ruchowego, bądź też współpracują ze swoimi nauczycielami nad taneczną etiudą. Projekt zakłada wymianę doświadczeń i praktyczne nabywanie wiedzy choreograficznej i wykonawczej poprzez publiczną prezentację prac i dyskusje na temat pokazanych etiud z osobami zawodowo zajmującymi się teatrem tańca współczesnego. Praktyka sceniczna, konfrontacja z profesjonalistą i z widzem, tak, aby nauczyć się  bronić swojego zdania, swojej twórczości – mają być impulsem do dalszej, lepszej pracy.

Spotkanie ma być dla młodych tancerzy szansą na oswojenie się ze sceną i widzem, na spotkanie z innymi młodymi ludźmi i wymianę doświadczeń. Podczas każdego wieczoru na widowni zasiądzie zaproszony gość, będący doświadczonym twórcą, bądź pedagogiem w dziedzinie tańca współczesnego w charakterze „specjalisty”.

Ważnym efektem spotkań jest upowszechnianie tańca oraz zakorzenienie go w świadomości widza poprzez regularne pokazy sztuki tanecznej. Po każdej etiudzie przewidziana jest rozmowa pomiędzy zaproszonym gościem, wykonawcami i publicznością w celu analizy danej etiudy. Ten feedback da widzom możliwość wypowiedzi, zadania pytań autorom i wykonawcom prac co pozwoli z kolei młodym twórcom zmierzyć się  z oczekiwaniami i opiniami widowni.

Jeszcze raz zapraszamy artystów chcących zaprezentować swoje choreografie, a także widzów chętnych do dyskusji na temat odbioru sztuki tańca.

Informacje o zgłoszeniach dla młodych twórców: www.krakowskiecentrumchoreograficzne.pl
Więcej informacji: www.krakowskiecentrumchoreograficzne.pl
fot. Katarzyna Machniewicz

Kuratorzy projektu: Aleksander Kopański, Wojciech Dawid Terechowicz

Aleksander Kopański
Tancerz, choreograf, aktor. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej. Przez 10 lat trenował wyczynowo akrobatykę zdobywając sportową klasę mistrzowską. Posiada dyplom tancerza zawodowego, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich, oficjalnie honorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Przez ponad siedem sezonów tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (jednego z pierwszych obok Poznania teatrów tańca współczesnego w Polsce). Jego debiut sceniczny miał miejsce w Indiach. Od tamtego czasu występował z teatrem w Kanadzie, Chinach, Wielkiej Brytanii, oraz krajach całej Europy. Prowadził zajęcia z body conditioning oraz z tańca współczesnego w ramach Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu.

Aktualnie współpracuje z Teatrem Słowackiego, Teatrem Polskim w Bielsku-Białej, Teatrem KTO i Operą Krakowską. Twórca ruchu scenicznego do spektaklu „Skóra pomarańczowa” w teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie oraz spektakli „Proces” wg Kafki i „Ferdydurke” w teatrze Hothaus w Krakowie. Został wymieniony w wydarzeniach sezonu pisma Teatr Najlepszy, Najlepsza, Najlepsze – w kategorii najlepsza choreografia za ruch sceniczny do spektaklu „Dzieje upadków” wg powieści „Kuzynka Bietka” Honoriusza Balzaca w reżyserii Małgorzaty Warsickiej.

Jest kierownikiem artystycznym innowacji taneczno-teatralnej w XXX liceum w Krakowie. Uczy tańca współczesnego. Jego wychowankowie studiują na wyższych uczelniach tanecznych w Polsce i w Europie. Tworzy własne spektakle autorskie. Systematycznie prowadzi warsztaty z tańca współczesnego w całej Polsce.

Wojciech Dawid Terechowicz
Śpiewak, aktor, reżyser, retor, nauczyciel sztuki aktorskiej, instruktor dramy stosowanej. Praktykę zawodową prowadzi już od 23 lat. Absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od ukończenia szkoły pracował jako aktor lalkarz, aktor dramatyczny, aktor musicalowy, śpiewak klasyczny oraz pedagog. Jako solista preferuje muzykę baroku i klasycyzmu, ale też repertuar pieśniarski późniejszych epok. W swojej pracy dydaktycznej zrealizował wiele projektów teatralnych. Teatr Hothaus, którego jest dyrektorem, w ciągu ośmiu lat działalności wystawił 51 premier. Jako pedagog opracowuje własne techniki szkolenia aktora, sprawdzając je na tworzonych przez siebie zespołach aktorskich. To co wyznacza jego szlaki artystyczne i pedagogiczne, to eksperyment w dziedzinie sztuki scenicznej.

Krakowskie Centrum Choreograficzne
telefon: 12 644 02 66 wew. 25
e-mail: kcc@nck.krakow.pl